BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 10:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] problem po paleniu gumy
PostNapisane: 14 kwietnia 2012, 16:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: okolice Poznania
Moje BMW: E39 530i Limousine
Kod silnika: M54B30
witam! w mojej 530i manual w ostatnie wakacje przez kilka ostrych startow pedal sprzegla dostal wibracji na wrzuconym biegu i troche szarpalo i czasem przy starcie jakby sie slizgalo wiec zmienilem cale sprzeglo kompletne wraz z kolem dwumasowym i problem znikl (no moze na biegu bardzo delikatne wibracje na sprzegle byly podczas jazdy ale nie jestem pewien:P). od tego czasu do teraz przejechalem zaledwie 3tys km. przechodzac do rzeczy ostatnio cos mnie piknelo w weekend i palilem gume w miejscu na hamulcu przez nie wiecej jak 4-5sekund po czym na pedale sprzegla pojawily sie wibracje - mocniej je czuc przy zmianie z 1 na 2 przy wyzszych obrotach niz zmieniajac na niskich, tak samo podczas jazdy na biegu przy wyzszych obrotach sie nasila drganie sprzegla - dotykam oczywiscie tylko zeby dotknac sprzeglo nie wciskujac go wtedy. dodatkowo przy rozgrzanym samochodzie podczas szybkiego przyspieszania w okolicach 1500rpm czasem wystepuje szarpniecie (np jade na 2 od 1300rpm i mocno naciskam gaz i przy przekraczaniu na obrotomierzu okolic 1500rpm potrafi szarpnac i tak samo na 3, raz tez mialem na okolice 1000rpm i dodajac gaz szarpnelo. przed tym paleniem opon nic takiego nie wystepowalo. co sie moglo przez ta jedna sytuacje uwalic?
dodam ze na zimnym jak od razu wbije wsteczny to jest zgrzytniecie, jak najpierw inne biegi a pozniej wsteczny to juz nie ale ten objaw wystepowal takze po zamontowaniu nowego zespolu sprzeglowego z dwumasem. a takze troche niedokladnie wchodzi mi 3 i 5 takze czasem zdarzy mi sie zamiast 3 wbic 5 bieg.
mam nadzieje ze w miare jasno opisalem co sie dzieje...
prosze o pomoc w znalezieniu usterek bo szkoda zeby samochod sie marnowal zwlaszcza ze wiele juz w nim zrobilem i reszta jest perfekto

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] problem po paleniu gumy
PostNapisane: 14 kwietnia 2012, 16:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
młodylolek napisał(a):
bo szkoda zeby samochod sie marnowal zwlaszcza ze wiele juz w nim zrobilem i reszta jest perfekto
Szkoda? hmmm on się nie marnuje, tylko ty go marnujesz :oczami:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] problem po paleniu gumy
PostNapisane: 14 kwietnia 2012, 16:29 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
młodylolek napisał(a):
a takze troche niedokladnie wchodzi mi 3 i 5
synchronizatory?

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] problem po paleniu gumy
PostNapisane: 14 kwietnia 2012, 16:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 26
Lokalizacja: CW
Moje BMW: E32 730i
Kod silnika: M30B30
Tak jak poprzednik napisał Ty go marnujesz nie szkoda Ci samochodu? Jeżeli lubisz się pobawić kup sobie jakieś E30 które nadaje się na złom zaspawaj dyfer wrzuc jakieś M30 i baw się do woli a nie marnujesz taki samochód w takim pięknym silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] problem po paleniu gumy
PostNapisane: 14 kwietnia 2012, 17:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: okolice Poznania
Moje BMW: E39 530i Limousine
Kod silnika: M54B30
od czasu jak wymienilem sprzeglo z dwumasa to byl jedyny raz kiedy cos mi strzelilo do glowy ale zeby po jednym razie od razu cos nawalilo ;/? do zabawy to wiem ze ten samochod sie nie nadaje bo chociazby nie ma szpery ale zeby po jednym razie od razu cos nawalilo ;/ zawsze jezdze spokojnie nawet nie wkrecajac samochodu na wysokie obroty....
to ze to z mojej winy to wiem ale juz tego nie cofne... teraz wolalbym zeby ktos sprobowal mi pomoc co tak szybko sie moglo stac...
a co do biegow 3 i 5 to one lekko wchodza tylko ze drazek jakby lekko uciekal w prawo i czasem wrzuce 5 zamiast 3.... jeden z mechanikow z ktorym rozmawialem stwierdzil ze jest jakas sprezyna w skrzyni i ona czesto siada i wymiana jej pomoze tylko trzeba skrzynie wyciagnac z samochodu ale czy aby ma pewno to pomoze?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] problem po paleniu gumy
PostNapisane: 14 kwietnia 2012, 17:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Te drgania po wduszeniu sprzęgła ustępują? Generalnie to nie jest problem na forum. Może przegrzałeś docisk, może nowe koło 2m trefne, może łożysko na sprzęgle, może na wyjściu skrzyni, jest wiele opcji. Zrób jeszcze kilka tyś może się ułoży, w końcu to nowe, jak się nie ułoży, to będziesz mieć powtórkę z rozrywki. No chyba, że zagrasz vabank i postarasz się reklamować graty.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] problem po paleniu gumy
PostNapisane: 14 kwietnia 2012, 17:39 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
młodylolek napisał(a):
a co do biegow 3 i 5 to one lekko wchodza tylko ze drazek jakby lekko uciekal w prawo i czasem wrzuce 5 zamiast 3.... jeden z mechanikow z ktorym rozmawialem stwierdzil ze jest jakas sprezyna w skrzyni i ona czesto siada i wymiana jej pomoze tylko trzeba skrzynie wyciagnac z samochodu ale czy aby ma pewno to pomoze?


Twój mechanik ma racje: viewtopic.php?f=1&t=66212


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] problem po paleniu gumy
PostNapisane: 14 kwietnia 2012, 17:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: okolice Poznania
Moje BMW: E39 530i Limousine
Kod silnika: M54B30
no wszystko bylo ok od zeszlych wakacji kiedy zalozylem nowe kolo i sprzeglo - przejechalem 3tys km i teraz po tym glupim paleniu gumy przez chwilke sie tak zrobilo.... sprzeglo dawalem sachsa a kolo chyba luka. z kolem 2m to mysle ze nic sie nie stalo chyba ze ze sprzeglem tylko czy cale kompletne by sie uwalilo czy jedna czesc... i ciekawe czy po rozebraniu mechanik by zauwazyl ktora z czesci....
czyli synchronizatory ok a wystarczy ten zestaw naprawczy wrzucic o ktorym mowa w podanym temacie? tylko jaki to ma symbol zeby w aso powiedziec co chce kupic?
drgania przy w pelni wduszonym sprzegle ustepuja a takze na luzie jak pedal jest do gory to ich nie ma. sa tylko podczas zmiany biegu w trakcie jazdy i jak biegi sa wrzucone i sa silniejsze im wyzsze sa obroty

ogolnie to sa bardzo male wibracje na sprzegle jak jade na krotkich odcinkach to nic kompletnie nie czuje zeby bylo nie tak. ostatnio to co zauwazylem to samochod byl po dluzszej trasie i dosc sporo jazdy w korku. moze jeszcze sie pouklada i bedzie dobrze chodzilo. a z biegami to faktycznie wycztalem ze wystarczy wymienic mala pierdolke za grosze i wszystko bedzie ok tylko najdrozsza jest robocizna za zwalenie skrzyni

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL