BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 12:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 13 kwietnia 2012, 15:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
jurson1989, byłem na chipsie z kolegą jego E46 330d, przebieg 302tyś km, okazało się, że auto było już po jakimś pseudo programie we Francji na 202KM i 485nm, ale mocno kopciła. Tuner ogarnął wszystko jak należy, auto śmiga super i po korekcie wyszło 217KM i 530nm, także jeżeli auto było używane z głową i trzyma wszystkie parametry to śmiało możesz podnieść "troszkę" moc. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 13 kwietnia 2012, 16:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Roger-Nysa napisał(a):
TC napisał(a):
a masz może jakieś logi ???


Dzisiaj wygenerowałem sobie obraz pracy kluczowych parametrów na silniku.
Jestem bardzo zadowolony z wyniku.
Log dynamiczny od jedynki do czwórki (czwórka nie do końca bo prędkość szybko rosła a droga nie halo )
Przy okazji widać mapę chipsa jeśli chodzi doładowanie i cr. :hyhy:
Obrazek
Zwróćcie uwagę jak ładnie pokrywa się kształtem ,masa mierzona przez przepływomierz z ciśnieniem doładowania.
Większe ciśnienie =więcej powietrza =większy pomiar przez przepływkę.

Kolejny log tylko dla bieg3 i 4 .
3bieg od 1000obr (przyduszenie silnika i pełny but+bieg 4 w sprincie)
Obrazek

szkoda że obrotów konkretnych nie widać :) ale mapka z grubsza identyczna jak moja :)
pytanie, jakie można maksymalne ciśnienie na szynie ustawić? tj, jaka jest wydajność mocowa ?

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 13 kwietnia 2012, 19:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
jnx, W mojej mapie max CR to 1711 atm. Sama pompa da znacznie więcej ale regulator ciśnienia powyżej tej wartości nie ogarnia. Komp toleruje piki do 1740atm. Kilka razy przy gwałtownej zmianie stylu jazdy regulator nie ogarnął, błąd zapisany był na 1780atm . Sporo zależny od kondycji samego regulatora, widziałem sztuki które mocno pływały już przy 1690atm. Sądzę że 1700 atm to już sporo i więcej niema co podnosić bo tryby awaryjne będą od pików. Lepiej mniejsze ciśnienie i zmiana czasu otwarcia wtrysku. W moim przypadku regulator działa całkiem dobrze ,co widać na wykresie.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 13 kwietnia 2012, 20:06 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
... i zawsze łatwiej obliczyć kąt początku wtrysku przy zmianie czasu otwarcia wtryskiwaczy ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 19:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 718
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: e46 320D
Kod silnika: m47
Garaż: murowany
ja mam pytanie... czy np przy zmienię wydechu trzeba ponownie programowac ECU ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 20:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
lukassonek napisał(a):
ja mam pytanie... czy np przy zmienię wydechu trzeba ponownie programowac ECU ?

Nie trzeba :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 15 kwietnia 2012, 21:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Roger-Nysa napisał(a):
jnx, W mojej mapie max CR to 1711 atm. Sama pompa da znacznie więcej ale regulator ciśnienia powyżej tej wartości nie ogarnia. Komp toleruje piki do 1740atm. Kilka razy przy gwałtownej zmianie stylu jazdy regulator nie ogarnął, błąd zapisany był na 1780atm . Sporo zależny od kondycji samego regulatora, widziałem sztuki które mocno pływały już przy 1690atm. Sądzę że 1700 atm to już sporo i więcej niema co podnosić bo tryby awaryjne będą od pików. Lepiej mniejsze ciśnienie i zmiana czasu otwarcia wtrysku. W moim przypadku regulator działa całkiem dobrze ,co widać na wykresie.

Pozdrawiam Krzysiek

byłes w końcu zrobić remap?

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 19 kwietnia 2012, 13:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 718
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: e46 320D
Kod silnika: m47
Garaż: murowany
Obrazek

wykryto 2 błędy podgrzewacza płynu chłodzącego :> jak dobrze pamiętam :)

oraz 2 najważniejszy, błąd przepływomierza...
czy jest on od razu do wymiany czy np jakoś go pomodzić ? bo 500 w plecy nie jest za fajnie :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 19 kwietnia 2012, 15:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Lokalizacja: Starachowice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
lukassonek napisał(a):
Obrazek

wykryto 2 błędy podgrzewacza płynu chłodzącego :> jak dobrze pamiętam :)

oraz 2 najważniejszy, błąd przepływomierza...
czy jest on od razu do wymiany czy np jakoś go pomodzić ? bo 500 w plecy nie jest za fajnie :)


viewtopic.php?t=61186

_________________
Sprzedam BMW E92 330XD 231KM Navi Profesjonal*alu 20"* Skóra
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=15&t=155071


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 19 kwietnia 2012, 15:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 718
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: e46 320D
Kod silnika: m47
Garaż: murowany
Roger-Nysa napisał(a):
W BMW przy pełnym obciążeniu przepływ powietrza powinien być zmierzony na poziomie 1000 jednostek. Często bywa że pomiar na max wynosi 800-900 jednostek.
W takiej sytuacji auto nie osiąga zakładanych przez producenta osiągów, jednak jeździ przyzwoicie. Gdy pomiar jest na poziomie 500-600 jednostek jest odczuwalne zamulenie auta.
Taka sytuacja nie wywala błędu !!!!


a u mnie wywala bład

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 kwietnia 2012, 17:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
lukassonek napisał(a):
Roger-Nysa napisał(a):
W BMW przy pełnym obciążeniu przepływ powietrza powinien być zmierzony na poziomie 1000 jednostek. Często bywa że pomiar na max wynosi 800-900 jednostek.
W takiej sytuacji auto nie osiąga zakładanych przez producenta osiągów, jednak jeździ przyzwoicie. Gdy pomiar jest na poziomie 500-600 jednostek jest odczuwalne zamulenie auta.
Taka sytuacja nie wywala błędu !!!!


a u mnie wywala bład


jak umarła zupełnie, a nie tylko zaniża pomiar, to zostaje Ci tylko wymiana...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 kwietnia 2012, 21:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 282
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Szara Mysza e87
Kod silnika: 2.0d
Roger a jak się ma podmianka turbin w silniku z euro4 z turbiną z sterowaniem elektronicznym czyli tak samo jak 520d...??
W sumie euro nie ma nic do tego bo jest już pełen przelot...
Dodam że chodzi o sprzęt kolegi który zamierza go chipować w najbliższym czasie...

Ja osobiście mam model z 2002r więc domyślam się że mam dokładnie to co nasz MacGyver... ??

_________________
Było - Fiat 126p...
Było - Fiat Bravo I...
Było - BMW e46 320d Touring...
Było - VW Passat B5 Variant TDI...
Jest - BMW e87 120d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 kwietnia 2012, 23:28 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
wydaje mi się że ze sterowaniem elektronicznym też podejdzie ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 2 maja 2012, 13:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Krzysiek może odświeżysz troszkę temat?

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 maja 2012, 18:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 25
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: E46 compact 320td
Kod silnika: M47TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131981
Witam.
dołączę się do tematu . Dziś chciałem nasmarowac ową gruszkę i wyczyścić zawór ale okazało sie ze jej tam niema. Podobno od 2004 roku montowano już sterowanie elektroniczne więc mam takie . teraz moje pytanie czy te sterownie pasowało by do tej turbiny GTB 1752v ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 maja 2012, 20:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
banan1705, odpowiedź brzmi TAK

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 7 maja 2012, 20:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: PODKARPACIE
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115356
HMM sam posiadam E46 na pompie VP44 co sadzicie o zmianie turbo na takie od e60 GTB 1752v czy ma to sens ,ile moge osiagnac czy wytrzymaja elementy przeniesienia napedu???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 8 maja 2012, 10:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
shellerE46 taki mod niema sensu ponieważ twoja pompa nie dostarczy takiej dawki paliwa żeby wykorzystać potencjał gtb 1752v
w m47 poza chipem nie warto się pchać w większe koszta bo są nieopłacalne. Przy programach na 160 koni już potrafią się sypać sprzęgła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 8 maja 2012, 14:54 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
mam dostęp do większych końcówek wtryskiwaczy na +50 % starczają so 220 KM :)
sprzęgło na razie próbuje ustalic czy podejdzie razem z dwumasem od M47N prawdopodobnie tak ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 8 maja 2012, 18:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: PODKARPACIE
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115356
TC napisał(a):
mam dostęp do większych końcówek wtryskiwaczy na +50 % starczają so 220 KM :)
sprzęgło na razie próbuje ustalic czy podejdzie razem z dwumasem od M47N prawdopodobnie tak ...



Też nasz 136km prowadziłes jakies modyfikacje ,zmieniłes turbo ?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL