BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1098 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 55  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 9 maja 2012, 20:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 LCI 320d
Kod silnika: N47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123121
Co do funkcji start/stop to turbina prawdopodobnie ma elektryczne podtrzymanie obiegu oleju a co za tym idzie smarowanie oraz schładzanie turbiny. ktoś tez kiedyś powiedział ze to piszczenie na wyłączonym śliniku z ta funkcja to piszczenie pompy lub przekaźnika które za to odpowiadają. gdy funkcja jest aktywna zawsze włączony jest zapłon wiec obieg się utrzymuje. Ciekawe jak ma sie to do wyłączonego zapłonu. a co do oszczędzania diesla to jak najbardziej 10-30 sek. to jest idealna sprawa dla żywotności diesla. Chociaż znam takich którzy jeżdżą 1.9 Tdi i robia po 200 tys. i nawet nie słyszeli o tym żeby diesla wychłodzić:P

A jeśli chodzi o "Małą" Małego to jest piękna, gratulacje zakupu! Ładnie siedzi no i idealna felga do e92 :D dystans też robi swoje :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 9 maja 2012, 20:15 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Vermilion napisał(a):
AD/HD napisał(a):
Benyy napisał(a):
myślisz, że smarowania nadal pozostaje to samo?

w tvn turbo byl poruszany ten temat
jest to jakos rozwiazane

trzeba by w google poszukac jesli kogos to mocno interesuje


W N47 pompa oleju jest napedzana silnikiem, takze gdy silnik przestaje sie krecic, pompa tez (chyba, ze rozrusznik kreci silnikiem po to, aby potrzymac prace pompy). Zeby zupelnie uniezaleznic sie od pracy silnika, obieg oleju musialby byc niezalezny, napedzany elektrycznie.

Start/Stop to taki sobie pomysl, rzeczywiscie jezeli nie jest dobrze pomyslany to odbije sie na zywotnosci turbiny. Jestem jednak bardziej ciekaw jak odbije sie na zywotnosci samego silnika, bo jednak zawsze to poczatkowy okres, w ktorym rozpoczyna prace jest najbardziej obciazajacy (co prawda sytuacja w tym wypadku jest troche inna, bo jest juz rozgrzany).

Co do samego B5 (dobrze zgaduje?), ktorego przyklad przytoczyles - tez mam takiego znajomego, samochod traktuje w ten sposob od nowosci i turbine naprawial/wymienial juz chyba 4 razy :) Takze Twoj znajomy ma poprostu duzo szczescia jak narazie.

--==Mały==-- dobrze robi z czestsza wymiana oleju :ok:

Prezesie o to mam na myśli własnie.

Po 4 wymianie turbo, mój samochod widział by dno wisły przez worek. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 9 maja 2012, 20:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
WhiteCarbon napisał(a):
Co do funkcji start/stop to turbina prawdopodobnie ma elektryczne podtrzymanie obiegu oleju a co za tym idzie smarowanie oraz schładzanie turbiny.


Nie widze nic takiego na zadnym rysunku z realoem. Takze, sadze, ze raczej jest to rozwiazane krecac silnikiem.

WhiteCarbon napisał(a):
ktoś tez kiedyś powiedział ze to piszczenie na wyłączonym śliniku z ta funkcja to piszczenie pompy lub przekaźnika które za to odpowiadają. gdy funkcja jest aktywna zawsze włączony jest zapłon wiec obieg się utrzymuje. Ciekawe jak ma sie to do wyłączonego zapłonu. a co do oszczędzania diesla to jak najbardziej 10-30 sek. to jest idealna sprawa dla żywotności diesla.


:P W dieslu nie ma zaplonu.

Wracajac jeszcze do tego rozwiazania i jego wad - na pewno zycie rozrusznika i akumulatora tez jest krotsze.

Benyy napisał(a):
Po 4 wymianie turbo, mój samochod widział by dno wisły przez worek. :rotfl:


Duzo jezdzi, a ten samochod jest dosyc niezniszczalny, wiec chyba tylko dla tego, tego jeszcze nie zrobil :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 9 maja 2012, 20:56 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Wszystko da sie policzyć :rotfl: . Normalnie uruchamia sie silnik przed wyjazdem z punktu A, a wyłącza po dojechaniu do punktu B, czyli jest to nazwijmy ''1 cykl''. Natomiast przy aktywnej funkcji start stop, takich dodatkowych ''cykli'' jest kilka przy jednej przejażdzce.
x 2-3 przejazdzki w dzien ( skromnie licząc)
x w tygodniu
x w miesiącu
x w roku ,
wychodzi kilka tysięcy dodatkowych cykli rocznie.
Nie ma cudów, musi się popsuć.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 9 maja 2012, 21:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 3649
Lokalizacja: Pyskowice
Moje BMW: F34 / CLA
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143460
dla pewności zawsze lepiej poczekać :) chociaż te 30 sek
a już na pewno nie wyłączać od razu po zjechaniu na autostradzie i podjechaniu pod dystrybutor w celu zatankowania :)

ktoś tu wspomniał o VW 1.8T
u mnie w firmie jest taki - flotowy, ma przelot niecałe 300.000 (ori, bo kupiony w salonie jako nowy) i turbina ciągle ta sama, a nikt pewnie nie czekał, także pewnie tutaj faktycznie jest dodatkowa pompa :)

czy ktoś się orientuje jak wygląda sprawa chłodzenia turbo w 335i? :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 9 maja 2012, 21:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
renoraines, cos w tym jest
czas pokaze

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 9 maja 2012, 21:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Trzeba by zapytać kogoś kto się zna jak to jest rozwiązane z tym start stop bo faktycznie w momencie jak auto zgaśnie to coś brzęczy pod maską ale co i od czego nie wiem. Ja to i tak wyłączam bo mnie denerwuje jak auto gaśnie i każdy się gapi jak odpala. Moim zdaniem jednak jest to przemyślana sprawa bo w instrukcji jest dużo punktów i opisanych sytuacji w których auto nie zgaśnie jak jest nie dogrzane, jak klima musi mocno chłodzić jak jest słaby akumulator itd więc żaden problem zrobić,żeby nie gasło jak olej jest gorący skoro tego nie zrobili musieli to inaczej rozwiązać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 9 maja 2012, 21:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
--==Mały==--, w pewnym sensie masz rację - aczkolwiek od dłuższego czasu możemy zaobserwować, że dłuższa żywotność aut/podzespołów nie jest i nie będzie na rękę producentowi... Nie jestem z tych co wszędzie widzą spisek... ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 9 maja 2012, 21:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 410
Lokalizacja: W-wa/Węgrów
Moje BMW: ST FR
Kod silnika: ACT
Garaż: Była Beta
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105035
Jest Leon 3 ST FR
Będzie ...
Na szybko wyszperałem coś takiego (3 strona):
http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Syste ... omosc.html

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 9 maja 2012, 22:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 62
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 LCI 320d
Kod silnika: N47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=123121
Dojeżdżając do świateł na pełnym ogniu i gasząc auto turbo musiałoby kiedyś kleknąć a masa ludzi tak robi, dlatego nie wierze żeby nie było to jakoś rozwiązane udało mi się jeszcze znaleźć jeszcze na zagranicznej stronie informacje o tym ze jest tam jakiś zawór który zatrzymuje olej w wewnątrz na czas wylaczenia silnika. Vermilion chodzilo mi o pozycje :mur: stacyjki ktorej w sumie tez w e9x nie ma W linku kolegi soolek tez jest mowa o podtrzymaniu cisnienia oleju.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 9 maja 2012, 22:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
soolek, artykuł z WP.pl , żaden specjalny autorytet ale :


Cytuj:
Unieruchamianie gorącej jednostki oznacza stres termiczny nie tylko dla turbosprężarki, lecz także dla głowicy i innych elementów. Akumulator - nawet najlepszy - po 3-4 latach, a czasem wcześniej, musi odmówić posłuszeństwa. Ale czy to problem? Zadaniem konstruktorów jest zbudować takie auto, które będzie absolutnie bezawaryjne przez 2-3 lata. Potem powinno stać się kosztowne w utrzymaniu, by zachęcić do wymiany na nowe. Najlepiej, aby po 6-7 latach zostało oddane na złom, do czego powinny skłonić gigantyczne koszty serwisu i brak części zamiennych.


To miałem na myśli wyżej właśnie, tutaj kompletnie wyolbrzymione i ogólnie napisane z brzozy, no ale zamysł 2-3 lata i ma się psuć, żeby zarabiali ten sam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 9 maja 2012, 22:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
--==Mały==-- napisał(a):
więc żaden problem zrobić,żeby nie gasło jak olej jest gorący skoro tego nie zrobili musieli to inaczej rozwiązać.


Masz racje, zaden, ale czy tak jest nie wiem. Logicznie rozumujac powinno tak byc.

WhiteCarbon napisał(a):
Dojeżdżając do świateł na pełnym ogniu i gasząc auto turbo musiałoby kiedyś kleknąć a masa ludzi tak robi, dlatego nie wierze żeby nie było to jakoś rozwiązane udało mi się jeszcze znaleźć jeszcze na zagranicznej stronie informacje o tym ze jest tam jakiś zawór który zatrzymuje olej w wewnątrz na czas wylaczenia silnika.


To, ze zatrzymasz olej nic nie da, bo bez recyrkulacji (a tym samym chlodzenia) olej sie przegrzeje, dokladnie to o czym pisal wczesniej Andrew.

WhiteCarbon napisał(a):
Vermilion chodzilo mi o pozycje :mur: stacyjki ktorej w sumie tez w e9x nie ma


Wiem dlatego byly usmiechy ;)

WhiteCarbon napisał(a):
W linku kolegi soolek tez jest mowa o podtrzymaniu cisnienia oleju.


Podtrzymanie cisnienia nie ma znaczenia, to obieg jest wazny.

deejeys napisał(a):
soolek, artykuł z WP.pl , żaden specjalny autorytet ale :


Cytuj:
Unieruchamianie gorącej jednostki oznacza stres termiczny nie tylko dla turbosprężarki, lecz także dla głowicy i innych elementów. Akumulator - nawet najlepszy - po 3-4 latach, a czasem wcześniej, musi odmówić posłuszeństwa. Ale czy to problem? Zadaniem konstruktorów jest zbudować takie auto, które będzie absolutnie bezawaryjne przez 2-3 lata. Potem powinno stać się kosztowne w utrzymaniu, by zachęcić do wymiany na nowe. Najlepiej, aby po 6-7 latach zostało oddane na złom, do czego powinny skłonić gigantyczne koszty serwisu i brak części zamiennych.


To miałem na myśli wyżej właśnie, tutaj kompletnie wyolbrzymione i ogólnie napisane z brzozy, no ale zamysł 2-3 lata i ma się psuć, żeby zarabiali ten sam.


Lubie ten artykul :) Autor wylacza pewnie tylko zimny silnik, ciekaw jestem jak tego dokonuje :D Duzy stres termiczny jest gdy silnik jest uruchamiany na zimno.

A powaznie, to troche zbyt duzy skrot myslowy, a dalsza informacja o konstruowaniu czegos tak aby sie psulo mnie zawsze rozsmiesza, to, ze dane czesci silnika sie psuja to efekt trzech rzeczy:
- zbyt krotkiego okresu testowego danego rozwiazania
- oszczednosci na materialach/kosztach produkcji
- coraz bardziej wysrubowanych norm ekologicznych, ktore przekladaja sie na wprowadzanie coraz dziwniejszych rozwiazan aby ograniczyc tylko koncowa emisje, bez szerszego spojrzenia na problem - czy produkcja 2-3 silnikow, ktore pozyja 3-5 lat jest bardziej ekonomiczna od takiego, ktory wytrzyma 10-15 lat? (oczywiscie przesadzam z tymi okresami).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 10 maja 2012, 15:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Przeczytałem wątek od samego początku i M-Pakiet w BMW to jest właśnie to co sprawia, że auto ma w sobie " to coś" w stosunku do auta z seryjnymi zderzakami. Jeśli chodzi o nerkę to o ile się nie mylę sa takie nerki czarne BMW Performance i taką sobie kup, zawsze to ori. Fotele to ja bym tu widział fotele BMW Performance choć koszt niemały ale do takiego wozu warto ;) Z resztą możesz tez pomyślec nad hamulcami Performance gdybyś się nudził :) Mały kupując auto pewnie zgłębiałes wcześniej słabe punkty e9x więc chciałem zapytać na co cierpi ta generacja BMW ? Ja czytałem gdzieś na internecie, że szybko padają zamki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 10 maja 2012, 16:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Człowiek wraca do kraju a tu takie rzeczy :)

Moim zdaniem jest to bardzo rozsądna decyzja. Samochód ładny, zwrotny i wystarczająco szybki do jazdy po drodze. Niestety nie jest to M i nigdy nie będzie. Szkoda że M3 nie zostało jako drugie w garażu. Wówczas byłby to idealny komplet :)

Co do samego samochodu to mi się zawsze podobała linia e92, lubię charakterystykę i spalanie turbodiesla. Duży + za M-pakiet i obniżenie, ale minusów, w tym konkretnym egzemplarzu, jak dla mnie jest sporo. Nie podobają mi się fotele w alcantarze, perforowana skóra na drążku zmiany biegów, brakuje mi navi, podgrzewanych foteli i kolorystyka jest dla mnie jakaś mdła. W ogóle w tym czarnym nie bardzo widać linie i przetłoczenia.

Co do iDrive to ja osobiście go lubię. Może inaczej. Wolę system jaki był w e46. Mniej funkcji, prostszy w obsłudze, ale miał wszystko co moim zdaniem potrzebne. e92 jest pod tym kątem dużo bardziej liberalna i daje nam dużo więcej funkcji i możliwości. Przy takiej ilości funkcji i opcji iDrive jest jedyna słuszną koncepcją. Bez niego byłaby tragedia.

Systemu start-stop też nigdy nie lubiłem.

Co do chłodzenia turbiny to ja jej jakoś strasznie nie przeżywam. Czymkolwiek bym nie jechał ostatni 1-2km robię spokojnie aby wszystko się schłodziło i wyłączam prawie od razu. Pozwalam mu pochodzić jak muszę jeszcze coś zrobić czy spakować. Nie można dbać tylko o turbinę trzeba dbać o całość :)

Na początku padło stwierdzenie iż coś w układzie kierowniczym jest lepszego niż w M3 e46. Jeżdziłem 320d e90 i układ kierowniczy pod żadnym względem nie ma podejścia do tego w mojej M3. Z drugiej strony zdziwiła mnie różnica miedzy moim układem a tym w zwykłym M3 (ja mam układ od CSL'a), więc może faktycznie od tego w zwykłym M3 może być pod jakimś kątem lepszy :)

--==Mały==--, a jak praca drążka zmiany biegów? Jak dla mnie manual w beemkach chodzi kiepsko pod tym względem. W M3 musiałem trochę pogrzebać żeby było OK, ale w nowych wcale nie jest lepiej jak nie gorzej.

Ogólnie rzecz biorąc dla mnie większość beemek byłaby OK gdyby miała szperę, a tak uważam to za nieporozumienie. Napęd na tył bez szpery to jakaś masakra. Będziesz wrzucał czy jej brak ci nie przeszkadza?

PS
Upewnij się tylko że ten olej 5w40 jest pod DPF'a.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 10 maja 2012, 17:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Kostek drazek dziala bardzo dobrze w m pakiecie jest duzo krotszy i wszystko chodzi fajnie i precyzyjnie. Co do prowadzenia nie porownuj zwyklego e90 na seryjnym wysokim zawiasie i kolach do e92 i to jeszcze z pakietowym zawieszeniem i szerokimi oponami to auto naprawde prowadzi sie rewelacyjnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 10 maja 2012, 18:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
--==Mały==--, porównuję tylko układ kierowniczy bo to o nim pisałeś ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 10 maja 2012, 19:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Ciężko porównać układ kierowniczy w aucie na miękkim zawieszeniu z baloniastymi oponami do takiego które jest sztywne niższe a opony są szerokie i bardzo niskie. Zwłaszcza,ze u mnie jest servotronik to i maglownica inna nie wiem jak z przekładnia. Seryjne opony przy m pakietowych 19'' to jak dobrze pamiętam 225/35/19 przód i 255/30/19 tył więc szerokości te same co M3 a do tego niższe.
Dodatkowo M-pakiet ma inne amortyzatory,inne sprężyny a nawet inne stabilizatory oraz wspomniany już servotronic prowadzenie to przepaść między tym a seryjnym e90 w sedanie.
Stabilizator przód w M3 e46 jest 26mm a w e92 26,5mm więc nawet ciut grubszy.
Ja naprawdę byłem zdziwiony jak świetnie prowadzi się takie e92 brat stwierdził to samo a jeździliśmy już wieloma beemkami emek też było dużo.
Nie wiem czym to jest spowodowane ale mi się bardzo podoba prowadzenie e92.

Co do perforowanej skory m pakiet ma taka na drążku i kierownicy mi się to bardzo podoba i bardzo fajne w dotyku.
W przyszlosci moze dolozy sie podgrzewana skore z pamieciami i elektryka ale nie spieszy mi sie bo alcantara wygodniejsza choć jak dla mnie wygląda gorzej są ludzie,którym się bardziej podoba na pewno jest dużo przyjemniejsza w użytkowaniu.
Komplet ładnych skór grzanych itd to 2500-3500zł więc nie są aż tak drogie a dodatkowo wszystkie europejskie ciekawe skąd mają :oczami:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 10 maja 2012, 20:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 561
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: F36 428i xdrive
Kod silnika: N20B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=102823
Wzięło cię na oszczędzanie ,że wybór padł na taki silnik? Tak wnioskuje po opisie na 1 stronie zę chciałeś e92 tylko 2.0d

ps: eM sie znudziło czy zestarzało w twoich oczach? :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 10 maja 2012, 21:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Ja nigdy nie byłem i nie jestem fanem nowych aut nie mam ciśnienia na nowe modele itd.
Pisałem w temacie m3,że chodzi o zmniejszenie wydatków na paliwo bo były duże a potencjału m3 i tak nie wykorzystywałem.
Jak bym miał pod ręką e46 w m pakiecie i z tym silnikiem to bym kupił bo lubię ten model ale nie ma tam tego silnika a,że miałem już 5 sztuk E46 więc ile można.
Druga sprawa zależało mi na małym pewnym przebiegu co było praktycznie nie realne w E46 bo to starsze auta a dieslem zazwyczaj się jeździ więc 200-300-400tyś to normalne przebiegi w e46 i tu zaczyna się awaryjność.
Skoro już miało być oszczędnie to chciałem mieć jakiś plus od M3 i tutaj jak dla mnie tym plusem jest wygląd mi osobiście E92 w m-pakiecie i na 19'' podoba się bardziej niż e46 nawet M3.
Ja nie jestem katownikiem w 95% nie wykorzystywałem tego co oferowała M3 bo jeżdżę zazwyczaj normalnie bez jakiś szaleństw itd W trasie 100-140 rzadko szybciej już się w życiu wyjeździłem i czasy szaleństw minęły więc M3 trochę się marnowało przy mnie. Nie wiele było momentów gdzie wykorzystywałem moc tego auta bo nie było gdzie po prostu. Ruch w Warszawie w ostatnich latach chyba się podwoił jest tak duży,że i tak trzeba się wlec tu M3 się męczyła. W trasie znowu tak samo tir za tirem fotoradary i inne gówno dopiero wieczorem można tak naprawdę pojeździć po naszych zawalonych drogach.
Co nie zmienia faktu,że lubię szybkie auta i lubię nimi jeździć ale to 320d oferuje wystarczające przyspieszenie nie jest mułem moment robi jakieś tam wrażenie i "daje radę" naprawdę spodziewałem się,że będzie dużo gorzej. A jak będę chciał koniecznie coś szybkiego i będę miał na to wolne fundusze może zbuduje jakieś e30 v8 narazie brak na to kasy i nie mam takiej potrzeby.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: --==Mały==--->>> BMW E92 320d M-pakiet
PostNapisane: 10 maja 2012, 23:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
--==Mały==--, zdaje sobie sprawę jak te wszystkie rzeczy wpływają na odczucia z jazdy, ale w układzie kierowniczym chodzi o to ile informacji dostajemy na ręce. OK, opony były baloniaste, zawieszenie miękkie, ale dokładnie to powinienem czuć na kierownicy, a nie czułem prawie nic. Uważam iż jestem w stanie w jakimś stopniu odseparować układ kierowniczy od reszty zawieszenia.

Z drugiej strony tak jak mówisz u ciebie układ kierowniczy może być w ogóle inny choćby ze względu na M-pakiet czy nawet to że jest to e92 a nie e90.

Może na ten weekend poskładam M3. Wówczas moglibyśmy się spotkać. W sumie moją eMką jeszcze nie jeździłeś ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1098 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 55  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL