BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 18:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M50B25 Problem z Obrotami - Uszczelka Bagnetu Oleju ?
PostNapisane: 12 maja 2012, 18:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Witam ..

Szukałem w necie rozwiązania na mój problem ale nie znalazłem odpowiadającego na mój .

Wiec Silnik to m50b25 Bez Vanos .
Problem tkwi w tym ze silnik traci obroty nie gaśnie ale kiedy auto stoi odpalone ma 600 - 500 obr .
Kiedy jest zimny to jest ok przez około minute i znowu traci obroty .

Odpala bez problemu nie dławi się reaguje na gaz nie strzela ani nic z tych rzeczy , Ma moc .

Sprawdziłem korkowiec Przeplywke sondę świece cewki . Odma była Nie drożna ale już po problemie . czyściłem przepustnice , wymieniłem Potencjometr , ale Problem nadal pozostał .
Nie ma lewego powietrza dokładnie sprawdziłem . Ale znalazłem problem gdzie indziej ,

Mianowice kiedy mocno zacznę dmuchać w odmę to powietrze/ciśnienie które się wytwarza ucieka uszczelka od bagnetu oleju ta przy misce olejowej , Czy to może być problem Wolnych obrotów ?

Dodam ze Obroty skaczą minimalnie pomiędzy 500-600 i buja autem a czasami staja na 600 obr i Słychać to tak jakby silnik nie palił na wszystkie cylindry . Komputer nie Pokazał Błędów .
Auto po przekroczeniu 800 obr pracuje równo i bardzo dobrze wkręca się na obroty .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50B25 Problem z Obrotami - Uszczelka Bagnetu Oleju ?
PostNapisane: 12 maja 2012, 19:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
przytkaj wejście do bagnetu i będziesz wiedział czy to on u mnie wchodzi bardzo ciężko ale przy wyciągnięciu falują obroty i tyle może wtryski .? czym skanowałeś auto ? sprawdzałeś pomiary na cylindrach sondy ? czujnik położenia wałka rozrządu (podobne objawy ) teraz mam to u siebie u mnie trzyma równe 800

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50B25 Problem z Obrotami - Uszczelka Bagnetu Oleju ?
PostNapisane: 13 maja 2012, 01:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Nie sprawdzałem cylindrów . sonda jest ok . Czujnik walka rozrządu ?? co podobnego do czujnika położenia walu ? Wtryski ? a czy padające wtryski maja taki objaw ze tylko na wolnych obr tak by się ujawniały ? raczej w całym zakresie obrotów tak mi się wydaje . nie wiem czym jestem w Holandii pojechałem do warsztatu i podłączyli się bez problemu . pousuwali mi błędy Przeplywomierza Bo tylko te miałem gdy ja odpinałem .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50B25 Problem z Obrotami - Uszczelka Bagnetu Oleju ?
PostNapisane: 13 maja 2012, 14:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
co do czujnika poczytaj temat viewtopic.php?f=1&t=104672
ogólnie przyczyn może być wiele, jeśli kom nic nie pokazuje ( co dziwne ) eliminuj wszystko po kolei ja bym sprawdził na poczatek wtryski,przepustnice,czujnik wałka,komputer (jeśli nie ma błedu może z nim cos być ) raz tak miałem ale w 316 nie było ssania i miała obroty jakieś 500 i trzepało budą wymieniłem wszystko co było możliwe a okazało sie że komp był walnięty :/ i chodziła w trybie awaryjnym kontrolka nie świeciła bo jakiś debli ją wyciągną

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50B25 Problem z Obrotami - Uszczelka Bagnetu Oleju ?
PostNapisane: 13 maja 2012, 16:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Przypustnica jest ok dolot sprawdzony świecę tez . . a jak niby sprawdzić prace wtrysków ? i skąd mam wiedzieć czy komp pracuje w trybie awaryjnym ? po czymś to jeszcze na pewno da się poznać . A morze to byc przyczyna niezaizolowanej masy przy kolektorach wydechowych ta od łapy silnika ? no i jeszcze mysle o tej uszczelce . na zimnym kiedy odpalam ma 900-1000 obr dopiero jak troszkę temp złapie to zaczynają spadać obroty , wiec ssanie jest .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50B25 Problem z Obrotami - Uszczelka Bagnetu Oleju ?
PostNapisane: 13 maja 2012, 17:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
u mnie na ssaniu jest jakieś 1100 2 mm powyżej tysiąca po chwili wraca do 800 i tak zostaje poszukaj jeszcze gdzieś nieszczelności w układzie dolotowym (dziurawa guma ) można popsikać samostartem,plakiem po wężach
owen05 napisał(a):
i skąd mam wiedzieć czy komp pracuje w trybie awaryjnym ?
powinno wywalać błąd autko słabe ale u mnie po trybie awaryjnym nie było takich objawów,Polak przy tym kopał wcześniej u mnie był powodem spawania tłumika bez odpiętych klem tak stwierdził aso BMW :P i wszystko chodziło ale instalacja była spalona i po drutowana by chodziło,wymienili instalacje i kompa wtryski można podłączyć bezpośrednio i zobaczyć czy leją czy rozpylają

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50B25 Problem z Obrotami - Uszczelka Bagnetu Oleju ?
PostNapisane: 13 maja 2012, 19:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
No u mnie autko ma moc odpowiednia do seri . Ja tez jak odpalę na zimnym mam około 1100 ale po 5 sek spada do 900 . a możesz opisać jak sprawdzić te wtryski ? czy trzeba je oddać gdzieś ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50B25 Problem z Obrotami - Uszczelka Bagnetu Oleju ?
PostNapisane: 13 maja 2012, 20:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
owen05 napisał(a):
No u mnie autko ma moc odpowiednia do seri . Ja tez jak odpalę na zimnym mam około 1100 ale po 5 sek spada do 900 . a możesz opisać jak sprawdzić te wtryski ? czy trzeba je oddać gdzieś ?
można samemu podłączyć lub oddać do firmy która je dokładnie sprawdzi pod ciśnieniem itp. ale tak sie zastanowiłem i to do wtrysków mi nie pasuje bardziej na przepustnice nieszczelność w dolocie nie da się na lince podkręcić obrotów .?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50B25 Problem z Obrotami - Uszczelka Bagnetu Oleju ?
PostNapisane: 13 maja 2012, 21:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
Da się ale kiedy podkręcę . to automatycznie nie domyka się całkiem kiedy odpuszczę gaz . Zreszta tak jak pisalem kiedy ma okolo 800 obr to slysze nadal jagby nie ruwno pracowal ale juz nie buja silnikiem moze to magia tlumika . ale nie chce tez podkręcać nic . to moje 3 auto z tym samym silnikiem i chce żeby pracowało jak poprzednie czyli tak jak fabryka . Nie mam pomysłów .. podmienię czujnik temperatury sprawdzę ten czujnik walka rozrządu jeszcze raz sprawdzę szczelność i dam znać co i jak . Ale jestem otwarty nadal na jakieś pomysły .

Myślę jeszcze nad filtrem paliwa czy mógłby zakłócać prace silnika ?
Filtr stożkowy ? - To nie mój mod silnika lecz poprzedniego właściciela , Filtr jest czysty i bez ubytków tego włókna . podobny jest do czerwonego K&N i tak samo gra ale nie ma na nim napisu firmy wiec pewnie jakiś Badziewny ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL