BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 21:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 21:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
jnx, wystarczy zbiorniczek od xenonu ;) zreszta w twoim tez jest miejsce na pompke.


Woda za dużo temp chyba nie zbije, gaz z bliska przez Mala dysze by chyba lepiej ogarnial. Ogólnie temat do przemyślenia jeszcze ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 21:37 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
jak pisałem to zależy od tego jaki gaz i od jego właściwości ... nie będzie się szronił na IC ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 21:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
A w czym to może przeszkodzić? sterowanie elektrozaworem , pulsacyjnie może? tak dosyć szybko żeby szło, 4 dyszę i powinno lecieć... Tylko kwestia faktycznie , czy tak zimny gaz nie zablokuje dyszy ? hmmmmm...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 22:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
http://www.autospeed.com/A_107759/cms/article.html

tu polecają jeszcze zaizolować termicznie dolot od IC do kolektora. Ja to zrobiłem owijając rurę takim sreberkiem do izolacji termicznej ale nie odczułem żadnej różnicy :D No ale modzik malusi zawsze inplus ;)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 22:27 
Jnx jak zamontujesz ICka zapodaj relacje z efektow wymiany. :)

Seria ma wymiary rdzenia 550/130/50 , Deejeys ma u siebie ICka z FMIC 550/140/65 . Seria ma 8 kanałów chłodzących , FMIC ma 7 ale za to jest szerszy -- myśle że 550/180/65 spokojnie wystarczy przy lekkim czipsie . Dlatego ciekaw jestem jak sprawdzi się ten 'kaloryfer' u Ciebie. :hyhy:

Swoją drogą Cziter tez ma podobny ale cisza w temacie u niego. :/


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 4 czerwca 2012, 09:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
sirek, Fmic jest wydajniejszy na bank, bo jest cały z Alu, lubię czasem po szybszej jeździe go obmacac - lewa ciepła, na prawej aż mokro :)


Panowie zrobic sobie natrysk wody? Bo to bym nawet dzisiaj zrobił ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 4 czerwca 2012, 10:11 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
Jak będę miał więcej wolnego czasu , to może kupię termometr laserowy , bardzo fajna zabawka do takich testów ...
I jeśli walczycie o temperaturę radzę zlikwidować całkowicie egr , on też trochę przenosi ciepła do kolektora i nie wystarczy go wyłączyć ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 4 czerwca 2012, 11:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
TC, boje sie o zbyt bogata mieszankę na wolnych obrotach , może niekoniecznie No ale... Jeździłem z zaslepionym całkowicie to check engine mnie męczył :/ nikt nie potrafił mi powiedzieć czy da sie go po 2003r na dde5.0 pozbyć w jakiś rozsądny sposób... Ale lepiej szło od samego dołu :)


Zreszta wtrysk mi tez obniża temp przy egr :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 4 czerwca 2012, 11:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
deejeys,
Witam co do IC to wydaje mi się że w aucie po programie gdzie turbo dmucha w okolicy 2,6 a w over boście 2,7 bara .Wydajniejszy IC zrobi robotę .
U mnie gdy na zewnątrz jest 22-24st.C powietrze za IC w sprincie , gdy zapinam 4 bieg ma około 100st.C.
Dopiero gdzieś tak przy 160-170km/h Pęd powietrza jest już tak duży że temperatura na IC spada.
U Ciebie wtrysk wody ...a dokładniej dyszę ,przeniósł bym z kolektora do stalowej rurki przed IC.

Wtedy sam wtrysk będzie robił potrójna robotę ...
To co robi teraz ....zwiększa stopień sprężania
Schładza sobą tłoczone powietrze .
Mgiełka wody osadza się od środka na IC i poprawia jego wydajność.

Chyba sobie coś takiego kupię. :ok: Wydaje mi się że będzie to wystarczająco chłodziło powietrze.
Myślałem również o większym IC ale większy IC to większej pojemności dolot , to zaś równa się większy lag. Ja nie trawię laga ,więc grę wchodzi mniejszy IC o większej wydajności . Albo całkiem mały wodny ,puszczony na skróty...

Wywalamy rurkę od EGR przykręconą do kolektora i mamy miejsce aby puścić tamtędy rurę od turbiny .
Miejsca w 320d przed silnikiem jest sporo i wyglądało by to mniej więcej tak :
Obrazek

Dolot zmniejsza się zdecydowanie ,więc i czas uzyskania ciśnienia się zdecydowanie skraca. :hurra:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 4 czerwca 2012, 11:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
jnx myślałeś polakierować proszkowo na czarny mat Twój cooler?? Czy zostawisz tak jak jest??

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 4 czerwca 2012, 13:14 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
deejeys napisał(a):
TC, boje sie o zbyt bogata mieszankę na wolnych obrotach , może niekoniecznie No ale... Jeździłem z zaslepionym całkowicie to check engine mnie męczył :/ nikt nie potrafił mi powiedzieć czy da sie go po 2003r na dde5.0 pozbyć w jakiś rozsądny sposób... Ale lepiej szło od samego dołu :)


Zreszta wtrysk mi tez obniża temp przy egr :)

Dlatego trzeba to zrobić wylacznikiem ... Wtedy nie będzie check engine oraz zmieni sie kąt początku wtrysku ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 4 czerwca 2012, 13:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
yoshimura01, ja swój kupiłem biały, pomalowalem na czarny a teraz chyba zrobię na gołe alu :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 4 czerwca 2012, 14:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
Mnie się bardzo podoba czarny mat ponieważ "wtapia się" i nie kuje w oczy. Widziałem często takie akcje, gdzie właśnie większy cooler jest tak masakrycznie wyeksponowany przez tą srebrną naturę alu i do tego te niebieskie łączki... w zasadzie nie wiem po co, w jakim celu. Moja dewiza jako designera to zachować sportowy charakter marki, a moc niech wybiega poza wszelkie przyjęte normy :ok:

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 4 czerwca 2012, 15:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
yoshimura01, wejdź sobie u mnie do galerii, obyczaj film z 38 i zdjęcia tez coś z tej okolicy. Mam podobne zdanie, tylko każdy gada, ze farba przeszkadza... :/

U mnie jest czarny i szary napis bmw performance. Ostatnio top trendy napis na forum z tego co widze :D hahah



TC, Jakim? Powiesz, czy będziesz samolub?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 4 czerwca 2012, 16:06 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
A jak myślisz ??? Napisze Ci coś co znalezienie zajmuje kilkanaście prób i logowania auta ... Niech inni obecni na forum zajmujący sie tuningiem i mający wiele do powiedzenia napiszą publicznie na forum ...
Ale podpowiem wam że wylaczniki w sofcie są albo zero albo jeden w zależności od tego czy jest aktywny , szukamy oczywiście w 8 bitowym trybie...


Ostatnio edytowano 4 czerwca 2012, 16:10 przez TC, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 4 czerwca 2012, 16:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
TC, chciałem sie tylko upewnić.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 4 czerwca 2012, 16:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
deejeys ja osobiście wykonałbym taki "performance", że na pomalowanym proszkowo na czarny mat coolerze wykreślić "linię życia" (EKG)... wiesz, ten wykres uderzenia serca, z tym że linia ta pomalowana czarnym błyskiem. Wyglądałoby to nietuzinkowo, oryginalnie, niepowtarzalnie i cholernie stylowo :ok:

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 4 czerwca 2012, 17:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
yoshimura01, musiałbyś zrobić to jednak jakimś innym kolorem niż czarny. Nie było by tego widać. Kratka, sama struktura chłodnicy... Myślę, że jakiś grafit z perłą już by się potrafił rzucić w oko :)


A więc decyzja podjęta - dzisiaj/jutro ogarnę natrysk na IC, zacznę od wody.

Żeby nie było, że idę na łatwiznę - będzie to ze zbiorniczka płynu do spryskiwaczy , ale celowo . Zawiera on trochę alkoholu - co pozytywne wpływa na efekt. Na racingforum ktoś lał NA IC :przestraszony: wodę z denaturatem... Mimo wszystko, mieszanka łatwopalna w jakimś stopniu... Trochę nie teges...



Do tego dochodzi zawór wydechu ale tutaj mam już znowu małą zmianę planów bo ogarnę to bardziej profi.


Oczywiście chyba trzeba by zacząć przestawać opisywać swoje mody i performance na forum i zacząć rozsyłać to tylko do godnych zaufania ludzi, żeby sępy nie korzystały.



Edit:

Tutaj (czerwone punkty) umieszczę dwie dysze. Odległość od IC to będzie ~7cm, może być za blisko. Druga bramka - w zderzaku - totalnie nie widoczne to będzie i tak.

Obrazek




Znalazłem fajne dysze, może by się sprawdziły

http://allegro.pl/spryskiwacze-mglowe-d ... 10156.html

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 4 czerwca 2012, 17:52 przez deejeys, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 4 czerwca 2012, 17:50 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
nie jesteś pierwszy , który robi natrysk wody na IC , są inne fora na których można poczytać o modyfikacjach ... między innymi streetracing.pl
a egr mógł wyłączyć Ci tuner przy remappie i tez nie powiedziałby który to switch ...


Ostatnio edytowano 4 czerwca 2012, 17:52 przez TC, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 4 czerwca 2012, 17:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 301
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47+
deejeys i właśnie o to chodzi, żeby nie było widoczne, ale pod pewnym kątem linia błyśnie i wtedy będzie to jeszcze fajniej działać :) ... takie jest moje zdanie i oczywiście szanuję Twoje. Pozdr.

_________________
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL