BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 17:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 25 czerwca 2012, 15:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Roger-Nysa, jestem podobnego zdania, bo miałem france w rękach. No i ciekawi mnie czy mimo różnicy silników uda sie osiągnąć podobne efekty, nie samym turbo silnik żyje. Ale skoro to maja robic fachowcy to na pewno będzie super! Dorzucić pare gratow, wystroic na 220hp i lekkie kółka... Można poszaleć !!!!!! :D


Kibicuje!!!!!!!!!! Jnx ty anty tuningowcu 320d !!! Do roboty!!!!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 25 czerwca 2012, 21:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Cytuj:
Roger-Nysa, jestem podobnego zdania, bo miałem france w rękach


Co ty gadasz te turbo nie jest duże.. porównywalne z serią z tym że trochę jakby dłuższe..

Franca to jest GTB22 :!:

Obrazek

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 25 czerwca 2012, 21:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
jnx, jak dla mnie różnica widoczna gołym okiem jak leżało obok siebie GT1752V i to mitsu to naprawdę było widać różnicę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 26 czerwca 2012, 09:57 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 560
Lokalizacja: Wieden (Austria)
Moje BMW: x4 f26
Kod silnika: N57
witam ,

juz od dawna sledze ten temat i jestem bardzo zaciekawiony jak i czy JNX da rade to zamontowac no i jakie z tego beda efekty :] .

szukalem docelowo turbin do 320d oraz 330d I ZNALAZLEM: :hyhy:

turbina hybrydowa do 320d (150koni) pumpuje do 220-240 koni, wirnik GT22: MD 523

e46 320d&520d

http://www.turbodynamics.co.uk/shop/md5 ... -3037.html

turbina hybrydowa do 330d (nie wiem czy 184konie czy 204 konie), pumpuje az do 320 koni

e46 330d

http://www.turbodynamics.co.uk/shop/md5 ... -2770.html


oraz do 330d E90

http://www.turbodynamics.co.uk/shop/md5 ... -4107.html

350 koni bez dpf !!!

_________________
zobacz moje BMW - E92 335i White beast

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148486&p=1953856#p1953856


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 27 czerwca 2012, 20:46 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 560
Lokalizacja: Wieden (Austria)
Moje BMW: x4 f26
Kod silnika: N57
Nikogo nie zaciekawily te turbinki upgradowe

_________________
zobacz moje BMW - E92 335i White beast

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148486&p=1953856#p1953856


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 27 czerwca 2012, 21:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
mafiemek, bez urazy, ale 800funtów + paczka, a nie samym turbo silnik żyje...


mafiemek napisał(a):
pumpuje do 220-240 koni


Pod taki setup nie podszedł bym bez chłodnicy oleju, dobrych wtrysków i solidnego softu. Sprzęgło może wytrzyma trochę...


A nadal nie przekroczysz możliwości m57 po programie.



w 330d , tu na forum edu zrobił 300hp bez wymiany turbo.



Potencjał 330d e90 i 335d jak dla mnie to po prostu cudo... :serce:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 czerwca 2012, 00:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
Kurdę, ciekawa sprawa z tym DCV. Ktoś wie czy u mnie to jest?

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 czerwca 2012, 06:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 560
Lokalizacja: Wieden (Austria)
Moje BMW: x4 f26
Kod silnika: N57
Streetfire7, o co kaman z tym DCV?

deejeys, wiadomo nie samym turbo silnik jezdzi, wtryski (bodajze 535d 272koni to obligatorycznie musi byc) nastepnie dobry soft, na seryjnym wiadomo ze to nic nie da.

jak wiadomo my mamy sprzeglo seryjnie juz dosc mocne, wiec jesli 184konne M57 z softem daje rade i ma to samo sprzeglo co my to nie trzeba wymieniac na mocniejsze.?

ciezko bedzie przekroszyc mozliwosci zmodifikowanego M57 - ma 6 garow - 3 litry pojemnosci, nie latwo bedzie przeskoczyc mocniejszego brata M57 a o M57n to juz nie wspomne... :wstyd:

pozdro

_________________
zobacz moje BMW - E92 335i White beast

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148486&p=1953856#p1953856


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 czerwca 2012, 06:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
mafiemek, ja właśnie mowie o m57n , m57 184 po programie to pikus.

Sprzeglo może i takie samo ale ty nie masz nowego auta, tylko takie z przebiegiem np. 10 lat. W seryjnych autach sie zużywa, po programie jest na to bardziej narażone...


To teraz policz sobie koszty zrobienia turbo, poprawy chłodzenia powietrza i oleju, wtrysku i programu. Sporo kasy , za to można wstawić m57n jak juz ktoś ma takie parcie na moc.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 czerwca 2012, 11:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Projekt N47 + GTB2260 nabiera tempa :


Obrazek

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 czerwca 2012, 11:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Hmmmm.... Skoro chcieli cofnąć to turbo, to wystarczył kolektor od m47 + flansza, bo z tego co widzę zrobili cały od podstaw.


Dlaczego Tak "zakręcili" pod dużym kątem wloty z 1 i 4 cylindra? Ze względu na ułatwienie czy daje to jakiś efekt?



W fajnym miejscu widzę wejście na czujnik EGT :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 czerwca 2012, 20:58 
Ładny 'ślimaczek' , ciekawy jestem jak to będzie chodzić . :) Trzymam kciuki za projekt. :ok:

Deejeys chyba chodziło o jednakową długość kanałów dolotowych . :/


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 2 lipca 2012, 12:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 75
Lokalizacja: Włocławek
@ deeyejs
nie taki pikuś
184KM po sofcie u Rogala i wycięciu katów miało 240KM ... ;) to nie taki pikuś ;)
Trzymam kciuki za projekt, po wakacjach będę robił podobny z inną turbiną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 4 lipca 2012, 23:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: WRO
Moje BMW: e39 3.0dA+ topasblau
Kod silnika: M57D30+GT2260V
Garaż: www.mpakiet.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_
Witam,

Żeby nie zakładać podobnego tematu pozwoliłem sobie napisać w tym temacie pomimo, że mój problem nie dotyczy 3er z m47. Ale do rzeczy...

Po przeczytaniu wypocin autora tego wątku zdecydowałem się na program u kolegi Adriana w mojej e39 3.0d w automacie (193KM). Po hamowaniu na rolkach wyszła seria 185KM i 446Nm. Po programie 192KM i 530Nm. I tu pojawia się problem.
Moc nie chce iść już wyżej a moment tak. Co może być tego przyczyną ?

BTW Z modyfikacji jakie przeprowadziłem zanim został wgrany program to : brak klapek w kolektorze, nowe zaworki n75+wymienione wężyki podciśnienia,nowa przepływka Pierburg, wkład filtra powietrza K&N, umyty dolot z kolektorem.

Zamieszczam do wglądu skan wykresu http://imageshack.us/photo/my-images/822/hamowniawykres.jpg

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 5 lipca 2012, 06:55 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
Adrian jak się wypowiedział? Co może być tego przyczyną? 530nm dla skrzyni automatycznej to nie jest zbyt wiele? Są jakieś błędy? Sprawdzał parametry live data? Może ten zamiennik przepływki mierzy za mało jednostek. Musiałbyś podłożyć oryginał BOSCHa i zobaczyć czy będzie poprawa . . .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 5 lipca 2012, 10:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: WRO
Moje BMW: e39 3.0dA+ topasblau
Kod silnika: M57D30+GT2260V
Garaż: www.mpakiet.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_
Adrian twierdzi, że to wina lejącego wtrysku (korekta na 1 cylindrze +1.50~2.2 na jałowym, reszta +-0.93) oraz ciśnienia na pompie progowej (3.7 bara na jałowym, 3.1 bara pod obciążeniem na piątym biegu)
Wtryski oddałem do regeneracji Bosch Diesel Service we Wrocławiu ale okazały się dobre a ja popłynąłem 600pln (demontaż, czyszczenie w ultra dźwiękach,sprawdzenie na stole,montaż) :zalamany:
Progówkę natomiast podmieniam na dniach na inną regenerowaną, która ma podobno zwiększoną prędkość obrotową komutatora celem podniesienia ciśnienia paliwa podawanego do pompy CR.
Reszta parametrów jak ciśnienie na szynie CR, ciśnienie doładowania, ilość zmierzonego powietrza przez przepływomierz mam ok
Co jeszcze posprawdzać ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 5 lipca 2012, 12:33 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
W takim razie po prostu brakuje już paliwa, wymień filtr paliwa, podmień tą pompę progową, o której wspomniałeś i jedź ponownie na rolki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 5 lipca 2012, 12:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: WRO
Moje BMW: e39 3.0dA+ topasblau
Kod silnika: M57D30+GT2260V
Garaż: www.mpakiet.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_
A jak to jest z pomiarami auta w automacie - czy parametry które widać na wykresie są prawdziwe ? Słyszałem, że pomiar na rolkach jest zaniżany o ok. 5%
I dlaczego auto normalnie i płynnie przyspiesza i praktycznie zamyka zegar na przelotowych trasach skoro za mało paliwa dostaje ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 5 lipca 2012, 13:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
W tym temacie nie mam doświadczenia niestety, słyszałem, że pojawiają się problemy, aby z hamować takie auto. Skoro Adrian zablokował skrzynie, podczas pomiaru bieg nie został zrucony (a na wykresie wydaje się być wszystko ok) to i wynik powinien być miarodajny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 5 lipca 2012, 13:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 47
Lokalizacja: WRO
Moje BMW: e39 3.0dA+ topasblau
Kod silnika: M57D30+GT2260V
Garaż: www.mpakiet.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_
Masz na myśli wrzucenie na N podczas pomiaru ? Adrian robił pomiar na wyłączonym DSC i w trybie sekwencyjnym skrzyni.
Zastanawia mnie skąd taki duży przyrost momentu się wziął ? Czy to dzięki moim modyfikacją jakie zrobiłem przed programem ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL