ja jako użytkownik 318is polecam ten motor;)
katalogowo jest tylko o 1km/h wolniejszy od 2.0
i z moich obserwacji wynika że zjada 2,0 jak chce:)10km mniej ale jest o wiele lżejszy.
tu masz trochę danych
cyt.z forum w porównaniu z 1,8
Silniki oparte na IS-ie są bardziej żywotne niż w zwykłych 1.8, nie występują tu objawy wytartych walków itp...
Silniki IS dzielą się na 2 kategorie: (mowa o modelu e36 )
M42b18 o pojemności 1796cc występujące (w modelach od 1991 do 1996r. )
M44b19 o zwiększonej pojemności 1895 (w modelach od 1995 do 1999r. )
Jeżeli chodzi o konstrukcje, to tak jak wyżej było wymienione silniki IS-a oparte są na głowicy 16V, główna różnica pomiędzy 1.8 a 1.8IS to tak jak kolega wyżej pisał IS posiada 2 wałki
http://img460.imageshack.us/img460/6390 ... 5313wi.jpg , a 1.8 jeden.
IS były wypuszczane z fabrycznymi TZW. ,,Baranami'' czyli pierwsza cześć kolektora wydechowego posiadała każdy niezależny od siebie kanał wylotowy który poprawiał osiągi, do tej pory jest bardzo populary w pośród głównych przeróbek modyfikacji auta...
http://img469.imageshack.us/img469/7350 ... 5124gm.jpg Także duży plus dla IS-a Bo on to już ma w serii
Hmm co tu dalej... Może kwestia rozrządu...
W zwykłych silnikach 1.8 można było się natknąć na 2 rozwiązania, a wiec pasek (m40) oraz łańcuch (m43)
A w silnikach IS M42 jak i M44 występował tylko i wyłącznie napęd rozrządu na bazie łańcucha,
jest jedyna różnica oczywiście na korzyść modelu m44 (młodszego brata m42) a wiec tu został zastosowany minimalnie zmieniony układ napędowy rozrządu, zamiast wspomagającego kola zębatego (kolo zwrotne) ta cześć została na amen zastąpiona ślizgiem(m44), który nie powodował tak głośnej pracy rozrządu jak w początkowych modelach M42(zdarzało się ze w m42 tez były już stosowany ślizg a nie kolo zwrotne...)
Także M44 z połączeniem udoskonalonego sterowania silnika oraz zwiększenia pojemności pracował bardzo pięknie. Ale żeby nie było ze M42 jest beeeee , bo również jest to bardzo dobrze skonstruowana jednostka w swojej klasie czyli tylko skromne R4
Może kwestia smarowania... Wiadomo 1.8 Is jest niestety minimalnie większy fizycznie od swojego krewnego 1.8, no i po otworzeniu maski od razu widać rzucające się w oczy szczegóły, także i tu jest większe zapotrzebowanie na olej, także różnica pomiędzy nimi przy wymianie oleju jest w sumie niezauważalna, ale jednak jest aż i tylko ok 0,5 litra...
Pojemność układu chłodziwa zostaje bez zmian czyli ok 6,5 litra w obu przypadkach (1.8 oraz 1.8is)
no link do tematu
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 19&start=0