BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 08:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: wydech na zamówienie z mg motorsportu
PostNapisane: 21 sierpnia 2012, 18:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1293
Moje BMW: Corvette Z06
Kod silnika: LSX
Pytanie jakie masz wrzucone tłumiki końcowe - może sie okazać że tak jak i u mnie potrzeba 1-2 tys km żeby wypaliła się w nich siatka .
U mnie dopiero po 1-2 tys km wróciła moc sprzed wymiany wydechu - taka jest prawidłowość - wydech z MG musi się przepalić i ułożyć.

Sam miałem trochę mieszane uczucia jak na hamowni ECU spadłem o 10-12 kM - póżniej wszystko wróciło do stanu sprzed modyfikacji wydechu ale dzwięk wydechu cały czas powalał :)

Co do pomiaru na hamowni - chcesz zobaczyć różnicę to sprawdź w podobnych warunkach - temperatura ma tutaj kluczowe znaczenie.


Ostatnio edytowano 21 sierpnia 2012, 18:07 przez Pafu1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wydech na zamówienie z mg motorsportu
PostNapisane: 21 sierpnia 2012, 18:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 9999
Lokalizacja: Kaszëbë
Moje BMW: X5
Pafu, wrocila idealnie wartosc sprzed wymiany?
ani na + ani -?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wydech na zamówienie z mg motorsportu
PostNapisane: 21 sierpnia 2012, 18:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1293
Moje BMW: Corvette Z06
Kod silnika: LSX
AD/HD napisał(a):
Pafu, wrocila idealnie wartosc sprzed wymiany?
ani na + ani -?


2-3 kM w górę to w granicach błędu przy pomiarze.

W 650i robotę robi dopiero wycięcie katów - mnie wystarczył super dżwięk wydechu :)

Niestety nie miałem możliwości zrobienia pomiaru w podobnych warunkach - miałem +20'C różnicy pomiedzy pomiarami na niekorzyść.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wydech na zamówienie z mg motorsportu
PostNapisane: 21 sierpnia 2012, 18:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1104
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
wydech w is już sam w sobie jest idealny, kolektor, średnica, jedynym słabym punktem jest końcowy. tutaj ciężko poprawić fabrykę bez większych modów. także moim zdaniem, strzał w kolano;) bo można to było zrobić taniej;)
ale! z drugiej strony masz nowy, niezabijalny wydech który może się ułożyć jak niektórzy piszą, no i kwestia temperatury;)

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wydech na zamówienie z mg motorsportu
PostNapisane: 21 sierpnia 2012, 18:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 242
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E36 323ti
Kod silnika: M52B25
Garaż: compact:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=90963
touring:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=109222
Pafu napisał(a):
Pytanie jakie masz wrzucone tłumiki końcowe - może sie okazać że tak jak i u mnie potrzeba 1-2 tys km żeby wypaliła się w nich siatka .
U mnie dopiero po 1-2 tys km wróciła moc sprzed wymiany wydechu - taka jest prawidłowość - wydech z MG musi się przepalić i ułożyć.


Z tego co widzę, to ten wydech w ti został założony w zeszłym roku, a hamownia dopiero teraz, więc chyba wypaliło się już to co miało się wypalić :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wydech na zamówienie z mg motorsportu
PostNapisane: 21 sierpnia 2012, 22:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Nie mam z tym doświadczenia ale wydaje się iż skoro firma mówi że będzie niewielki przyrost to raczej tak być powinno jeśli roboty nie spierdzielili... Rozumiem gdyby utrzymał serię i po przepaleniu wskoczyły jakieś kuniki ale moc spadła :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wydech na zamówienie z mg motorsportu
PostNapisane: 21 sierpnia 2012, 22:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Zaraz zaraz...

W miarę optymalny pomiar byłby jakbyś zrobił wykres przed założeniem i od razu po założeniu a nie ponad rok póżniej :zdziwko:
Skąd wiesz, że to przez wydech?? Przez rok to coś się mogło posypać przecież nie??
Kilometrów też pewnie trochę nabiłeś, więc nie rozumiem po co to bicie piany?
Żeby mieć teraz porównanie to wrzuć stary wydech i zrób pomiar...Jeśli moc wzrośnie o te 10 koni to uderzaj do tunera.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wydech na zamówienie z mg motorsportu
PostNapisane: 21 sierpnia 2012, 22:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: e36 318ti
Kod silnika: m44 b19
Wydech w autku juz siedzi od plus minu 10k km więc się przepalił i ułożył, a dopiero po takim czasie pojechałem na hamownie bo po kilku miesiącach środkowy tłumnik poszedł na spawie i się rozj**** więc musiałem do nich pojechać na nowo i usunęli usterkę. Dopiero po ponownej wizycie pojechałem na hamownie

Brzmienie wydechu jest naprawde dobre jak na 4 cylindrowca, tylko ta stracona moc...
Michał z Mg twierdzi, że jeżeli wydech zabrałby te 9 km to w całym zakresie obrotów a nie przy 4800 i powyżej, on uważa że to wina osprzętu /sonda/przepływka/pompa paliwa/filtr powietrza/ z czego sonda jest nowa, ewentualnie czujnik w dyfrze padł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wydech na zamówienie z mg motorsportu
PostNapisane: 22 sierpnia 2012, 04:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Zrób kompletną diagnostykę bo może faktycznie masz coś uwalone...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wydech na zamówienie z mg motorsportu
PostNapisane: 22 sierpnia 2012, 09:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 309
Lokalizacja: siedlce
Cytuj:
Rozmawiałem dzisiaj z nimi telefonicznie i twierdzą, że jeżeli wydech by coś zepsuł to obciąłby moc w każdym zakresie obrotów,


nieprawda, jesli wydech jest lekko sknocony to w zalezności od tego jak mocno nie ma braków mocy na dole, im wyżej się kręci tym objętość rur i tłumików jest zbyt mała / zbyt duża i są spadki mocy (czyli albo blokuje spaliny albo zbyt mocno je rozpręża)
Cytuj:
Z tego co mi wiadomo to nic nie wyliczali

i stąd się biora problemy, ty nie masz turbo że cokolwiek zrobisz będzie dobrze, a ładowanie nieprzemyślanego przelotu na pałę przynosi takie efekty

Cytuj:
Hmm a gdyby tak zrobić z powrotem podmiankę

i to jest dobry pomysł, ale razem z katem

Cytuj:
Norma w Mg jestes kolejna osoba ktora robi tam wydech i moc spada

to się niestety potwierdza, był na racingforum temat gdzie pokazywał swój kolektor pod turbo bez ukierunkowanego przepływu spalin co groziło poważną awarią przez niekorzystne egt

_________________
e36 skasowana e46 przywitana

wreszcie wydech na swoim miejscu
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wydech na zamówienie z mg motorsportu
PostNapisane: 22 sierpnia 2012, 12:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
To są właśnie polscy specjaliści obiecują cuda wianki i inne pierdoły a potrafią tylko spierdolić, klepią te wydechy na palę każdemu tak samo jak idą fabryczne rury tylko z kwasówki, dadzą inne puszki żeby zmnienic dźwięk i wszystko, nikt nic nie liczy mierzy bo do tego pewnie jakiś specjalistyczny sprzęt jest potrzebny a potem wychodzą niedobory :kwasny:

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wydech na zamówienie z mg motorsportu
PostNapisane: 22 sierpnia 2012, 13:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
W którymś temacie Vermilion pokazywał program do projektowania wydechow. Z tego co pamietam, dźwięk to ostatnie ogniwo.



Niby 2000zl to dużo, ale materiały i pracownicy kosztują. Jeśli jeszcze każdy wydech byłby testowany i projektowany to do tego interesu by musieli dokładać.


Wg mnie jest prosty błąd - wywalenie katalizatorow, tym samym pozbycie sie back pressure. Na dokładkę zwiększona sednica.... Po co?


Gdyby autor kupił sportowe katy z dedykowany
Kolektorem lub nawet bez i jakaś końcówkę firmową wszedlby na tym lepiej a koszty te same. Za katy jakieś 800zl , końcówka drugie tyle, montaż z 300zl stare katy sprzedaje za 400 i jest git, tuning budżetowy ogarniety.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wydech na zamówienie z mg motorsportu
PostNapisane: 22 sierpnia 2012, 15:40 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
z tymi cenami w mg to jest różnie. mi kiedyś do mojego legendarnego m40 wycenili wydech na 1300zł na dwóch tłumikach po niecałym roku czasu za ten sam wydech chcieli już na pond 2000zł.raczej materiały i robocizna przez kilkanaście miesięcy aż o tyle nie podrożały... tylko jak ja pierwszy raz sie do nich zwracałem to byli już znani i cenieni ale robili przeważnie wydechy do w miarę "normalnych" aut za drugim razem jak sie zgłaszałem to robili już do różnego rodzaju wynalazków typu lambo,ferrari,porsche,m3,m5 itd. gdzie klientów było stać na wydech za 5000zł i stąd wydaje mi sie taki spore "podwyżki"

co do tego konkretnego wydechu trzeba byłoby sprawdzić czy cały osprzęt silnika jest sprawny lub wsadzić seryjny układ wydechowy i pojechać na hamownie bo tak nie wiadomo kto jest sprawcą tych -9KM,moim zdaniem skoro wykres wariuje u góry i tam jest spadek to raczej nie wina wydechu,przelot na dwóch tłumikach pogorszyłby dół i moment obrotowy a góra by się polepszyła lub pozostała bez zmian,jeśli dzieje się coś u góry to albo cos dzieje sie z paliwem albo powietrzem...

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wydech na zamówienie z mg motorsportu
PostNapisane: 22 sierpnia 2012, 17:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
deejeys napisał(a):
W którymś temacie Vermilion pokazywał program do projektowania wydechow. Z tego co pamietam, dźwięk to ostatnie ogniwo.


Prawde mowiac zalezy jaka firma ma filozofie, jezeli szuka glownie przyrostow, to dzwiek bedzie zawsze traktowany jako ostatni element, jezeli chce wywazyc wszystko to bierze sie go pod uwage wczesniej.

Program, ktory pokazywalem jest uniwersalny, posiadajac zaplecze i doswiadczenie, z takim samym powodzeniem zaprojektujesz w nim pralke, samolot jak i wydech.


deejeys napisał(a):
Niby 2000zl to dużo, ale materiały i pracownicy kosztują. Jeśli jeszcze każdy wydech byłby testowany i projektowany to do tego interesu by musieli dokładać.


2000 zl to malo na wydech nad ktorym ktos ma troche pomyslec. Praca projektanta/inzyniera + narzedzia (soft, skaner 3D, prototypowanie itd) jest duzo duzo drozsze,w produkcji masowej, nie czuc tego tak bardzo bo koszt rozklada sie na kilka/kilkadziesiat/kilkaset egzemplarzy.

deejeys napisał(a):
Wg mnie jest prosty błąd - wywalenie katalizatorow, tym samym pozbycie sie back pressure. Na dokładkę zwiększona sednica.... Po co?


Ksztalt i przeplyw poszczegolnych elementow tez ma ogromne znaczenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wydech na zamówienie z mg motorsportu
PostNapisane: 22 sierpnia 2012, 18:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: e36 318ti
Kod silnika: m44 b19
re: Reza

Michał z Mg powiedział dokłądnie to samo, dół będzie delikatnie słabszy a góra powinna być na +
on tez sugerował że coś z powietrzem może być nie tak, przyglądam się teraz systemowi disa czyli zmiennych faz dolotu bo wydaje dziwne dźwięki,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wydech na zamówienie z mg motorsportu
PostNapisane: 22 sierpnia 2012, 20:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
a nie czujesz jadąc autem ze coś jest nie tak powyżej tych 4800?bo i moment i moc zaczyna lecieć w tym samym momencie oraz tym samych miejscach falują wiec raczej na bank coś jest nie tak... może przepływka,pompa paliwa,świece,filtr powietrza,może faktycznie disa?

_________________
Moje byłe e36 318i M40 GT oraz obecne e36 332i w służbie rajdowej : viewtopic.php?t=48443


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wydech na zamówienie z mg motorsportu
PostNapisane: 22 sierpnia 2012, 23:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: e36 318ti
Kod silnika: m44 b19
nie odczułem tego dopuki nie wiedziałem, teraz kiedy o tym wiem to zauważam że od 4800 słabiej się wkręca w wyższe obroty
filtr powietrza, świece, przepływka, to wszystko jest nowe,

to napisał Michał z MG po zobaczeniu wykresu :

"wydaje mi sie ze temperatura miała kolosalne znaczenie ale ni zmienia to faktu czemu wykres jest pofalowany i silnik nie osiągną obrotów i to widać na wykresie ze jakby sie przepustnice z dolotu nie otwierały .
pozdrawiam Michał Guzy"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wydech na zamówienie z mg motorsportu
PostNapisane: 29 sierpnia 2012, 19:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: e36 318ti
Kod silnika: m44 b19
Wymieniłem system DISA, dostałem go od razu z dolną częscią kolektora ssącego więc jego również wymieniłem, plus wszystkie uszczelki.

Pojechałem na hamownie i oto wynik

http://i49.tinypic.com/ic1og1.jpg


przypominam: test 1 seryjny wydech
test 2 awaria disa ? wydech Mg
test 3 naprawiona disa wydech Mg


Widać przyrost momentu zarówno względem pierwszego jak i drugiego wykresu, goście z Mg mówili że po znalezieniu i usunięciu usterki powinno przyjść 10 km ponad serię, co o tym sądzicie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wydech na zamówienie z mg motorsportu
PostNapisane: 29 sierpnia 2012, 20:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 242
Lokalizacja: WWA
Moje BMW: E36 323ti
Kod silnika: M52B25
Garaż: compact:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=90963
touring:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=109222
Przynajmniej jest już porównywalne z serią. Inwestycja jak w Amber Gold :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wydech na zamówienie z mg motorsportu
PostNapisane: 29 sierpnia 2012, 20:45 
A co o tym sądzic?? .Masz to samo (moc) co i w seryjnym wydechu i wątpie by coś sie zmienilo .
Naprawiłeś DISA, nie sądze byś coś jeszcze mial skopane bo pewnie juz to sprawdziles.
Dla mnie wniosek jest jeden--ten wydech od Mg nie dał 10 koni wiecej i nie da.
Nie warte tych pieniedzy,tyle dobrze że kwasówka ;)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 72 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL