BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 21:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] bicie na kierownicy - złożony problem - już rozwiązany
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 08:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
od kilku tygodni narasta u mnie problem bicia na kierownicy
sprawa jest dosyć ciężka i złożona, zacznę od początku:

- na początku roku wymieniłem wahacze Meyle HD, drążki kierownicze Meyle - potem oczywiście geometria
- w marcu zmieniłem tarcze na ATE PD + klocki ATE
- w środę wyważyłem ponownie 18'' oraz zrobiłem testdrive na zimówkach
- w piątek wymieniłem piasty FAG

przed wymianą tarcz było lekkie bicie, myślałem, że to na koniec żywota (bo już były do wymiany)


po wymianie tarcz nie hamowałem mocno, żeby wszystko się dobrze ułożyło. Potem przy normalnym hamowaniu czasem lekko biło, czasem wcale. Od kilku tygodni bicie się nasila. Z każdym kilometrem bardziej. Po wymianie piast z łożyskami pojechałem na stację diagnostyczną do znajomego. Sprawdzał auto 20min i nic nie wykrył.
W piątek podjechałem do mechanika żeby sprawdził bicie tarcz (bo może są wadliwe). Sprawdził tylko lewą. Wyczuwalne bicie jest od trzech-pięciu setek milimetra. U mnie zmierzył jedną setkę. Może to prawa, ale wątpliwe. Jutro planuję zdjąć obie tarcze i sprawdzić je u człowieka, który zajmuje się szlifowaniem elementów silnika. Niech on je zmierzy.

Zostają w sumie:
- maglownica (rozmawiałem z firmą, która je regeneruje - podobno mimo iż się nie poci i nie ma stuków to może to być to)
- kolumna kierownicza (jest tam jakieś łożysko gumowe?? - wg reaolem jest, ale nie ma numeru)
- amortyzatory (70% sprawności)
- łożyska McPhersona (cichutkie)
- ew. rozebranie zacisków

co do samego bicia: wyczuwalne jest tylko na kierownicy (na pedale hamulca nie). Auto nie ma stuków, prowadzi się bardzo dobrze (przy wyższych prędkościach również, po łukach także). Skuteczność hamowania wzorcowa. Bicie jest przy normalnym hamowaniu, przy muskaniu prawie wcale, przy bardzo mocnym jakby zanikało. Wyczuwalne jest od prędkości powyżej 50km/h

dziękuję za sugestię

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] bicie na kierownicy - złożony problem
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 09:40 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Może to proste, ale śruba mocująca tarczę dokręcona mocno czy tylko żeby trzymała? Może być tak, że jak dokręcisz na maksa to tarcza się nie układa dobrze do piasty mimo późniejszego dociągnięcia śrubami od koła


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] bicie na kierownicy - złożony problem
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 09:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
no tak, ale jeśli nie ma bicia na tarczy (sprawdzone mikrometrem) to znakiem tego, że powinno być dobrze spasowane (poza tym tarcza od wewnątrz jak nowa, piasta nowa i cały czas to samo)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] bicie na kierownicy - złożony problem
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 10:17 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Chodzi mi o naprężenia powstałe po założeniu koła, miałem tak po wymianie tarcz i nawet chciałem je reklamować, po dobrym dopasowaniu i prawidłowym przykręceniu problem zniknął i pojawia się zawsze przy wymianie opon, gdy oponiarze montują mi koła. Muszę poprawiać przykręcenie koła. Zawsze zostawiam tą śrubę lekko luźną i zaczynam przykręcanie koła od śruby znajdującej się po przeciwległej stronie tej od tarczy. To tylko sugestia, a nic nie kosztuje sprawdzenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] bicie na kierownicy - złożony problem
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 10:19 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
a maglownica w jakim jest stanie?

edit: dobra, doczytałem... :zawstydzony: ja bym stawiał na maglownicę

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] bicie na kierownicy - złożony problem
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 10:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
pryjom, spróbuję zrobić jak piszesz, nic nie tracę

Wojt4S90, możliwe, nie mówię, że nie, ale wymieniać kolejną rzecz i okaże się, że to nie to? OK, 650pln nie majątek (regeneracja magla), ale czy to jest to
fakt jest taki, że pewno jeszcze ori, a auto ma te 10lat i 270tkm, do tego spora masa (1700kg)


PS muszę chyba sprawdzić to gumowe łożysko
http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=278999

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] bicie na kierownicy - złożony problem
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 10:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 381
Moje BMW: E92 335D
Kod silnika: M57D30N2
Garaż: Było:
E90 330d
E46 330i
E36 318i
E36 323i
E36 318i
też miałem problem z biciem na kierownicy koła wyważałem dwa razy i bez zmian ciągle biło w zawieszeniu było wszystko dobrze w końcu pojechałem do innego wulkanizatora żeby jeszcze raz sprawdzić i wyważyć koła po wyważeniu jest wszystko dobrze kierownica przestała bić. wychodzi na to że ten pierwszy żle wyważał. na zimówkach też pamiętam były trochę drgania ale robił ten sam wulkanizator co letnie. tak było w moim przypadku może podjedz do innego niech wyważy koła jeszcze raz. ja też byłem pewien że koła są dobrze

_________________
zibi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] bicie na kierownicy - złożony problem
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 10:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
opony na felgi zakładałem w marcu, teraz doważyłem
poza tym nie bije podczas jazdy (nawet szybkiej - autostradowej), tylko przy hamowaniu

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] bicie na kierownicy - złożony problem
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 10:42 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
ja bym zaczął od najprostszych rzeczy: końcówek stabilizatorów i dolnych sworzni wahacza.Moze masz luzy? nic Ci nie puka jak kręcisz energicznie na postoju lewo-prawo-lewo-prawo? wymieniałem kiedyś tuleje, nie było ustawionej zbieżności i biło tylko przy hamowaniu i tylko powyżej 70km/h. Niech ktoś kumaty przejrzy Ci całą kolumnę kierowniczą, a dopiero później ewentualnie myśleć o regeneracji maglownicy

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] bicie na kierownicy - złożony problem
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 10:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 381
Moje BMW: E92 335D
Kod silnika: M57D30N2
Garaż: Było:
E90 330d
E46 330i
E36 318i
E36 323i
E36 318i
przy mojej biło w przedziale 100-120km/g dalej już buło ok. a przy hamowaniu w tym właśnie przedziale też było czuć drgania. tak akurat było u mnie więc podpowiadam ,a na koła byłem pewien bo wyważałem dwa razy.ciężki temat :(

_________________
zibi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] bicie na kierownicy - złożony problem
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 11:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Wojt4S90, niby tak, ale skoro na zawieszeniu mam ok. 7-8tkm, wszystko nowe, sprawdzone w piątek na szarpakach to raczej to nie wahacz, drążek
bije tylko przy hamowaniu od 60km/h w górę, przy jeździe nawet 160km/h nic
zibi73, koła dwa razy ważone, testowałem również na zimówkach i to samo

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] bicie na kierownicy - złożony problem
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 11:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
Tylko przy hamowaniu masz te objawy? Przy jakich prędkościach?
Edit: sory doczytałem że podczas hamowania więc dziwne ale przy każdej prędkości bije?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] bicie na kierownicy - złożony problem
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 12:05 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
tak dla świętego spokoju sprawdź średnicę otworu felgi i średnicę tych piast co wymieniłeś sprawdź to jeszcze :niepewny:

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] bicie na kierownicy - złożony problem
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 12:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
bije TYLKO przy hamowaniu, wyczuwalnie od 60km/h
średnica piasty/tarczy jest właściwa, koło osadzone jest właściwie, zarówno letnie jak i zimowe

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] bicie na kierownicy - złożony problem
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 13:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
rorafalki, a jak ruszasz autem z rana nie bije Ci kierom delikatnie a po chwili ustaje .?
U mnie podobne objawy,chyba już wszystko sprawdzałem i nie wiem czemu mam to bicie :/ u mnie jest tylko jak rano jadę i przez 2 km delikatnie drga,później nic i i jak ostro hamuje z ponad 200 to bicie jest od 200-140,140-0 już nie
zawieszenie,tarcze,magiel,koła,ideał bardzo to dziwne :/ śmigam lanosem które ma roz.ebane zawieszenie felgi prostowane młotkiem, generalnie wszystko lata jak żyd po pustym sklepie a kiera nie bije przy hamowaniu zero :)
sam już nie wiem czego to wina :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] bicie na kierownicy - złożony problem
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 16:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Nightfox, nic u mnie nie bije, ani rano, ani później jak się rozgrzeje. Bicie jest tylko przy hamowaniu. Nic nie mruczy, trzeszczy, gwizda.
tak jak piszesz, są auta gdzie jest prawie wszystko rozwalone i jakoś się jeździ i niespecjalnie przeszkadza. Rozmawiałem z mechanikiem, powiedział, że auta z napędem na tył mają tą przypadłość, że w takich przypadkach są ciężkie do diagnozy vs. FWD, ponieważ nie ma półosiek, które dodatkowo "trzymają" przód

PS płyn hamulcowy zmieniony półtora roku temu, olej we wspomaganiu czysty, za mojej kadencji nie wymieniany

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] bicie na kierownicy - złożony problem
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 17:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
tzn u mnie takim typowym biciem nie można tego nazwać,takie delikatne mrowienie nie wiem jak to opisać :D jak włączysz radio na postoju na 1/2 skali i leci basik jest takie mrowienie po kierownicy,jeden to odczuwa 2 dopiero jak siepie kiera,mnie to denerwuje możliwe że przez noc na tarczach zrobi sie nalot rdzy i temu taki efekt,lub ten typ tak ma a ja szukam dziury w całym :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] bicie na kierownicy - złożony problem
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 18:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
ja również jestem wyczulony na wszelkie szmery w aucie, zarówno rano jak i później. Widocznie u Ciebie jest jeszcze co innego, bo np. u mnie takie objawy nie występują

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] bicie na kierownicy - złożony problem
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 18:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1978
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47N
Garaż: F11 touring http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141609
e46 compact: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140091
byłe e46 touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=87181
może sprawdź, czy się nakrętki na sworzniach wahaczy nie poluzowały, czasami tak też się dzieje... niby niewielka szansa, ale też prawdopodobne...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] bicie na kierownicy - złożony problem
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 19:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
Siema. sprawdz tuleje wahacza. Mimo ze wyglada cało nieraz ma gestosc budyniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL