Powoli zaczynam ogarniać swojego ulepa , miałem chwilę czasu pomiędzy poszczególnymi etapami pracy , więc zrobiłem krótką fotorelacje co jak i po co. Co będzie nam potrzebne : baranek, podkład , klar , folia , taśma , papier , papier ścierny , odtłuszczacz i trochę sprzętu ( można jeszcze zrobić to bez tego sprzętu, czyli produkty w spray'u chociaż do baranka chyba konieczny jest kompresor jeśli nie to niech mnie ktoś poprawi)
Najpierw zaczynamy od przygotowania powierzchni, bo to jest jakieś 80% pracy. jako że auto miałem mokre trzeba było je wytrzeć oraz osuszyć pistoletem pod ciśnieniem.
Progi były już w fatalnym stanie , wg mnie po tej zimie byłyby do wywalenia. Trochę takich kwiatków było :
![Obrazek](http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/201212051211.jpg)
Wyjmując zaślepki z przedniej części progów ukazała mi się korozja :
![Obrazek](http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/201212051212.jpg)
![Obrazek](http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/201212051214.jpg)
Wstępnie już trzeba było przelecieć papierem ściernym na krążku 80. Niestety , ale tam przy zaślepkach trzeba było szorować ręcznie żeby wyeliminować korozję. Następnie poszła szpachla z włóknem szklanym w każde miejsce gdzie były jakieś ubytki :
![Obrazek](http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/201212051217-1.jpg)
Tylne miejsca gdzie były zaślepki były w bdb stanie więc tam nic szpachlować nie trzeba było , za to musiałem wypełnić inne braki :
![Obrazek](http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/201212051219.jpg)
Z przednimi było ciut gorzej trzeba było interweniować szpachlą z włóknem :
![Obrazek](http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/201212051220.jpg)
Oczywiście przed szpachlowaniem wszystko było pryskane i wycierane tym odtłuszczaczem który widać na zdjęciach powyżej.
Pamiętajcie żeby dobrze obkleić auto wraz z wnękami na opony
![Obrazek](http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/201212051221.jpg)
![Obrazek](http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/201212051223.jpg)
Zaślepkami też trzeba było się zająć , oczyścić odtłuścić i później polakierować.
![Obrazek](http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/201212051224.jpg)
Zdjęcie zrobione jak były mokre , widać dokładnie strukturę baranka
![Obrazek](http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/201212051228.jpg)
Po szpachlowaniu trzeba było jeszcze papierem wyrównać powierzchnię oraz prysnąć podkładem
![Obrazek](http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/201212051225.jpg)
Po lakierowaniu barankiem
![Obrazek](http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/201212051229.jpg)
![Obrazek](http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/201212051231.jpg)
![Obrazek](http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/201212051232.jpg)
![Obrazek](http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/201212051233.jpg)
Żeby to jeszcze miało ręce i nogi na warstwę baranka poszły dwie warstwy klaru :
![Obrazek](http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/201212051235.jpg)
![Obrazek](http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/201212051238.jpg)
![Obrazek](http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/201212051239.jpg)
![Obrazek](http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/201212051240.jpg)
![Obrazek](http://i1352.photobucket.com/albums/q650/NANOCSmilosz/DSCN1088.jpg)
Klar w tym wypadku "umocni" strukturę baranka , nada kolejnych właściwości powłoce , czyli brud nie będzie się tak trzymał oraz nada połysku.
Czas pracy koło 3h. Obecnie auto stoi w garażu i powłoka się sezonuje czyli nabiera swoich właściwych parametrów
![Mruga ;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
Powodzenia !