BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 08:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 174 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: e36 m40 1.6>m50 2.0 Pomoc, nie jedzie jak trzeba, zegary?
PostNapisane: 9 grudnia 2012, 20:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 365
Moje BMW: E46&E90
Kod silnika: M52TUB28&N52B30
to wypukle przy glowicy to wlasnie vanos , jak jargoli to w dobrej kondycji nie jest. Poczytaj troche o vanosach albo niech sie ktos wypowie co to ogarnia bo nie chce ci namieszac.Ja mam jeszcze silnik bez vanosa i w temacie nie jestem

_________________
Nie odkładaj na jutro życia, bo nikomu nieznana ta pora, gdy jutro - to nasze dzisiaj, nigdy nie stanie się wczoraj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m40 1.6>m50 2.0 Pomoc, nie jedzie jak trzeba, zegary?
PostNapisane: 9 grudnia 2012, 21:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
nie wiem czy wrzucasz zdjęcia swojego auta czy nie bo jeśli nie to mozesz vanosa nie mieć. tam pod zaworem vanosa (lub jeśli go nie ma to po prostu w miejscu które oznaczyłeś strzałką) jest czujnik położenia wałka rozrządu

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m40 1.6>m50 2.0 Pomoc, nie jedzie jak trzeba, zegary?
PostNapisane: 9 grudnia 2012, 21:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28+
Garaż: W trakcie przebudowy
jak podlaczales wiazke siknika m50 to ogarnij od jakich obrotow jest kupa.

stawiam,ze masz m50b20 vanos kombinacja z przepustnica ci nie poszla to moze byc pierwsze chyba,ze masz to ladnie zrobione i linka otwiera ja ladnie. sterowanie przepustnica czujnik podpiety? 2.0 ma sterowanie linka tylkoo z gory? jak tak to sie zje... tego nie da.

opcja 2... vanos nie lata, brzeczy_klepie cos na przodzie od pokrywy zaworow?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m40 1.6>m50 2.0 Pomoc, nie jedzie jak trzeba, zegary?
PostNapisane: 9 grudnia 2012, 21:17 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28+
Garaż: W trakcie przebudowy
jak smierdzi nie spalona mieszanka to vanos nie lata.

ktorys z czujnikow walka nie wiem strzelam.

sprawdz sterowanie gazem pozniej vanosem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m40 1.6>m50 2.0 Pomoc, nie jedzie jak trzeba, zegary?
PostNapisane: 9 grudnia 2012, 22:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Ostatnie zdjęcie jest mojego silnika, czyli vanos jest.
Co do linki to wydaje mi się że przepustnice otwiera normalnie, ciasno jest ale raczej ja otwiera. Linka jest pod przepustnicą, wtyczki były podłączone od razu jak silnik przywiozłem, bo go w całości kupiłem.

Jak vanos jest rąbnięty to jest taka możliwość że na zimnym się lepiej zbiera a na ciepłym leci kicha?
No wygląda to tak, że na ciepłym to się bardzo słabo wkręca, a jak pod jakąś górkę trzeba wjechać na trasie to już całkiem masakra. Nie potrafię określić jakie silnik am obroty bo mam jeszcze stare zegary.
Dopóki silnik jest zimny to samochód jest zrywny, ale później co raz gorzej się robi.
Nie zwracałem uwagi za bardzo na te grzechotanie bo myślałem że to po prostu łańcuch coś lata.
Oleju nic nie kapie, silnik raczej nie klekocze słychać po prostu jak co grzechocze, jak by łańcuch z tego vanosa

Nie wiem też ile czasu ten olej jest w silniku, ale z pewnością nie jest nowy bo już jest czarny.

To prawda że jeżeli posiadam vanosa to u mnie powinna być przepływka od boscha?

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m40 1.6>m50 2.0 Pomoc, nie jedzie jak trzeba, zegary?
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 01:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Raptorix napisał(a):
To prawda że jeżeli posiadam vanosa to u mnie powinna być przepływka od boscha?
nie,jeśli masz m50b20 vanos to przepływomierz siemens .Ktoś już to napisał więc powtórzę masz namieszane w podłączeniu wiązki z czujnikami ,może temperatury dla sterownika jest zamieniony z tym do zegarów ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m40 1.6>m50 2.0 Pomoc, nie jedzie jak trzeba, zegary?
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 04:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
powodów na pierwszy rzut oka może być kilka. poczekaj na diagnostykę kompem.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m40 1.6>m50 2.0 Pomoc, nie jedzie jak trzeba, zegary?
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 10:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Marek WGR napisał(a):
Ktoś już to napisał więc powtórzę masz namieszane w podłączeniu wiązki z czujnikami ,może temperatury dla sterownika jest zamieniony z tym do zegarów ?


A jakiś sposób na odróżnienie tych wtyczek znasz?
Na zegarach raczej normalnie pokazuje temperature

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m40 1.6>m50 2.0 Pomoc, nie jedzie jak trzeba, zegary?
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 10:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
poszukaj który czujnik jest który - jeden niebieski drugi czarny. potem odepnij jedną z wtyczek i zobacz czy wskazówka na zegarach opadnie - w ten sposób ustalisz która wtyczka jest która

inna sprawa że widziałem w jednej e36 czujnik jeden ale czteropinowy.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m40 1.6>m50 2.0 Pomoc, nie jedzie jak trzeba, zegary?
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 10:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Od zegarów powinien być niebieski?

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m40 1.6>m50 2.0 Pomoc, nie jedzie jak trzeba, zegary?
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 10:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
na prawdę nie pamiętam, chyba tak ale sprawdź. na forum pisano kilka razy na pewno

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m40 1.6>m50 2.0 Pomoc, nie jedzie jak trzeba, zegary?
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 11:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Niby czarny od wyświetlacza, niebieski od kompa
Czujniki od temperatury niby ok za to zauważyłem inna dziwną rzecz.
Gdy odłączam solenoid (czy włacznik elektromagnetyczny? bo nie wiem jak się to nazywa) ten od vanosa co na zdjęciu zaznaczyłem to silnik o dziwo jedzie nie ma takiego przymulenia. Nie ma chyba tyle mocy ile powinien mieć ale nie jest tak że ja mu w gaz a on on kicha. Za co odpowiada dokładnie ten on i co to oznacza jak się go odłączy.
Ogólnie to na początku silnik nie był taki zmulony ale im dłużej się jeździło tym po rozgrzaniu coraz gorzej.

Obrazek

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m40 1.6>m50 2.0 Pomoc, nie jedzie jak trzeba, vanos?
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 17:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Wiecie coś panowie na wyżej wymieniony temat?

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m40 1.6>m50 2.0 Pomoc, nie jedzie jak trzeba, vanos?
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 18:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28+
Garaż: W trakcie przebudowy
czujnik sterowania vanosem tak mi sie wydaje, po walnieciu np. 4200obr jest akuku vanos leje sie zupa i poowietrze potokami.

mam takowe cos co oznaczyles strzalka, jak u ciebie to niie zyje auto nie bd latac zrobiisz ala nonnvanos tyle,ze bd chodzil gorzej bd prooblemm z wkrecaniem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m40 1.6>m50 2.0 Pomoc, nie jedzie jak trzeba, vanos?
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 18:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28+
Garaż: W trakcie przebudowy
prrrrr! nasrawnik vanosa Ci lezy kolego.

http://www.google.pl/imgres?um=1&hl=pl& ... ,s:0,i:186


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m40 1.6>m50 2.0 Pomoc, nie jedzie jak trzeba, vanos?
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 18:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 365
Moje BMW: E46&E90
Kod silnika: M52TUB28&N52B30
po jakiemu on pisze ? :hyhy:

_________________
Nie odkładaj na jutro życia, bo nikomu nieznana ta pora, gdy jutro - to nasze dzisiaj, nigdy nie stanie się wczoraj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m40 1.6>m50 2.0 Pomoc, nie jedzie jak trzeba, vanos?
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 20:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
hah
Czyli panowie ten magiczny nastawnik vanosa (solenoid) padł i dlatego vanos kuleje, i silnik nie fruwa jak trzeba?
Nie jest to na przykłąd spowodowane czymś innym że po podłączeniu go silnik świruje?
Rozumiem że po jego wymianie powinno śmigać normalnie?
Jak mam go odłączonego to samochód w miarę normalnie się zbiera ale tak powyżej 4k obrotów niby się wkręca ale nie jedzie...
xsnsx czyli masz ten wynalazek na sprzedaż?

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m40 1.6>m50 2.0 Pomoc, nie jedzie jak trzeba, vanos?
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 21:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 365
Moje BMW: E46&E90
Kod silnika: M52TUB28&N52B30
Raptorix napisał(a):
Czyli panowie ten magiczny nastawnik vanosa (solenoid) padł i dlatego vanos kuleje, i silnik nie fruwa jak trzeba?


Mozliwe
Raptorix napisał(a):
Nie jest to na przykłąd spowodowane czymś innym że po podłączeniu go silnik świruje?


Mozliwe dlatego warto podlaczyc pod kompa

Raptorix napisał(a):
Rozumiem że po jego wymianie powinno śmigać normalnie?


Teoretycznie :)

Raptorix napisał(a):
Jak mam go odłączonego to samochód w miarę normalnie się zbiera ale tak powyżej 4k obrotów niby się wkręca ale nie jedzie...


starszy Vanos taki jak twoj dziala chyba od 3500rpm dopiero, wtedy autko powinno dostawac kopa.
Ja i tak najpierw przeprowadzil bym diagnostyke zanim bym zaczal pchac kase i liczyc ze sie uda.

_________________
Nie odkładaj na jutro życia, bo nikomu nieznana ta pora, gdy jutro - to nasze dzisiaj, nigdy nie stanie się wczoraj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m40 1.6>m50 2.0 Pomoc, nie jedzie jak trzeba, vanos?
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 21:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28+
Garaż: W trakcie przebudowy
wypilem troche i mam milion mysli na sekunde ;d nie gnoic mnie ;p

wrzuc filmik jak auto jedzie ale z dobrym dzwiekiem.

90% ze lezy wlasnie to i vanos nie wlacza sie wtenczas paliwo sie lejee a niie spala mieszanki do konca wtenczas smierdzi z wydechu ,,nafta, jak mowiles.

ps. jestem laikiem wiec czekaj na madre glowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 m40 1.6>m50 2.0 Pomoc, nie jedzie jak trzeba, vanos?
PostNapisane: 10 grudnia 2012, 23:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
na diagnostykę też muszę wywalić te 50zł.
Zegary mi przyjdą to zrobię filmik by obroty pokazywało normalne.
xsnsx miałeś ty już ogólnie odczynienia z takim przypadkiem w vanosach?

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 174 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL