BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 16:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 20:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem -530 d - 2000 r -260000 ori - olej longlaif 5w30 - zmiany co 25000-km - lej i jezdzij


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 20:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
dzięki za podpowiedzi, do wymiany zostało mi jeszcze parę kilometrów więc jeszcze spróbuję zgłebić temat;

pozdrawiam
podol

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 53
Posty: 78
Lokalizacja: GrudziÂądz
Niestety ja muszę wymienić olej w przeciągu tygodnia no i proszę temat mnie zastrzelił .Ja sam wlałem półsyntetyk i nie wiem co lał Niemiec ale teraz sam nie wiem co zrobić .Kurczę jak zaryzykuję i wypłucze mi uszczelki to kicha a chętny byłbym na syntetyk .Jak myślicie co zrobić wlać ?? mam bunię z przebiegiem 212 tysięcy km ja jestem pierwszym właścicielem w kraju i tak dla pewnoći zalałem półsyntetykiem .Czy ktoś miał jakieś doświadczenia z przejściem a półsyntetyka na syntetyk ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 21:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25TU
Ja przeszedlem z polsyntetyka lanego przez 150 tys, teraz mam 240 tys km i jest git, rzadnych uszczelek mi nie wyplukalo.Obserwowalem stan oleju i silnika przez pierwszy przebieg tylko - bylo wszystko OK.
Trzeba pamietac ze polsyntetyk tez ma dodatki czyszczace silnik i nie zostawia nagaru wiec przejscie na syntetyk nie powinno miec w tym wzgledzie rzadnej roznicy :)

_________________
Radość z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 21:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 121
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3CS G80
To u mnie było tak,

Przy okolo 280 tys zostal zalany pol syntetyk 10w40.
Po 10 tys. km od tej sytuacji wymienilem na Castrol Edge Sport 0w40..

Teraz mam 327 tys km i zaleje jutro Mobil 1 0w40.
Nie spodziewam sie wielkich roznic, ani awarii silnika... no ale kto wie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] przejście z półsyntetyku na syntetyk
PostNapisane: 1 lutego 2010, 17:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: 318 i
mam 318i i musze wymienic za dwa tyg olej ale nie wiem na jaki bo gosciu wymienial u mech a on nie pamieta i jaki mam olej kupic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] przejście z półsyntetyku na syntetyk
PostNapisane: 20 stycznia 2013, 08:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 151
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57
Odswiezam temat
Czy wymienial ktos olej z polsyntetyka na syntetyk w e50 530d 2003r. ok 250tys przebiegu ?
Czy mozna zrobic taka operacje ? czy mozna wymienic olej bez plukania silnika ?
Te silniki powinny z tego co czytalem jezdzic na pelnym syntetyku a zalany jest niestety polsyntetyk...
Jesli wymienila ktos olej w tą strone to prosze o opinie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] przejście z półsyntetyku na syntetyk
PostNapisane: 20 stycznia 2013, 08:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Wylej to dziadostwo czym prędzej i zalej porządny syntetyk.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] przejście z półsyntetyku na syntetyk
PostNapisane: 20 stycznia 2013, 09:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 151
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57
dziękuje za zdecydowaną poradę :)
czy przeprowadzałeś może tą operację w swoim aucie ?
jesli tak czy wystapily jakies problemy/rozszczelnienia ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] przejście z półsyntetyku na syntetyk
PostNapisane: 20 stycznia 2013, 09:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Tak, zmieniałem z półsyntetyku na syntetyk, na szczęście na półsyntetyku chodził tylko jedną czy dwie wymianę oleju. Żadnych rozszczelnień nie może być, bo olej nie uszczelnia silnika, od tego są uszczelki ;)

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] przejście z półsyntetyku na syntetyk
PostNapisane: 24 lutego 2013, 19:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 151
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57
Skorzystalem z forumowych porad i zalalem Castrol syntetyk, jak narazie zadnych niepokojacych oznak nie zauwazylem, silnik raczej ladniej pracuje, szczegolnie w pierwszych minutach po odpaleniu auta. Kolejna wymiane postaram sie zrobic wczeniej niz jest to zalecane. Jak myslicie po ilu tys. km wymienic teraz olej ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] przejście z półsyntetyku na syntetyk
PostNapisane: 24 lutego 2013, 19:49 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Nie więcej niż 15 tys km bym radził, a jeżeli krótkie odcinki na zimnym silniku to nawet szybciej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] przejście z półsyntetyku na syntetyk
PostNapisane: 24 lutego 2013, 20:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 557
Lokalizacja: Opolskie
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: m57 193ps+
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116850
BYŁO:
FIAT 126p - sprzedany
Mercedes W124 2.5 D - jest w moim posiadaniu
Mercedes W210 2.2 CDI - w posiadaniu ojca
pryjom napisał(a):
Nie więcej niż 15 tys km bym radził, a jeżeli krótkie odcinki na zimnym silniku to nawet szybciej

POWYŻEJ SENSOWNA WYPOWIEDŹ.

NIE ROZUMIEM LUDZI, KTÓRZY LEJĄ 5w/30 I WYMIENIAJĄ CO 25 TYSI. BMW TO NIE FORD GÓWNO WORT. NAJLESZYMI OLEJAMI DO E39 530D W NASZEJ STREFIE KLIMATYCZNEJ JEST OLEJ 5w/40 WYMIANA CO 12-15 TYSI LUB RAZ DO ROKU. JESLI AUTO NA PROGRAMIE + TO CO 10 TYSIĘCY.
OLEJE LONG TO POMYŁKA.
JA REZYGNUJE Z MOTULA I BEDE ZALEWAŁ MILLERSEM, WRAZ Z PŁUKANKĄ SILNIKA. TEŻ MILERSA.
DO E39 530d W MOJEJ OPINII NAJLEPSZYM WYBOREM JEST OLEJ TYLKO DO DIESLA I TAKI ZNALAZŁEM W GRUPIE MILLERS. MILLERS XFD 5W/40..
ZE WZGLĘDU NA OBNIŻANIE KOSZTÓW PRODUKCJI OLEJÓW FIRMY WYSZŁY Z OSZCZĘDNOŚCIAMI I PRODUKUJĄ OLEJE, KTÓRE STOSUJE SIĘ ZARÓWNO DO DIESLA JAK I DO BENZYNY.
NIGDY NIE ZALEJE SWOJEJ 3-LITÓRWKI OLEJEM, KTÓRY MOŻNA STOSOWAĆ DO BENZYNY I DIESLA CHYBA, ŻE BĘDĘ DO TEGO ZMUSZONY.
___________________________________________________
A tutaj korespondencja z inżynierem z Millersa.

W dniu 2013-01-28 11:30, pisze:

Witam,
Posiadam BMW e 39 530 D 193 KM z grudnia 2002 roku. Autem jeżdżę dość agresywnie i mam go zmodyfikowanego programem na 230 KM. Użytkuję go zarówno w mieście jak i poza. Autostrada rzadziej.
Obecnie jeżdżę na oleju silnikowym Motul X clean 5 W40. Chciałbym wypróbować olej Millersa. Jednakże korzystając z wyszukiwarki "dobierz olej" pojawia mi się olej Millersa 5w40 XFS. Wiem natomiast, że w ofercie Millersa znajduje się także olej typowy do diesla XFD, który wydaje mi się ma o niebo lepszą specyfikację API dla silnika Diesla.I tutaj mam dylemat, który olej wybrać XFS czy XFD ??? A może CFS ???
Pozdrawiam


ODPOWIEDŹ 1.

W dniu 2013-01-28 11:37:13 użytkownik Millers Oils <info@millersoils.pl> napisał:

Dzień dobry,
Wyszukiwarka w swojej bazie zawiera wyłącznie oleje, które są dostępne na wszystkich rynkach, na które dostarczane są produkty Millers Oils. Oleje takie jak XFS 0w40 oraz XFD 5w40 są niedostępne w niektórych krajach.
Zdecydowanie olej XFD 5w40 będzie idealnym produktem do tego silnika, można oczywiście użyć także oleju CFS, ale w przypadku silnika Diesel, i takim sposobie użytkowania, olej XFD 5w40 to najlepszy wybór.

--
Pozdrawiamy

logo Millers Oils

Pytanie 2

Witam ponownie,
Patrzyłem na charakterystykę oleju 5W40 XFS i XFD. Różnica polega na indeksie lepkości (170 dla XFS oraz 156 dla XFD). Więc przed kupnem chciałbym się jeszcze poradzić czy może lepszym olejem będzie XFS zamiast XFD ??? Choć klasyfikacja API dla tych olei przemawia za XFD (API CH4, CI4) względem XFS (API SL, CF).
Proszę o poradę.


Odpowiedź 2

W dniu 2013-02-01 09:39:50 użytkownik Millers Oils <info@millersoils.pl> napisał:

Dzień dobry,
Zdecydowanie olej XFD 5w40 będzie najlepszym wyborem.

--
Pozdrawiamy

logo Millers Oils

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] przejście z półsyntetyku na syntetyk
PostNapisane: 24 lutego 2013, 21:00 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Ja obecnie zalałem millersa xfs 5w40 i powiem, że jest lepszy niż motul 8100 x-cess 5w40. XFS ma aprobate bmw LL 98 a XFD nie ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] przejście z półsyntetyku na syntetyk
PostNapisane: 24 lutego 2013, 21:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 557
Lokalizacja: Opolskie
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: m57 193ps+
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116850
BYŁO:
FIAT 126p - sprzedany
Mercedes W124 2.5 D - jest w moim posiadaniu
Mercedes W210 2.2 CDI - w posiadaniu ojca
Ale aprobata merca jest:-). Caly czas bije sie z myslami czy xfd czy xfs? xfd ma wyzsza klase dla diesla.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 24 lutego 2013, 21:22 przez CzarnyR1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] przejście z półsyntetyku na syntetyk
PostNapisane: 7 marca 2013, 11:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 44
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: :-( żadne
CzarnyR1, spróbuj XFD, póki jeszcze jest dostępny. W nowej gamie Millersa ma zniknąć, niestety. Zainteresowanie niestety nim było dość małe, może dlatego, że nie miał np. normy BMW? Dlatego też konfigurator Millersa nie wymieniał go do BMW ... Normy nie miał z jednej prostej przyczyny - nie ma norm osobnych dla Diesla i benzyny w BMW (jak w VW, jest np. 502, 503, 504 do benzyny i 505, 506 i 507 do diesla), a ten olej do benzyny się nie nadawał. Indeks lepkości dla XFS-a jest 165, a dla XFD 156, więc bardzo zbliżony.

_________________
Pozdrawiam,
Tomek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL