BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 21:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 17 lutego 2013, 08:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57 300KM
nie chce wracac do tematu ani robic Ci antyreklamy, bo wykonujesz swietna robote, inaczej sie dogadywalismy, inaczej bylo zrobione - nie zostały wymienione wszystkie wezyki wiec czas pojsc na kompromis.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 17 lutego 2013, 12:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E93 | E30
Kod silnika: N55B30 | M52B28
sylwek28 napisał(a):
Katalizatory było zostawic bo oprócz smrodu i przeładowań nic to nie daje..


dość ciekawa i śmiała teoria poprzesz ją czymś?

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 17 lutego 2013, 12:51 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
przeładowania nie są od braku katalizatorów ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 17 lutego 2013, 13:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 125
Lokalizacja: Kołobrzeg
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57 300KM
fakt, bez katów smierdzi spalinami w aucie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 17 lutego 2013, 13:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 75
Lokalizacja: Włocławek
Hadzi napisał(a):
sylwek28 napisał(a):
Katalizatory było zostawic bo oprócz smrodu i przeładowań nic to nie daje..


dość ciekawa i śmiała teoria poprzesz ją czymś?

tak, w sklepiku osiedlowym słyszałem tę teorię..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 17 lutego 2013, 16:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 128
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E93 | E30
Kod silnika: N55B30 | M52B28
sylwek28 napisał(a):
tak, w sklepiku osiedlowym słyszałem tę teorię..


to nie opieraj się na wiedzy słyszanej od pani Zosi z wąsami za lady w sklepiku osiedlowym

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 17 lutego 2013, 16:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3604
Lokalizacja: Sin City
Moje BMW: E39 525I
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=146009
mCk napisał(a):
fakt, bez katów smierdzi spalinami w aucie :)


Proponuję uszczelkę pod kolektorem wydechowym sprawdzić. U mnie na pełnym przelocie nic nie śmierdzi.

_________________
Obrazek
OCEŃ MOJE E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 17 lutego 2013, 23:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Hadzi napisał(a):
dość ciekawa i śmiała teoria poprzesz ją czymś?



Szwagra teścia syna córka tak w passacie miała...



Nie rozumiem co by to miało powodować, skoro turbina daje ciśnienie > map sensor je mierzy > gdy osiągnie zamierzone > zmienia kąty geometrii.


Turbo przeładowało > komputer nie zapanował > zawór/zmienna geometria nie współpracuje.


tak ja to widzę. Nie wiem co ma do tego katalizator...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 lutego 2013, 00:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 75
Lokalizacja: Włocławek
...przy wolnym wydechu overboosty są większe 100/150mbar np.2.0d 150KM ma zadane 1,35 a przeładowuje chwilowo do 1,7, dalej 2.0d 136KM ma zadane 1,1bara a łapie boosta 1,6.. taka jest prawda a bez kata zawsze śmierdzi, stojąc na światłach, w korku, nawet hamując ostro spaliny wyprzedzaja auto i wpadają do wentylacji ,żadna nowość Panowie, po co mnożyć w ogóle..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 lutego 2013, 01:59 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
sylwek28 napisał(a):
...przy wolnym wydechu overboosty są większe 100/150mbar np.2.0d 150KM ma zadane 1,35 a przeładowuje chwilowo do 1,7, dalej 2.0d 136KM ma zadane 1,1bara a łapie boosta 1,6.. taka jest prawda a bez kata zawsze śmierdzi, stojąc na światłach, w korku, nawet hamując ostro spaliny wyprzedzaja auto i wpadają do wentylacji ,żadna nowość Panowie, po co mnożyć w ogóle..

nie wiem czy ta turbina w M47 jest w stanie tyle napompować ;) poza tym M47N doładowanie 1,4 i nigdy nie widziałem takich przeładowań chyba że niesprawny ( brudny ) zaworek ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 lutego 2013, 02:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
tsssss.... a jak jest tlumik przelotowy to w serii przeladowywuje do 2658mbar a jak nie ma koncowego to do 2742mbar? Skad ty bierzesz te dane... chlopie wymien elektrozawor.. u mnie ani w kilkunastu autach bez kata ktore logowalem lub modyfikowalem takiego efektu nie bylo. No raz tak bylo ale to konstrukcja softu byla kiepska ze turbo na 3bary ladowalo tyle ze zadane 2.8b bylo... a Ty tutaj wyskakujesz ze po wycieciu kata przeladowanie 400mbar jest w serii :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 lutego 2013, 09:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 75
Lokalizacja: Włocławek
Chyba się się nie rozumiemy a wiedza internetowa rządzi..
przede wszystkim nie sprawadza sie overboostu programem bo nie jesteś w stanie wszystkiego zauważyć a program odświerzyć tak szybko, do tego służą wskaźniki doładowania, oko wskazówkę widzi bardzo dokładnie i wychwytuje od razu.
Logowanie z dużym obciażeniem np 5bieg od 2tyś.obr do 4,5 ma to do siebie,ze trwa długo i elektrozawór ma czas ograniczyć rzeczywiste do wymaganego. Sterowanie podciśnieniowe ma to do siebie ,że nie jest precyzyjne a przede wszystkim wolne, stąd tunerzy np. mają problem w 335d i 535d podnieść moc wyżej bo pojawiają się przeładowania i to dość spore.. w sterowaniach stellmotorem tak nie ma.
Ta dość spora 15-ka w 2.0d 136KM smiało ładuje 1,6 przy 2,5tys.obr , no bo to nie jest dużo.
Po co w ogóle używacie pojęcia ciśnienia bezwzględnego? Żyjemy na ziemi a tu już jakieś panuje i chyba nie bardzo się to zmieni w najbliższych czasach więc pisanie 2,8bara , 3,0bary uważam za bezsens skoro w rzeczywistości jest 1,8 czy 2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 lutego 2013, 09:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
sylwek28 napisał(a):
Chyba się się nie rozumiemy a wiedza internetowa rządzi..
przede wszystkim nie sprawadza sie overboostu programem bo nie jesteś w stanie wszystkiego zauważyć a program odświerzyć tak szybko, do tego służą wskaźniki doładowania, oko wskazówkę widzi bardzo dokładnie i wychwytuje od razu.
Logowanie z dużym obciażeniem np 5bieg od 2tyś.obr do 4,5 ma to do siebie,ze trwa długo i elektrozawór ma czas ograniczyć rzeczywiste do wymaganego. Sterowanie podciśnieniowe ma to do siebie ,że nie jest precyzyjne a przede wszystkim wolne, stąd tunerzy np. mają problem w 335d i 535d podnieść wyżej bo pojawiają się przeładowania i to dość spore.. w sterowaniach stellmotorem tak nie ma.
Ta dość spora 15-ka w 2.0d 136KM smiało ładuje 1,6 przy 2,5tys.obr , no bo to nie jest dużo.
Po co w ogóle używacie pojęcia ciśnienia bezwzględnego? Żyjemy na ziemi a tu już jakieś panuje i chyba nie bardzo się to zmieni w najbliższych czasach więc pisanie 2,8bara , 3,0bary uważam za bezsens skoro w rzeczywistości jest 1,8 czy 2


Nie rozumiem po co te wypady osobiste z tą internetową wiedzą... Po co te zaczepki?

Akurat u siebie posiadam wskaźnik doładowania :ok: I nie mam overboostów tak dużych o jakich ty piszesz, ups chyba mam coś popsute, pojadę do ASO to naprawić... :D A tak na poważnie to radze przeczyścic elektrozawór lub wymienić na nowy lub zrobić z dwa obroty nakrętki na sztandze w stronę turbiny :) W M47 z tego co pamiętam svbl to 2250mbar zatem przeładowanie na 2600mbar wydaje się być naprawde spore i nie ma co męczyć turbiny tylko ogarnąć te przeładowanie :) Stroiłem 2 razy 535D i rzeczywiście duże turbo potrafi przeładowywać na mocnym sofcie przy zadanym bezwzględnym 3bar ( czemu taka nomenklatura? a jakie to ma znaczenie, to nie żaden próg zwalniający by miał denerwować :ok: Ja piszę tak bo tak jest w sofcie a to jest mój punkt odniesienia ) ale przeładowanie za każdym razem wynosiło max 200mbar, a w programie po d-can'ie odświeżanie jest naprawdę o dobrej rozdzielczości.

Odnośnie servo i gruszki to oczywiście masz racje, servo sobie lepiej radzi z overboostem jest dokładniejsze i szybsze :ok: Przykładowo gdy mamy 2600mbar zadane to na servo ciśnienie oscyluje 2550-2650 a na gruszce 2500-2700 :ok:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 lutego 2013, 23:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 415
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: Jest A3 8V CXS
Jest A4 B5 ANB
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C4 AAT
Jest BMW E39 530da
Jest BMW E46 320d

FB:

Garage Our Cars
Panowie, nie wiem czy wiecie ale przeładowanie jest zależne również od stanu końcówek wtryskiwaczy jak i samej pompy CR.

_________________
Było BMW e39 530Da
Było BMW e39 520Dm
Było BMW e39 530Dm
Było BMW e39 530Da
Jest BMW e39 530Da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 1 marca 2013, 10:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Dawno nie było wykresu to wrzucam taki o to z wczoraj :

Obrazek

Pacjent to E46 320D 150KM. Można było minimalnie z mocą podciągnąć do 190KM ale miało być bezpiecznie, bezdymnie etc :cwaniak:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 1 marca 2013, 11:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 75
Lokalizacja: Włocławek
Widać,ze auta coraz słabiej wychodzą, czas i przebieg jednak robią swoje ale kreski fajne :)
jakie doładowanie zadane?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 1 marca 2013, 11:20 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 340
Moje BMW: BMW F10
Kod silnika: 530D
2570 oczywiscie progresywne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 1 marca 2013, 11:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
sylwek28 napisał(a):
Widać,ze auta coraz słabiej wychodzą, czas i przebieg jednak robią swoje ale kreski fajne :)
jakie doładowanie zadane?


Chodziło o to by nie męczyć niepewnego turbo na wysokich obrotach. Kolega z forum może przedstawi jakie ma plany dalsze mi coś mówił o GTB i IC wtedy robimy remap o dodatkowe 30KM ;)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 1 marca 2013, 11:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 75
Lokalizacja: Włocławek
Dziekuje.
To faktycznie spoczko :) myślałem ,ze więcej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 2 marca 2013, 19:13 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 9
Lokalizacja: Świat jest mały a Leźnica Wielka
Moje BMW: e46
jnx napisał(a):
Chodziło o to by nie męczyć niepewnego turbo na wysokich obrotach. Kolega z forum może przedstawi jakie ma plany dalsze mi coś mówił o GTB i IC wtedy robimy remap o dodatkowe 30KM ;)



Witam wszystkich.
To chyba chodzi o mnie hehe.
Jesli chodzi o mody to na tym wirusie się one napewno nie skończą :hyhy:
Program jest fajniusi po naciśnięciu gazu banan na twarzy jest i to jest najwazniejsze :) dzięki chłopaki


Ostatnio edytowano 2 marca 2013, 19:28 przez kulczas24, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL