BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 08:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 508 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 26  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: CzarnyR1-->>E39 530d M-Pak Touring EKSPLOATACJA ORI s.12
PostNapisane: 23 lutego 2013, 20:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 557
Lokalizacja: Opolskie
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: m57 193ps+
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116850
BYŁO:
FIAT 126p - sprzedany
Mercedes W124 2.5 D - jest w moim posiadaniu
Mercedes W210 2.2 CDI - w posiadaniu ojca
Pudel87 napisał(a):
Nono, w lakierze to się przeglądać można! Elegancko się prezentuje

Dziękuję. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CzarnyR1-->>E39 530d M-Pak Touring EKSPLOATACJA ORI s.12
PostNapisane: 23 lutego 2013, 20:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 557
Lokalizacja: Opolskie
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: m57 193ps+
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116850
BYŁO:
FIAT 126p - sprzedany
Mercedes W124 2.5 D - jest w moim posiadaniu
Mercedes W210 2.2 CDI - w posiadaniu ojca
Panowie, które felgi ładniejsze ??????????????

Rondell58 8,5 cala, 10 cali

Obrazek



Styling 37 8 cali, 9 cali

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CzarnyR1-->>E39 530d M-Pak Touring Rondell 0058 & Styling 37
PostNapisane: 23 lutego 2013, 20:52 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Jak dla mnie zdecydowanie opcja nr 2 z polerowanym rantem :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CzarnyR1-->>E39 530d M-Pak Touring Rondell 0058 & Styling 37
PostNapisane: 23 lutego 2013, 21:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 279
Lokalizacja: Konin
Moje BMW: e39 530 d touring
Kod silnika: m57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82271
rondle tez ładne ...ran t na lustro a środek czarny i będzie git


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CzarnyR1-->>E39 530d M-Pak Touring Rondell 0058 & Styling 37
PostNapisane: 23 lutego 2013, 21:05 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
jestem fetyszystą st37, więc jestem nieobiektywny :hyhy:

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CzarnyR1-->>E39 530d M-Pak Touring Rondell 0058 & Styling 37
PostNapisane: 23 lutego 2013, 21:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
s37


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CzarnyR1-->>E39 530d M-Pak Touring Rondell 0058 & Styling 37
PostNapisane: 23 lutego 2013, 21:15 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 45
Posty: 2630
Lokalizacja: in Poland
Moje BMW: 530d e39
Kod silnika: M57
Chycu napisał(a):
s37

x2

_________________
palczasty - polska


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CzarnyR1-->>E39 530d M-Pak Touring Rondell 0058 & Styling 37
PostNapisane: 23 lutego 2013, 23:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
to jest niepodważalny urok czarnego - jak czyściutki to wygląda :padam:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CzarnyR1-->>E39 530d M-Pak Touring Rondell 0058 & Styling 37
PostNapisane: 24 lutego 2013, 08:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 347
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140306
Zdecydowanie styling 37 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CzarnyR1-->>E39 530d M-Pak Touring Rondell 0058 & Styling 37
PostNapisane: 24 lutego 2013, 09:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 346
Lokalizacja: Niepołomice
Moje BMW: E91
Kod silnika: N47D20
Na Styling37 będzie kosa :ok:

_________________
Było sobie E46 330i touring SMG...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CzarnyR1-->>E39 530d M-Pak Touring Rondell 0058 & Styling 37
PostNapisane: 24 lutego 2013, 20:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 557
Lokalizacja: Opolskie
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: m57 193ps+
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116850
BYŁO:
FIAT 126p - sprzedany
Mercedes W124 2.5 D - jest w moim posiadaniu
Mercedes W210 2.2 CDI - w posiadaniu ojca
CzarnyR1 napisał(a):
pryjom napisał(a):
Nie więcej niż 15 tys km bym radził, a jeżeli krótkie odcinki na zimnym silniku to nawet szybciej

POWYŻEJ SENSOWNA WYPOWIEDŹ.

NIE ROZUMIEM LUDZI, KTÓRZY LEJĄ 5w/30 I WYMIENIAJĄ CO 25 TYSI. BMW TO NIE FORD GÓWNO WORT. NAJLESZYMI OLEJAMI DO E39 530D W NASZEJ STREFIE KLIMATYCZNEJ JEST OLEJ 5w/40 WYMIANA CO 12-15 TYSI LUB RAZ DO ROKU. JESLI AUTO NA PROGRAMIE + TO CO 10 TYSIĘCY.
OLEJE LONG TO POMYŁKA.
JA REZYGNUJE Z MOTULA I BEDE ZALEWAŁ MILLERSEM, WRAZ Z PŁUKANKĄ SILNIKA. TEŻ MILERSA.
DO E39 530d W MOJEJ OPINII NAJLEPSZYM WYBOREM JEST OLEJ TYLKO DO DIESLA I TAKI ZNALAZŁEM W GRUPIE MILLERS. MILLERS XFD 5W/40..
ZE WZGLĘDU NA OBNIŻANIE KOSZTÓW PRODUKCJI OLEJÓW FIRMY WYSZŁY Z OSZCZĘDNOŚCIAMI I PRODUKUJĄ OLEJE, KTÓRE STOSUJE SIĘ ZARÓWNO DO DIESLA JAK I DO BENZYNY.
NIGDY NIE ZALEJE SWOJEJ 3-LITÓRWKI OLEJEM, KTÓRY MOŻNA STOSOWAĆ DO BENZYNY I DIESLA CHYBA, ŻE BĘDĘ DO TEGO ZMUSZONY.
___________________________________________________
A tutaj korespondencja z inżynierem z Millersa.

W dniu 2013-01-28 11:30, pisze:

Witam,
Posiadam BMW e 39 530 D 193 KM z grudnia 2002 roku. Autem jeżdżę dość agresywnie i mam go zmodyfikowanego programem na 230 KM. Użytkuję go zarówno w mieście jak i poza. Autostrada rzadziej.
Obecnie jeżdżę na oleju silnikowym Motul X clean 5 W40. Chciałbym wypróbować olej Millersa. Jednakże korzystając z wyszukiwarki "dobierz olej" pojawia mi się olej Millersa 5w40 XFS. Wiem natomiast, że w ofercie Millersa znajduje się także olej typowy do diesla XFD, który wydaje mi się ma o niebo lepszą specyfikację API dla silnika Diesla.I tutaj mam dylemat, który olej wybrać XFS czy XFD ??? A może CFS ???
Pozdrawiam


ODPOWIEDŹ 1.

W dniu 2013-01-28 11:37:13 użytkownik Millers Oils <info@millersoils.pl> napisał:

Dzień dobry,
Wyszukiwarka w swojej bazie zawiera wyłącznie oleje, które są dostępne na wszystkich rynkach, na które dostarczane są produkty Millers Oils. Oleje takie jak XFS 0w40 oraz XFD 5w40 są niedostępne w niektórych krajach.
Zdecydowanie olej XFD 5w40 będzie idealnym produktem do tego silnika, można oczywiście użyć także oleju CFS, ale w przypadku silnika Diesel, i takim sposobie użytkowania, olej XFD 5w40 to najlepszy wybór.

--
Pozdrawiamy

logo Millers Oils

Pytanie 2

Witam ponownie,
Patrzyłem na charakterystykę oleju 5W40 XFS i XFD. Różnica polega na indeksie lepkości (170 dla XFS oraz 156 dla XFD). Więc przed kupnem chciałbym się jeszcze poradzić czy może lepszym olejem będzie XFS zamiast XFD ??? Choć klasyfikacja API dla tych olei przemawia za XFD (API CH4, CI4) względem XFS (API SL, CF).
Proszę o poradę.


Odpowiedź 2

W dniu 2013-02-01 09:39:50 użytkownik Millers Oils <info@millersoils.pl> napisał:

Dzień dobry,
Zdecydowanie olej XFD 5w40 będzie najlepszym wyborem.

--
Pozdrawiamy

logo Millers Oils

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CzarnyR1-->>E39 530d M-Pak Touring 5W/30 to PORAŻKA
PostNapisane: 24 lutego 2013, 23:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 346
Lokalizacja: Niepołomice
Moje BMW: E91
Kod silnika: N47D20
Przecież BMW aprobuje oleje różnych producentów wyróżniając je normą LL 98 lub 01 lub 04...czyli LL=Long Life co jest parametrem charakteryzującym oleje różnych producentów do używania na interwałach rzędu 25tyś km i parametr ten jest ustalony właśnie przez BMW! Wystarczy lać ORYGINALNE oleje spełniające określone przez producenta normy i wszystko bedzie ok :ok:

_________________
Było sobie E46 330i touring SMG...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CzarnyR1-->>E39 530d M-Pak Touring 5W/30 to PORAŻKA
PostNapisane: 25 lutego 2013, 07:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 557
Lokalizacja: Opolskie
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: m57 193ps+
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116850
BYŁO:
FIAT 126p - sprzedany
Mercedes W124 2.5 D - jest w moim posiadaniu
Mercedes W210 2.2 CDI - w posiadaniu ojca
kaczoro napisał(a):
Wystarczy lać ORYGINALNE oleje spełniające określone przez producenta normy i wszystko bedzie ok :ok:

Życie nauczyło mnie aby tak czy inaczej zachować swój rozsądek. A to co podają producenci to ... dla nich liczy się tylko kasa. Co z tego, że producent podaje: BMW 530i pali średnio 6 litrów a w rzeczywistości jest to 12. Co z tego, że producent podaje, iż dany produkt ma X gwarancję jak i tak przy reklamacji stwierdzą, że to wina użytkownika. Co do olejów, kto więcej zapłaci ma aprobatę a komu nie zależy to jej nie ma. Bardziej bym się skupił na danych podawanych przez firmy olejarskie niż aprobaty.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CzarnyR1-->>E39 530d M-Pak Touring 5W/30 to PORAŻKA
PostNapisane: 25 lutego 2013, 18:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Cytuj:
5W30 to porażka

dlaczego i co ma lepkośc do jakości oleju ?

Ja wcześniej do 320d cr wlewałem 5W30 Millersa XF C3 (ACEA C3-10, A3/B4-04 API SN/CF; BMW Longlife 04) i to chyba jeden z najlepszych syntetyków (w dodatku PAO) do diesla CR. Ale jak widać po normach i aprobacie bmw ll04 nadawał się do najnowocześniejszych diesli - jakim M47N oczywiście już nie jest).

Ja nie jestem fanem tego całego "long-life" ale do silników dośc czułych na to był bym za ich stosowaniem (oczywiście wymiana normalna, nie po 25kkm).
A M57(bez 'n') raczej wymaga syntetyka LL98' co nie znaczy, ze 'nowszy' ( i przy okazji droższy) spełniajacy ileś tam norm będzie zły.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CzarnyR1-->>E39 530d M-Pak Touring 5W/30 to PORAŻKA
PostNapisane: 25 lutego 2013, 20:11 
Na podstawie dwóch maili padło stwierdzenie, że 5w30 to PORAŻKA. :wstyd:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: CzarnyR1-->>E39 530d M-Pak Touring 5W/30 to PORAŻKA
PostNapisane: 25 lutego 2013, 20:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 557
Lokalizacja: Opolskie
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: m57 193ps+
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116850
BYŁO:
FIAT 126p - sprzedany
Mercedes W124 2.5 D - jest w moim posiadaniu
Mercedes W210 2.2 CDI - w posiadaniu ojca
!kuchar napisał(a):
Ja nie jestem fanem tego całego "long-life" ale do silników dośc czułych na to był bym za ich stosowaniem (oczywiście wymiana normalna, nie po 25kkm).
A M57(bez 'n') raczej wymaga syntetyka LL98' co nie znaczy, ze 'nowszy' ( i przy okazji droższy) spełniajacy ileś tam norm będzie zły.

!kuchar: Zgadzam się z Tobą w zupełności. Tylko właśnie sęk w tym, że wszyscy chcą oleje bardzo dobre a nie oleje, które nie będą złe ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CzarnyR1-->>E39 530d M-Pak Touring 5W/30 to PORAŻKA
PostNapisane: 25 lutego 2013, 21:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Do Twojego silnika odpowiedni będzie po prostu bardzo wysokiej jakości olej syntetyczny 0W30/0W40 lub 5W30/5W40. To czy ma to być XFS czy dedykowany do silników wysokoprężnych XFD (róznicy nie zauważysz a motor i na tym i na tym będzie miał pewnie idealnie bo oba to syntetyki PAO a M57 nie jest jest 'poklonowanym' dieslem z filtrami cząstek stałych i większość z tych norm, które spełniają te oleje nie potrzebuje - pewnie duża ich część to po prostu ekologia) nie wiem ale ja bym lał xfd i wiedząc, ze mam Millersa w silniku, który go nie bierze zapomniał o czymś takim jak olej poza zmiana go co 10-15tys/rok. (choć rzeczywiście podobno XFS 5W40 czy 5W50 super sprawdza się w silnikach benzynowych nawet w tych dostających ostro baty...)

Lepkość tu nie ma znaczenia. Bo po pierwsze to diesel więc nie będziesz go katował po torze wyścigowym, po drugie te oleje są tak wysokiej jakości, że nawet przy konkretnym butowaniu (i rozgrzaniu silnika a więc i oleju do bardzo wys. temp.) będziesz miał pewnie równie dobrą ochrone co przy normalnej dynamicznej jeździe - juz pomine fakt, że w ruchu ulicznych musiał byś być nie wiem kim by doprowadzić olej do temp. granicznej, przy której zachowuje swoje właściwości ochrony silnika. Po trzecie lepkość lepkością a jakośc jakością bo np. nie każdy wie, że są oleje do sportu, które mają lepkość 0W20 (oleje o tej lepkośći - nie sportowe bądź nie koniecznie sportowe - są także zalecane do zwykłych silników benzynowych np. 2.0 valvematic w nowej Toyocie Avensis... Honda S2000 więc przykład dość mocno 'sportowy' a producent tego auta w aso chyba także wlewał 0W20 do tego motoru - i nie wypłyneło to w Polsce lecz raczej tam gdzie składali te auta.)

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CzarnyR1-->>E39 530d M-Pak Touring 5W/30 to PORAŻKA
PostNapisane: 26 lutego 2013, 18:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 120
Moje BMW: E39 530d Touring
Kod silnika: j/w
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125840
zdecydowanie S37!!

_________________
BMW jest jak wino, im starsze tym lesze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CzarnyR1-->>E39 530d M-Pak Touring 5W/30 to PORAŻKA
PostNapisane: 26 lutego 2013, 19:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 557
Lokalizacja: Opolskie
Moje BMW: E39 530d M-pakiet
Kod silnika: m57 193ps+
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116850
BYŁO:
FIAT 126p - sprzedany
Mercedes W124 2.5 D - jest w moim posiadaniu
Mercedes W210 2.2 CDI - w posiadaniu ojca
!kuchar napisał(a):
Do Twojego silnika odpowiedni będzie po prostu bardzo wysokiej jakości olej syntetyczny 0W30/0W40 lub 5W30/5W40. To czy ma to być XFS czy dedykowany do silników wysokoprężnych XFD (róznicy nie zauważysz a motor i na tym i na tym będzie miał pewnie idealnie bo oba to syntetyki PAO a M57 nie jest jest 'poklonowanym' dieslem z filtrami cząstek stałych i większość z tych norm, które spełniają te oleje nie potrzebuje - pewnie duża ich część to po prostu ekologia) nie wiem ale ja bym lał xfd i wiedząc, ze mam Millersa w silniku, który go nie bierze zapomniał o czymś takim jak olej poza zmiana go co 10-15tys/rok. (choć rzeczywiście podobno XFS 5W40 czy 5W50 super sprawdza się w silnikach benzynowych nawet w tych dostających ostro baty...)


DZIĘKI ZA SENSOWNĄ WYPOWIEDŹ, KTÓRA ROZWIAŁA MOJE WĄTPLIWOŚCI :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: CzarnyR1-->>E39 530d M-Pak Touring 5W/30 to PORAŻKA
PostNapisane: 26 lutego 2013, 19:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 217
Lokalizacja: Oleśnica
Moje BMW: e38 740i
Kod silnika: M62B44TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135306
ładniejsze są d 37:)

_________________
BMW KLUB WROCAŁAW http://www.maxbimmer.pl

Zobacz Moją E38 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135306


Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 508 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 26  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL