BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 09:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 28 maja 2013, 20:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: lubelskie
Moje BMW: E60, E46,F07
Kod silnika: M57N
Pełna zgoda. Kto w zawieszeniu, układzie kierowniczym albo układzie hamulcowym robi takie wałki ten sam prosi się o wypadek. BMW E46 wymaga odpowiedniej kultury technicznej. Jeżeli kogoś nie stać na naprawy takiego starego BMW niech kupuje Polonezy lub Golfy III.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 29 maja 2013, 08:28 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Z tego co kojarzę to po lifcie producent przewidział możliwość wymiany sworznia

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 29 maja 2013, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: Lublin
Przerabiałem ten temat rok temu. Są warsztaty, które wymieniają zewnętrzny sworzeń, jednak jest to w mojej ocenie rzeźba. Z ciekawości rozciąłem stare wahacze i niby da się wymienić sworzeń w oryginalnym wahaczu, ale co się stanie w razie wypadku? Nie licz na to, że ubezpieczyciel będzie odpowiadał za spowodowaną szkodę.
Sam kupiłem nowe wahacze Meyle z wymiennymi sworzniami, jednak zapewne nie będę miał okazji wymieniać sworzni. Również polecam takie rozwiązanie nie jest tanie ale bezpieczne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 29 maja 2013, 16:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
Ja zajmuję się regeneracją wahaczy, czyli wymieniam oba sworznie w OEM wahaczu.
Ze sworzniem zewnętrznym nie ma żadnego problemu.
Natomiast jeżeli chodzi o wewnętrzny (długi) to jest więcej zabawy.
Wszystko da się zrobić, gwarantuję że nic się nie stanie, gdyż sam na takich jeżdżę, używam do tego celu sworzni z wahaczy meyle hd.

Ubezpieczyciel nie ma nic do tego czy to będzie wahacz regenerowany czy jakaś tam podróba, nie wprowadzaj ludzi w błąd.
Idąc tym tropem to tak samo można by było powiedzieć że skoro masz maglownicę regenerowaną to też ubezpieczyciel nic nie wypłaci??? Przestań wypisywać brednie!
Często mam do czynienia z rzeczoznawcami firm ubezpieczeniowych gdyż pracuję w zakładzie blacharskim.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 29 maja 2013, 17:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 86
Lokalizacja: Lublin
marcingaw napisał(a):
Ja zajmuję się regeneracją wahaczy, czyli wymieniam oba sworznie w OEM wahaczu.
Ze sworzniem zewnętrznym nie ma żadnego problemu.
Natomiast jeżeli chodzi o wewnętrzny (długi) to jest więcej zabawy.
Wszystko da się zrobić, gwarantuję że nic się nie stanie, gdyż sam na takich jeżdżę, używam do tego celu sworzni z wahaczy meyle hd.

Ubezpieczyciel nie ma nic do tego czy to będzie wahacz regenerowany czy jakaś tam podróba, nie wprowadzaj ludzi w błąd.
Idąc tym tropem to tak samo można by było powiedzieć że skoro masz maglownicę regenerowaną to też ubezpieczyciel nic nie wypłaci??? Przestań wypisywać brednie!
Często mam do czynienia z rzeczoznawcami firm ubezpieczeniowych gdyż pracuję w zakładzie blacharskim.



Ok taki stan faktyczny, Kowalski jedzie samochodem, szlag trafia sworzeń, co jest przyczyna wypadku. Kowalski posiada AC. Kowalski ma szczęście i nikt w wypadku nie doznał obrażeń. Producent nie przewiduje wymiany sworzni, jest to ingerencja w układ kierowniczy, a przyczyną wypadku był niefortunnie wbity młotkiem sworzeń przez Kowalskiego, który robił to sam. Powodzenia w wywalczeniu odszkodowania z AC. Znamienna jest treść umowy AC. Są firmy ubezpieczeniowe,które mają stosowne zapisy w umowie przez co bezcelowe jest kierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego. Oczywiście przypadek skrajny, mało prawdopodobny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 29 maja 2013, 17:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
Dla jasności. Producent daje Ci gwarancję na każdy podzespół ale... są wyjątki taki właśnie jak wahacze, czy też tuleje i inne pokrewne.
Co za tym idzie, to że przykładowy Kowalski ma 2lata gw na wahacz i np. przed upływem tego terminu sworznie wypracowały się ("latają" luźno) to nie reklamacji części myślisz że producent Ci wymieni ?
Niestety, ale tak nie jest, wahacz oraz elementy gumowy są częściami eksploatacyjnymi. Bardzo szybko wyjaśniliby że to z Twojej winy dany wahacz nie wytrzymał 2 lat bo źle użytkowałeś auto.
To jest tak samo jakbyś kupił nowe auto. Niby masz gwarancję ale jak wiadomo nie na wszystkie części... Hamulce, el. zawieszenia, czujniki przy silniku - to i wiele wiele innych nie podlega gwarancji...

Wracając do tematu odszkodowania. Producent może i nie przewiduje wymiany sworzni w OEM wahaczu, ale to nie zmienia faktu że dany wahacz jest wykonany prawidłowo.
A czy producent np BMW przewiduje że rozrząd należy wymieniać ??? Nie, a jednak zdarza się iż łyżwa napinająca często ulega wytarciu i należy ją wymienić.

Jestem przekonany w 90% że podczas ew. kolizji nie będzie żadnego problemu z tym wahaczem, tzn. na pewno nie on będzie winowajcą, a tym bardziej ubezpieczyciel bez problemu wypłaci $.

Tak jak pisałem Ci z maglownicą wcześniej... Albo pompa wspomagania, też ją można regenerować i co ? Przez to że nie kupiłem OEM to ma mi nie wypłacić $ ? Troszkę źle to rozumujesz...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 30 maja 2013, 11:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 258
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Bez wspomagania jeszcze spokojnie dasz radę jechać, a jak sworzeń wyskoczy lub się uszkodzi bo był wymieniany to jedno koło pojedzie ci prosto, a drugie będzie skręcać...miłego wtedy w manewrowaniu jednym kołem.
Baw się w wymianę sworzni w ori wahaczach, ja tego nie polecam bo tu chodzi o bezpieczeństwo, a nie o minimalne mniejsze koszty. Jak kogoś nie stać na nowe części do bmw niech kupi sobie golfa III (będzie wszystko tańsze).

Piszesz tu regenerowaniu maglownicy...chyba troszkę nie rozumiesz tego co można regenerować bez utraty funkcjonalności, a co można regenerować bo ktoś bawi się w takie fuszerki.
Ja podam przykład chociażby tarcz hamulcowych, regeneracja = toczenie, jak ktoś tak robi jest kompletnym idiotą, nie dba o bezpieczeństwo swoje i innych.
Z jednym się tylko zgodzę, że jak ktoś sobie kupi wahacze jakiejś tam firmy meyle hd i później wymienia sworznie to ok bo są wymienne. W ori są nie wymienne i koniec kropka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 30 maja 2013, 13:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: 330i/318i
Kod silnika: M54B30/M43B19
30zł ? W warsztacie - to jakiś twój kolega którego sponsorujesz? przecież to 7-8 piw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 30 maja 2013, 13:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
KANO napisał(a):
Bez wspomagania jeszcze spokojnie dasz radę jechać, a jak sworzeń wyskoczy lub się uszkodzi bo był wymieniany to jedno koło pojedzie ci prosto, a drugie będzie skręcać...miłego wtedy w manewrowaniu jednym kołem.
Baw się w wymianę sworzni w ori wahaczach, ja tego nie polecam bo tu chodzi o bezpieczeństwo, a nie o minimalne mniejsze koszty. Jak kogoś nie stać na nowe części do bmw niech kupi sobie golfa III (będzie wszystko tańsze).

Piszesz tu regenerowaniu maglownicy...chyba troszkę nie rozumiesz tego co można regenerować bez utraty funkcjonalności, a co można regenerować bo ktoś bawi się w takie fuszerki.
Ja podam przykład chociażby tarcz hamulcowych, regeneracja = toczenie, jak ktoś tak robi jest kompletnym idiotą, nie dba o bezpieczeństwo swoje i innych.
Z jednym się tylko zgodzę, że jak ktoś sobie kupi wahacze jakiejś tam firmy meyle hd i później wymienia sworznie to ok bo są wymienne. W ori są nie wymienne i koniec kropka.


Dałem przykład odnośnie magla - chodziło o wypłatę z OC.
Przeczytaj ze zrozumieniem poprzednie posty, wtedy pojmiesz o co mi chodziło.

Co do wahaczy to tak samo wymienia się sworznie w wahaczach meyle HD jak i OEM.
Nie ma w tym filozofii.
Gdybyś chodź trochę znał się na mechanice wiedziałbyś że sworzeń nie może wypaść, ponieważ od dołu trzyma go kołnierz a od góry jest przykręcany, poza tym w każdym wahaczu czy to regenerowanym czy też nowym sworznie są wprasowywane do gniazd. Po prostu nie ma innej możliwości jego montażu, dlatego nie mów mi że sworzeń wypadnie i koło samo Ci skręci...
To są brednie!

Widać dokładnie że kołnierz opiera się o materiał w wahaczu.
Obrazek

To samo tutaj...
Obrazek

Przy długim sworzniu jest identycznie.
Obrazek

Więc wytłumacz mi jak niby ten sworzeń miałby wypaść ????

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 30 maja 2013, 18:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 258
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Się składa, że akurat z mechaniką mam dużo wspólnego i akurat miałem już 2 takie przypadki gdzie poprzez "kombinowany" wahacz ktoś uszkodził, na szczęście tylko swoje auto, w 1 przypadku kołnierz z tego dziadostwa wyleciał w drugą stronę bo otwór został przez prasowanie "rozepchany", w drugim przypadku poprzez wprasowanie w wahacz sworznia powstało mikropęknięcie, które podczas użytkowania na naszych drogach powiększyło się i pękł wahacz przy sworzniu. Chyba to nie zbieg okoliczności.
Jak napisałem wcześniej rób po swojemu wahacze, bylebyś krzywdy takim czymś innym nie zrobił.
Ja wolę klientowi zaproponować nowy wahacz i jest pewny, że będzie to bezpieczny element jego auta. Jak kogoś stać na e46 to i stać na pełną wymianę wahaczy ori z tulejami itd. za dokładnie 1050 zł z robocizną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 30 maja 2013, 18:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
KANO napisał(a):
w 1 przypadku kołnierz z tego dziadostwa wyleciał w drugą stronę bo otwór został przez prasowanie "rozepchany"

To co piszesz jest nie możliwe.
Sworznie Meyle HD mają taką średnicę, gdzie nie ma możliwości aby wraz z kołnierzem przeszedł na wylot, jest to praktycznie nie wykonalne w żaden sposób.
Chyba że źle zrozumiałem Twój jakże indywidualny przypadek...



Nikt nikomu nie wciska nic na siłę. Jak ktoś chce nówkę to nie ma problemu, a jak woli przyoszczędzić kilka setek to regeneruje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 30 maja 2013, 19:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 258
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
kilka setek ? ile kosztuje sworzeń w z twoich "wymiennych" wahaczy, tzn sworznie i podpora, czyli 2 + tuleja-podpora (nic oprócz trw tam się nie nadaję) + drugi wahacz to samo + robocizna ?
z tego co mi wiadomo komplet 4 sworzni 2 strony to ponad 300 zł do tego tuleje z mocowaniem ok 200 + wymiana itd pewnie w sumie około 700-800 zł, a ja na ori robię za 1050. Różnica to jakieś (200-300zł). No to nie wiem co lepsze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 30 maja 2013, 19:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: lubelskie
Moje BMW: E60, E46,F07
Kod silnika: M57N
KANO ma całkowitą rację. :ok: Wystarczy tylko dodać, że ustawienie geometrii po "chałupniczym" odtwarzaniu wahaczy nie koniecznie będzie łatwe, a to wystarczy do załatwienia opony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 31 maja 2013, 01:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1526
Piszcie co chcecie, ale prawdopodobnie polowa e46 w Polsce jezdzi na regenerowanych wahaczach. Moze tutaj na forum gdzie wiekszosc ludzi "zyje" swoimi samochodami za takie postepowanie jak widac grozi ukrzyzowanie, ale wiekszosc 18-19letnich gowniarzy slyszac, ze "moze nie stukac, a bedzie pare stow taniej" wybierze opcje, o ktorej pisze marcingaw. A ta wasza dyskusja jak czytam to zmierza do nikąd;] pozdro

PS. Najbardziej smieszy mnie jak ktos pisze "jak kogos stac na e46, to stac go na wymiane ori zawieszenia"- tylko wez pod uwage, ze e46 98-99 kosztuje teraz grosze, a wymiana takiego zawieszenia to spory % wartosci samochodu. A, i nie oceniam tego tylko pisze jak jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 31 maja 2013, 04:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
rbk napisał(a):
Wystarczy tylko dodać, że ustawienie geometrii po "chałupniczym" odtwarzaniu wahaczy nie koniecznie będzie łatwe, a to wystarczy do załatwienia opony.
Kolego rozwiń swoją wypowiedź, bo nie mogę sobie wyobrazić co można zepsuć w geometrii po regeneracji wahacza?

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 31 maja 2013, 06:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
lupanet napisał(a):
rbk napisał(a):
Wystarczy tylko dodać, że ustawienie geometrii po "chałupniczym" odtwarzaniu wahaczy nie koniecznie będzie łatwe, a to wystarczy do załatwienia opony.
Kolego rozwiń swoją wypowiedź, bo nie mogę sobie wyobrazić co można zepsuć w geometrii po regeneracji wahacza?

Nic nie może się przestawić. Tak samo jakby wprasował tuleje pływające bez wyciągania wahacza i twierdził że kąty z tyłu się przestawią :D

Nie widzisz że gość w ogóle się nie zna na rzeczy ?

Sworznie kosztują ok 320zł. Mówiąc o regeneracji wahaczy nie mam na myśli wymiany tulei wahacza, lecz samych sworzni.
Nadal nie czytasz ze zrozumieniem...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 31 maja 2013, 08:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: lubelskie
Moje BMW: E60, E46,F07
Kod silnika: M57N
Nigdy nie ustawisz sworznia w wahaczu jak w fabryce, już nie mówiąc o tym, że nie posiadasz fabrycznych sworzni. Nawet nie wiesz jakie parametry końcowe powinien mieć taki wahacz wytworzony chałupniczo. Nie zagwarantujesz takiej samej odporności elementu. Poza tym mówię o ustawianiu profesjonalnym geometrii, a nie pana Józka w stodole lub podrzędnej stacji kontroli pojazdów. Jak sama nazwa mówi tylne tuleje są pływające, co to znaczy ? Przednie sworznie są pewnie też pływające :P No może po wymianie sworznia w chałupie prawidłowa nazwa to przednie wahacze pływające. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 31 maja 2013, 18:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
Może ten temat rozjaśni Ci temat zbieżności...
http://www.wwc.pl/zbieznosc.html

Dowiesz się co jest odpowiedzialne regulację zbieżności.

Ale gdyby tego było mało... To dodaję jeszcze inny temat:

http://www.bmwklubkielce.pl/printview.p ... c5954ed188

Miłego czytania...
Proszę nie wypisuj już głupot, bo to jest forum globalne i nie czytają go tylko ludzie z Twoje wsi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 31 maja 2013, 19:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: lubelskie
Moje BMW: E60, E46,F07
Kod silnika: M57N
Nie zbieżności tylko geometrii zawieszenia, a zbieżność to tylko jeden z elementów geometrii pojazdu samochodowego. To ja też coś polecę chłopakom z Twojej wsi. Tam są prowadzone profesjonalne badania nad częściami samochodowymi. http://www.its.waw.pl/
I jeszcze jedna kwestia, zapewne twierdzisz, że po wymianie wahaczy nie ustawia się zbieżności ? Druga kwestia, to istniejący zakaz ustawowy ingerencji w te wahacze, a więc jak nastąpi szkoda w której będzie trzeba wypłacić np. 100 000 zł odszkodowania likwidator szkód z zakładu ubezpieczeń może być bardziej wnikliwy przy oględzinach pojazdu, o końcowym efekcie nie wspomnę, ale na Twojej wsi są osoby, które Ci wytłumaczą czym takie rzeźbienie grozi.
Wykaz przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko (załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 września 2005 r., poz. 1666) :


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 31 maja 2013, 19:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 258
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Dobra niech sobie wali tą fuszerkę, ja wszystkich klientów ostrzegam przed takimi pseudo mechanikami. Bezpieczeństwo jest najważniejsze.
320 zł sworznie + tuleje mocujące 200 zł za każdym razem mus je wymienić, chyba, że ich też nie wymieniasz klientowi tylko odwalasz jeszcze większą fuszerkę, albo wymieniasz tylko wahacz z jednej strony :D.
Co do zbieżności nie powinno do końca się z nią nic stać, ale jak ktoś ustawiał zbieżność gdy wahacze były dość zużyte to po wymianie na nowe trzeba ją sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL