BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 09:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 31 maja 2013, 19:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
rbk napisał(a):
Nie zbieżności tylko geometrii zawieszenia, a zbieżność to tylko jeden z elementów geometrii pojazdu samochodowego. To ja też coś polecę chłopakom z Twojej wsi. Tam są prowadzone profesjonalne badania nad częściami samochodowymi. http://www.its.waw.pl/
I jeszcze jedna kwestia, zapewne twierdzisz, że po wymianie wahaczy nie ustawia się zbieżności ? Druga kwestia, to istniejący zakaz ustawowy ingerencji w te wahacze, a więc jak nastąpi szkoda w której będzie trzeba wypłacić np. 100 000 zł odszkodowania likwidator szkód z zakładu ubezpieczeń może być bardziej wnikliwy przy oględzinach pojazdu, o końcowym efekcie nie wspomnę, ale na Twojej wsi są osoby, które Ci wytłumaczą czym takie rzeźbienie grozi.
Wykaz przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko (załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 września 2005 r., poz. 1666) :[/quote]
Znów muszę Ci przypomnieć że nie umiesz czytać ze zrozumieniem...
Twoja lista tyczy się:
"Wykaz przedmiotów wyposażenia i części wymontowanych z pojazdów których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko"
Wyjaśniając Twoją teorię...
Wahacz jest wymontowywany, ale jego sworznie są wymieniane czyli nie wkładamy elementu na tych samych zepsutych podzespołach.
Nie ma żadnego zakazu ingerencji w [b]te wahacze.[/b]
O czym Ty piszesz ?

Oczywiście że po wymianie wahaczy nie ustawia się zbieżności!
Podałem Ci wcześniej linki do tematów abyś się zapoznał ale jak widać był jednak zbyt obszerny i nie miałeś chęci...

Na wahaczach nie ma regulacji zbieżności ani kątów więc ich wymiana nie wpływa w żaden sposób na zmianę wcześniej wspomnianą...


Jesteś bardzo odporny na wiedzę.

Cytuj:
KANO

Usłudze nie podlega wymiana tulei mocującej wahacz, lecz same sworznie.
To jest regeneracji wahaczy a nie wszystkich elementów z nimi związanych. Chyba źle mnie zrozumiałeś.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 12:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 381
Lokalizacja: RZE
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120259
marcingaw, ja jestem na etapie wybicia sworznia mam drugie wahacze testowe że tak powiem... i zapytam tylko jak długo wytrzymały te meyle hd ? i tak z mojej obserwacji wynika że te sworznie to chyba tylko raz da się wymienić bo później może być chyba kłopot z tym otworem bo te z meyla są na zasadzie wielowypustu
pytanie kolejne nowy sworzeń opiera się tak jak by na tym co jest ta stara guma czy ten dekiel który się ścina/rozbija trzeba wydłubać ewentualnie to miejsce przetoczyć? nie wiem czy do końca mnie zrozumiałeś :wstyd: ewentualnie zrobię fotki i zaznaczę o co mi konkretnie chodzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 13:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
Lipton_Rze napisał(a):
marcingaw, ja jestem na etapie wybicia sworznia mam drugie wahacze testowe że tak powiem... i zapytam tylko jak długo wytrzymały te meyle hd ? i tak z mojej obserwacji wynika że te sworznie to chyba tylko raz da się wymienić bo później może być chyba kłopot z tym otworem bo te z meyla są na zasadzie wielowypustu
pytanie kolejne nowy sworzeń opiera się tak jak by na tym co jest ta stara guma czy ten dekiel który się ścina/rozbija trzeba wydłubać ewentualnie to miejsce przetoczyć? nie wiem czy do końca mnie zrozumiałeś :wstyd: ewentualnie zrobię fotki i zaznaczę o co mi konkretnie chodzi

Podeślij mi zdjęcia na PW - wszystko Ci wytłumaczę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 15:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 258
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
chłopie kup nowe wahacze i nie baw się w fuszerkę jeśli ci życie miłe
PS. 320 + 200 za mocowania = 520 + robota zapewne ok 700 to wolę 300 dorzucić i mieć ori nówki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 20:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 381
Lokalizacja: RZE
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120259
KANO, czytając twoje wypowiedzi to się zastanawiam czy Ty w ogóle widziałeś to z bliska... po co generalizujesz... w tym przypadku o którym mówię tylko sworznie zew mają luz i wymiana tego sworznia to koszt 65zł a kupno wahacza to 440zł więc jeśli po 20tys okaże się że to był błąd to kupie wahacze a pisanie że to się może urwać wylecieć i że to wpływa na bezpieczeństwo lub geometrię samochodu zatrzymaj dla siebie i zbadaj samemu temat nie chce być ani złośliwy ani nic takiego tylko po prostu zachowaj swoje złote myśli dla siebie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 1 czerwca 2013, 20:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 381
Lokalizacja: RZE
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120259
po za tym trochę nie wiem jak Ty liczysz te koszty... bo wahacz z meyla hd w sklepie kosztuje 440zł a 2 sworznie kosztują 130zł co daje różnicę 310zł na jedną stronę załóżmy że ktoś nie ma prasy i zapłaci coś za prasę to moim zdaniem i tak jest to ponad 250zł na jedną stronę a przy takim przebiegu i drogach po jakim to będzie jeździć to moim zdaniem nie będzie już robione przez kilka lat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 2 czerwca 2013, 20:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 258
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Lipton_Rze napisał(a):
po za tym trochę nie wiem jak Ty liczysz te koszty... bo wahacz z meyla hd w sklepie kosztuje 440zł a 2 sworznie kosztują 130zł co daje różnicę 310zł na jedną stronę załóżmy że ktoś nie ma prasy i zapłaci coś za prasę to moim zdaniem i tak jest to ponad 250zł na jedną stronę a przy takim przebiegu i drogach po jakim to będzie jeździć to moim zdaniem nie będzie już robione przez kilka lat

to widzisz za gówniane meyle zapłacisz 440 a za trw 340 (ostatnio klientowi zamawiałem), a w jakości różnica duża.
PS.
Sory jak ty w wahaczy chcesz wymieniać jeden sworzeń to zamknijmy temat bo nie masz bladego pojęcia i współczuję komuś kto być może "nabierze się" na twoje auto (jeśli byś chciał komuś je wcisnąć). Wymiana jednego sworznia to tak jak byś wymieniał jeden wahacz lub np jeden amortyzator zamiast stronami bo wskazało, że jeden amor ma 20% a drugi 50 % to wymieniasz ten co ma 20% a drugi jeszcze może być ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sworzeń wahacza
PostNapisane: 29 sierpnia 2013, 07:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 67
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 320
Kod silnika: M47N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 8#p1723528
KANO napisał(a):
....
Baw się w wymianę sworzni w ori wahaczach, ja tego nie polecam bo tu chodzi o bezpieczeństwo, a nie o minimalne mniejsze koszty. Jak kogoś nie stać na nowe części do bmw niech kupi sobie golfa III (będzie wszystko tańsze).

Piszesz tu regenerowaniu maglownicy...chyba troszkę nie rozumiesz tego co można regenerować bez utraty funkcjonalności, a co można regenerować bo ktoś bawi się w takie fuszerki.
....
Z jednym się tylko zgodzę, że jak ktoś sobie kupi wahacze jakiejś tam firmy meyle hd i później wymienia sworznie to ok bo są wymienne. W ori są nie wymienne i koniec kropka.

KANO napisał(a):
Dobra niech sobie wali tą fuszerkę, ja wszystkich klientów ostrzegam przed takimi pseudo mechanikami. Bezpieczeństwo jest najważniejsze.
320 zł sworznie + tuleje mocujące 200 zł za każdym razem mus je wymienić, chyba, że ich też nie wymieniasz klientowi tylko odwalasz jeszcze większą fuszerkę, albo wymieniasz tylko wahacz z jednej strony :D.
Co do zbieżności nie powinno do końca się z nią nic stać, ale jak ktoś ustawiał zbieżność gdy wahacze były dość zużyte to po wymianie na nowe trzeba ją sprawdzić.

KANO napisał(a):
to widzisz za gówniane meyle zapłacisz 440 a za trw 340 (ostatnio klientowi zamawiałem), a w jakości różnica duża.
PS.
Sorry jak ty w wahaczy chcesz wymieniać jeden sworzeń to zamknijmy temat bo nie masz bladego pojęcia i współczuję komuś kto być może "nabierze się" na twoje auto (jeśli byś chciał komuś je wcisnąć). Wymiana jednego sworznia to tak jak byś wymieniał jeden wahacz lub np jeden amortyzator zamiast stronami bo wskazało, że jeden amor ma 20% a drugi 50 % to wymieniasz ten co ma 20% a drugi jeszcze może być ok.


twoje posty są bez sensu bo raz piszesz że tylko OEM wahacze i jak kogoś nie stać to niech kupi sobie taczki :mur:, potem piszesz że wymiana sworzni w Meyle HD jest ok dalej że to gówniane wahacze i ze zamiast OEM można kupić sobie np TRW, Firma Meyle HD przewiduje wymianę poszczególnych sworzni a ty twierdzisz że trzeba wymieniać wszystko a nie tylko jeden który nam się "wyrobił" (więc po ch..a kupować te wahacze Meyle HD?) jak i tak według twojego rozumowania trzeba wymienić cały wahacz na nowy (oczywiście OEM) no i z drugiej strony też nowy nawet jak by się z nim nic nie działo niby podajesz jakiś tam przykład że to jest tak jak z amortyzatorami no ale tak nie jest.

(do wszystkich czytających amortyzatory faktycznie wymieniamy stronami)

tak w formie żartu :) pewnie u ciebie jak ciekł przedni amor to wymieniłeś oba z przodu no i żeby nie było to te z tyłu też bo auto miało by inne pochylenie więc aerodynamika była by zachwiana hehe :rotfl:

_________________
Galeria E46-->320d
DYI e46 320d wymiana drążków kierowniczych + końcówki
DYI e46 320d wymiana tarcz hamulcowych przód
DYI e46 320d wymiana tarczobębnów klocków i szczęk ham


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL