BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 00:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 13 czerwca 2013, 15:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
--==Mały==-- napisał(a):
Ja wiele razy przekonałem się naocznie mają obie części w ręku,że są identyczne.

To że są w ręku identyczne to wiadomo, ale to że przechodzą inne kontrole jakości to już inna sprawa

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 13 czerwca 2013, 16:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E39 540iA 2001r
Rozmawiałem na ten temat mechanikiem, u którego serwisuje BMW.
Gość jest bardzo dobry w tym co robi, ma świetną opinie i już ponad 19 lat specjalizuje się w BMW.
Powiedział, że oczywiście są tańsze zamienniki, ale części z nich zdecydowanie nie poleca, bo w łącznym rozrachunku wcale nie wychodzą taniej.
Zgadzam się również z Małym, że są elementy, które producent robi i dla OEM i jako zamiennik i bardzo często są identycznej jakości.
Nie jest to niestety regułą ale kilka takich części polecił mi również mój mechanik.
Było tak w przypadku drążka środkowego, który jak pisałem wcześniej kosztował mnie 888 zł a w serwisie kosztuje 1100 zł mimo, że producent jest dokładnie ten sam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 13 czerwca 2013, 17:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Od wielu lat panuje na forach obiegowa opinia o roznej jakosci czesci tego samego producenta ( Np ngk, trw, philips, bosch etc etc ).
Generalnie wyróżniane sa 3 klasy tych częsci -

1) Najbardziej mityczna, czyli idąca na fabryczny montaż. Niemal niezniszczalne czesci, wytrzymujące np w BMW na tyle długo, az Polak, ktorego wreszcie stac na wymarzone śmigełko, nadal moze na nich pomykać.

2) Praktycznie równie legendarne, czyli czesci z ASO. Poddawane niezliczonym kontrolom jakosci, wytrzymujace prawie tyle samo co czesci z grupy 1. Niestety z powodu braku owej mitycznosci, nie są w stanie osiagac rownie imponujacych przebiegów.

3) Części pozostające w niesławie czyli te same co w grupach 1 i 2 ale bez znaczka marki auta, np BMW. Słabo kontrolowane, niespełniajace norm producentow aut, ledwo wytrzymują 1/3 przebiegów czesci powyżej...

A teraz bardziej poważnie - żaden producent nie ma trzech linii produkcyjnych tej samej częsci. Większość ( ale nie wszystkie) czesci trafiajace do ASO otrzymują znaczek i nr czesci danej marki. Są opatrzone 2 letnią gwarancją i psują się dokładnie tam samo jak te, ktore są sprzedawane poza ASO.

Z podręcznika dla sprzedawców części w ASO mozna sie dowiedziec mądrosci, jak to -

· W ofercie BMW Group samochód, serwis oraz części stanowią uzupełniającą się całość.

· BMW pozostanie w 100% BMW tylko wtedy, gdy do napraw i przeglądów używane będą wyłącznie Oryginalne Części BMW.

· Oryginalne części są często tańsze od zamienników lub nawet części używanych,

· Oryginalne Części BMW spełniają oczekiwania Klientów.

· BMW dotrzymuje ustaleń gwarancyjnych. Gwarancja na części i akcesoria udzielana jest na 24 miesiące.

· Z punktu widzenia gwarancji nie ma różnicy pomiędzy samochodem, a częściami

· Oryginalne części BMW zawsze będą idealnie pasowały do samochodu Klienta.

· Idealne dopasowanie oryginalnych części do samochodu skraca czas montażu co obniża koszt naprawy,

· Oryginalne Części BMW są dostępne jeszcze przez 15 lat po zakończeniu produkcji danego modelu.

· Samochód, który był serwisowany z użyciem Oryginalnych Części BMW ma wyższą wartość przy odsprzedaży.

· W jednym punkcie ASO możesz zakupić wszystkie części i akcesoria do samochodu BMW. Czas dostawy jest najkrótszy.

· Oryginalne części i akcesoria są testowane w laboratoriach producenta oraz w testach długookresowych- gwarantuje to najwyższą jakość wykonania i niezawodność.

· Oryginalne części sa gwarancją bezpieczeństwa dla Ciebie i Twoich pasażerów.



To są zwykłe slogany, nic więcej... Jesli ktos ma dowody na niezliczone kontrole żarówek philipsa czy osram, ktore bez zadnego znaczka trafiają w pudełka BMW i lądują w ASO, albo np przepływomierzy Boscha, ktore analogicznie nie dostają nawet nr bmw na sobie, to chętnie obejrzę, posłucham :)

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 13 czerwca 2013, 17:52 
Frank napisał(a):
czesci trafiajace do ASO otrzymują znaczek i nr czesci danej marki.


Chciales napisac?

Z czesci trafiajacych do aso nr i logo bmw nie sa zeszlifowywane?

W sumie dobrze piszesz, nie wiem tylko czy ten znaczek nie jest zeszlifowywany z kazdej czesci po kolei ktora idzie do aso, czy moze sa czesci wybierane do aso i do reszty. Ale tego sie niegdy nie dowiemy.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 13 czerwca 2013, 21:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Dokładnie większość części,które są pakowane w pudełka BMW i trafiają do ASO można kupić w pudełku zamiennika zazwyczaj z zeszlifowanym numerem części
Oryginalny wahacz z mojej e92
Obrazek
I przy wymianie zamówiłem TRW jako,że takie były oryginalnie
Obrazek

Takich przykładów mam na co dzień sporo tylko trzeba wiedzieć co było oryginalnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 14 czerwca 2013, 01:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
--==Mały==-- napisał(a):
Takich przykładów mam na co dzień sporo tylko trzeba wiedzieć co było oryginalnie.

Jeśli masz więcej przykładów i znajdziesz chwile napisz, z miłą chęcią dowiem się jakich producentów części wybierać :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 14 czerwca 2013, 13:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Najczęściej jest tak w przypadku lemfordera (np poduszki BMW, zawieszenia Audi) coraz częściej oryginalnie bywa TRW. Z ciekawostek do E46 oryginalnie były wahacze lemfordera ale zamawiając 10-20% tańsze TRW dostaniemy również lemfordera bo TRW w tym przypadku jest tylko pakowaczem więc kupując zarówno TRW jak i Lemforder mamy to samo co ori. W przypadku audi i ich wielowahaczy zamawiając lemfordera dostajemy wahacze z zeszlifowanym numerem ori.
Ostatnio zamawiałem klientowi poduszki lemfordera do M3 e36 i pięknie gumówką zeszlifowany numer ori nawet nie męczyli się specjalnie zostały opiłki gumy i lekko widoczny znaczek BMW ;)
Ważne żeby wiedzieć co było wkładane oryginalnie i w przypadku starszych aut można znaleźć sporo taniej czasem przy nowych modelach trzeba poczekać 2-3lata bo takie są umowy,że fabryka zaznacza sobie wyłączność na jakiś czas.
Hitem była poduszka tylnego amortyzatora do mojej E92 robi niby lemforder febi itp ale nic nigdzie nie dostępne były tylko najtańszej słabej firmy HP dziwił mnie brak innych dostępnych więc z ciekawości zamówiłem i okazało się,że nawet w najtańszej HP było to co ori lemforder dlatego hurtownie nic innego nie zamawiały bo nie było sensu. Czasem da się w pudełku tańszej firmy znaleźć lepszy zamiennik lub nawet to co ori ale w przypadku tanich firm jest to bardzo rzadkie ale przy dobrych zamiennikach częste.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 14 czerwca 2013, 15:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Trzeba by założyć jakiś temat nowy i zebrać do kupy informacje o dobrych zamiennikach ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 14 czerwca 2013, 16:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Z praktyki wiem, ze dostawcy dla BMW zmieniają się często i gęsto. Żarówki - philips i osram, czesci zawieszenia - Lemforder i TRW, filtry - Mann, Hengst i Knecht, paski - contitech, gates, hamulce - ate, textar, jurid. Tyle z obserwacji. Jak to mawiają bigmaki na forach usa - " you can't go wrong with any of these" .

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 14 czerwca 2013, 17:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Sprzęgła rzekomo też sachs z luk-iem na zmianę ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 14 czerwca 2013, 18:19 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
ryszard86 napisał(a):
Sprzęgła rzekomo też sachs z luk-iem na zmianę
dokładnie.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 14 czerwca 2013, 19:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Z ostatnich moich wymian: Poduszki skrzyni biegów, podpora wału, tarcza przegubowa wału, przegub współbieżny wału, tulejki wału. Produkcja OE jest przez ZF, kartoniki zamiennika Lemforder, opis na kartoniku 'ZF Germany'
Wycieraczki przedniej szyby robi Bosch, amortyzatory w e38 Sachs, układ wydechowy Boysen, cewki Bremi, Bosch, elektronika/czujniki/przepływki Siemens, Bosch

Pytanie kto dla BMW produkuje pompy oleju, pompy wody, sprzęgła wiskotyczne, piasty kół ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 14 czerwca 2013, 21:09 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Piasty kół moge strzelać, że FAG :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 17 czerwca 2013, 13:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Visko Behr/hella. A co do zmian to moim zdaniem jedną z gorszych jest zmiana np świec z ngk na bosch-a.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 17 czerwca 2013, 15:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
--==Mały==-- napisał(a):
A co do zmian to moim zdaniem jedną z gorszych jest zmiana np świec z ngk na bosch-a.

why? o ngk tez różne opinie krążą

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 17 czerwca 2013, 22:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
trollu napisał(a):
--==Mały==-- napisał(a):
A co do zmian to moim zdaniem jedną z gorszych jest zmiana np świec z ngk na bosch-a.

why? o ngk tez różne opinie krążą



Zawsze będą krążyć na temat jednej jak i drugie firmy... co użytkownik to opinia :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 31 lipca 2014, 22:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Mazowsze
Moje BMW: ex: 323Ci, 318is
Przymierzam się do kupna e39 540i z końca produkcji.
Miałem wcześniej e46 323Ci i latałem na samej benzynie gdzie średnie spalanie wynosiło około 10 litrów.
Teraz rodzi się pytanie o koszta paliwa, czy koszta 4.4 z gazem będą porównywalne do 2.5 PB? Oczywiście wliczając spalanie benzyny przy zimnym motorze.
Kolejna sprawa, ile wyższego OC się mogę spodziewać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 31 lipca 2014, 23:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
olwin odnośnie OC nikt Ci nie podpowie ponieważ każdy mieszka w innym rejonie Polski gdzie są inne stawki a poza tym każdy ma więcej lub mniej zniżek :]


Podejdź do ubezpieczyciela w Swoim rejonie i Ci wyliczy jakie koszta musiał byś ponieść. A druga opcja to kalkulatory internetowe :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 1 sierpnia 2014, 07:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Koszty paliwa będą podobne. Przyjmij 18 w mieście i 12 na trasie lpg. ;) Także średnio z 15. Do tego z 2 litry benzyny na 100 km. Oczywiście to takie założenie, że zachowasz ekonomiczny styl jazdy.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 1 sierpnia 2014, 10:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 417
Moje BMW: Nie mam
Kod silnika: Brak
Garaż: Nie mam garażu
Jak na wstępie się pytasz o spalanie w 540 to lepiej kup sobie rower :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL