BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 18:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: scooby1986-->E46 323Ci kolejny topas//s2 porzadki w silniku
PostNapisane: 30 czerwca 2013, 11:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E90 330d
Kod silnika: M57
Garaż: byłe e46 323Ci http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130414
obecnie e90 330d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153366
W BMW przyszedł czas na porządki pod maską.
Miałem klasyczny wyciek spod uszczelki pokrywy zaworów i problem z obudową filtra powietrza.
Zaczynając od uszczelki. Kupiłem polecaną Vicotr reinza razem z ich masa uszczelniającą.

Obrazek

Korzystając z bardzo dobrej instrukcji http://www.youtube.com/watch?v=Ww8qc3Y4BxA uporałem się z tym sam, zajęło mi to jednak dobre 2h.
Kiedy pokrywa była zdjęta, moim oczom ukazało się coś takiego.

Obrazek

Wydaje mi się, że okolice vanosa nie wyglądają najlepiej, ale się na tym nie znam. Co o tym sądzicie? Nie mam żadnych niepokojących objawów przy pracy silnika.
Tu jeszcze widok z innej perspektywy.

Obrazek

Wymieniłem jeszcze całą puchę filtra powietrza bo mój miał nieszczelne kolanko do niego dochodzące (po prawej na zdjęciu poniżej). Ktoś chyba kiedyś je źle przytrzasnął puchą i się odkształciło przez co do obudowy wpadało lewe powietrze.

Obrazek

Obudowa, która do mnie dotarła oryginalne była z M52TUB28. Różni się ona czymś, co na poniższym zdjęciu wrzuciłem w ramkę. Moja pucha to ma, ta z 2.8 nie. Założyłem tę z 2.8 bo ma mocowania w lepszym stanie, ale nie wiem, czy nie musiałbym wrócić do mojej puchy przez ten element z ramki.

Obrazek

_________________
galeria byłego topas qp: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130414
obecne e90 330d+ viewtopic.php?f=6&t=153366


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: scooby1986-->E46 323Ci kolejny topas//s2 porzadki w silniku
PostNapisane: 3 lipca 2013, 16:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E90 330d
Kod silnika: M57
Garaż: byłe e46 323Ci http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130414
obecnie e90 330d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153366
Po odebraniu auta od lakiernika, który ogarnął wychodzącą rdzę na progach i jedną niechlujna naprawę blacharską przyszedł czas na zabezpieczanie lakieru.
Wybór padł na produkty firmy Duragloss polecane na forum, a dokładnie cleaner #601 i wosk #111.

Obrazek

Na zdjęciu widać jeszcze szampon, który przy okazji kupiłem.
Po umyciu, BMW zostało wyglinkowane.

Obrazek

Po glince przyszedł czas na cleaner, nakłada się go na lakier za pomocą mikrofibry, nie poleruje. Pozostawia przezroczystą powłokę.

Obrazek

Zaraz po cleanerze, jeżeli ręce jeszcze nam nie odpadają można nakładać wosk, za pomocą dołączonego aplikatora. Dzięki cleanerowi możemy nakładać warstwy wosku jedna po drugiej (normalnie trzeba odczekać 12-24h).

Obrazek

Poniżej efekt po nałożeniu jednej warstwy, razem nałożyłem 3 niestety zdjęć nie posiadam teraz, pojawią się wkrótce.

Obrazek

Na koniec jeszcze krótka historia z kierunkami. Samochód kupiłem z białymi ale od zawsze podobały mi się pomarańcze, dlatego szperając po Allegro udało mi się wykosić przednie i tylne w dobrej cenie.
Poniżej porównanie, pomarańcze vs białe, może komuś z dylematem się przyda. Ja zostaję przy pomarańczowych :)

Obrazek

Co do zdjęć z poprzedniego wpisu, ten syf jest od oleju, żeby się go pozbyć warto zmienić olej na valvoline albo motul full syntetyk, co i ja zrobię.

_________________
galeria byłego topas qp: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130414
obecne e90 330d+ viewtopic.php?f=6&t=153366


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: scooby1986-->E46 323Ci kolejny topas//s2 wosk i pomarancze
PostNapisane: 3 lipca 2013, 17:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Z tym syfem masz sporo racji,
możliwe że olej był rzadko wymieniany, (czyt. wg wskazań komputera).
Przed wymianą oleju użyj płukanki.
Auto wygląda bardzo świeżo, w pomarańczach jest :ok: .

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL