BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 06:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] mały problem ze skrzynią biegów
PostNapisane: 21 lutego 2010, 13:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
U mnie w duże mrozy również 5 z oporem wraca do pozycji zerowej. Jednak po rozgrzaniu nie ma problemów i w małe mrozy również problem nie występuje. Jednak chętnie bym wymienił profilaktycznie te tulejki, jeśli faktycznie to załatwia problem.
Czy ktoś może to potwierdzić ?

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Problem z drążkiem zmiany biegów - nie wracający 5 bieg
PostNapisane: 8 lipca 2013, 20:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Mam ten sam problem od dawna w E36 a skoro skrzynie są takie same z E46 to pytanie czy ktoś wreszcie to wymienił i może potwierdzić ?

Według schematu http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ing_parts/

Te tulejki się różnią dla wstecznego i piątki. Ja zamówiłem jak mniemam dla wstecznego bo część numer 6 a nie 7 ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Problem z drążkiem zmiany biegów - nie wracający 5 bieg
PostNapisane: 8 lipca 2013, 21:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 355
Lokalizacja: Kazimierz BISKUPI
Moje BMW: BMW E46 MP
Kod silnika: M52 B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115814
Witam. ja uporałem sie z tym prolemem. wpisałem w allegro zestaw naprawczy 5 biegu i niepamietam skad ale z jakieś angielskiej strony ściągnąłem schemac co i jak trzeba wymienic. chyba nawet gosciu na allegro daje ten schemat.
Jest to sprężynka. tulejka .trzpień zimering i kapselek..mnie to kosztowało ok 300zl plus 40zł zestaw naprawczy..jak znajde schematy podeśle..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Problem z drążkiem zmiany biegów - nie wracający 5 bieg
PostNapisane: 8 lipca 2013, 21:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 355
Lokalizacja: Kazimierz BISKUPI
Moje BMW: BMW E46 MP
Kod silnika: M52 B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115814
luk45zek napisał(a):
Witam. ja uporałem sie z tym prolemem. wpisałem w allegro zestaw naprawczy 5 biegu i niepamietam skad ale z jakieś angielskiej strony ściągnąłem schemac co i jak trzeba wymienic. chyba nawet gosciu na allegro daje ten schemat.
Jest to sprężynka. tulejka .trzpień zimering i kapselek..mnie to kosztowało ok 300zl plus 40zł zestaw naprawczy..jak znajde schematy podeśle..



i mam schematy i temat..
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=114951


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46]Problem z drążkiem zmiany biegów - nie wracający 5 bieg
PostNapisane: 8 lipca 2013, 21:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
http://www.unofficialbmw.com/phpBB/view ... 22759ff068
Na pierwszym zdjęciu dla 5 biegu jest ta niższa-obok tego ślepego odlewu.
Z piątką miałem podobne problemy.
Ja nie wymienialem, tylko po wyjęciu sprężyny i tego nazwę "palca odbojowego"(to on się zacina w tulejce) bardzo delikatnie oczyściłem tulejkę wewnątrz. W tulejce tej jest taka specjalna powłoka z materiału podobnego do gumy i materiał ten powoduje zawieszanie się tego "palca". Możliwe, że w reakcji z olejem ten materiał zmiękł-napuchł w naszych jakby nie było ponad kilkuletnich samochodach.
Przed tym bardzo delikatnym skrobaniem wsunąłem w tulejkę gumowy korek-zaślepkę do otworów w przekrojach z wbitym w środek drucikiem(zakrzywionym z drugiej strony, tak żeby można było tą zaślepkę wyjąć). Zapobiegalo to wpadaniu zeskrobanych kawałeczków tej warstewki do wnętrza skrzyni. Cała ta operacja kosztowała mnie trochę dłubaniny, a zrobiłem to przy okazji wymiany sprzęgła i dwumasy.
Wcześniej mnie też wkurzało zachowanie lewarka w zimie, a nawet w lecie. Nawet w lecie musiałem zrobić kilka kilometrów, albo na postoju skrzynia musiała się troszkę nagrzać żeby lewarek odbijał prawidłowo.
Od tamtej pory wszystko jest OK, niezależnie od temperatury, mrozów itp..

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL