BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 06:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] problem po wymianie pompy wtryskowej 320d
PostNapisane: 1 sierpnia 2013, 19:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
witam wszystkich użytkowników.
jestem nowy na forum także przepraszam z góry gdybym coś zrobił lub określił źle.
dotychczasowe przypadki na forum nic mi nie pomogły także założyłem nowy temat.
krótka historia problemu:
wysiadł mi wtrysk sterujący i postanowiłem go wymienić. i tu zaczeły się problemy. wszystko było pięknie aż do pewnego dnia w którym jechałem i nagle samochód przeszedł w tryb awaryjny. po podłączeniu komputera wyskoczył błąd 72 Start of injection actuator controller. czyli jak mi to mechanik powiedział gdy był wtrysk sterujący uszkodzony to nie chodził tłoczek. więc zakupiłem regenerowaną pompe wtryskową. zamontowano ją i gdy odebrałem auto wszystko śmigało jak ta lala. wróciłem samochodem do domu (ok 20km) na drugi dzień rano odpalać samochód a tu biały dym. samochód ponownie w trybie awaryjnym i brak mocy. wyskoczył ten sam błąd. mam komputer więc podłączyłem i zauważyłem że kąt zadany nie pokrywa się z kątem podanym. mechanik nie ustawiał kąta przy montażu. powiedział mi że mogę z tym jeździć i po 4 dniach oddałem ponownie do sprawdzenia owego kąta. ustawiał zegarem potem na "czuja" i dalej to samo. wskazania na kącie podanym stoją często gęsto na wartości 0. już nie wiem czy to wina może pompy czy może coś jeszcze innego. jeżeli ktoś ma jakieś pomysły proszę o pomoc.
moje pytanie:
czy mechanik od razu powinien ustawić ten kąt?czy jazda z nie ustawionym była bezpieczna?
przepraszam za haos w poście.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] problem po wymianie pompy wtryskowej 320d
PostNapisane: 2 sierpnia 2013, 07:18 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Ojjjjjjjjj naciągnęli kolegę chyba trochę:). Po wymianie wtrysku sterującego należy przeprowadzić jego adaptacje po przez wyzerowanie map wtrysku pompy wtryskowej, można zrobić to tylko DISem:). Podejrzewam, że po adaptacji by śmigał bez problemu i nie musiałbyś wymieniać pompy;). Ale już za późno i teraz... Dałeś jakimś partaczom wymienić pompę - skoro koleś mówi, że nie trzeba ustawiać kąta to chyba nie wie o czym mówi. Na pompie masz nadrukowane jaki ma być ustawiony kąt wyprzedzenia w rozrządzie czy jakoś tak. Trzeba to zrobić przy pomocy czujnika zegarowego. Bez tego auto nie będzie jeździć, i tak cud, że odpala. Jak już dasz jakiemuś ogarniętemu mechanikowi, który porządnie ustawi rozrząd to musisz wykasować korekty, zaadaptować pompe i wtryski za pomocą DISa, bez tego ni hu hu nie pojedziesz.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] problem po wymianie pompy wtryskowej 320d
PostNapisane: 2 sierpnia 2013, 16:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
to znaczy że pompa którą wymieniłem może okazać się w 100 procentach sprawna? a możesz mi powiedzieć kolego czemu normalnie po założeniu tej pompy jechał? a dopiero po nocy się to zmieniło?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] problem po wymianie pompy wtryskowej 320d
PostNapisane: 3 sierpnia 2013, 21:16 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Byles przy wymianie pompy? jestes pewien, ze masz nowa pompe? Bo ja bym nie byl tego taki pewien.
Mnie Twoj problem do momentu oddania do mechanika wyglada na brak adaptacji wtrysk sterujacy-pompa wtryskowa.

Jak pali na cieplym/zimnym silniku? Na dotyk czy pilujesz go? Po odpaleniu chodzi jak traktor?

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] problem po wymianie pompy wtryskowej 320d
PostNapisane: 3 sierpnia 2013, 22:29 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
byłem przy montażu pompy. i kolego mi się wydaje że szybko łapie. przekręcam i normalnie od strzała. tyle że potem nie równo chodzi i nie ma mocy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] problem po wymianie pompy wtryskowej 320d
PostNapisane: 5 sierpnia 2013, 07:38 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Hmm... To wydaje się na problem po stronie kompa, bo jak pali od strzała czy to zimna czy ciepła to kąt powinien być odpowiedni, natomiast może to być brak adaptacji map pompy wtryskowej. Znajdź kogoś w swojej okolicy z DISem i spróbujcie ogarnąć temat.
Jak nie masz daleko do mnie to zapraszam.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] problem po wymianie pompy wtryskowej 320d
PostNapisane: 5 sierpnia 2013, 16:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Pompa poszla do sprawdzenia. jak bede cos wiedzial to dam znac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] problem po wymianie pompy wtryskowej 320d
PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 21:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
JAK to zrobić DIS-em ? gdzie to jest w tym programie ?

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] problem po wymianie pompy wtryskowej 320d
PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 21:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
grzegorz88 napisał(a):
natomiast może to być brak adaptacji map pompy wtryskowej


JAK to zrobić DIS-em ? gdzie to jest w tym programie ?

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] problem po wymianie pompy wtryskowej 320d
PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 22:18 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Trzeba wejść w funkcje serwisowe - drive - dde 3.0 - programming injection pump map czy jakoś tak. Nie pamiętam teraz dokładnie. Masz tam zerowanie wartości i to CIE interesuje, albo programowanie nowej pompy.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL