BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 06:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530dA różnica między D a DS
PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 15:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E39 530DA
Kod silnika: M57N
Witam,

jak w temacie, uzywając kick downa w trybie D, mam wrażenie że samochod nwet szybbciej przyspiesza niż przerzucając wajchę w lewo w tryb DS. Wiem, że DS zmienia charakterystykę skrzyni, i dłużej utrzymuje na niższym biegu, ale automatycnzie samochód powinien chyba lapiej reagować na każde mocniejsze wciśnięcie gazu. A mam chyba dziwne wrażenie, że w trybie D ogólnie szybciej się zbiera...
Choć tryb DS pewnie działa, bo czuję że samochód ogólnie jedzie na niższych biegach niż w tym samym momencie na D.
przykład jadę równo utrzymując np 60km/h trzymając tylko gaz dla utrzymania prędkości to mam pewne obroty, jak w tym momencie wrzucę w prawo na D to sekunde później samochód od razu wrzuca wyższy bieg, i obroty schodzą niżej przy tej prędkości. Czyli tryb dziala, tylko miałem wrażenie, że w tym trybie będzie ogień przy silniku 3.0;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA różnica między D a DS
PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 16:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
najlepiej odrazu przerzucić na manualną selekcję :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA różnica między D a DS
PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 22:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E39 530DA
Kod silnika: M57N
Ale manualna odlacza tryb sport... Wiec osiagi i sprint do 100 bedzie slabszy niz powinien byc w ds i z gazem w podlodze:)
Chyba ze sie myle. Chyba ze jedli chce uzyskac np z 0-100 najlepszy wynik to przerzucam na manual ustawiam 1 pusCzam hamulec wciskacz gaz w silnik i czekam az dotrze do 100. Bo i tak automat wrzuci wyzsze biegi w momencie najwyzszych obrotow. Nawet na manualu. A sam start moze byc lepszy. Bo nawet z ds z miejsca jak depne do podlogi to troche trwa zebranie sie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA różnica między D a DS
PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 23:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
mikus1987 napisał(a):
Bo i tak automat wrzuci wyzsze biegi w momencie najwyzszych obrotow.

dokładnie tak
mikus1987 napisał(a):
Bo nawet z ds z miejsca jak depne do podlogi to troche trwa zebranie sie...

taki 'urok' ASB ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA różnica między D a DS
PostNapisane: 9 sierpnia 2013, 08:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
hej tez mam automacik w mojej 523i i powiem tak
roznice jakie najbardziej widac to po właczeniu sport rosna obroty np jedziemy na D mamy 80kmh 1500obr
wkladamy sport i robi sie ponad 2 tys .
przy zwyklym trybie D jak zrobimy kick downa to automat redukuje najpierw jeden bieg nizej potem jeszcze jeden i jest ogien
tak jak na filmiku http://www.youtube.com/watch?v=U8PQ5Cz9anE :):)
a jak jedziemy na sporcie to po wcisnieciu kick downa redukuje odrazu tylko o jeden i tez jest ogien
generalnie jakiejs roznicy kolosalnej w osiagach w trybie Drive a sporcie nie widac tyle ze sport szybciej redukuje i na sporcie napewno auto lepiej jedzie powyzej 140kmh na zwyklym trybie D predkosci max nie osiagniesz a na sporcie tak mi sie udało na sporcie osiagnac 235kmh

a jezeli chodzi o tryb manual to na moje jest bardzo wolny wolno przerzuca biegi takie mam wrazenie ale to moze tylko takie dziwne odczucia bo przez rok czasu moze 3 razy sie nim bawilem :) bo kupilem automat nie poto zeby wajchowac biegi tylko smigac na D jak prezes :) :rotfl:

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA różnica między D a DS
PostNapisane: 9 sierpnia 2013, 08:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E39 530DA
Kod silnika: M57N
bedi_24 napisał(a):
roznice jakie najbardziej widac to po właczeniu sport rosna obroty np jedziemy na D mamy 80kmh 1500obr
wkladamy sport i robi sie ponad 2 tys .


to jest to, o czym pisałem w odwrotny sposób. Nie podnosi obrotów, tylko zawsze jest na niższym biegu, aby szybciej teoretycznie wkręcać wysokie obroty:) ja to zauważam w drugą stronę. Jak pisałem, jadę 60 na trybie ds, na pewnych obrotach po wrzuceniu D, od razu wrzuca wyższy bieg( można to wyczuć) i obroty spadają adekwatnie do wrzucenia wyższego;)
tak czy siak, podobno sposób jest jeszczena ruszanie taki, że puszczamy hamulec, wciskamy krótko i szybko pedał w podłogę, od razu puszczamy i jeszcze raz do ziemi:)
czasami mam wtedy wrażenie że jakby po odpuszczeniu i jeszcze jednym depnięciu jest większy power;) albo to tylko wrażenie.
pytanie, czy coś takiego nie jest niezdrowe dla ASB. Może lepiej jednak tę niecałą sekundę odpuścić, i jak już ruszać na maxa to po prsotu wciśnąc i czekać;)
choć ASB to najpiękniejsza sprawa świata:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA różnica między D a DS
PostNapisane: 9 sierpnia 2013, 13:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
no mozna probowac i tak i na rozne sposoby zeby ten ulamek sekundy szybciej ruszyc ale automat dostaje ostro po majtkach na moje szkoda meczyc fure . Generalnie na moje ten kto kupuje automat to nie po to zeby palic nim gume i robic piski i mierzyc czasy ile pociagnie tylko po to zeby czerpac mega przyjemnosc z jazdy takie jest moje zdanie . ja na poczatku tylko raz zmierzylem czas do setki i robilem to tak ze powoili sie toczylem prawie stalem w miejscu mozna by powiedziec licznik nic nie wskazywal i na trybie DS wdusiłem pedał w podloge i taki wyszedl rezultat
http://www.youtube.com/watch?v=PhW3yqw3zN4
mysle ze jak na 170ps z automatem jest dobrze

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA różnica między D a DS
PostNapisane: 9 sierpnia 2013, 19:09 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
W trybie sport automat trzyma wyższe biegi, a co za tym idzie jest w układzie wyższe ciśnienie oleju, które powoduje podniesienie się jego temperatury. Dlatego nie zaleca się jeździć ciągle na trybie sport, bo to skraca jej żywotność. Przy ostrej jeździe układ trzyma cały czas wysokie ciśnienie. Kiedyś jeździłem z manometrem podpiętym do skrzyni i obserwowałem jak to wygląda.
http://www.youtube.com/watch?v=xvHpLitQo7Q&feature=g-upl
http://www.youtube.com/watch?v=e43ALfWflVw&feature=g-upl
http://www.youtube.com/watch?v=v-Y8Lt5slhw&feature=g-upl.
Te filmy nakręciłem przy niesprawnych elektrozaworach, dlatego czasami ciśnienie skacze, na sprawnych ciągle jest w okolicy 12 bar, a przy spokojnej spada do około 5 bar.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA różnica między D a DS
PostNapisane: 9 sierpnia 2013, 19:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 87
Lokalizacja: West Germany
Moje BMW: 530da///M
Kod silnika: M57
u mnie czuć róznice między D, S i M auto kopie bardziej na S no i piłuje obrotami bardziej, potrafi także szarpnąć przy redukcji, natomiast na trybie M to już całkiem świruje jakby to było m5 w każdym razie różnica jest i jedzie strasznie. W przedliftach 530d ponoć skrzynie były mniej agresywne ale to takie plotki zasłyszane i moment na 1 i 2 biegu był zduszony softem w celach zapobiegawczych aby nie uszkodzić skrzyni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA różnica między D a DS
PostNapisane: 9 sierpnia 2013, 19:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Tryb sport tak naprawdę przydaje się w momentach gdy na drodze chcemy szybko wykonać kilka czy kilkanaście manewrów wyprzedzania (gdy z przeciwka jada auta). Auto w tym trybie trzyma wyższe obroty a reakcja na gaz jest natychmiastowa. Tutaj czuć realną różnicę.

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA różnica między D a DS
PostNapisane: 10 sierpnia 2013, 15:43 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Dokładnie tak jak BARNABA napisał, nic dodać nic ująć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA różnica między D a DS
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 16:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 176
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E39 530DA
Kod silnika: M57N
powiedzcie mi koledzy jeszcze (bo nie chcę nowego wątku tworzyć):
oczywiście dynamiczne przyspieszanie na zimnym silniku, szkodzi silnikowi i to wiem. Tego nie robię, ale czasem zdarza się sytuacja, kiedy na niedawno odpalonym silniku, muszę mocno depnąć (takie skrzyżowanie, przez które codziennie przejeżdżam niedaleko domu) o ile nie jest to zdrowe dla silnika to jak jest z ASB? czy też potrzebuje czasu na zagrzanie się lekkie, czy akurat to nie ma znaczenia dla skrzyni?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530dA różnica między D a DS
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 18:51 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Ma znaczenie, ale nie popadaj w skrajności, jak musisz to musisz, nie ma co ryzykować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL