Niema większego znaczenia czy na niebieskie, milimetr za czy milimetr przed nie sądzę aby trzeba to tak dokładnie analizować

zależy jaka predkosc jak bardzo termo się posypal(czy przepuszcza za wcześnie, czy złamało się mocowanie i cieknie bokiem itp):P mało istotne, najważniejsze ze jeśli w korku rośnie a przy szybszej jeździe opada to znaczy że termostat przepuszcza za wcześnie, albo kompletnie nie trzyma.
Co do pompy to też zależy bo może być tak że na wolnych nie będzie działać a innym razem ze na szybkich zależy jak wirnik się posypał.
Jednak niema co analizować termostatów i reszty układ na 100% jest zapowietrzony trzeba odpowietrzyć zapewne będzie działać przez chwilę jednak nie na długo skoro autor pisze że gdzieś jest wyciek.
Gorący wywala ciśnienie nieszczelnościami gdy stygnie tworzy się podciśnienie i tym razem zasysane jest powietrze przez nieszczelności.
Tak więc uzupełnić płyn i odszukać nieszczelność. Płyny chłodnicze lubią świecić w uv można to wykorzystać

W tym przypadku jeśli wywala płyn korkiem itp. to przez zapowietrzenie. Jak układ jest zapowietrzony to olbrzymie ciśnienie się wytwarza i trzeba niesamowicie uważać ponieważ może dojść do sytuacji że płyn w miejscu gdzie niema czujnika wrze i ma ze 150C a czujnik dalej pokazuje 90 tak więc trzeba uważać !!!!.