BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 06:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] 540i, SWAP hamulców z 750i e38 do 540i e39
PostNapisane: 8 września 2013, 23:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Moje BMW: e39 540i
Kod silnika: m62b44tu
koledzy, jak w temacie
czy ktoś z Was przerabiał już ten temat?
hamulce w e39 niestety są beznadziejne a 540 jest bardzo ciężkie
z opowiadań znajomych wiem, że hebel w 750i e38 jest juz konkretny- zacisk dwa tłoki, sporo większa i grubsza tarcza niż w 540 e39
orientujecie się co dokładnie trzeba będzie przerobić, żeby zaadaptować to do e39 ? przerobić jarzma? zrobić jakieś adaptery?
będę wdzięczny za wszelkie sugestie
ukłony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i, SWAP hamulców z 750i e38 do 540i e39
PostNapisane: 9 września 2013, 09:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
pierwsze co mi sie ciśnie na mózg to średnica piasty - w e39 masz 74,1mm a w e32 masz 72,5mm. zatem tarczy nie zalożysz, trzebaby rozwiercać. rozstaw śrub koła ten sam.

poszukaj na forum jest gość który wkładał v12 z e32 do e36 kombi, gość jest z wawy i ma temat o tym projekcie. wkładał tam też hamulce z e32, może coś Ci podpowie :)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i, SWAP hamulców z 750i e38 do 540i e39
PostNapisane: 9 września 2013, 09:34 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3295
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
Albo swap całych zwrotnic, jeśli w jakikolwiek sposób się da...

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i, SWAP hamulców z 750i e38 do 540i e39
PostNapisane: 9 września 2013, 18:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 351
Lokalizacja: Holandia
Moje BMW: E34 E60
Kod silnika: M50B25 M57N2 D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136216
Koledze chodzi o zaciski od e38 a nie e32.
A próbowałeś jakiś konkretny zestaw seryjnych hebli do 540 dobrej firmy? Nie spisuję się to?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i, SWAP hamulców z 750i e38 do 540i e39
PostNapisane: 9 września 2013, 20:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
problem o którym mówię co do średnicy piasty pozostaje - e32 i e38 mają 72,5mm czop piasty. ale fakt że nie doczytałem :P

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i, SWAP hamulców z 750i e38 do 540i e39
PostNapisane: 9 września 2013, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E46 325ti
Kod silnika: M54B25
Kupic tacze/klocki w ASO, ułożyć i zapomnieć o problemie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i, SWAP hamulców z 750i e38 do 540i e39
PostNapisane: 10 września 2013, 00:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Moje BMW: e39 540i
Kod silnika: m62b44tu
Yyveel napisał(a):
Kupic tacze/klocki w ASO, ułożyć i zapomnieć o problemie.

myslisz, ze jak by to bylo zlote rozwiazanie to bym tak nie zrobil?
przerobiłem w swoich dwóch 540i tarcze i klocki praktycznie wszystkich sensownych marek- łącznie z ori, zimmermannem wierconym czy ebc wiercone/nacinane
tarcze z aso maja ten plus, ze z racji większej staranności wykonania są bardziej odporne na wygięcie się- i to tyle- nie hamują lepiej dlatego, że są ori
540i waży ponad 1700, po kilku hamowaniach z ok. 160-180 do 0 skuteczność hamulców mocno spada( tak mam sprawne inne części układu hamulcowego)
tarcza z 750i jest dużo wieksza niż w 540i 334mm kontra 324mm, sporo grubsza, a zacisk ma dwa tłoki- uzytkownicy 7 e38 są bardzo zadowolenie po swapie hamulców z 750i e38 do mniejszych motorów e 38, więc nie trudno przyjąć, że w mniejszym aucie jakim jest e39 będzie jeszcze lepiej
btw. roztoczenie otworów w tarczach to najmniejszy problem
bardziej chodzi mi o kwestie ew. przerabiania jarzma czy jakiegoś adaptera


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i, SWAP hamulców z 750i e38 do 540i e39
PostNapisane: 10 września 2013, 08:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
na zmianie tarczy wiele nie ugrasz,
tarcze w e39 540i 324x30 vs. e38 750i 334x32,
więc ta z 750i nie jest "sporo" grubsza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i, SWAP hamulców z 750i e38 do 540i e39
PostNapisane: 10 września 2013, 12:25 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3295
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
Z m5 szukaj :P hehe

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i, SWAP hamulców z 750i e38 do 540i e39
PostNapisane: 10 września 2013, 14:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
Jeśli masz sprawne pozostałe elementy układu hamulcowego i siła zatrzymywania seryjnego 540 na porządnych podzespołach Cie nie satysfakcjonuje to pomyśl nad zestawem z M5, wchodzi p&p jest odczuwalna różnica w sile hamowania. Najlepiej dać też przewody w oplocie bo po kilku mocnych hamowaniach te seryjne gumowe puchną...

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i, SWAP hamulców z 750i e38 do 540i e39
PostNapisane: 10 września 2013, 14:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Moje BMW: e39 540i
Kod silnika: m62b44tu
Tak, tylko hebel z m5 ma dwie wady, tarcze są kosmiczne drogie i nie zmieszcze na nią felgi 16 zimowej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i, SWAP hamulców z 750i e38 do 540i e39
PostNapisane: 10 września 2013, 15:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: E46 325ti
Kod silnika: M54B25
Myslalem ze masz problem typu "kupilem ATE na alledrogo i bija". Sporo sobie czytam na zagranicznych forach. W US wszyscy polecaja jako jedyne rozwiazanie oryginaly (ktore kupowane w aso ze znizka maja cene zamienników -> jak w moim przypadku tarcze 300mm). Inne opcje to jak pisza koledzy wyzej to heble z M5 ale fakt tarcze sa kosmicznie drogie.

Inne opcje (niestety nie tansze i tylko do sprowadzenia)

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=668963 za taka kase taki komplet jest ok
http://www.zeckhausen.com/e39_bmw_front_install.htm no i tu moze cos Cie zainspiruje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i, SWAP hamulców z 750i e38 do 540i e39
PostNapisane: 10 września 2013, 18:31 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 3295
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: TESLA
Kod silnika: ELEKTRYCZNY
Garaż: TESLA MODEL 3 Performance | BMW e92 328iA ALPINWEISS III | DODGE CHALLENGER R/T | Opel vivaro XD | G30 518d+ RWD 8HP
szczepo540 napisał(a):
Tak, tylko hebel z m5 ma dwie wady, tarcze są kosmiczne drogie i nie zmieszcze na nią felgi 16 zimowej


Cóż..trudno znaleźć złoty środek do takiego auta o którym mowa...w takim np e36 jest to dużo prostsze zakłada się heble z 330d i już mam poprawę -ale tam też wtedy nic mniej, niż 17cali także...przy porządnych heblach to chyba taki standard i trzeba się z tym liczyć...

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i, SWAP hamulców z 750i e38 do 540i e39
PostNapisane: 14 września 2013, 02:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
Chwila Chwila, 7er miało 4-ro tłoczkowe zaciski... czyż nie?

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i, SWAP hamulców z 750i e38 do 540i e39
PostNapisane: 17 września 2013, 12:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: E32 735i
Kod silnika: M30B35
Oczywiście że w e38 są zaciski 4-tłoczkowe (ja w730i już miałem założone)
Wg. mnie taki zestaw (ze38) spokojnie daje rade przy tych prędkościach...

szczepo540@ w swojej masz jedno albo dwutłoczkowe zaciski :| ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i, SWAP hamulców z 750i e38 do 540i e39
PostNapisane: 17 września 2013, 12:26 
Offline
Specjalista

Posty: 2696
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Vexatus napisał(a):
Chwila Chwila, 7er miało 4-ro tłoczkowe zaciski... czyż nie?

Tak, w mniejszych pojemnościach. 3.0, 3.5 V8, 3.0d. 2.8 chyba też.

4.0 i 4.4 mają większe jednotłoczkowe. V12 ma jeszcze większe dwutłoczkowe

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL