BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 08:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Kilka technicznych pytań związanych z M40
PostNapisane: 12 września 2013, 18:19 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
Witam... Planuje kupić E36 z gazem.
Znalazłem samochód w dość dobrym stanie z 96/97 roku. Ale posiada silnik M40 1.6 Warto się w niego "pchać"??
Mam kilka pytań:
1. Czy po 93 roku wychodziło jakieś E36 z M40??
2. Zapewniono mnie że silnik był zmieniany gdyż strzelił pasek rozrządu i dokładnie nie wiadomo jaki ma przebieg. Gdyż kupił silnik który miał mieć 150 tyś. A pewności nigdy nie ma. Rzeczywiście są bardzo duże problemy z M40 przy przebiegach wyższych niż 200 tyś?? Bo różne rzeczy czytałem.
Proszę o informacje.

Dziękuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Kilka technicznych pytań związanych z M40
PostNapisane: 12 września 2013, 18:47 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
Chodzi mi w sumie o to że dziwne się mi to wydaje że auto jest z 97 roku a ma M40... Bo niby zerwał się pasek rozrządu w poprzednim ale w 97 roku nie było chyba M40?? A M43 jest na łańcuchu więc nie rozumiem.

Interesuje mnie to auto bo ma dość zadbaną bude bez rdzy itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Kilka technicznych pytań związanych z M40
PostNapisane: 12 września 2013, 18:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
kryst16, M40 nie było po lifcie tak jak piszesz tylko m43... na łańcuszku.
Gdzie chcesz tym jeździć, jeździłeś już BMW :P ( nie którzy napiszą że na początek wystarczy ) ale to nie wystarcza ja ma 1.8 i jest mało :P

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Kilka technicznych pytań związanych z M40
PostNapisane: 12 września 2013, 18:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
Do pracy :) Poprzednie samochody to nie były niestety BMW. Tylko kilka razy prowadziłem BMW. Na mocy mi jak narazie nie zależy. Tylko dziwi mnie to dlaczego sprzedający powiedział że wymieniał silnik jak auto jest z 97. Możliwe że łańcuch mu strzelił?? I wsadził M40. Na liczniku ma 250 tysięcy, ale silnik chodzi dość cicho.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Kilka technicznych pytań związanych z M40
PostNapisane: 12 września 2013, 19:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
kryst16, nie wiem jak w BMW ale ni w Oplu Combo strzelił :) i to nie żebym zapp..... tylko dojeżdżałem do świateł zgasł i już nie zapalił okazało się że łańcuch pękł

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Kilka technicznych pytań związanych z M40
PostNapisane: 12 września 2013, 19:08 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
Rozumiem. Jak silnik nie będzie głośny itp to warto go kupować? Na co zwrócić szczególną uwagę w BMW. Widać że właściciel jest dość szczery bo inny to by pewnie opowiadał jakie to cudo itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Kilka technicznych pytań związanych z M40
PostNapisane: 12 września 2013, 19:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Jak auto jest w naprawdę bardzo dobrym stanie, to można brać. W przeciwnym wypadku szukaj innego silnika, bo 1.6 to trochę mało do E36 - chyba że to jest kompakt.

Poradnik o zakupie BMW jest gdzieś na forum - w sieci (nie wiem czy na forum) można znaleźć nawet plik PDF na ten temat.

Zapewne też jest temat o zakupie E36.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Kilka technicznych pytań związanych z M40
PostNapisane: 12 września 2013, 19:23 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
Ok rozumiem. To sedan. Mi w sumie na mocy nie zależy aktualnie. Jeździłem samochodami 50 konnymi więc różnica i tak będzie :) Jest to sedan. Cena 4200 może coś uda się zejść. W sumie uboga wersja el. lusterka centralny zamek wspomaganie i chyba tyle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Kilka technicznych pytań związanych z M40
PostNapisane: 12 września 2013, 19:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Nie chodzi o moc jako taką i wyścigi, ale o to, że ten 1.6 przy obciążeniu chleje tyle co większe pojemności - załadujesz 3 osoby na pokład i w 10 litrach możesz się nie zmieścić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Kilka technicznych pytań związanych z M40
PostNapisane: 12 września 2013, 19:37 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1076
Moje BMW: / Chevrolet Evanda
Kod silnika: T20SED
Garaż: viewtopic.php?f=55&t=171130
Aha rozumiem. No tak. Zobaczymy jak go dokładnie obejrzę i przetestuje co się da.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Kilka technicznych pytań związanych z M40
PostNapisane: 12 września 2013, 19:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
M40 kolego zapomnij i omiń ten silnik szerokim łukiem.z nim sa same problemy,jeśli chodzi jeszcze w miare cicho(dla jednego będzie cicho, dla drugiego siekiernia) to itak zacznie chodzic glosno.a po drugie kto włozy m40 do auta z 97 roku?? zrob lepiej zdjęcie silnika zeby nie bylo wątpliwości czy m40/m43.musialby wymieniać wiązke,komputer itp. Silniki m40 byly wkladane do konca jakos 93roku i w tym roku też już byly wkladane m43.najlepiej daj link do aukcji z tym bmw.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Kilka technicznych pytań związanych z M40
PostNapisane: 14 września 2013, 16:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
czyżby chodzi o to e36?

http://tablica.pl/oferta/mpakiet-bmw-e3 ... f0fba14ade

M40 w 96 roku :wstyd:

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Kilka technicznych pytań związanych z M40
PostNapisane: 14 września 2013, 20:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
tam to 1.6...
Jeździłem 2 lata z m40 1.6 zrobiłem swapa na m50 vanos i ogólnie więcej mam z nim problemów niz z m40.
Jeżeli w m40 nie klekoczą wałki, one ogólnie klekoczą ale są takie które sa całkiem wyj#@ane.
Za 4k to możesz szukać sobie już czegos z 2.0 pod maską z wyposażeniem, mi m40 w miescie paliła 14l gazu, 11bp a m50 13l bp 14-16gazu tyle ze da się w końcu normalnie jeździć.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL