BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 00:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E65] 730d - skrzynia biegów, tryb awaryjny,nie wrzuca biegu
PostNapisane: 11 października 2013, 22:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
Witam

Piszę dziś w sprawie problemu z BMW kolegi... samochód to E65 730d z końca 2002 roku.

Problemów jest wiele, ale podstawowy problem to problem ze skrzynią.
Olej w skrzyni nie był nigdy wymieniany, dotychczas skrzynia chodziła ok, poza tym że przy hamowaniu było obecne szarpanie.
Auto było podpięte pod kompa, było w nim robione trochę rzeczy (naprawa airbaga, głośników, korekcja przedniego zawieszenia po poprzednim mechaniku, który tak je założył że każde koło było w inną stronę, wymiana klocków itd itp), w międzyczasie podczas sprawdzania błędów i naprawy kompem padł akumulator.

Po naładowaniu akumulatora wykonałem przez DIS skasowanie adaptacji skrzyni biegów i podczas jazdy adaptacyjnej pojawił się problem - skrzynia nie wrzuca 3 biegu... po ruszeniu jest szarpnięcie przy zmianie z 1 na 2, a następnie jak ma wrzucić na 3 bieg jest szarpnięcie jakby ktoś uderzył w tył auta (załapuje 3 bieg i od razu go odpuszcza i wrzuca ponownie 2 - efekt jak przy strzale ze sprzęgła), po kilku takich strzałach skrzynia wchodzi w tryb awaryjny i jedzie tylko na 2 biegu... Wcześniej nie było takiego problemu, a mechanicznie nic nie było przy skrzyni robione...

Na Inpie i DIS wyskakuje błąd zmiany biegu 2 na 3 oraz błąd z opisem 'brake light failure' (przy czym światła STOP działają...)

Poza tym w samochodzie wywalone jest:
- DSC - pompa wstępnego obciążenia (precharge pump short circuit, glueing) i czasami podaje błąd pompy zwrotnej (return pump), ale pompy działają bez zarzutu, według sprawdzenia z DIS wszystko jest OK, pompy podpięte na krótko chodzą bez problemu
- ARS (active roll system czy jakoś tak) - samochód reaguje według kompa za wolno, poza tym jest wyciek płynu przy przedniej osi z regulatora przechyłu
- hamulec elektromechaniczny - jest zerwana jedna z dwóch linek i rzuca błędem Parking Brake
- po przejechaniu niewielkiego odcinka wyrzuca błąd ABS, który jest wynikiem raczej defektu opisanego w DSC (pompa wstępnego obciążenia)

Wszystkie bezpieczniki i przekaźniki zostały sprawdzone i są bez zarzutu...

Pytanie czy ktoś miał taki problem wcześniej? Przy skrzyni nie było robione nic poza kasowaniem starych błędów i czyszczeniem adaptacji.
Czy istnieje możliwość że skrzynia po skasowaniu adaptacji nie może się na nowo zaadaptować bo np olej jest stary ? Albo czy jest możliwe że błąd DSC uniemożliwia prawidłowe funkcjonowanie skrzyni biegów?

Bardzo przydałaby się jakaś pomoc lub wskazówki jeśli ktoś miał podobny problem, bo auto stoi na warsztacie rozebrane i znajomy mechanik walczy żeby to wszystko przywrócić do porządku, a chodzi o to żeby nie wymieniać podzespołów bez sensu, tym bardziej że części do E65 tanie nie są...

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E65] 730d - skrzynia biegów, tryb awaryjny,nie wrzuca biegu
PostNapisane: 11 listopada 2013, 22:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
ok, problemy z DSC etc usunięte, na desce nic się nie świeci...

Jednakże problem pozostaje nadal przy skrzyni biegów - po wykonaniu czyszczenia wartości adaptacyjnych nie chce zmieniać biegów... czasem dojdzie do biegu 3, czasem do 4 i wywala tryb awaryjny... na trybie manualnym przerzuca powiedzmy... jeden bieg więcej...

Ma ktoś pomysł jak obejść ten problem?

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E65] 730d - skrzynia biegów, tryb awaryjny,nie wrzuca biegu
PostNapisane: 12 listopada 2013, 08:21 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Kolego w e65 chcesz obchodzić problem zamiast go naprawić:)? To nie padaczka e36 po młodym tylko porządne auto, które zasługuje na porządną naprawę. Szkoda Twojego czasu na forum, do rozebrania masz skrzynie biegów. Poleciało pewnie sprzęgło hydrokinetyczne, komutator czy coś takiego. Braszka w Passacie 2 razy to naprawiał przez około 100kkm:). Każda naprawa po 3-4 k zł :). Dlatego ja jeżdżę tylko e39 w manualu, bo na e65 w automacie po prostu mnie nie stać:). Hehe... Także życzę powodzenia i znalezienia w miarę dobrego warsztatu od automatów. Przygotuj się na konkretną kasę za naprawę. Niestety życie ludzi na automacie jest brutalne.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E65] 730d - skrzynia biegów, tryb awaryjny,nie wrzuca biegu
PostNapisane: 12 listopada 2013, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 74
Moje BMW: 525d,05'
a próbowałeś manulanie skasować adaptacja skrzyni-nic nie kosztuje a może pomoże...
wsiadasz do auto przelanczas kluczyk na zapłon nie wiem jak jest w e65 jeżeli masz start to naciskasz raz żeby zegary odzyły wciskasz gaz do samego końca na 25 sekund puszczasz i odpalasz auto i test...
nie używasz hamulca przez całą operacje!!!dopiero przy odpalaniu...

_________________
e60-525dA- 230KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E65] 730d - skrzynia biegów, tryb awaryjny,nie wrzuca biegu
PostNapisane: 14 listopada 2013, 13:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
pisałes że olej nigdy mi był wymieniamy może warto tam zajrzeć odkręcić miske w skrzyni obejrzeć czy nie ma żadnych opilkow zmienic filtr i olej i skasować adaptację inpa może akura pomoże jeżeli chodzi o konwerter to koszt naprawy regeneracji 700zl a co do automatów to jeżeli ktoś o nie dba to wytrzymie dwa razy więcej kilometrów niż manual

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E65] 730d - skrzynia biegów, tryb awaryjny,nie wrzuca biegu
PostNapisane: 15 listopada 2013, 13:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1085
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: E46 330CiA Cabrio
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=91115
hammet1 napisał(a):
Kolego w e65 chcesz obchodzić problem zamiast go naprawić:)?

to nie moje auto, a ma być niewielkim kosztem naprawione (czytaj: naprawione na porządnych częściach, ale bez wymiany połowy auta) :P
Moduł DSC został wymieniony na nowy i przeprogramowany od zera, więc nie widzę tutaj 'obejścia problemu' - a nic nie wskazywało na problem z samym modułem, tylko na kilka elementów układu DSC, po kilkunastu dniach prób i diagnostyki udało się ustalić że trzeba wymienić moduł, a nie wszystkie podzespoły które sypały błędami... ale dzięki wnikliwej diagnostyce nie trzeba było wymieniać 50 elementów, tylko jeden moduł :]
w przypadku skrzyni to z początku samochód jeździł dobrze, przestał przerzucać biegi dopiero po czyszczeniu adaptacji, więc poszukiwałem z początku problemu w elektronice, ale okazuje się że po prostu elektronika po czyszczeniu przestała ogarniać to co było już zużyte w skrzyni i do czego wcześniej moduł sterujący był zaadaptowany :]

hammet1 napisał(a):
To nie padaczka e36 po młodym tylko porządne auto, które zasługuje na porządną naprawę

oj powiem Ci kolego że chyba nie miałeś do czynienia z E65 :D ...E66 owszem jest porządne, E65 nie bardzo :D ;) ...50% tych aut już nie jeździ, 25% dogorywa, 15% jest rozbitych, a 10% jest na chodzie sprawnych :D ...to chyba najgorsze BMW jakie wyszło - jak kumpel pojechał ze swoim do ASO i jak usłyszeli o skrzyni to powiedzieli że tego nie zrobią :] ...mogą wymienić całą skrzynię - za jedyne 50 000 zł :]

hammet1 napisał(a):
Przygotuj się na konkretną kasę za naprawę. Niestety życie ludzi na automacie jest brutalne.

niezupełnie... jak ktoś się zna na tym, to nie weźmie za to 5 tys zł, tylko 500 zł (bo nie wymieni całej skrzyni na pałę, tylko znajdzie to co jest wadliwe i wymieni tylko te podzespoły), tym bardziej że mam człowieka który się tym zajmie, ale najpierw będzie szukał przyczyny... Dlatego poszukuję wszelkich informacji na ten temat jako że może ktoś miał podobny problem i wtedy będzie to rzucało jakieś nowe światło na problem ;)
Brutalne jest życie i owszem jeśli ma się skrzynię 6HP26, która jest skrzynią obarczoną błędem konstrukcyjnym - dlatego cieszę się że w mojej E46 mam skrzynię 5HP19, która jest jedną z najtrwalszych :P

hammet1 napisał(a):
Poleciało pewnie sprzęgło hydrokinetyczne, komutator czy coś takiego.

na manual (sport) przerzuca wszystkie biegi, nie przerzuca biegów na drive - jedynie na drive lub sport(automatyczne) ma problem z wbiciem biegu 3 jak sie wciska gaz, z redukcja z 3 na 2 przy dodawaniu gazu i z przerzuceniem z 3 na 4 przy dodawaniu gazu (trzeba odpuscic pedal) - jak nie trzyma sie wcisnietego gazu podczas zmiany biegów to bez problemu wszystkie biegi chodzą - wiec to raczej powyższe podzespoły wyklucza, chociaż sprzęgło jest również brane pod uwagę, ale to da się wykluczyć po rozebraniu skrzyni...

spinacz2100 napisał(a):
a próbowałeś manulanie skasować adaptacja skrzyni-nic nie kosztuje a może pomoże...
wsiadasz do auto przelanczas kluczyk na zapłon nie wiem jak jest w e65 jeżeli masz start to naciskasz raz żeby zegary odzyły wciskasz gaz do samego końca na 25 sekund puszczasz i odpalasz auto i test...
nie używasz hamulca przez całą operacje!!!dopiero przy odpalaniu...

to też jest kasowanie wartości adaptacyjnych - z tym że ono nie zawsze zaskakuje w przeciwieństwie do INPY/DIS która czyści adaptacje faktycznie - i adaptacje są wyczyszczone, bo wszystkie wartości adaptacyjne po odczycie z samochodu mają same ciągi samych zer, a wcześniej były różne wartości :] ...co więcej nawet resetowałem i przywróciłem wszystkie ustawienia fabryczne modułu EGS (GS19) poprzez Tool32, nadal nic :P :]

bedi_24 napisał(a):
pisałes że olej nigdy mi był wymieniamy może warto tam zajrzeć odkręcić miske w skrzyni obejrzeć czy nie ma żadnych opilkow zmienic filtr i olej i skasować adaptację inpa może akura pomoże jeżeli chodzi o konwerter to koszt naprawy regeneracji 700zl a co do automatów to jeżeli ktoś o nie dba to wytrzymie dwa razy więcej kilometrów niż manual

ogólnie rzecz ujmując przy 6HP26 wymiana oleju może się skończyć (i często kończy się) tym że skrzynia ląduje na złomie i to powie każdy specjalista od automatycznych skrzyni biegów oraz wiele jest takich opinii w necie... Każdy mówi że lepiej nie ruszać oleju w tej skrzyni, jeśli skrzynia nadal jeździ - w tej chwili jest to koszt rzędu 1300 zł, a najprawdopodobniej nie rozwiąże problemu... Znajomy mechanik właśnie w tej chwili zapewne spuszcza olej i sprawdza stan filtra i obecność opiłków - jeśli będą opiłki to trzeba będzie brać na podejrzenie to że posypało się sprzęgło ;)

Po licznych konsultacjach dowiedziałem się że najprawdopodobniej problem tkwi w tłoczkach mechatronica, albo w cewkach (solenoid'ach) od sterowania zaworami skrzyni, tłoczki mechatronica będą wymieniane na nowe na dniach, a solenoidy przy okazji wymiany tłoczków mechatronica zostaną zamienione miejscami jeśli okaże się że to nie tłoczki, to wtedy będzie wiadomo czy to solenoidy jeśli problem pojawi się przy innych biegach ;)

...chociaż fakt faktem aktywacja solenoidów przez INPE i DIS przechodzi pomyślnie, więc możliwe że to właśnie w tłoczkach tkwi problem...

Dam znać jak będę wiedział coś więcej i jak już się rozwiąże problem co go spowodowało ;)

_________________
Obrazek
Aktualne: E46 330CiA Cabrio
Było: E46 323Ci Coupe, E30 320i Coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL