BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530D Niszczy termostaty w taki sam sposób
PostNapisane: 16 października 2013, 17:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: DzierÂżoniĂłw
Mam problem z bmw e39 530D 184km, mianowicie niszczy w ten sam sposób termostaty. Samochód został kupiony od poprzedniego właściciela z nowym termostatem (oryginalnym) i po przejechaniu mniej więcej 5 tysięcy km (około 3 miesiące) autko wypluło cały płyn z układu. Mechanik wymienił termostat i zostawił mi stary "na pamiątkę". Wszystko było ok przez mniej więcej ten sam okres czasu i ponownie auto wypluło cały płyn z układu. Po rozebraniu okazało się, że ponownie termostat (oryginalny) jest dokładnie w taki sam sposób uszkodzony. Wygląda to tak, jak by ciśnienie wciągnęło uszczelkę i połamało część ściany termostatu. Co może być przyczyną takiej sytuacji? Mechanik twierdzi, że nie ma widocznych uszkodzeń na części do której jest montowany. Czy może być to spowodowane jakąś nieszczelnością w układzie chłodzenia?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530D Niszczy termostaty w taki sam sposób
PostNapisane: 16 października 2013, 23:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
wymień korek od zbiorniczka wyrównawczego w nim jest zawór regulujący ciśnienie w układzie chłodniczym

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530D Niszczy termostaty w taki sam sposób
PostNapisane: 17 października 2013, 08:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Dokładnie... sprawdzałeś czy nie masz twardych węży? Ja tak miałem gdy gwint się przekręcił w korku i dochodził do końca tak że odpowietrzenie nie działało.

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Niszczy termostaty w taki sam sposób
PostNapisane: 18 października 2013, 17:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: DzierÂżoniĂłw
Po montażu nowego termostatu, dam znać jak wygląda sytuacja z zapowietrzaniem i korkiem od wlewu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Niszczy termostaty w taki sam sposób
PostNapisane: 18 października 2013, 19:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Przy wymianie termostatu zamontuj nowy korek najlepiej ori BMW.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Niszczy termostaty w taki sam sposób
PostNapisane: 2 listopada 2013, 19:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: DzierÂżoniĂłw
Aktualnie po wymianie termostatu, przez moment wszystko było ok, do czasu uruchomienia ogrzewania. Niestety do tej pory nie dotarł do mnie nowy korek od wlewu płynu, a z auta zacząłem korzystać. Efektem tego jest już na ten moment drobny wyciek z okolic termostatu. Niestety węże nie wydają się być twarde tak jak w przypadku zapowietrzenia. Zastanawiam się czy może być tutaj coś nie tak z całym zbiornikiem wyrównawczym gdyż nie wskazuje mi autko niskiego stanu płynu chłodzącego, a podobno w tym właśnie zbiorniczku gdzieś od spodu jest zamontowany ten czujnik. Jeszcze jedna sprawa mnie dręczy, bowiem zwróciłem uwagę, że jeden z cieniutkich wężyków odchodzących w prawą stronę od góry ze zbiorniczka wyrównawczego jest luzem puszczony ku dołowi. Poszukuję zdjęć z tych okolic silnika lecz bez pozytywnego rezultatu. Kolejną wiadomość umieszczę po dotarciu nowego korka. Ach i jeszcze jedno pytanie. Zamówiłem korek z tą samą cyfrą (140) i żółtym środkiem, ale przed chwilą oglądając na allegro jakie są korki widzę, że do tego modelu też jest z cyfrą 200 i czarnym środkiem. Czy to ma znaczenie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Niszczy termostaty w taki sam sposób
PostNapisane: 2 listopada 2013, 20:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Miałem ostatnio podobną sytuacje, lecz uszkodzenie obudowy termostatu a dokładnie pękniecie jej ścianki nastąpiło przy samym momencie montowania go a dokładnie w chwili dokręcania go :mad: Już w chwili zakupu termostatu zauważyłem że pomarańczowa uszczelka dołączona do zestawu (termostat firmy meyle) była strasznie gruba, no ale skoro ja dołączyli to postanowiłem że powinno wszystko grać, niestety tak nie było w chwili dokręcania go po prostu usłyszałem trzask i wtedy już coś mi nie grało (już widziałem/podejrzewałem że przez ta uszczelkę musiała nadpęknąć któraś ze ścianek obudowy termostatu-bo uszczelka nie mogła się doformować...
No i po zalaniu go płynem od razu zauwazyłem wyciek z okolicy termostatu, po zdemontowaniu go potwierdziły się moje przypuszczenia, nadpękneła ścianka przy jednym z uchwytów gdzie się dokręca termostat :wsciekly:

Poniżej widok tej grubej uszczelki...
Obrazek



A że auto na drugi dzień musiało być już użytkowane, to od razu pojechałem do hurtowni i kupiłem następny- tym razem Verneta który również miał dołączona uszczelkę, lecz ta uszczelka była bardzo chudziutka idealnie dopasowana oraz foremna... Po zamontowaniu/przykręceniu nowego termostatu z ta właśnie uszczelką, wszystko było OK.

No ale skoro ty zakładałeś oryginalne termostaty to raczej wina leży czymś innym... :niepewny:

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Niszczy termostaty w taki sam sposób
PostNapisane: 3 listopada 2013, 14:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: DzierÂżoniĂłw
W tym momencie mam już dwa termostaty. Gdy pierwszy się psuje, montuje mechanik drugi a pierwszy idzie na gwarancję. Jak odzyskam pierwszy termostat to znów je zamienię tym razem obowiązkowo z kurkiem od wlewu płynu chłodzącego. W moim przypadku kurek ten jest dokręcany do końca aby zachować szczelność.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Niszczy termostaty w taki sam sposób
PostNapisane: 4 listopada 2013, 12:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
VENTII napisał(a):
Zastanawiam się czy może być tutaj coś nie tak z całym zbiornikiem wyrównawczym gdyż nie wskazuje mi autko niskiego stanu płynu chłodzącego, a podobno w tym właśnie zbiorniczku gdzieś od spodu jest zamontowany ten czujnik. Jeszcze jedna sprawa mnie dręczy, bowiem zwróciłem uwagę, że jeden z cieniutkich wężyków odchodzących w prawą stronę od góry ze zbiorniczka wyrównawczego jest luzem puszczony ku dołowi.


cienki wężyk z góry zbiorniczka idący w kierunku lewego błotnika to tylko odpowietrznik, schodzi przy błotniku do otworu w plastiku pomiędzy kielichem a pasem przednim (otwór zaraz przy kielichu),

czujnik poziomu płynu jest dokładnie od spodu zbiorniczka płynu chłodzącego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Niszczy termostaty w taki sam sposób
PostNapisane: 16 listopada 2013, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: DzierÂżoniĂłw
Został zamontowany kolejny termostat oraz nowy korek od wlewu płynu chłodzącego mniej więcej tydzień temu i wszystko jak na razie wygląda ok i nie ma wycieków. Nie wiem czy to ma znaczenie, lecz poprzedni korek miał napisane 140 (podobno jest to oznakowanie barów czyli w tym wypadku 1,4 bara) a nowy korek ma oznaczenie 200 czyli 2,0 bara. Niestety nie mam pewności czy to w jakiś sposób może wypływać na jego działanie. Jeśli wszystko będzie ok to zamknę temat bowiem wszystko wskazuje na to, że wymiana korka od wlewu pomogła.

ps. Podjechałem do innego mechanika, któremu opisałem problem i jako "fachowiec" od razu stwierdził że jest niezbędny cały remont silnika bowiem na pewno uszkodzona jest głowica a to pewnie jest początek....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Niszczy termostaty w taki sam sposób
PostNapisane: 16 listopada 2013, 20:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
nigdzie nie jedz.kup 5L plynu i woz ze soba. jak sie cos wysypac ma to wysypie sie za ten sam czas

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Niszczy termostaty w taki sam sposób
PostNapisane: 17 listopada 2013, 09:18 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
VENTII napisał(a):
Został zamontowany kolejny termostat oraz nowy korek od wlewu płynu chłodzącego mniej więcej tydzień temu i wszystko jak na razie wygląda ok i nie ma wycieków. Nie wiem czy to ma znaczenie, lecz poprzedni korek miał napisane 140 (podobno jest to oznakowanie barów czyli w tym wypadku 1,4 bara) a nowy korek ma oznaczenie 200 czyli 2,0 bara. Niestety nie mam pewności czy to w jakiś sposób może wypływać na jego działanie. Jeśli wszystko będzie ok to zamknę temat bowiem wszystko wskazuje na to, że wymiana korka od wlewu pomogła.

ps. Podjechałem do innego mechanika, któremu opisałem problem i jako "fachowiec" od razu stwierdził że jest niezbędny cały remont silnika bowiem na pewno uszkodzona jest głowica a to pewnie jest początek....


Poprzedni był typowy dla diesla, ten masz od benzynowego silnika. Będzie utrzymywał wyższe ciśnienie w układzie.
dla diesla:
[url]allegro.pl/bmw-e30-e36-e46-e39-e60-e61-e38-korek-chlodnicy-i3645251201.html[/url]
a tu dla benzyny
http://allegro.pl/bmw-e30-e36-e46-e39-e32-e38-e65-korek-chlodnicy-i3694541588.html
Na tej aukcji masz podaną listę modeli do których pasują dane korki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Niszczy termostaty w taki sam sposób
PostNapisane: 17 listopada 2013, 10:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
korek kup uzywke z normalnego diesla. jak sie boisz to kup nowy w sklepie za 35zl. ale nie rozbieraj silnika, przestań. kup dobry korek ktory ma zawor na 1,4bara i takie cisnienie upuszcza. nie montuj zadnych na 2.0bar, bo robisz gorzej dla tej uszczelki i calego ukladu. mi sie wydaje ze miales zatkany zaworek w korku, ktory odpuszcza i cisnienie skoczylo w calym ukladzie

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 17 listopada 2013, 21:14 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Niszczy termostaty w taki sam sposób
PostNapisane: 17 listopada 2013, 15:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: DzierÂżoniĂłw
Faktycznie - Macie Panowie rację. Korek zakupiony okazuje się być do silnika benzynowego. Dokonujemy już zmiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Niszczy termostaty w taki sam sposób
PostNapisane: 18 listopada 2013, 15:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
no nie róbcie jaj,

korek w aso coś 60zł, w intercarsie zamiennik 25zł NOWY
w zwykłym sklepie pewnie też zamówisz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Niszczy termostaty w taki sam sposób
PostNapisane: 19 października 2014, 17:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: DzierÂżoniĂłw
Panowie Przez kilka kolejnych miesięcy wymieniłem kolejne 2 termostaty i mechanik szykował się już do rozebrania silnika gdyż sądził że może w którymś miejscu jest pęknięta głowica. Nie pamiętam czy wspominałem wcześniej ale wymiana korka nic nie dała. Przez przypadek okazało się, że przyczyną był jeden z węży doprowadzających płyn chłodniczy. Mianowicie był praktycznie cały zabity silikonem. Miał tylko malutki otwór który tylko trochę pozwalał na przepływ płynu. Po wymianie tego wężyka auto przestało się zapowietrzać, zniknął problem z hałasem po włączeniu i wyłączeniu klimatyzacji, bez problemu działa ogrzewanie, nie ma wycieku płynu chłodzącego oraz co najważniejsze od 3 miesięcy jeżdżę na jednym termostacie co wcześniej było niemożliwe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Niszczy termostaty w taki sam sposób
PostNapisane: 20 października 2014, 07:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
przeplucz uklad plynem chlodniczym dolewajac do niego butelke lub dwie octu i spusc to przeplucz uklad normalnie szlaufem z odkreconym korkiem w chlodnicy lej wole na odpalonym nie przegrzej. tylko nie do wody ocet (normalne 2 flaszki) dajesz go do plynu z dodatkami smarnymi (bo to kwas ktory utleni metale) :) po zagotowaniu rozpsci caly kamien bez potrzeby stosowania srodkow. uwierz mi ze bedzie. u mnie jedno auto (nie BMW) po takiej robocie jezdzi ponad 10 lat i nic sie nie dzieje. kamienia rozpuscilo moze ze szklanke a przed tym byl dobrze wyplukany wodą. plukanki do chlodnicy nie masz 100% pewnosci jak zadziala

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Niszczy termostaty w taki sam sposób
PostNapisane: 20 października 2014, 07:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Doradzasz mu żeby wlał ocet do układu gdzie jest aluminium? :wstyd: :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Niszczy termostaty w taki sam sposób
PostNapisane: 20 października 2014, 08:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
tak :) w takim stezeniu jak wyzej podalem i do plynu ze srodkami smarnymi. wszedzie masz aluminium w ukladach :) pomysl...
rozpuszcza to kwas octowy 100% niedostepny do kpienia i samo czyste alu, a nie stopy. tu jedynie by zmatowilo opaski czy stop z cynkiem

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D Niszczy termostaty w taki sam sposób
PostNapisane: 20 października 2014, 09:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Dolej sobie kapkę Domestosa do herbaty- w takim stężeniu na pewno Ci nie zaszkodzi ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL