BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 08:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] Nowe cewki zapłonowe BERU błyskają... może tak być? :/
PostNapisane: 18 listopada 2013, 22:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
nic nie moze blyskac na benzynie nie. albo sa zle zmontowane albo zle nasadzone na swiece.jezeli wyladowanie wystepuje poza swieca, to mozesz uszkodzic cewke.mozesz miec wypalona swiece albo uszkodzona. iskra szuka sobie latwiejszej drogi czesc napiecia probuje sie przebic po izolacji do masy, beda spadki napiecia na samej swiecy a cewka bedzie bardziej obciazana. nie moze byc zadnych blyskow.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 19 listopada 2013, 02:48 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nowe cewki zapłonowe BERU błyskają... może tak być? :/
PostNapisane: 18 listopada 2013, 22:53 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 22
Lokalizacja: Oława
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B25 NV
No to o co może chodzić? Zakładem cewkę z fajka na świecę, dociągam cewki nakrętkami do pokrywy głowicy i tyle. Nie ma w tym jakiejś filozofii... Wszystko wymienione, a błyska dalej. Jeszcze wychodzi, ze stare cewki działały lepiej niż te, co teraz... Chyba, ze robię coś nie tak :/ Ale nie wiem jak można coś zrobić źle przy tej robocie... Już nie wiem co mam robić :zalamany: Czy reklamować cewki? Ale aż dziwne, ze wszystkie błyskają...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nowe cewki zapłonowe BERU błyskają... może tak być? :/
PostNapisane: 18 listopada 2013, 23:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 22
Lokalizacja: Oława
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B25 NV
pawelos666, Jak wykręcałem stare świece, to ich gwint był trochę zaolejony (chyba mi lekko podcieka uszczelka pokrywy klawiatury, ale na dnie wgłębienia na świecę nie było żadnego jeziorka ). Czy olej na gwincie może pogorszyć masę na świecy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nowe cewki zapłonowe BERU błyskają... może tak być? :/
PostNapisane: 19 listopada 2013, 00:12 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Kto wyprodukował te ngk bkr6ek? Japan czy France?
Mokry od oleju gwint nie ma tu aż takiego znaczenia, po dokręceniu świeca się zmasuje. Tak czy tak, to przed wkręceniem trzeba w miarę możliwości ten olej usunąć. W pewnych warunkach chyba zanieczyszczony olej silnikowy też do końca nie będzie dobrym izolatorem, szczególnie w okolicach fajek od cewek zapłonowych i samych świec.
W moim Bremi delikatnie świecą-błyskają. Vemo także. Bosche nie, ale na nich silnik jest "cieńszy" i więcej paliwka ciągnie niż na Bremi.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nowe cewki zapłonowe BERU błyskają... może tak być? :/
PostNapisane: 19 listopada 2013, 00:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
oczysc gniazda. niech powierzchnia styku swiec z glowica bedzie czysta i sucha tam gdzie nachodza podkladki ktore sie maja zmiazdzyc od swiec nie moze byc brudu pomiedzy nimi a glowica (wokol gwintu). nic nie moze byc utopione w oleju. gwintu nie czysc. wyczysc gwint na swiecach i izolator swiecy tylko nie wcieraj nic w niego. i upewnij sie ze nie maja wiekszej przerwy niz nowe. nigdy nie wciera sie nagaru i oleju przepalonego bo wegiel nie jest izolatorem. wg mnie stare swiece sa przyczyna cewki bija w izolacje bo swiece pobieraja wyzsze napiecie. brudne stare i wypalone. potrzebujesz swiece bosch platinum plus wtedy napiecie przed przeskokiem iskry na swiecy bedzie nizsze i cewki przestana iskrzyc. na boschach tego nie widziales bo byla inna izolacja. to jest wlasnie problem bmw o ktorym caly czas mowie na forum. ludzie potem wymieniaja cewki a stare swiece zostawiaja w silniku. uszkadza sie izolacja mikropekniecia izolacji a potem wilgoc tam wnika i izolacja traci swoje wlasciwosci i parametry co oslabia cewki czesc napiecia jest tracona. nie mozesz tak jezdzic. podaj mi kod kreskowy pelny z pudelka cewek. sprawdze cos. swiece ngk made in japan nie powstaja w japonii tylko w europie w europejskich fabrykach nastepnie leca do holandii i tam sa rozprowadzane napis na korpusie swiecy bedzie japan. bremi robilo cewki i kable fabrycznie do BMW. beru jest mistrzem w cewkach oraz denso. potem bosch nastepnie ngk. prosze nie siac mitow jezeli nie macie pewnosci i pewnych informacji na temat czesci.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 19 listopada 2013, 11:46 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nowe cewki zapłonowe BERU błyskają... może tak być? :/
PostNapisane: 19 listopada 2013, 01:13 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Sorki, nie wiedziałem. Kierowałem się tym, że miałem już w do czynienia w paru samochodach z NGK-France i NGK-Japan. Różnica w samym wykonaniu jak i pracy tego samego silnika na obu producentach tych samych świec była zauważalna. Porównywałem świece o symbolicznym przebiegu.
W BMW mam Denso K20TT-Japan(nie stać mnie obecnie na lepsze, IK20) i mam jeszcze nadzieję, że to jest rzeczywiście Japan. pawelos666-tylko mnie nie rozczarowywać :mad: :mad: ;) .
Bosche faktycznie są tak zalane masą izolującą, że niezbyt dobrze widać kiedy nadchodzi ich koniec.
Izolator dobrze się czyści rozpuszczalnikiem uniwersalnym, puszcza wszystko nawet na starych świecach.
Przy czyszczeniu gniazd trzeba kręcić w lewo, żeby syfu nie wkręcać w gwinty w głowicy ;) :D .
Nie nabijam się, tylko sam tak robię :spi: .
Pozdro!

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nowe cewki zapłonowe BERU błyskają... może tak być? :/
PostNapisane: 19 listopada 2013, 01:14 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 22
Lokalizacja: Oława
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B25 NV
1. Świece są nówki sztuki. Prosto ze sklepu. Mają napis Japan. Tak jak pisałem, są to BKR6EK. I problem w tym, ze na benzynie też gubią iskrę.
2. Przed wkręceniem każdej nowej świecy czyściłem każde gniazdo kilka razy. Czyściłem szmatą i później dmuchałem kompresorem, zeby wydmuchać paprochy ze szmaty ;) Gniazda teraz są czyste. Tylko gwint w głowicy został od oleju , bo nie miałem pomysłu jak go wyczyścić. W gniazdach świec nie było jeziorka z oleju w zadnym z gniazd. A zdjęcie pudełka, również z kodem kreskowym, wrzuciłem na poprzedniej stronie :) No chyba, ze chodzi o jeszcze jakiś inny kod, to wrzucę, tylko napisz o który chodzi :)

I najdziwniejsze jest, że kiedyś silnik mógł działać poprawnie na benzynie ze świecami BKR6EK, a teraz nawet to mu nie wychodzi... :/ I na prawdę wierzę, ze BERU robi dobre części :) Chciałbym po prostu móc wydobyć z nich potencjał, który w sobie mają ;) nie przekreślam tych cewek, bo nie chce mi się wierzyć, ze wszystkie są do bani... Myślę, ze to co innego jest przyczyną. tylko nie wiem jeszcze co :niepewny: :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nowe cewki zapłonowe BERU błyskają... może tak być? :/
PostNapisane: 19 listopada 2013, 02:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Wyjasnie na przykladzie :) Mamy pudelko czesci DENSO, drugie pudelko z produktem NGK oraz innym z BREMBO - zeby bylo cos inego niz swiece. W Europie mamy na gesto fabryki tych firm. Wszystkie czesci leca przed zapakowaniem gdzie? do kontroli jakosci. nikt nie wypuszcza czesci ze swoim kodem kreskowym panstwa jesli produkcja jest np w rosji bez sprawdzenia produktu. Kto robi cewki BERU dla Niemcow w tym przypadku nie wiemy. Moze byc inna seria lub z innej fabryki ewentualnie inny rocznik i juz bedzie roznica w produkcie. Prosze o odczytanie kodow kreskowych na pudelkach denso, ngk i brembo. bedzie to nasteujaco: holandia, holandia i wlochy. :wstyd: swieca ma faryki w calej europie, tak samo inne czesci np tarcze brembo robi sie tak samo w polsce wszystko leci do kraju gdzie sa spakowane ewentualnie kraj ktory widnieje w kodzie kreskowym na pudelku dokladnie poddaje czesci testom i dopiero wtedy czesc wychodzi jako produkt beru z niemieckim kodem. produkcja moze isc we francji. i przybity jest kod kreskowy panstwa - Niemcy :chytry: taka np zarowka philipsa z pabianic ma kod kreskowy na pudelku holandi i ma na pudelku wybite pabianice 87|||||||..... kod, a zanim ja w takie pudelko zapakuja przechodzi tortury i testy. jedziesz na slowacje wchodzisz do sklepu a tam zarowka z pabianic philipsa z holenderskiej dystrybucji i masz kod na pudelku 87......... cewki beru masz niemieckie tylko dziwi mnie naklejka z kodem kreskowym na pudelku beru. zostala doklejona... dla beru czesci robi teraz francja i cewka cewce nierowna. nie chce straszyc ale cewki moga byc gorsze niz kiedys beru bo robic je moze dla nich inny producent. przeniesli sie z tym do francji ewentualnie robi ktos jeszcze inny. na wielu czesciach beru na pudelku jest made in france i kod kreskowy francji.a w wielu francuskich autach nie bez powodu montowane. ja bym teraz dal swiece bosch platinum plus i powinny przestac migac w nocy. tzn spadnie zapotrzebowanie na napiecie i cewka bedzie miala wieksze pole do popisu. teraz pracuje na granicy wydajnosci jesli iskrzy. tzn ze swieca, i fajki (izolacja) zabieraja jej tyle napiecia ile jest w stanie z siebie dac. dostaje wiec przebicia na izolacje. jezeli nie uda sie zwrocic tzn maja slady to udac glupiego w sklepie i powiedziec ze na boschu nie miga a na denso lataja iskry jest slaba izolacja. towar nie odpowiada Ci. jezeli nie ma na nich sladu to mozesz je wyplukac w izopropanolu spray lub zmywaczu do tarcz hamulcowych (nie zostawia zapachu) wyschnie nie zostawi sladu i oddac do sklepu jako nie uzywane ze nie pasuja. ewentualnie jak nie przejdzie taka opcja to wymienic na boscha ale upewnij sie ze swiece nie sa trefne. kazdy z innego zrodla bierze czesci. moze sie zdarzyc gorsza parta w danym roku czesci. ale tu swiece wiecej musza ciagnac. jak wstawisz te swiece o ktorych pisze bosch platinum plus zamiast ngk bkr6ek to daje Ci slowo ze bedziesz mial idealnie pracujacy silnik. wiem co daje taka swieca, a iskrzenie zniknie, bo swieca zacznie pobierac mniejsze napiecie. mowie to z praktyki. jezeli nie minie po montazu bosch-y to dopiero podmienisz cewki lub sama izolacje fajek ona tez moze byc winna, ale na pewno bedziesz bardzo zadowolony z zastapienia swiec i to wystarczy, takze cewki bym zostawil w spokoju. jezeli poczujesz lepsza prace swiec po pracy silnika to iskier nie bedzie na cewkach. nie moze yc tak zeby cewka iskrzyla a silnik pracowal idealnie gladko. jedno drugie wyklucza. jezeli bedziesz sie trzymal nadal swiec bkr6ek w gazie to bedziesz tak gdybac w nieskonczonosc bmw nie przewiduje takich ukladow zaplonowych z benzyny dla lpg.teraz na benzynie nie powinienes miec iskrzenia na cewkach beru. na gazie to oczywiste ze bedzie i musi byc bo pobiera wtedy swieca pare tys volt wieksze napiecie.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nowe cewki zapłonowe BERU błyskają... może tak być? :/
PostNapisane: 19 listopada 2013, 13:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 22
Lokalizacja: Oława
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B25 NV
No właśnie już nie czepiam się, że iskry są na gazie. Ale bardzo mnie zmartwiło to, że po założeniu tych świec, nawet na benzynie się pogorszyło... Czy może być to wina uwalonej masy silnika? Nie sprawdzałem tego, ale ktoś mi dzisiaj podsunął taką ewentualność...

A co do oddania, to raczej może być z tym ciężko, bo te cewki się przykręca nakrętkami. I tam na pewno lakier się uszkodził :/ No i te świece na pewno już bym wstawił, ale same cewki zrobiły mi straszny wir na koncie i w portfelu :P Nie planowałem aż takich wydatków na ten miesiąć. No i musiałem zapłacić ubezpieczenie za auto też teraz :dobani:

Nie mogę tylko zrozumieć, że na benzynie też nie jest dobrze. Co myślicie o pomyśle walniętego połączenia silnika z masą?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nowe cewki zapłonowe BERU błyskają... może tak być? :/
PostNapisane: 19 listopada 2013, 14:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 283
Lokalizacja: Łódź / okolice
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: m54b22 + LPG
ja mam slabe cewki juz, jedna wymieniona po zakupie auta z 6 lat temu bo na benie szarpalo a potem gaz do tego wlecial i 3 lata bylo spoko az zaczelo szarpac na gazie.

Zalamka bo komplet cewek to tysiak pln, zaczalem kombinowac cos tanszego i trafilem na allegro na swiece bosch platinium plus z ustawieniem odleglosci elektrod.

To byl strzal w 10! Silnik odzyl, spalanie spadlo, elastycznosc wzrosla:)
brzmi jak reklama a ja jestem zadowolonym uzytkownikiem tych swiec:)

pawelos666, smiem twierdzic ze to Twoja zasluga?

_________________
:super: moja coupeta jest cała w oryginale :super:

Lubię Płacić Grosze

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nowe cewki zapłonowe BERU błyskają... może tak być? :/
PostNapisane: 19 listopada 2013, 14:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
tak te swiece sa dobre. jakby ktos chcial to jeszcze moge komus ustawic po kolezensku przez forum. mam do nich jeszcze tak jak pisalem dostep. juz sie koncza zapasy tego u boscha, bo przestali je juz produkowac. te do gazu juz calkiem sie koncza jak wypuscili gazowki. bosch platinum nie sa jakies cudowne w sensie budowy czy trwalosci, to normalne platynowe swiece tylko ze dobrze ustawione z cienka igla (w izolatorze) obnizaja napiecie porownujac je z innymi boschami takimi jak fr7ldc+. wymieniac je trzeba co 30 tys km. dlatego ze cewki w bmw nie uniosą wiecej z nimi po prostu swieca z czasem wiecej pobiera z roku na rok napiecia... elektrody sie wypalaja i cewka mowi stop. mimo ze swieca pociagnac moze do 60 w benie w dobrym aucie z dobra instalacja

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 19 listopada 2013, 15:50 przez pawelos666, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nowe cewki zapłonowe BERU błyskają... może tak być? :/
PostNapisane: 19 listopada 2013, 14:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Puść dodatkową masę od samej głowicy do nadwozia. Gdzie, to już musisz pomyśleć. Ja tak na wszelkie 'halo" podpiąłem sie pod śrubkę trzymjąją blachę-blaszkę, do której podwieszone są kable od sond za katami(z tyłu głowicy).
W m50 nie wiem jak tam jest rozwiązane. Sama głowica teoretycznie jest masowana z blokiem. Ja tak dałem dla świętego spokoju.
P.S. Na opakowaniu od świec denso k20tt jest kod : 042511460447(kod UPC) i raczej to w hameryce pakowali :rotfl: i to by się zgadzało z tym co kiedyś czytałem o denso.
Może nawet najdoskonalsze cewki i świece nie dadzą sobie rady gdy coś jest źle ze składem mieszanki itp..
Po ile zł/szt. średnio te "bosch platinium plus" średnio da radę kupić?
Autko bez lpg.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nowe cewki zapłonowe BERU błyskają... może tak być? :/
PostNapisane: 19 listopada 2013, 14:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
tak denso jest rozprowadzane po rynku USA, ale maja tez u nas w Europie fabryki (dystrybucja z Włoch :zdegustowany: :zdegustowany: :zdegustowany: ) i mimo to na pudelku wystepuje kod ten sam. u nas jak pakuja zarowki philipsa to tez kod jest holandii. naprawde wiem co pisze :) swiece denso wystepuja w dwoch rodzajach pudelek z roznym drukiem na pudelkach i o roznej jakosci obrobki korpusu swiecy. rozpozna tylko ktos kto sie zna na tym. majac zdjecie moge powiedziec skad sa. masa na glowicy mu nic nie da. jak masz bez lpg auto to mam bosche +2 z dystrybucji na pewno USA ale produkcji niemieckiej. jezeli chcesz napisz do mnie na pw. one beda ok do Twojego auta bez lpg.. jak komus swieca cewki to powinien sie zastanowic co robi... bo sa drogie. izolacja na kablach tak samo jak swieca to potem wnika tam wilgoc i po kablach

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nowe cewki zapłonowe BERU błyskają... może tak być? :/
PostNapisane: 21 listopada 2013, 13:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 22
Lokalizacja: Oława
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B25 NV
Ostatnie dwa dni, zamiast pisać, to działałem przy aucie ;)

Korzystając z podpowiedzi znajomego mojego taty, na początek, zająłem się ewentualnymi słabszymi stykami w połączeniach wiązki- w skrzyneczka w komorze silnika, przy grodzi po środku auta - nad silnikiem, pod przednią szybą. Wszystkie połączenia, które fabrycznie były zrobione "na ścisk" i mogły gdzieś zaśniedzieć, dla pewności polutowałem.
Później zmierzyłem opór między silnikiem (pokrywą klawiatury), a budą. Wyszło 0.5 ohma. Trochę za dużo jak na taki krótki odcinek... Przeczyściłem styki przewodu łączącego masę silnika z budą. Niestety tylko od strony budy, bo od strony silnika śruba się zapiekła i nie dałem rady jej odkręcić- wredny dostęp. Dzisiaj jeszcze postaram się coś z tym zrobić i przeczyścić też tam :) Po zmierzeniu miernik wskazywał opór 0.0- 0.1 ohma. Już lepiej :)
Przy okazji, przeczyściłem też połączenie przewodu masy akumulatora z budą.

Efekt:
-na zimnym silniku przy obrotach jałowych na benzynie cewki przestały mrugać :) :) Silnik się uspokoił, nic się nie trzęsie, iskra nie ucieka :) Jedynie przy mocnym dodawaniu gazu, trochę coś mrugnie przy którejś cewce, ale i tak jest poprawa.
- po przełączeniu na gaz, jest też duuużo lepiej :) silnik pracuje dużo pewniej i czuć to wyraźnie. Jeszcze gubi iskrę, ale już dużo mniej.

Co mnie jeszcze zastanawia... Po rozgrzaniu silnika, objawy wracają. Nie aż tak, jak było na początku, ale znowu słychać, ze co któryś zapłon gdzieś wypada iskra, bo co jakiś czas słychać "pyknięcie" z rury wydechowej. Myślę, ze to przez to, ze nie udało mi się przeczyścić przewodu masowego od strony silnika. Dzisiaj muszę coś pokombinować i to zrobić.

W każdym razie chyba znalazłem trop :) Myślę, że to bardziej dzięki poprawieniu masy, niż przez lutowanie wiązki i w tym kierunku będę próbował iść :) Także, jeśli komuś nagle zaczynają mrugać wszystkie cewki, to wydaje mi się, ze warto sprawdzić i przeczyścić masę na silniku.

Jeszcze jedna ciekawostka, o której nie wiedziałem, a jest istotna. Pokrywa klawiatury jest odizolowana or reszty silnika uszczelkami. Masa jest doprowadzona do niej poprzez dwa przewody, które znajdują się przy cewkach - przykręca je tak jakby zamiast podkładki przy nakrętkach mocujących cewki zapłonowe. Także tamte przewody też należy sprawdzić. Nie wiedziałem co to za przewody. Wyglądały jak jakaś dodatkowa masa na dwie cewki, ale tamtędy dochodzi minus do całej pokrywy klawiatury i do wszystkich cewek. Bardzo ważny element ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nowe cewki zapłonowe BERU błyskają... może tak być? :/
PostNapisane: 21 listopada 2013, 14:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Te dwa przewody, poprzez które masowane są wszystkie cewki, są masowane do głowicy śrubkami trzymającymi pokrywę.
Dlatego też, jak wcześniej napisałem, ja dla spokoju i pewności dałem dodatkową masę od samej głowicy.
http://imageshack.us/photo/my-images/32/2e9f.jpg/
Po lewej troszkę widać kabel miedziany. Specjalnie wcześniej mierzylem opór między głowicą a karoserią i ten kabel go zmniejszył. Może pomaga, ale na pewno nie szkodzi.
Zdjęcie nie reklamuje świec, czy cewek. Zrobiłem je w zupełnie innym celu ;) .
Oprócz tego nie wiem dokładnie jak jest w M50-to ylko dla porównania.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nowe cewki zapłonowe BERU błyskają... może tak być? :/
PostNapisane: 21 listopada 2013, 15:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
taki opor pomijamy przy tak wysokim napieciu. kazda swieca ma opornik o rezystancji 5-7k ohm
zeby te objawy minely nalezy tylko obnizyc znaczaco napiecie o pare kV, co da znacznie wiecej

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nowe cewki zapłonowe BERU błyskają... może tak być? :/
PostNapisane: 22 listopada 2013, 10:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 22
Lokalizacja: Oława
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B25 NV
A czy cewki w miejscu przykręcenia, powinny być zmasowane z pokrywą klawiatury? Czy może lepiej, jak tam spróbuję odizolować? Bo prawdę mówiąc, to właśnie w kierunku tych obwódek metalowych, które są trzymane przez nakrętki, biją iskry. Normalnie są pomalowane na czarno i odizolowane farbą, ale wiadomo, ze jak się przykręca je nakrętkami, to że się uszkodzi trochę tą farbę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nowe cewki zapłonowe BERU błyskają... może tak być? :/
PostNapisane: 22 listopada 2013, 11:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
W tych cewkach:
http://imageshack.us/photo/my-images/62/kiee.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/690/gjhi.jpg/
oryginalnie te "oczka" na śruby mocujące są wykonane tak ażeby miały bezpośredni kontakt zarówno ze śrubkami mocującymi jak i z tą zmasowaną blaszką. Ja dodatkowo delikatnie oczyszczałem te styki drobnym papierem ściernym z obu stron-pod łebki śrubek i na styku z blachą.
http://imageshack.us/photo/my-images/594/sj9y.jpg/
W Twoim faktycznie te cewki nie mają odsłoniętych tych oczek na śruby, a przecież farba nie wytrzyma w końcu nacisku dokręcanej śrubki.
I znów-czy to coś daje?. Tylko jeśli nie daje to po co do chole.y jest ta blacha masowana, żeby "ekranować"?, tylko do trzymania cewek? :) i ma uziemienie żeby jej czasem nie pogięłłło gdy ją kopnie? :hyhy:.
Tak, czy tak starałem się robić to co nie zaszkodzi a pomóc nie musi ;)

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nowe cewki zapłonowe BERU błyskają... może tak być? :/
PostNapisane: 22 listopada 2013, 11:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 22
Lokalizacja: Oława
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M50B25 NV
No właśnie wczoraj przeczyściłem miejsca styku cewki z nakrętką i zaczęło rzucać diabłami okropnie... :/ Może przez to, że wilgoć w powietrzu, ale znowu jest kicha :mur: Już mi się kończą pomysły... :zdegustowany: Czy może mieć wpływ źle dobierana mieszanka? Za dużo/ za mało paliwa w mieszance? Wypalenie gniazda zaworu, albo co tam jeszcze może być... :/

Jedyne co chyba jest lepiej, to, ze jak auto się wkręci na wyższe obroty, tak od ok 2.5-3 tys obr. to tak jakby było żwawsze trochę niż normalnie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Nowe cewki zapłonowe BERU błyskają... może tak być? :/
PostNapisane: 22 listopada 2013, 11:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Mi jest trudno więcej doradzić, bo nie mam lpg i się przyznaję że jestem zielony w problemach samochodów z lpg.
Na Twoim miejscu próbowałbym jeszcze z innymi świecami, ale szkoda znów w międzyczasie wydawać kasę na różne próby tylko kupić te co doradza pawelos666.
Można spróbować na bkr6e-jednoelektrodowych, to nieduży wydatek. Tylko znów przykładowo między bkr6e a k20tt jest niezbyt duża róznica w cenie, a k20tt są zalecane też do gazu. I tak można się zapętlić :zakrecony: .
Ja bym jeszcze próbował skołować nawet od jakiegoś znajomego komplet używek(świec)i zobaczyć co się dzieje.
W moim(nie ma lpg), gdy zimny silnik odpalę to nie ma żadnego iskrzenia. Gdy się dobrze nagrzeje, to powstaje takie migotanie na wolnych obrotach i potrzebna jest do tego zupełna ciemność-żeby to zauważyć. To nie jest typowe iskrzenie!. Przy dodawaniu gazu stopniowo zanika-lub moje oczy nie są w stanie tego wychwycić.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL