BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 21:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Sonda lambda - wymiana
PostNapisane: 23 listopada 2013, 19:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Witam.
Muszę wymienić sondę lambda bank 1 czyli cyl 1-3.
Chciałbym wiedzieć jak się do niej dostać oraz jaką kupić, bo widziałem multum różnych.
M52B20 520i 150KM, październik 97r.
Ktoś to robił i potrafi mi to opisać ??
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Sonda lambda - wymiana
PostNapisane: 23 listopada 2013, 20:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Sprawa dosyć prosta. Sondę kupujesz markowa: bosch, NTK, Siemens, VDO. I tak wszystkie mają logo NTK, więc biesz to co tańsze. Nie ma uniwerwalnych, cena ok 400zł. Jak druga jest jeszcze oryginalna to od razu wymieniaj dwie. Samą sondę wykręcasz przy użyciu płaskiego klucza, jeśli się nie mylę to do tej od strony zderzaka jest dostęp z góry (dobrze mieć drobną rękę) a do tej od kabiny od spodu (trzeba zdjąć osłone silnika). Jeśli z góry nie dajesz rady włożyć ręki, to zdejmij osłonę plastikową cewek- trochę pomaga. Dokręcaj dosyć solidnie, ponoć potrafią się luzować. Wtyczki są ukryte pod osłoną listwy wtryskowej- są tak umieszczone, że nie starczy kabla, żeby podłączyć błędnie :) Kabel idzie za silnikiem, ma takie swoje zaczepy z których polecam skorzystać żeby nic się nie przetarło/przypaliło. Po uruchomieniu silnika dobrze jest skasować adaptacje np odłączając podczas pracy silnika przepływkę na chwilę (albo kompem jak masz). Ja reklamowałem już 3 markowe sondy i za każdym razem gwarancje mi uznano, więc jak będzie wywalało błedy na kompie, to nie sugeruj się faktem, ze przecież nowa założona.

Jak się za to zabierzesz, to zobaczysz ze to prosty temat :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Sonda lambda - wymiana
PostNapisane: 23 listopada 2013, 20:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
najtansza mozliwa opcja
http://allegro.pl/sonda-lambda-tytanowa ... 98483.html

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Sonda lambda - wymiana
PostNapisane: 23 listopada 2013, 23:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Otworz sobie katalog NTK i tam sprawdz jakie nr sond pasują do tego silnika. Jak ja szukałem (co prawda dosyć dawno) w katalogach Siemensa i NTK to żadna uniwersalna nie pasowała. A dobrać taką, która jest odpowiednia do m52tu to nie sztuka... Ma być dokładnie to co producent przewidział a nie "coś podobnego", bo to że nie łapie błędu to żaden sukces.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Sonda lambda - wymiana
PostNapisane: 24 listopada 2013, 00:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
odgaduje hasło :wstyd: denso dox-1368 :D tansza od boscha i jakosci sie nie powstydzę - japońska firma

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Sonda lambda - wymiana
PostNapisane: 24 listopada 2013, 08:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 164
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 323Ci
Kod silnika: M52TUB25
Ja kupiłem NGK za 70zł i działa bardzo dobrze. żeby był lepszy dostęp odkręciłem tylko zbiornik spryskiwaczy. Odkręcasz kluczem 22, lutujesz starą wtyczkę z nową i po problemie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Sonda lambda - wymiana
PostNapisane: 24 listopada 2013, 10:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
przeciez to jest zwykla sonda tyle ze jej zakres dzialania wynosi 0-5v roznia sie tylko wtyczkami i dlugosciami kabli niczym innym wszadzial by od opla np 2,0 16v tez by dzialala tyle ze wtyczke by trzeba przerobic nie wiem jak z gwintem ale to tez sie da zrobic :)

wszystkie sondy 5v maja takie same kable
czarny
bialy
żółty
czerwony

a sondy 1v maja
czarny
szary
bialy
bialy

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Sonda lambda - wymiana
PostNapisane: 24 listopada 2013, 11:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 27
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Dzięki wszystkim, to są bardzo wystarczające odpowiedzi. :)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Sonda lambda - wymiana
PostNapisane: 24 listopada 2013, 11:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
nie kombinuj bo sonda a sonda to przepasc ma byc sonda 990mm
ktos pisal o gwincie m18x1,5 gwint

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL