BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 16:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530D problem z akumulatorem - duży pobór przy rozruchu
PostNapisane: 26 listopada 2013, 13:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E39 530d
Mam problem z akumulatorem mianowicie jak się okazuje wszystko zaczęło się w marcu tego roku w zimowe, marcowe dni :suchy:

Auto miało problem z odpalaniem rano więc póżniej musiałem podpinać je do prostownika na noc żeby rano je uruchomić. Po niedługim czasie stało się to na tyle uciążliwe, że w końcu zebrałem się do sprawdzenia o co chodzi. W pierwszej kolejności sprawdziłem pobór prądu i po 15 minutach od zamknięcia, po uśpieniu elektroniki auta, okazało się że pobór był na poziomie 0,1A - wcześniej wyjąłem bezpiecznik od i tak niechodzącego Webasto (z bezpiecznikiem od Webasto pobór na poziomie 0,7A). Elektryk powiedział że jak na E39 0,1A to pobór w normie, a juz napewno nie powinien taki pobór w kilkanaście godzin rozładowywać aku 95Ah, więc się uspokoiłem jednak problemy nie ustały. Postanowiłem sprawdzić żywotność akumulatora i był on już na wykończeniu więc zakupiłem nowy 95Ah 800A :suchy: Problemy ustały i przez całe wakacje i jesień do ostatnich kilku dni było OK. Jednak teraz, w momencie kiedy zaczęły się zimniejsze noce auto ponownie przejawia problemy z marca. Rano nie chce palić i słychać tylko charakterystyczne dla słabego aku tykanie. Mimo to kontrolki świecą jasno do momentu zakręcenia rozrusznika i komputer nie kasuje wskazań więc jakąś moc akumulator ma. Pojechałem to jednak sprawdzić i elektryk powiedział, że mam duży pobór przy rozruchu bo napięcie spada z okolicy 12V do 8V. Pytanie w czym może być problem i czy powodowałby on poranne nieodpalanie?? Mechanicy twierdzą, że albo rolki (?) w rozruszniku albo słaba masa na nim. Ale czy ten rozruch zabierałby aż tyle prądu że auto rano po około 10 godzinach nie zapala?? Czy to Waszym zdaniem może być przyczyna??

Dodam że wystarczy 10 minut jazdy i ponownie odpala już bardzo żwawo. Ja co prawda robię bardzo krótkie odcinki i auto pracuje maksymalnie 10-15 minut.

Pomóżcie proszę bo ma tego już dość... Jak się do tego zabrać, co sprawdzić, co najczęściej jest przyczyną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D problem z akumulatorem - duży pobór przy rozruchu
PostNapisane: 26 listopada 2013, 13:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
Kolego u mnie też przy rozruchu napięcie spada poniżej 9V. Akumulator mam stary bo po naładowaniu trzyma.napięcie 12.1V. Samochód trzymam w garażu gdzie podczas zimy temp.spada do +7 stopni więc problemu nie mam z odpalenie. Problem urodził się gdy auto stało na dworze przy -10 stopniach. Jak się potem okazało uwalone były dwie świece żarowe.
Jeśli chodzi o rozładowywanie się aku to czytałem o takim problemie w e39 to pobór prądu wynosił 1A lub więcej. Wartość 0.1A nie powinno tego robić.
Powodzenia. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D problem z akumulatorem - duży pobór przy rozruchu
PostNapisane: 26 listopada 2013, 14:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
akumulator nie moze miec spadku napiecia ponizej 12,3V - to go wykonczy
naladowany musi trzymac napiecie 12,6 do 12,8V i nie ma zadnych ale...
przy 12,8V osiaga 100% sprawnosci
jak nie to do kosza

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D problem z akumulatorem - duży pobór przy rozruchu
PostNapisane: 26 listopada 2013, 17:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
pawelos666, zgodzę się z tobą jeśli chodzi o napięcie 100% sprawnego akumulatora. Lecz spadek przy tak dużym prądzie rozruchowym spowoduje spadek napięcia o kilka volt. Ten spadek będzie jeszcze większy jeśli po drodze pojawi się : zaśniedziałe klemy przy aku,zły styk masy na budzie jak i plusa na osprzęcie silnika ( patrz rozrusznik ) , stary - zużyty rozrusznik, nie rozgrzana do startu komora spalania ( niedziałające świece żarowe ) , stary olej silnikowy czy nowy lecz gęstrzy olej ( 10w , 15w ).
Ten spadek podczas rozruchu zaobserwjesz uruchamiając TEST NR. 9.
Jak ktoś posiada w światłach mijani zwykłe żarówki to przy odpalaniu widać jak przygasają ( spadek napięcia ) W nowszych autach przy starcie automatycznie wyłączączane są światła tak aby w maxymalny sposób ułatwić rozruch.
Tak więc kolego " nikits " , sprawdź aku przed rozruchem jakie ma napięcia jak i po odpalaniu na aku , na silniku i na rozruszniku.Sprawdź jakość styku przy aku jak i na wcześniej opisanych elementach. Jeśli będą różnice napięcia ( porównując napięcie aku a napięcie na silniku czy rozruszniku ) dochodzące do wartości 1V to dla mnie masz słabą masę. Takie coś miałem u teścia w Opolu . Po oczyszczeniu miejsca styku z karoserią i kupieniu nowej miedzianej masy auto odpalało na dotyk.
Powodzenia. :ok:


Ostatnio edytowano 26 listopada 2013, 18:25 przez Burza123, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D problem z akumulatorem - duży pobór przy rozruchu
PostNapisane: 26 listopada 2013, 18:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
mowie o napieciach ktore ma akumulator w czasie spoczynku :)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D problem z akumulatorem - duży pobór przy rozruchu
PostNapisane: 26 listopada 2013, 18:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
pawelos666, ok :) :) :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D problem z akumulatorem - duży pobór przy rozruchu
PostNapisane: 26 listopada 2013, 18:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 50
Posty: 214
Lokalizacja: sulejów
Moje BMW: E-46
Kod silnika: M 47
Kup se nowy i po problemie ale rozumiem że nie chcesz kupić nowego bo koszt wysoki i tak będziesz kombinował od d..y strony a na końcu i tak będziesz musiał kupić.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D problem z akumulatorem - duży pobór przy rozruchu
PostNapisane: 26 listopada 2013, 20:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
powiem Ci tak i tak bedziesz musial kupic, im wczesniej kupisz tym lepiej dla Ciebie (chyba ze lubisz kupowac przed sprzedaza auta), nie kombinuj kup nowy aku masz dwie opcje:

1. BOSCH silver s5 - 0 092 S50 100
2. SD585200080 B13 VARTA silver dynamic

produkcja idzie w 1 fabryce

namiar gdzie ja kupuje akusklep@wp.pl
z wysylka za 400-420 mysle ze sie ugadasz
popros o kod produkcji (date)
4,5 oraz 6 cyfra kodu akumulatora wybita w plastyku kropkami mowi o dacie produkcji

np 309 oznacza 2013 rok wrzesien
nic lepszego nie kupisz w Polsce za te pieniadze
mam nadzieje ze pomoglem

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D problem z akumulatorem - duży pobór przy rozruchu
PostNapisane: 26 listopada 2013, 20:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Burza123 napisał(a):
zły styk masy na budzie jak i plusa na osprzęcie silnika ( patrz rozrusznik ) , stary - zużyty rozrusznik

tu trzeba szukać na początek,oraz zmierzyć prąd rozruchu na zimnym silniku
na krótkich odcinkach i po trudnym rozruchu,alternator nie doładuje akumulatora


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D problem z akumulatorem - duży pobór przy rozruchu
PostNapisane: 27 listopada 2013, 20:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
tomek1975, ale żeś kolego pomógł. Może człowiekowi nałożyły się wydatki i próbuje ratować sytuacje. A właśnie takie niespodzianki z odpaleniem przeważnie wychodzą podczas niskich temperatur.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D problem z akumulatorem - duży pobór przy rozruchu
PostNapisane: 28 listopada 2013, 07:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Według mnie rozrusznik przy rozruchu ma duży pobór, w taką pogodę mam wysyp rozruszników z 3.0d i innych diesli BMW. Ja bym zaczął od tego, a nie od wymiany akumulatora.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D problem z akumulatorem - duży pobór przy rozruchu
PostNapisane: 28 listopada 2013, 08:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
Ludzie, co Wy za bzdety wypisujecie? Na wiosnę gość kupił aku i mu każecie kolejny kupować?! No bez przesady. Rozrusznik podczas rozruchu ciągnie KILKASET Amper! Zwłaszcza w Dieslu, więc spadek napięcia jest normalny! No może nie do 8[V] (gdzie mierzone tak na marginesie?), ale skoro kontrolki nie gasną i nie kasuje licznika, to trzeba zacząć od rozrusznika! Albo tulejki (ekstremalnie to nawet wirnik może dotykać stojana i nie ma bata, żeby kręcił!), albo słabe zasilanie (zaśniedziały kabel, lub masa właśnie!). Do tego jeszcze można sprawdzić (i to przecież nic nie kosztuje), czy ładowanie jest dobre.
Czy Wy sobie zdajecie jak ogromne to są prądy te kilkaset [A]?! Już 20-30[mA] zabija człowieka (tu mamy 10000x więcej!), niejedna spawarka nie operuje takim prądem i to przy niższym napięciu! W takim wypadku naprawdę niewielka "ucieczka" prądu powoduje ogromne straty i problemy z kręceniem!

P.S. przepraszam, że się uniosłem, ale wku.... irytuje mnie, jak się wciska ludziom wydatki rzędu 400-500PLN, które są niczym nie uzasadnione. Szkoda, że jeszcze nie znalazł się nikt, kto by napisał, że Aku "tylko ori do BMW!", bo to częsta odpowiedź na tym forum niestety :(
P.S.S. wyżaliłem się troszkę, już mi lepiej, miłego dnia wszystkim i bez urazy ;) A nikits, sprawdź najpierw połączenia, przeczyść klemy i połączenia przy rozruszniku, przesmaruj preparatem jakimś poprawiającym styk/zabezpieczającym. Jeśli to nie pomoże to rozrusznik do sprawdzenia i ładowanie. Wymiana aku to ostateczność, jak nadmierne rozładowywanie go uszkodziło, chociaż może i gwarancja Ci to uwzględni jeszcze, jak padł ;)

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D problem z akumulatorem - duży pobór przy rozruchu
PostNapisane: 28 listopada 2013, 10:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
faktycznie kupiono 800A/95Ah nowy aku, nie doczytalem, wiec poodlaczaj kable od alternatora oczysc przykrec ponownie, to samo z rozrusznikiem i masą na silniku. pojedz na test ladowania alternatora pod obciazeniem. jak wyjdzie wszystko dobrze alternator laduje a akumulator trzyma napiecie 12,3 i nie spada ponizej to jedz na regeneracje rozrusznika. taka mala uwaga bo ktos wczesniej napisal, zeby sobie zmierzyc prad rozruchu diesla. to byl zart? :wstyd: sorry ale nawet sondą na kablu tego nie sprawdzi, nie ma takiego miernika

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D problem z akumulatorem - duży pobór przy rozruchu
PostNapisane: 28 listopada 2013, 11:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
Są, są, właśnie te, jak to nazwałeś "sondy na kablu", czyli amperomierze na czujniku Halla (cęgowe), są też do przekładników po 1000[A] i więcej... ale nie mówimy tu o zwykłych multimetrach - taki to by zaświecił jak żarówka :D przy takim prądzie, a potem obrócił się w popiół :P

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D problem z akumulatorem - duży pobór przy rozruchu
PostNapisane: 28 listopada 2013, 17:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
amperomierz na czujniku halla? :wstyd: do pradu stalego? :wstyd: :wstyd: :wstyd: pokaz mi to :wstyd:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D problem z akumulatorem - duży pobór przy rozruchu
PostNapisane: 28 listopada 2013, 17:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 176
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 530d 01' Turing
Kod silnika: M57
Vexatus, wskaźnik napięcia przy rozruchu jest przy TEST NR 9 (można to zaobserwować przez chwilkę ale można ). Na tym samym teście mierzone jest napięcie podczas pracy ( pod obciążeniem ) jak i po zgaszeniu silnika .
U mnie napięcie podczas obciążenia w czasie pracy silnika na biegu jałowym waha się między 13.5V - 13.8V.


Ostatnio edytowano 28 listopada 2013, 23:40 przez Burza123, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D problem z akumulatorem - duży pobór przy rozruchu
PostNapisane: 28 listopada 2013, 21:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
pawelos666, ups, tym razem ja się rozpędziłem :wstyd: Jednakowoż są amperomierze z bocznikami zdolne pomierzyć i 2000[A] (a pewnie i więcej :)).

Burza123, Więc jest to napięcie w zegarach, a tu by było dobrze zmierzyć na klemach ;) Najlepiej analogowym - szybciej reaguje na skoki napięcia :)

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530D problem z akumulatorem - duży pobór przy rozruchu
PostNapisane: 28 listopada 2013, 21:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Mam cos takiego ale nie takie prądy :) :cwaniak:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL