BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 18:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] ogromne spalanie na zimnym silniku, falowanie.
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 13:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 415
Lokalizacja: Trójmiasto
Moje BMW: e46 316ti
Kod silnika: N42B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=160222
Witajcie.
Mam nadzieje, ze ktos pomoze, bo problem mnie rozbraja.
Auto 316ti N42b18, compact 2003.

Brak mocy, falowanie na zimnym silniku. Po przejechaniu paru kilometow wskazowka jak przyklejona do jednego miejsca. Na trasie jak silnik dobrze rozgrzany super - spalanie w normie, moc jest.

Wymieniana byla sonda przez katalizatorem na uzywke, jest nadal to samo. Na zimnym silniku auto pali nawet do 20 litrow. Za 50zl robie 50-60 km. Tragedia.

Przymierzam sie do kupna nowej sondy ale zapytam jeszcze tutaj bo pieniadze niemale. myslicie, ze winowajca jest wlasnie sonda? Moze problemu trzeba szukac gdzie indziej? W inpa bledow brak po wymianie twj sondy, wczesniej byl blad p0030.

Zrzuty z inpa.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] ogromne spalanie na zimnym silniku, falowanie.
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 15:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
sondy nie dzialaja na zimnym silniku dopiero jak sie rozgrzeje zaczynaja dzialac wiec odpaddaja jak juz to czujnik temperatury

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] ogromne spalanie na zimnym silniku, falowanie.
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 17:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
albo uklad zaplonowy, albo jakies podcisnienia, sprawdzilbym czy wszystkie swiece sa jednakowo czarne, by wiedziec na czym sie stoi. temat ogolnie zagadka.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] ogromne spalanie na zimnym silniku, falowanie.
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 18:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 128
Moje BMW: e36 sedan 93r.
Kod silnika: m43b16
Sonda jest 4 przewodowa ?
Jeśli tak to sprawdź czy po zapłonie pojawia się napięcie na przewodach grzałki.

_________________
podpis nie zgodny z regulaminem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] ogromne spalanie na zimnym silniku, falowanie.
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 19:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Kępno
Moje BMW: 320Ci 2.8
Kod silnika: M52TUB20->B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141409
Gdyby nie grzała sonda wywaliło by błąd na kompie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] ogromne spalanie na zimnym silniku, falowanie.
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 19:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
ale co ma sonda do zimnego silnika ?? na zimnym wogole nie dziala wiec nie tedy droga
jak by falowal na cieplym i wiecej palil to wtedy mozna by sie ja zajac ale w tym przypadku nie ma nic do gadania

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] ogromne spalanie na zimnym silniku, falowanie.
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 19:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
pokaz wykresy z inpy z cieplego silnika.moze bys uszkodzona sonda ktora rozjechala mape wtrysku benzyny.
przez 50-60km silnik na pewno sie zdazyl nagrzac. duze spalanie najczesciej spowodowane jest sonda,ale i rowniez mozesz miec uszkodzony czujnik temp

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] ogromne spalanie na zimnym silniku, falowanie.
PostNapisane: 14 grudnia 2013, 00:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Ze schematu wynika że u Ciebie jest 5 sond z czego 3 regulacyjne i 2 monitorujące:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=18&fg=10

Pytanie: którą z nich wymieniłeś?
Obstawiam, że wymieniłeś element nr 1 ze schematu bo piszesz że wymiana wyeliminowała błąd p0030, który wg opisu dotyczy sondy odpowiadającej za BANK1 czyli cylindry 1-4.

Z INPA analog value 3 widać, że teraz komputer nie otrzymuje sygnału z sondy na BANK2 czyli mierzącej spaliny z cylindrów 2-3. Chodzi o element nr 2 na schemacie.
Brak sygnału nie musi wcale oznaczać uszkodzonej sondy. Obstawiałbym raczej że przerwany jest przewód, albo zaśniedziała wtyczka.
Żeby to sprawdzić przydałby się schemat elektryczny.

Pozdrawiam
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL