BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [eXX] liczba akt. sw. stop w LCM a autentyczny przebieg
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 21:53 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Witam,
Z jaka najwieksza liczba spotkaliscie sie w LCM w zakladce Counter - liczba aktywacji swiatla stop? Dzis wpadlem w szok, bo diagnozowalem e46 m47n 2003. Auto kupione pare dni temu od przekretow z Gniezna. Jesli prawda jest ze podana wyzej liczbe dzielimy przez 1,8 i wychodzi przyblizony przebieg, to podzielcie sobie 928000 :D.

Dla porownania moja e39 - 530000 magiczna liczba, a na blacie 292000km. By sie zgadzalo ;).

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] liczba akt. sw. stop w LCM
PostNapisane: 16 grudnia 2013, 22:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
dla mnie ten przelicznik jest jakis dziwny... a jak ktoś dużo częściej wciska stop to znaczy ze ma 2 razy taki przebieg? xD a jeśli ktoś jeździ tylko po autostradach i prawie nie dotyka hamulca a tak naprawde ma przelot 500 000 km :P

z ciekawości muszę zajrzeć u siebie ale ta teoria jest mocno naciągana moim zdaniem.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] liczba akt. sw. stop w LCM
PostNapisane: 17 grudnia 2013, 08:16 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Nie wiem, w dwóch moich bmw zgadzał się ten przelicznik:P. Oczywiście nie co do 1km. Ale coś w granicach błędu 5-10kkm. Nikt przecież nie będzie się bawić w przekręcanie licznika o 10, 20 czy 50 kkm. Jak już to zmieniają 100, 200, 300k km :D.

Poza tym nawet trzymając się Twojej wersji i wierząc w prawdziwy przebieg na blacie - 242kkm. To te auto musiało hamować niemal 4 x na każdy km :D. Czyli co 250m:D. Jakoś średnio chce mi się to wierzyć.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] liczba akt. sw. stop w LCM a autentyczny przebieg
PostNapisane: 17 grudnia 2013, 11:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Zywiec napisał(a):
z ciekawości muszę zajrzeć u siebie ale ta teoria jest mocno naciągana moim zdaniem


tak mysle, ze lokalnie, czyli przyglądając sie jakiemuś niedużemu przebiegowi, to masz racje,
ale założe się, że kiedy przebieg wzrasta, i lata użytkowania auta również, i te lata są bardzo ważne w tej sytuacji, to ten współczynnik ilości hamowań do przebiegu jakoś tam sie ustala....
W sumie ciekawa sprawa, myśle z bmw czerpie takie dane, jak ludzie sie podpinają pod kompa w serwisie, i potem przydaje im sie to do analizowania.

To podobnie jak z monetą może być, jak rzucisz 10 razy, to trzy razy będzie orzeł,
a przecież prawdopodobieństwo wynosi 1/2, ale jak rzucisz 100 tys razy, to połowa wyników z dokładnością iluś miejsc po przecinku, to będzie właśnie orzeł.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [eXX] liczba akt. sw. stop w LCM a autentyczny przebieg
PostNapisane: 17 grudnia 2013, 11:28 
Boogie napisał(a):
ale założe się, że kiedy przebieg wzrasta, i lata użytkowania auta również, i te lata są bardzo ważne w tej sytuacji, to ten współczynnik ilości hamowań do przebiegu jakoś tam sie ustala....


na pewno... przykład z monetą dobry, choć nie można wykluczyć, że na 10 rzutów będzie 10 orzełków ;)


W przypadku samochodów, przebiegów i wciskania stopu, to jednak sądzę, że należałoby ustalić pewne widełki, np. jeśli to jest 1,8, to np. 1,6-1,7 lub inne i taki przebieg i potem można by wyznaczyć, że z jakimś tam dość wysokim % (np. 99,5%) ustalić, że przebieg jest autentyczny lub nie... Jakby zebrać tak jak Boogie mówi, ileś danych na ten temat, to można by z palcem taki wzór wyznaczyć, żeby sobie sprawdzać.

Owszem, jedni jeżdżą po mieście, inni autostrady, jeszcze inni po górach itd. i różnie klikają stopy, ale mimo wszystko da się to wyznaczyć. Z tego samego powodu, że różny mają styl, to się ustala wytrzymałość skrzyni biegów - ten, co jeździ głównie w mieście, będzie więcej korzystał z 3 biegu, niż ten, co napiera 100km dziennie autobahnem, a mimo to, tak samo mają policzone skrzynie ("żywotność skrzyni" przy jeździe na każdym biegu jest indywidualnie ustalana).


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL