Witam serdecznie.
Od jakiegoś czasu Was czytuję.
Nie tak miał wyglądać mój pierwszy post na forum, ale tak to bywa .....
Ponad miesiąc temu zdobyłem powyższe autko i jak na złość właśnie teraz mam możliwość kupna innego, za którym biegałem ponad 2 lata - więc nie mam wyjścia bo potrzebuję funduszy i muszę sprzedać ukochane e21.
Autko, jak na zdjęciach poniżej zobaczycie jest "ubrane" w grill z epoki potocznie zwany "Taifun".
VIN:
WBAAG0103D8602832
Z tego co udało mi się samemu rozkodować (w necie):
Type code - 1701
Chassis number - 8602832
Type - 315 (EUR)
E series - E21
Series - 3
Type - LIM
Steering - LL
Doors - 2
Engine - M10
Displacement - 1.60
Power - 0
Drive - HECK
Transmission - MECH
Colour - ACHATGRUEN METALLIC (177) (agat zielony metalik)
Upholstery – kolor tapicerki(0123)
Prod.date - 2.03.1983
Options:
S209A - SPERRDIFFERENTIAL 25%
S218A - SPORT-LEDERLENKRAD II (kierownica sportowa skórzana II)
S285A - LM RAEDER/BMW STYLING (BMW light alloy wheel BMW styling – alufelgi stylizacja BMW)
S320A - MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL ( Deleted, model lettering – napis model usuniety)
S514 - HALOGEN HAUPTSCHEINWERFER (Halogen reflektor - reflektory halogenowe na żarówki typu "H")
S616 - BMW BAVARIA S MONO VF (radio - obecnie oryginału brak)
S680A - RADIOANTENNE MANUELL
S979 - VELOURS-FUSSMATTEN VORN UND HI (dywaniki welurowe)
Jeżeli, ktoś potrafi rozszyfrować więcej w VINie, to bardzo proszę.
Według powyższych danych, pomijając aktualny brak radia "Bavaria S mono VF" to auto jest w oryginale.
Auto ma obecnie przebieg 250 tys. km. - zgodnie z wskazaniami licznika i z kompletami książek serwisowych.
Historia auta:
2.03.1983 - Data produkcji
12.09.1983 - auto trafia do sprzedaży (dilera - salonu)
23.09.1983 - Pierwsza rejestracja - Niemcy, miasto: Schwabach (Bawaria)
25.08.1986 - auto trafi do Grecji - miasto Serres
16.04.2007 - drugi właściciel w Grecji - miasto Katerinii
22.11.2013 - kupuję samochód
29.11.2013 - uzyskuję od tutejszych urzędów dokumenty niezbędne do eksportu samochodu (rejestracji w Polsce lub w innym kraju)
Obecnie samochód wraz z zemną znajduje się w Grecji.
Przeogromną zaletą tego auta jest jego stan - zwłaszcza podwozia:
- podłoga od zewnątrz i od kabiny - nigdzie nie ma nawet śladu rdzy ( a o dziurach nie ma mowy)
kilka zdjęć jako dowód
Stan podłogi i całej blacharki to w dużej części zaleta tego, że od 86 roku auto jest w Grecji i miało dbających właścicieli.
Jest też i wada greckiego klimatu - tutejsze słońce po prostu potrafi "spalić lakier" co jest tu widoczne nawet na kilku letnich samochodach.
Bemka potrzebowała by nowego lakieru dachu:
a na pokrywie bagażnika jest kilka plam gdzie złuszczył się klark
Oferowane e21 jest całkowicie sprawne mechanicznie - Silnik, zawieszenie, skrzynia biegów, hamulce, itp, itd jest normalnie działające. Auto jest jeżdzące.
W silniku jedynie trzeba zregenerować pompę podającą paliwo do gaźnika. Oryginalna jest odpięta (pominięta w zasilaniu), a zamontowana jest elektryczna, która w zupełności spełnia swoje działanie i autko normalnie jeździ, odpala, przyspiesza, itd. Kilka razy w tygodniu jeżdżę samochodem.
Pompkę tą założył tutejszy mechanik za czasów poprzedniego właściciela. Oryginalna pompka zaczęła delikatnie przeciekać i mechanik, aby auto mogło być "na już gotowe" wstawił pompkę elektryczną.
Obecnie oryginalną pompkę mam już namierzoną (niestety w Gr, w mojej okolicy nie umiem zdobyć zestawu naprawczego).
Wnętrze auta:
Wewnątrz również wszystko działa - wentylator, nagrzewanie, podgrzewanie tylnej szyby, kazda żaróweczka świeci, siedzenia się rozkładają, przesuwają, itp, itd.
Jedyne co trzeba zrobić to popracować nad tapicerką siedzeń - zaczęła się już poddawać mijającemu czasu i są pęknięcia (rozerwania) materiału - ale każde zostało zabezpieczone, czyli podklejone od spodu i sklejone z sobą, każdy prążek podklejony i przyklejony do kolejnego aż do całkowicie sprawnego kawałka materiału.
Na oparciu kierowcy w boczku na wysokości lędźwi jest wytarta dziura, ale jest już "na sucho" wstawiona łatka.
Tapicerkę siedzeń mozna albo wymienić, albo .... ja zastanawiałem się nad tym, aby częściowy wykorzystać zewnętrzne części foteli i materiał z zagłówką na naprawę uszkodzeń, a w tych miejscach wstawić materiał, który jest na bokach foteli i na ich tyle.
Niewątpliwą zaletą auta jest jego stan podwozia oraz blacharki, chociaż gdy przeglądam różne ogłoszenia to sądzę, że na całą resztę też nie ma co narzekać.
Mój plan na e21 było doprowadzenie do stanu fabrycznego (salonowego).
Mimo, iż obecnie chcę (muszę) sprzedać auto, to w najbliższym czasie zabieram się za felgi, bo mają nalot z klocków. Następnie planowałem pracę nad tapicerką siedzeń. Z resztą codziennie coś "głaskam" i "pieszczę" w aucie - obecnie mam przerwę w pracy, więc "dniówkę" zaliczam przy e21.
Cena:
- za autko ostatecznie muszę dostać 1500 euro i na obecną chwilę odbiór w Grecji (przy okazji fajna wycieczka).
Zainteresowanemu podam dokładny adres, ale żeby móc zorientować drogę podaję, że od granicy w Cieszynie jest dokładnie 1460 km (jadąc przez Węgry, Serbię, Macedonię). Gdyby ktoś się decydował na przyjazd podam dokładną trasę - miasto po mieście. Osobiście trasę PL - GR pokonuję kilka razy w roku.
Na dzień dzisiejszy mam wszystkie dokumenty wymagana w Polsce do rejestracji.
Gdyby, ktoś chciał tym autem przyjechać do PL, trzeba wykupić tablice wywozowe, koszt około 300 euro i tablice są na miesiąc ( w Grecji nie ma tablic wywozowych na krótszy termin). Sądzę, że auto spokojnie da radę pokonać tą trasę. Gdy szukałem auta dla siebie to szukałem całkowicie sprawnego bo część odbudowy planuję robić w PL. Tak, więc planowałem tym autem jechać do PL na wiosnę lub najpóźniej na wakacje.
Kupującemu opłacę jeden nocleg w pobliskim hotelu lub zapraszam na łózko polowe u siebie :piwko:
A i jeszcze jedno - gdyby kupujący chciał to mogę do auta dorzucić zwykły grill i światła - mam w okolicy namierzone punkty gdzie można zdobyć "co nie co".
Pozdrawiam
p.s.
Zainteresowani proszę - pytajcie, pytajcie .... zdjęć mam bardzo dużo, a i do auta nie daleko, więc co potrzeba to będę Wam pstrykał i wysyłał.
Piszcie tu lub na PW lub
menadzer0@gmail.com Telefon prześlę zainteresowanym, ale to numer zagraniczny.