BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 czerwca 2025, 20:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [eXX] Żywotność M40
PostNapisane: 2 lipca 2006, 18:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 151
Lokalizacja: Wieliczka\UK
Moje BMW: e46 1.8
Kod silnika: M43B19
Witam zastanawiam się czy silnik M40 jest wytrzymały po ilu tyś zaczynają się problemy (zakładając że nie ujerzdza się go cały czas pilnuje oleju i takie tam ) Wiadomo zaworki i popychacze to mankament tych motorków moja bunia ma 100 tyś i pare tam km jak ją kupiłem z niemcowni to miała 96tyś i zastanawiam się przy ilu km zacznie się sypać??
Napewno jest wielu forumowiczów posiadających taki silniczek i z roznymi przebiegami i doswiadczeniami za wszelkie info thx :mrgreen:


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 20:31 przez D8vil, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2006, 18:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
oczywiscie zalezy na jakim oleju byl jezdzony i jest nadal...to podstawa w tych silnikach...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2006, 19:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 151
Lokalizacja: Wieliczka\UK
Moje BMW: e46 1.8
Kod silnika: M43B19
jezdził na syntetyku teraz na castrol gtx magnatek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2006, 19:19 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
jezeli lata na syntetyku to problemy go tak szybko nie dotkna...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2006, 20:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
ja mam m40 i przejechane 200 tys. olej mineral... i ... i ... coś nie tak z nim :(

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lipca 2006, 21:55 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
MichcioManiak napisał(a):
ja mam m40 i przejechane 200 tys. olej mineral... i ... i ... coś nie tak z nim



Panowie coś mi te wasze przebiegi wyglądają na mocno cofane. 200 tys. razy 2 to się zgodze. Mam e39 ma na liczniku 215 tys. i myśle że co najmniej o 100 tys jest cofnięty. ( jak kupuje się od niemca to co oni nie cofają liczników? )

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2006, 07:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
M40.. jeżeli się zmienia olej i jeździ na 5W40 to nic się z tym nie dzieje, tak samo jak z innymi.
Jak ktoś przegapiał zmiany oleju, albo nie daj Boże posłuchał sie jakiegoś idioty i wlał tam półsyntetyk lub minerał to będziesz miał na 100% do wymiany wałek, popychacze, dźwigienki.
Jeżeli teraz jest ok, upewnij sie jaki masz olej.. jak inny niż 5W40, zmień na 5W40.

...swoją drogą M40 to chyba temat tabu w Monachium.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2006, 08:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Dół silnika M40 jest tak samo wytrzymały jak w innych silnikach i przebiegi rzędu 400tys nie powinny być problemem. Problemy mogą się zaczynać od uszczelki głowicy w górę tak jak piszą wszyscy, lecz zrobić kapitalny remont głowicy raz na 200tys nie jest chyba zbyt dużym wydatkiem.
Problemy zaczynają się, jeśli ktoś się zastanawia nad zainwestowaniem w remont. Wtedy wszystko zaczyna się sypać po kolei.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2006, 11:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Czyli chłopaszek od którego kupiłem i który wlał 15w40 sp.... mi silnik? :twisted:
Moge teraz wlać bez obawy pełen syntetyk? Nic mi się nie stanie z silnikiem?

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2006, 11:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
witam z tego co mi wiadomo wiekszośc jeżdzi na półsyntetykachja osobiście też mam 180 tysiecy i narazie nic sie nie dzieje. mineralny owszem może zaszkodzić ale półsyntetyk do tego motoru jest chyba o.k oczywiście jeśli ktoś jeżdził na syntetyku i nie zmieniał na inny niech tak dalej jezdzi.przejście z półsyntetyka na syntetyk może sie wiązać z problemami zależy jeszcze ile sie uzywało półsyntetyka było już nie raz na forum syntetyk może wypłukiwać nagar i można pozatykać kanaliki. z tego co pamietam na początku lat 90-tych nie było jeszcze syntetyków a wiec... jakie oleje przewidywali producenci ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2006, 12:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Półsyntetyk do m40 nie jest ok. Ja miałem wlany i wymieniałem wałek, popychacze i dźwigienki.. koszt koło 1500 więc nie jest to przyjemność. Większość jeździ na półsyntetykach bo jacyś 'znawcy' mówili 'masz pan koło 200 tyś to lej pan półsyntetyk albo minerał' co jest bzdurą... i dlatego też większość ma z m40 problemy.
Ci których znam którzy mają 'od dziecka' lane 5w40 nie mają problemów i ich m40 cały czas ładnie hulają. Przykład: 'fleex' - miał m40, nie miał problemów, lał tylko 5w40.

Fabryka zaleca 5w40. Taki teraz leje. mam 220 tyś przejechane. Paradoksalnie, na 10w40 brał trochę oleju, na pełnym syntetyku nie bierze nic.
Nawet jeśli miałby zacząć brać, lepiej dolewać niż robić głowice co chwile.

Jak masz 15w40 spuść to czym prędzej i wlej 5W40 markowy.
Ja robiłem to dośc 'drastic' bo jeszcze przepłukałem silnik 'auto flushem'. Wszystko wyszło na +.

M40 to silnik wrażliwy na olej i w nim 'nie ma sory'. Co by się nie działo, nie wolno lać innego niż 5w40.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2006, 19:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 151
Lokalizacja: Wieliczka\UK
Moje BMW: e46 1.8
Kod silnika: M43B19
I co teraz???
jak kupowałem swoką bunie miała 96tyś zmieniłem na castrol 10w40 teraz ma dokładnie 106tyś i jest po drógiej zmianie oleju na ten sam .Pytanie czy moge pzeskoczyś znowu na syntetyka (jestem tym autkiem 2,5 tyś od domu i niechce żeby się okazało że serduszko padło :( ) jak radzicie bo jezeli wiąże się to tylko z tym że mam troszke oleju dolewać to luzik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2006, 21:27 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Kyo, ja jeżdże w swojej e39 na mobil 1 0W40, czy dobrze :?: czy polecasz cosik lepsiejszego :?:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2006, 22:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 629
Lokalizacja: Warszawa
Kod silnika: N42B18A
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=100165
Zgadzam sie z Kyo.Jesli lać olej do m40 to tylko syntetyk. Sam jezdze na syntetyku i zadnych problebow nie mam.

_________________
Obecnie: E36 318i
WczeÂśniej: zÂłota E36 316i

zobacz moje autko: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=2030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2006, 07:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Biały, chyba masz ok, poza tym w E39 już jest normalny silnik nie wrażliwy tak mocno jak m40. Najlepiej zobacz w instrukcji co było wlane 'od nowości' i lej właśnie to.

devil, zmień na syntetyk, nic sie nie stanie. masz tylko lekko ponad 100 tyś. Ja przeskoczyłem przy ponad 200 na dodatek z fest płukankiem i nic się nie stało (bo niby co się miało stać :)).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2006, 09:44 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Kyo, niemiec lał 0W30 to chyba nie robi różnicy :?:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2006, 18:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Myśle że niema, to są już dobre oleje, pełne syntetyki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2006, 10:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1174
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: brak
Garaż: było V8
Chciałem odświeżyć nieco temat dotyczący oleju.

Może ktoś się orientuje (zna z autopsji) co za olej lany jest a następnie sprzedawany jako oryginalny MOBIL SUPER S 10W 40 za 69zł. skoro normalnie kosztuje ponad 100zł.
Co ciekawe np. na Allegro sprzedają olej w takiej cenie ale filtry (Filtrona) mają droższe niż w sklepie :D .
I jeszcze jedno - w Polsce olej Mobil S 10W 40 nie jest dostępny w 5l baniakach , nawet u dystrybutora a gość sprzedaje w 5kach twierdząc , że to oryginalny kupiony w Niemczech olej - czy to może być prawda ? Cena 100zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: postrach:)
PostNapisane: 26 lipca 2006, 00:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 4
Lokalizacja: Mielec / KrakĂłw
witam
a ja żeby nie było tak teoretycznie przedstawię moje doświadczenia z dwoma m40. w pierwszym strzelił pasek rozrządu, ale to przez moją głupotę bo nie zmieniłem na czas. Wymieniłem sobie silnik na taki sam tylko że w lepszym stanie i po 5000 km pękł mi zawór w czwartym cylindrze i zmasakrował tłoka tak że wyszedł mi w 2 kawałkach przez blok.
Prawdopodobnie powodem było przegrzanie do którego doprowadził jeden z poprzednich właścicieli, bo napewno nie spinanie silnika i kręcenie po obrotach bo auto było z automatem wcześniej a gdy była już ręczna skrzynia nie jeździłem zbyt mocno.
zamieszczam małą galeryjkę z remontu autka i wymiany silnika na m20, na razie skromna bo jest uzupełniana na bierząco
pozdrawiam i życzę miłej jazdy, a w razie problemów służę pomocą, bo m40 już znam na pamięć milimetr po milimetrze
dawid brain69
galeria z remontu auta i wymiany silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2006, 10:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 147
Lokalizacja: KrakĂłw, PBZ
180tys. km - no problems at all. Wymieniać olej co 10 tys. pasek rozrządu co 50-60tys. i do 300tys. dobije myślę bez problemu.

@brain69: dziura po tłoku jest boska ;]

_________________
PracujĂŞ sobie spokojnie na moje e36... | M40 Victim | Moje BMW | clickme.pl


Ostatnio edytowano 9 sierpnia 2006, 08:46 przez vero, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL