BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 00:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e39] 540i , dodatek Ceratec LM, ktoś używał??
PostNapisane: 4 lutego 2014, 08:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
wiem wiem... nie musisz tego tlumaczyc. to co pisza na forach to jest jakies przewrazliwienie na punkcie olejow i przyzwyczajenie ludzi jak z czesciami na montaze fabryczne, (bo coś sie stalo komuś jak zamontował inną...tak, albo cos w tym stylu...). nie musze o tym czytac, wiem jak jest i wiem na czym pracuja silniki ktore potrafia pracowac w ekstremalnie ciezkich warunkach latami, wiem co sie tam leje. co do tych olejow to po prostu nie ma czegos takiego w tej chwili to jest paranoja. taka regula juz nie obowiazuje. jezdze na szkolenia i pracuje przy silnikach ktore pracuja na roznych olejach, (wysylam rowniez czesci na badania i probki olejow zarowno nowych jak i po przebiegach) to mi wystarcza w zupelnosci, zeby nie pisać na forach o minusach olejow nastawionych na ekologie wzgledem starszych LL-01. bo dzisiejsze oleje zarowno LL-04 jak i LL-01 są olejami ktore duzo lepiej smaruja i chronia niz stare LL-01 sprzed ponad 5 lat i tu nie chodzi tylko o diesla. kiedys bazy olejowe byly z frakcji ropy naftowej bez dodatkow dziś olej ma spelniac troche inne zadanie i to dzisiejsze LL-04 bije na glowe 10 letnie oleje LL-01. samo smarowanie to najmniejszy problem dla producentow olejow w tej chwili i zapewniam, że jest lepsze niż w 10 letnim LL-01. a kto leje LL-01 to po prostu ma jakies stare chore przyzwyzajenia, jest zawziety i nie da sie przekonac, tyle... milion razy dyskutowalem z klientami na rozne tematy, dyskusje nalezy skonczyc jezeli ktos wyskakuje z cytatami, madrosciami z forum i gazet. czasem ludzie sie smieja, z jakiejs nieznanej firmy czesci, ze jej nie zaloza, bo nie znaja firmy, albo na forach sie naczytali opinii jakiegos mechanika ktory sie boi zakladac ludziom nic innego niz fabryka przewidziala (lepsze to niz dobra komedia), i potem ludzie gadaja rozne glupoty, ze tego nie zaloza, nie wiedzac nawet ze dana czesc byla na montaz fabryczny, czy jest az za dobra dla ich silnikow :D tak samo z olejami i w tym momencie nalezy przerwac dyskusje :cwaniak:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 6 lutego 2014, 14:25 przez pawelos666, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i , dodatek Ceratec LM, ktoś używał??
PostNapisane: 4 lutego 2014, 20:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Ja na tym specyfiku przejechałem jakieś 5-6 tys.Co mogę powiedzieć z własnego doświadczenia to silnik pracuje dużo ciszej i łagodniej.I to byłyby wszystkie plusy tego wynalazku.Ogólnie na plus.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i , dodatek Ceratec LM, ktoś używał??
PostNapisane: 6 lutego 2014, 12:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
pawelos666, z tego co piszesz moze wynikać np. że starszy olej jakim bym Millers XFS 5w40/50 LL-98', którego używali ludzie w mocnych autach nawet do okazjonalnych pojeżdżawek i spisywal sie super utrzymując przy takiej jeździe niższą temperature niż inne oleje będzie po prostu gorszym wyborem do benzyny ~2000r i młodszej niż jakiś tam inny olej hc lub pao ale spelniający nowsze LL04 ? Jakoś mi sie w to nie chce wierzyć.

Jeśli mówimy o tym, ze te oleje maja dodatki czyszczace itp to na forum Subaru jeden użytkownik pokazał jak wygląda w środku silnik po 40kkm na Millers CFS 5w40, ktory nie ma rzadnych norm long-life etc. Silnik był mega czysty w środku (głowica, tłoki, cylindy - rozebrał go bo zabił motor na torze z braku oliwy w silniku).

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i , dodatek Ceratec LM, ktoś używał??
PostNapisane: 6 lutego 2014, 13:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Millers to niezalezna marka CFS o ktorym piszesz jest na pelnej bazie z potrójnych estrów, taki olej nie musi miec dodatkow zeby utrzymywal silnik w czystosci. Jest to olej wyczynowy. Jest duzo dużo lepszy niż polsyntetyczny olej LL-98 BMW 10w40. Ma prawo zachowywac czystosc w silniku, to ze nie spelnia wyzszych norm olejow Long Life i nie moze byc stosowany przy filtrach dpf/fap to inna sprawa. Silnik M54 nie jest silnikiem wysilonym, który łapie nie wiadomo jakie temp...dlatego jak zapewne wiesz swiece ktore w nim siedza odprowadzaja cieplo duzo wolniej i maja cieplote tak jak u Ciebie 7 a nie 5 tak jak w podkreconym powiedzmy 1.8T, dlatego tez temp w komorze jest nizsza, lany jest tez olej z mniejsza lepkoscia xW30, dlatego że olej ten w tych temperaturach w pelni go ochroni. Ja np widzialem silniki po 50kkm i wymienianym co 30 tys km Totalu LL-01, nawet nie LL-04 auto po dzwonie (pekniety blok) lanym od poczatku do nowego auta i silnik wygladal idealnie, tylko dlatego ze olej byl odporny na dlugie okresy co zapewnia LL-01/04...powiedzmy ze w cywilnych autach na samo zuzycie czesci nie mamy wiekszego wplywu. Mamy wplyw na czystosc silnika, ktora ma potem ogromne znaczenie przy osiagach w silnikach eksploatowanych juz przy wielkich przebiegach jesli zalewaliśmy olej syntetyczny (w pelni) lub inny olej z dodatkami do diesli z norma LL-01 czy 04. Natomiast jesli mamy auto ktore sie grzeje, wtedy mozemy siegnac po oleje: Millers XFS 5W-40 badz XFS 5W-50, Castrol TWS Motorsport 10W-60, Castrol Edge Sport 10W60, Mobil 1 5W-50 Rally, Valvoline VR1 5W50. Do M54 nie ma potrzeby, naprawdę ;) Co do olejow Millersa te z czasteczkami nano pozwalaja uzyskac wieksza moc maksymalną, ale moment obrotowy spada :luka: PS. naszczescie czasy sie zmieniaja oleje do diesli i benzyn ujednolicają w jedno i mamy Millersa XF API SN, LL-04 i LL-01, ktory jest tez drozszy od tego z nano EE :)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i , dodatek Ceratec LM, ktoś używał??
PostNapisane: 6 lutego 2014, 16:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
CFS podałem tylko jako przyklad, ze takie oleje pao jak millers czy ams nie musza być hiper super LL 04 do dpfa zeby zapewnic w silniku czystosc (inna sprawa, ze jeździ sie na nich 10-12kkm a na cfs zapewne połowe mniej lub zmieniamy po dwóch pojeżdżawkach po torze). Dlatego ja do benzyny NA leje po prostu normalnego syntetyka 5W40 choć akurat do m54 jak piszesz zalecane jest 'x'w30. Co do XFS'a to byl on po prostu cywilnym olejem, ktory zapewnial lepsza ochrone z racji bazy itp. wiec akurat taki olej do m54 byl raczej idealnym wyborem.

pawelos666 napisał(a):
naszczescie czasy sie zmieniaja oleje do diesli i benzyn ujednolicają w jedno i mamy Millersa XF API SN, LL-04 i LL-01, ktory jest tez drozszy od tego z nano EE

Uniwersalizacja :hyhy: twierdzą, ze trafia do szerszej grupy użytkowników równie dobrym lub lepszym produktem i tak jest - kasa :hyhy:

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i , dodatek Ceratec LM, ktoś używał??
PostNapisane: 6 lutego 2014, 16:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
CFS to wyczynowy olej lany do sportowych aut / uturbionych :) wszedzie tam gdzie temp w komorze jest duzo wyzsza niz m54 uzyskuje na wysokich obrotach. przy benzynie wiecej uzyskasz lejac do m54 olej nanodrive NT. bedzie czuc nieco roznice, lepkosc 5w30 starcza na uliczne przygazówki dla m54, co innego jak masz zalozone w tym turbo, w kazdym badz razie 0w30 do motorsportu ogarnie m54 jakbyś nie cisnął i nie chodzi mi tu o temp w komorze ale już oleju w silniku. spokojnie wytrzymuja takie do 150 oC. tylko ze na takim oleju nie jezdzi sie caly sezon. taki olej stosuje sie do wysokokrecacych sie silnikow gdzie roznica w przyroscie mocy z olejem NT jest spora. czyli naprzyklad wlewa sie CFS 5w40 NT do silnika ktory mial fabrycznie 5w30, czyli jezeli jezdzisz po torze, mozesz taki olej stosować, ale to naprawde musiałoby latać katowane po torze :znudzony: wtedy w wysokiej temp masz lepkosc 14 a w niskiej 80, olej zachowuje sie wtedy w niskiej jak olej do diesla a w wysokiej jak olej wyczynowy

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 16 lutego 2014, 20:18 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i , dodatek Ceratec LM, ktoś używał??
PostNapisane: 7 lutego 2014, 14:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
pawelos666, dobrze,ze to piszesz ale mi tłumaczyć nie musisz :rotfl: nie jeżdżę na oleju CFS czy nawet jakimś 'cywilu' 5w50 :hyhy:

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i , dodatek Ceratec LM, ktoś używał??
PostNapisane: 16 lutego 2014, 13:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
!kuchar drążycie grube tematy, a zasada jest prosta, prostrza niż by się wydawało. Jak czytam o olejach na forum to sie smieje, wiec pomyslalem ze napisze cos co moze pare osob ladnie zaskoczy i oprocz ogladania silnika, kontrolowania TBN, popiołow siarczanowych, pomysla po prostu o najwazniejszej sprawie, czyli o "tarciu metalu". Jakies kupowanie oleju na marke czy na lepkosc...co to wogole jest? albo na ceny 160-240zl, drogi to pewnie dobry dla kazdego... nic bardziej mylnego. Wiesz czemu? bo te np millers c3 EE 5w30 za 200zł maja lepkosc kinetyczna ASTM D341 w temperaturze -20oC duzo gorszą niż ma mój Total 0w30 ktorego zalewam ze wzgledu na turbinę i oszczednosc paliwa zimą w temp -20 glownie do temp 0oC . Jesli zlewam go czesto to wszystko ok. Zima to co sie dzieje przy 50oC nas nie interesuje zbytnio. W cywilnym autku ktore nie jest garażowane liczy się lepkosc kinetyczna w temp -20 do +10oC owszem ale to co mamy pozniej czyli cała ta lepkosc kinetyczna od jak sie juz troche olej nagrzeje przy ~50oC (zmieżająca do 100oC *ktorych cywilne auto i tak nie uzyska wtedy ma stale 12-14 cSt), wplywa już na moment obrotowy i na osiągi. Lepkosc kinetyczna do tego momentu jest 2x wazniejsza w cywilnym autku ktore jest odpalane na dworze i ma turbosprezarke niz cale te dodatki pao i oleje racingowe jakies 10w60 czy 5w50 one w niskich temp zwiekszaja tarcie tym silnikom i utrudniają prace, powiem wiecej total 0w30 za 120zl ma lepkosc w -20 2400, shell ultra 5w40 ma 3200,a amsoil efm 5w40 za 240zl ma kolo 3600 cSt w -20oC. Oczywiscie jesli chce sie z auta wydobyc na bardzo goracym silniku moc to trzeba patrzec tez na punkty kalibracji takich wykresow od temperatur 40 do 100 stopni, jak ta lepkosc narasta, reszta to w sumie bzdura. Ktos kto nie ma turbosprezarki i auto trzyma w ogrzewanym garazu i odpala w temp +10 czy +15 moze sie pokusic o olej wiekszej lepkosci w temp 40 i 100oC i wyjdzie na tym lepiej i tu wygrywa total 5w40, Moly 4100, czy syn-power 5w40 ktore to znow w niskich temp maja wieksza lepkosc i nie nadaja sie do odpalania silnikow z turbo w ujemnych temp. Zalecam lać to co katalog zaleca i ewentualnie sprawdzic lepkosc w -30 -20 -10 oraz 0oC jezeli czesto palone zimą i male dystanse. Silniki diesla sa scislo pasowane, wiec nie nalezy przesadzac z lepkoscia w niskich temp., bo to zwiekszy tez spalanie paliwa. Wysoka lepkosc kinetyczna jest wazna tylko przy silniku katowanym wtedy lepkosc przy 100oC wynosi stałe 14-20 cSt, problem w tym że taki olej przy 40oC ma zbyt dużą lepkość... Przy pracy silnika na wysokich obrotach ma to sens, oraz przy silnikach luzno pasowanych lub z przebiegami, gdzie są już znaczne luzy. Oleje wyczynowe np Shell Helix Ultra Racing 10w60 mają w 100oC lepkosc okolo 25.

dla zrozumienia proste wykresy wyliczone z dwoch punktow kalibracji przy 40 i 100oC, przepraszam ale nazwy angielskie olei zmienil mi tlumacz na polskie

Obrazek

a teraz male wyjasnienie czemu do BMW diesla lany jest castrol 5w30 (druga najnizsza lepkosc w kolejnosci od dolu przy -20oC, kolor czerwony, niżej pod nią total z olejem 0w30), takie rzeczy mają znaczenie przy dobieraniu olejów przy dieslach z turbospreżarką

Obrazek

poslużyłem się wykresami żeby wyjaśnić bardzo ważną rzecz przy wyborze oleju. olej musi mieć jak najniższą lepkość cSt w 40oC i jak najwyższą w 100
w praktyce przy 40 stopniach dobrze jak ma poniżej 70 cSt, natomiast w 100oC dobrze jak lepkość wynosi powyżej 14 cSt
poniżej wykres dla oleju idealnego (ostatni w tabeli), popatrzcie na wykres..., odbiega od reszty i do tego ma dążyć idealny olej (wpisalem tam swoje patametry)

Obrazek

na w/w parametry lepkosci kinetycznej w 40 oraz 100oC należy zwrócić uwagę w pierwszej kolejnosci przy kupnie oleju, to są podstawy, potem ile ma koh/g TBN, czy jest full saps, i jakie bazy ma w składzie :ok:

Oczywiście wykresy tego typu nie oddają w 100% charakteru oleju, wszak są to wartości przybliżone dla cieczy idealnej, wiskozatory mają różną charakterystykę i na pewno nie da się przewidzieć przebiegu lepkości bez badań. Stąd Amsoil mimo klasy 5W40 ma lepszą pompowalność w niskich temp. niż wiele 5W30. Z jednej strony niższa lepkość przy rozruchu tym lepiej ale jak to w życiu nie ma nic za darmo. Jedna kwestia to baza, tu uzyskuje się najbardziej trwałe w funkcji przebiegu parametry. Dodatki VI które poprawiają lepkość na ciepło mogą ulegać i rozpadać się, strata lepkości jest zauważalna, co gorsza mogą tworzyć depozyty a wtedy ciągną za sobą zasadowość. Ostatnia kwestia to depresatory poprawiające właściwości na zimno. Tu także zależy jakiej będą jakości i w jakiej ilości. Dlatego oprócz brania pod uwagę wartości lepkości na ciepło powinniśmy uwzględniać parametry w niskich temp. Przez takie tabelki można nieźle lawirować i dyskredytować oleje natomiast w badaniach wychodzi co jest wart dany olej i nierzadko olej o potencjalnie słabych parametrach ma po prostu mocną bazę i mało ulepszaczy, dzięki temu długi czas chroni silnik. W drugą stronę były już oleje o parametrach z kosmosu a w praktyce tylko ludzie o "wielkich jajach" wytrzymali z nimi 10 tys. km, sprawa jest o tyle zabawna że potencjalnie miały dać radę 30 tys. km.
Wracając do wykresów to nawet minimalna zmiana lepkości, nawet w granicach błędu może nieźle poprawić olej. Amsoil AEL czy AFL osiąga temp. o nawet 15 st. niższe od Castrola Edge 5W30 czy Liqui Moly Top Tec 4200 a to już ma ogromny wpływ na żywotność oleju (utlenianie) a co za tym idzie turbosprężarki. Stabilności temp. nie podaje żaden producent a ma to kluczowy wpływ na olej i silnik. Niższa lepkość daje lepszy przepływ a więc lepsze chłodzenie ale olej musi mieć lepkość dobraną do konstrukcji silnika, wszystko z głową.

z dobrych olei mogę polecić jeszcze
Total ineo mc3 5w30
Valvoline 5w30 syn-power xtreme - nowość
Amsoil European EFM 5W40
Amsoil Premium DEO 5W40
Amsoil HDD 5W30
Mobil 1 New Life 0W40 (mimo opinii w stylu mobil i castrol to dno jest to bardzo dobry olej, jest udział bazy technicznie syntetycznej)
Motul X-Max 0W40 (nowa formulacja, nie sprawdzona), szkoda że zastąpił legendarnego Motula X-Lite 0W30
Neste City Pro 0W40
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 (bardzo duży udział bazy syntetycznej)
Castrol Edge 0W40 (Castrol uważany nierzadko za dno akurat ten olej ma świetny, znacznie mniejszy pobór w stosunku do nowego X-Max, temp. płynięcia abstrakcja -60st., duża zawartość bazy syntetycznej)

Mid sapsa nie ma co się bać, stosuje się dodatki bezpopiołowe jak syntetyczny molibden.. zostały ostatki starej formulacji Amsoila European AFL 5W40 którego skuteczność, świetna ochrona jest potwierdzona badaniami w modyfikowanych dieslach, jest stabilniejszy temp. niż Motul 300V czy Millers CFS a jest to olej cywilny a nie tylko na tor. EFM jest podobny i full saps.

Jeśli szukamy ochrony bez kompromisów zawsze można olej wzmocnić dodatkiem nanoboru (archoil AR9100) lub WS2 (Archoil AR9200).

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i , dodatek Ceratec LM, ktoś używał??
PostNapisane: 17 lutego 2014, 22:04 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
pawelos666, a co myślisz/wiesz o Shelu 5W30? pytam bo na takim moja bem jeździła w De.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i , dodatek Ceratec LM, ktoś używał??
PostNapisane: 17 lutego 2014, 22:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Dystrybucja niemiecka shella jest ok. Nie sa to juz nowe oleje w tej chwili ale na tamte czasy 3-5 lat temu to byl rozsadny wybor. Aso w Niemczech lało ultra extra helixa do diesli BMW. Moge Ci powiedzieć że silniki zalewane od nowosci helix ultra extra 5w30 po 200 tys km na nim wygladaly naprawde ladnie, praca bez zastrzeżeń, osadów nie spotkałem na tym przy silnikach benzynowych, no dobra bardzo male ilosci, ale na tamte czasy bdb olej, a o reszte trzeba by bylo zapytac ludzi, ktorzy zrobili na tym wieksze przebiegi. Jesli chodzi o sama czystosc to super, po klawiaturze, walku, zuzyciu silnika, nic wiecej nie powiem, bo nie jestem "olejowym expertem" od oceny zuzycia czesci. Przewaznie byly to VW. Jakiegoś strasznego gnoju w silniku nigdy w autach jeżdzonych na nim nie spotkałem. Rosyjskie fora z fotkami silników na castrolach :hyhy: :wstyd: nic z tych rzeczy...

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 18 lutego 2014, 11:17 przez pawelos666, łącznie edytowano 12 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i , dodatek Ceratec LM, ktoś używał??
PostNapisane: 17 lutego 2014, 22:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
pawelos666, co tu dużo pisać. Masz dużą wiedze na ten temat. Przeczytałem Twój post dokładnie ze trzy razy :)

Pozdrawiam

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i , dodatek Ceratec LM, ktoś używał??
PostNapisane: 17 lutego 2014, 23:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Ruscy się najlepiej znają na olejach e32 odpalane w -25oC na 10w60 racing lepkosc kinetyczna z 15.000, tak na rozluźnienie filmik ---> http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Qz9HGw1c54
dzwiek silnika i praca po odpaleniu, jeżeli można tak to nazwać bezcenna, to jest dopiero tarcie :wstyd:
"maslo jest da" to pojechał...
a my tu dyskutujemy o żywtoności silników na bazach PAO :oczami:

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i , dodatek Ceratec LM, ktoś używał??
PostNapisane: 18 lutego 2014, 05:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
pawelos666,
Co byś mi polecił do M62TU (często krótkotrwałe użycia, rzadko katowane)?
Obecnie mam http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... r/cid(1827)/synpower_5w-40
niebawem wymieniam. Na stronie valvo, wszystko napisane marketingowym bełkotem, gdzie nie kliknąć, to mamy najlepszy olej. A ja chce, najlepszy, z najlepszych...
SynPower extreme seria dużo wnosi nowego?
http://www.valvolineeurope.com/polish/p ... wer_xtreme
czym one w zasadzie się różnią? Na allegro jest kilka 5w30 i 5w40 MST, ale nie pisze, że "extreme". To jakieś podróbki? Dajcie namiar na jakieś pewne źródło realizujące wysyłki.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i , dodatek Ceratec LM, ktoś używał??
PostNapisane: 18 lutego 2014, 11:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Jeżeli lany byl valvo to przejdz na xtreme tylko 5w40. lepkosci w niskich temp sa znacznie na duzy plus. wczesniejsze syn power mialy wieksze lepkosci w niskich temp. co tam jest nowego jesli chodzi o dodatki to aktualnie sam draze temat jako że ten olej pojawil sie pare tyg temu. jak tylko bede mial pewne informacje od dystrybutora, napisze na forum, bo na stronie valvo sa bajeczki dla kowalskich, jezeli wykres lepkosci nowych xtreme bedzie w rzeczywistosci taki dobry to moze byc to bardzo dobry olej. na Twoim miejscu zalałbym ten silnik syn power ale 0w40 do v8 taki idzie wg katalogu i lepkosc bylaby odpowiedniejsza, te silniki nie sa wysilone specjalnie i nie pala tez oleju, wiec nie widze tam sensu stosowania wyzszej lepkosci oleju, bo po prostu wiecej Ci pali, lepkosc kinetyczna w temp 100oC wystarczy 13cSt, ale zanim silnik sie nagrzeje ma ciezko o tym nalezy pamietac.
Obrazek

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 19 lutego 2014, 01:19 przez pawelos666, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i , dodatek Ceratec LM, ktoś używał??
PostNapisane: 18 lutego 2014, 12:28 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 162
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: M20B25 M52B28
No i następny temat, tym razem o dodatku zmienia się w kolejny temat rzeka "jaki olej do..."
Pzdr

_________________
/// nieregulaminowy podpis ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i , dodatek Ceratec LM, ktoś używał??
PostNapisane: 18 lutego 2014, 15:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Obiecalem Wam napisac cos o nowym xtreme MST. Badam ten temat. Co do Totala ineo MC3 5W30 nic nadzwyczajnego choć cena jest kusząca, nie zaszkodzi do 320d 330d...
Synpower 5W30 MST tez moze byc, ale w sumie bardzo słaba temp. zapłonu, LL lepiej, ale to już low saps. Wszystko zależy od stanu turbiny.

Jeśli chodzi o turbosprężarki to warto co jakiś czas kontrolować overboosty i regulować ustawienia.
Przy skrajnie niesprzyjających warunkach jakie panują w ok. strony gorącej turbo, WS2 lub bor robiłby robotę,
do turbosprężarki z dużym przebiegiem i luzem poprzecznym można pokusić się o ceramikę Xado lub Archoil, przy luzie wzdłużnym raczej regeneracja.
Regeneracja to kolejny temat rzeka, osobiście mogę polecić EMP Turbo

Po usunięciu DPFa, uwolniony wydech zmienia ciśnienie układu, a to może mieć wpływ na turbosprężarkę dlatego warto znów sprawdzić boost- doładowanie.

BMW 320D zalewane może być Amsoilem AFL w starej formulacji, gdy jest to auto bez DPFa podobną mocną bazę ma tutaj Amsoil EFM full saps. Nowa formulacja AFL jest skopana w niskich temp tzn kiedy następuje największe zużycie silnika i turbo więc nie polecam.
Oferta na rynku jest bardzo bogata i wiele pozycji godnych uwagi, choć sprawdzonych obiektywnie mało :( Listę olejów umieszczalem wyzej. Bez DPF zalałbym Amsa EFM, z DPF zapewne Statoila Lazerway LL (wykazywali swego czasu PAO na poziomie 30 %) z dodatkiem właśnie Archoila AR9100.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i , dodatek Ceratec LM, ktoś używał??
PostNapisane: 25 lutego 2014, 19:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
pawelos666, co powiesz o olejach Ravenol ? Chodzi mi o Ravenol SSL 0W40 bmw LL01. Masz jakieś doświadczenie lub info o tej marce ?

Moze sobie zmienie swojego Tridenta 5W40 na inny olej i myslę nad Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40, Millers XF LL 5W40 lub sporo tańszym właśnie Ravenolem.

Temat jest właściwie o dodatku wiec zapytam. Czy dodatek Liqui Moly MoS2 warto sobie kupić i dolać odrazu po wymianie oleju na świeży ?

Pozdrawiam

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i , dodatek Ceratec LM, ktoś używał??
PostNapisane: 27 lutego 2014, 00:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Oj jak Ty lubisz eksperymentować :] Już tłumaczę... Od ravenola ssl mocniejszy jest Neste City Pro 0W40. Ravenol słynie z przekładniówek, silnikówka ma niezłą cenę, wkrótce dołączą do oferty. Synthoil High Tech dobry olej, miałem go i szklanki do końca cichły momentalnie po odpaleniu, bardzo mocna baza, choć przy Neste 0W40 jest jeszcze lepiej. Millers XF LL 5W40 jest krótko na rynku, zastąpił fajne oleje (XFS, XFD), mało opinii. MoS2 do starszych aut daje fajne rezultaty, zostaje tylko do wymiany więc sens jest tylko po wymianie oleju, na dłużej jest Ceratec, ale niewiele drożej otrzymujemy zdrową porcję ceramiki od Xado (w Ceratecu co kot napłakał a bardziej związki antyzużyciowe i kupa molibdenu). :)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i , dodatek Ceratec LM, ktoś używał??
PostNapisane: 27 lutego 2014, 11:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
pawelos666 napisał(a):
Oj jak Ty lubisz eksperymentować

Nie tyle eksperymentować co cena Ravenol'a jest mega zachęcająca a LiquiMoly High tech wiadomo, ze świetna oliwa i pojawił się u mnie w mieście przedstawiciel LM i chyba ma całkiem przyzwoite ceny z tąd chęc na kupno.

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] 540i , dodatek Ceratec LM, ktoś używał??
PostNapisane: 27 lutego 2014, 12:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jeśli stąd chęć na kupno, to polecam...
nie jest to zły wybór, polecam auto przegonić po trasie 500-1000km i wymiany robić co 8000km nawet Totala, czy Valvoline, wystarczy w zupełności do tego silnika, bardzo wazny jest filtr moge polecic tylko: corteco, bosch, man, knecht, mahle. jezeli zas chcesz dluzej jezdzic na oleju (wieksze przebiegi) zmieniaj filtr 2x

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL