BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 14:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M43 nie pracuje na jeden cylinder- dlaczego?
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 12:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E39 530D
Kod silnika: M57D30
Witam serdecznie

Posiadam E36 1.8i z 1998r. M43 z Gazem 5 generacji Vialle.

Problem polega na tym że auto nie pracuje na jeden cylinder dokładnie trzeci licząc od przodu. Skąd wiem? Odpiąłem kostkę od wtrysku i żadnej reakcji. Gdy jest podpięta auto dymi, śmierdzi benzyną, i baaardzo dużo pali, po odpięciu nic nie śmierdzi benzyną, pali normalnie (tzn normalnie na 3 cylindry, ogólnie to nie równo i szatkuje, z tym że nie śmierdzi paliwem). Na gazie jest identyczna sytuacja z podpiętym wtryskiem śmierdzi gazem pracuje silnik tak samo nie równo i szatkuje... Tak jak by nie przepalał w tym cylindrze paliwa (gazu i benz). Kolejną niepokojącą sprawą jest to że paliwo które się nie przepala chyba dostało się do oleju bo śmierdzi z pod korka na pokrywie zaworów paliwem. A po pracy na gazie jest biały osad na korku. Po dodaniu gazu auto baaardzo dymi na biało i chlapie benz i wodą z wydechu.

Miałem jeszcze taką sytuację że robiłem trasę 120km i pod koniec (na szczęście) auto już prawie w ogóle nie chciało jechać jak na 1-2 cylindry, po dodaniu gazu zamiast obroty wzrastać to spadały, bardzo słaba moc ledwo dojechałem do domu, no i wymieniłem to co niżej i teraz taka sytuacja jak wyżej. W trakcie tej trasy auto czasem jechało normalnie (na 3 cylindry bo też szatkowało) a czasem tak jak już pod koniec prawie w ogóle, a o tyle to dziwne było że zmiana na benzynę pomagała i wracało do stanu (3 cylindry), po czym rozpędziłem się włączyłem gaz i znów masakra. I po kilkudziesięciu sekundach poprawiało się na gazie na 3 cylindry tak że dało się jeszcze w miarę jechać.

Poczytałem na forum trochę i wymieniłem: Sondę lambda, świece, cewkę wraz z kablami, przepływkę, nie ma żadnej nieszczelności w dolocie.

Byłem na diagnostyce komp i nic takiego nie pokazało bo wszystko co mogłem już wymieniłem.

Trochę to opisałem chaotycznie ale chyba mniej więcej wiadomo o co chodzi, bardzo proszę o pomoc co może być przyczyną? Podsumowując teraz auto ma wymienione ww. rzeczy, z podpiętymi wtryskami benz i gazu śmierdzi odpowiednio na jakim paliwie pracuje, po odpięciu wtrysków na 3 cylindrze nic nie śmierdzi i pracuje tak samo. Dalej dymi na biało, pracuje nie równo szatkuje, ale wkręca się na obroty w miarę. Poniżej krótki filmik opisujący przynajmniej cześć mojego problemu.

https://www.youtube.com/watch?v=PDFHoGYmCuM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 nie pracuje na jeden cylinder- dlaczego?
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 12:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Ale sprawdzałeś czy tam w ogóle iskra jest ? Jak jest iskra i paliwo to dziwne że nie pali.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 nie pracuje na jeden cylinder- dlaczego?
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 12:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E39 530D
Kod silnika: M57D30
Tak jest iskra taka sama jak na innych fajkach, założyłem nowe świece i nową cewkę razem z kablami, iskra jest identyczna.

No własnie dziwne to jest bo wtrysk gdy jest podpięty to działa bo śmierdzi paliwem a po odpięciu już nie śmierdzi, to paliwo jak by nie zostało przepalone w cylindrze, rzecz taka sama z gazem, czyli wina jest wspólna dla gazu i benz bo raczej nie możliwe ze padły te same wtryski albo komp od gazu i benz. Iskra jest taka sama na wszystkich cylindrach na nowych świecach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 nie pracuje na jeden cylinder- dlaczego?
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 13:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Zobacz jak polutowana jest instalacja LPG, ja mialem tak, że lut się rozpadł (był chyba zrobiony przez autystyczne dziecko a nie gazownika) i czasem nie stykało. W efekcie uwalił mi się DME... Warto sprawdzać w tym kierunku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 nie pracuje na jeden cylinder- dlaczego?
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 13:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
jesli masz iskre, i wykluczasz nie dzialajacy wtrysk lpg i bnzyny to stawiam na uszczelke pod glowica.mialem podobne objawy jak ty

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 nie pracuje na jeden cylinder- dlaczego?
PostNapisane: 4 kwietnia 2014, 13:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Na początek sprawdził bym kompresje na tym cylindrze,przedmuchy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 nie pracuje na jeden cylinder- dlaczego?
PostNapisane: 12 kwietnia 2014, 15:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E39 530D
Kod silnika: M57D30
Ciśnienie na tym cylindrze wynosi 11,5, na pozostałych 13. Powiedzieli mi że to nie oznacza że może nie być pierścienia bo mogło się uszczelnić na oleju, a auto bardzo dymi.

Jakieś dalsze sugestie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 nie pracuje na jeden cylinder- dlaczego?
PostNapisane: 12 kwietnia 2014, 15:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Sprawdź DME czy zapłonu nie przestawił.

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 nie pracuje na jeden cylinder- dlaczego?
PostNapisane: 12 kwietnia 2014, 16:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
stuffy napisał(a):
Ciśnienie na tym cylindrze wynosi 11,5, na pozostałych 13. Powiedzieli mi że to nie oznacza że może nie być pierścienia bo mogło się uszczelnić na oleju, a auto bardzo dymi.

Jakieś dalsze sugestie?


dymi na bialo/niebiesko? bierze olej/plyn chlodniczy?

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 nie pracuje na jeden cylinder- dlaczego?
PostNapisane: 12 kwietnia 2014, 18:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 95
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: E39 530D
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
Sprawdź DME czy zapłonu nie przestawił.


Jak mogę go sprawdzić?

Sprawdzałem DME od kolegi bo też ma M43, ale na jego nawet nie odpali, podczas gdy u niego wszystko ok.

Cytuj:
dymi na bialo/niebiesko? bierze olej/plyn chlodniczy?


Dymi na biało (jest filmik w pierwszym poście)
https://www.youtube.com/watch?v=PDFHoGYmCuM

Nie wiem czy bierze olej i płyn, ALE przy dodaniu gazu rzuca wodą z wydechu.
Przy podpiętym wtrysku dodatkowo śmierdzi paliwem i rzuca paliwem.

Poziom płynu chłodniczego jakoś nie ubywa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 nie pracuje na jeden cylinder- dlaczego?
PostNapisane: 12 kwietnia 2014, 18:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
uszczelka pod glowica

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43 nie pracuje na jeden cylinder- dlaczego?
PostNapisane: 12 kwietnia 2014, 18:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: 330i/318i
Kod silnika: M54B30/M43B19
To chyba już tak naprawdę trzeba czapkę zdjąć. Nie ma co bajerować. :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL