BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 19:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] M54b30 Złe korekcje po wymianie odmy
PostNapisane: 11 kwietnia 2014, 01:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 122
Moje BMW: 528i
Kod silnika: m52b28
Witam wszystkich:) Wymieniłem ostatnio szczotki rozrusznika, przy okazji odmę. Po wymianie złożyłem całość i pojawił się problem w postaci nierównej pracy silnika oraz co jakiś czas strzelał. Winna okazała się uszczelka na kolektorze, przepuszczała choć była w bardzo dobrym stanie(pewnie za słabo dokręcony kolektor) więc dałem w około 6 uszczelek silikonu victora reinza i złożyłem całość. Samochód odpalił w miarę normalnie lecz pozostał problem nie równej pracy silnika na wolnych obrotach..., na gazie chodzi lepiej co widać po korekcjach poniżej lecz idealnie nie jest co może być tylko problemem regulacji jego. Podczas montażu sprawdziłem drożność wszystkich węzy oraz czy nie są popękane- są ok. Odma nowa, Do kolektora od tyłu wchodziły w 2węże jeden gruby, ściskany opaską metalową drugi nad nim chudszy wciskany bez niczego oraz od boku jeden cieniutki wężyk wchodził. Wszystkie kostki pospinane, nie powinno być nigdzie nieszczelności aby lewe powietrze się dostawało. Lecz jak składałem silnik to wtryski paliwowe założyłem w innej kolejności. Panowie gdzie szukać problemu? Przed wymianą chodził poprawnie, nie zauważyłem żeby źle palił na zimnym i ciepłym. Myślę nad 3 rzeczami a mianowicie: inna kolejność wtrysków powoduje złą prace silnika, silikon który dałem mógł zmniejszyć objętość otworu kolektora choć nie dałem go dużo i 3 rzecz to możliwe że gdzieś jednak lewe powietrze się minimalnie dostaje i przez to chodzi nierówno... . Problemy z cewkami wtryskami lub świecami pomijam gdyż przed wymianą nie było takich cyrków no ale zawsze jest jakaś szansa... motor ma przejechane 184tyś km zalany syntetykiem, silnik czyściutki bez nagaru, org odma nawet nie była jakoś zabrudzona specjalnie. 3 cewki nowe były założone oraz komplet świec ngk 4 elektrodowych 20tyś km temu. Disa też została wymieniona jakiś czas temu. Pozdrawiam!
na gazie: https://www.youtube.com/watch?v=-v9sZzi ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=jcfRJ6JiYk8 - nagrało sie bez dźwięku to dodałem coś :wstyd:

''
Podczas diagnozy i szukania źródła lewego powietrza samochód był gruntowanie badany wszystkimi możliwymi testerami BMW. Co się okazało...




Najpierw rysunek:

Obrazek


Chodzi o część oznaczoną na tym rysunku nr 5 (jakiś regulator).
Wg jednego z programów diagnostycznych bodajże 2 i 3 cylinder wykazywał jakieś uchylenia od normy. Co dokładnie tego nie wiem, przy okazji się dowiem. Ale skoro coś jest nie tak to należy szukać przyczyny.
Przyczyną była część nr 5. Była praktycznie zatkana olejem, nagarem, olejem w kolorze majonezu...
Kilku godzinne czyszczenie preparatem oraz drucikiem dało efekty, wypadło z tego wiele różnego dziwnego świństwa.
Potem wszystko poskładane do kupy – praca silnika w normie :) :) :)
''
Spróbuję jeszcze tą część przeczyścić dokładniej choć wiem że jest drożna bo sprawdzałem

edit: Czyszczenie elementu nr 5 ani zamiana wtrysków nie pomogła, na cyl 1 kuleje strasznie +3-+4,5 są wartości.. przekładka cewek też nic nie dała
Na gazie chodzi poprawnie korekcje rzędu +0,3...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54b30 Złe korekcje po wymianie odmy
PostNapisane: 13 kwietnia 2014, 18:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
no właśnie koledzy jest dziwne zjawisko u mnie na korektach wtryskowych po rozgrzanym silniku na biegu jałowym, silnik lekko wibruje, ale auto ma pełną moc.
zastanawiają mnie wartości z wykrzyknikiem :23:

przykładowo:

cylinder 1 ---->0.000
cylinder 5 ---->0.059
cylinder 3 ---->0.000
cylinder 6 ---->0.192
cylinder 2 ---->!1.101
cylinder 4 ---->0.323

po kilku minutach wartośc z wykrzyknikiem przechodzi na cylinder 5:

cylinder 1 ---->0.000
cylinder 5 ---->!1.206
cylinder 3 ---->0.000
cylinder 6 ---->0.192
cylinder 2 ---->0.262
cylinder 4 ---->0.323

następnie po kilku min. na cylinder 1:

cylinder 1 ---->!1.074
cylinder 5 ---->0.235
cylinder 3 ---->0.000
cylinder 6 ---->0.192
cylinder 2 ---->0.262
cylinder 4 ---->0.323

Co to może być? cewki , fajki, przebicia, czy może wtryskiwacze?
świece niedawno wymieniane

Muszę rozwiązać ten problem, bo tak być nie może :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54b30 Złe korekcje po wymianie odmy
PostNapisane: 13 kwietnia 2014, 21:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 122
Moje BMW: 528i
Kod silnika: m52b28
Jak ci co chwile przechodzi to lipa bo nawet podmiana świec czy cewek może nie pomóc ale spróbuj podmienić świece cewki na początek z cylindrów na których jest dobra korekta na tych co jest zła- zamiana 1:1 ale na początek zacznij od cewek będzie szybciej. Później świece i na końcu możesz wtryski przełożyć. Spróbuj auto startem popsikać może łapie ci lewe powietrze-> ja tak będę robić bo u mnie też korekty skaczą często :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54b30 Złe korekcje po wymianie odmy
PostNapisane: 14 kwietnia 2014, 14:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39 523iA
Kod silnika: M52
a przy wymianie odmy nie powinno się robić adaptacji?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54b30 Złe korekcje po wymianie odmy
PostNapisane: 14 kwietnia 2014, 14:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Panowie a wytłumaczcie mi proszę co oznacza korekta równa 0. Wymieniałem w moim m52 świece, uszczelke pod pokrywą zaworów i całą kpl odmę. Po wymianie na cyl 5 i 6 wartości są równe 0. Żadnych błędów na kompie, silnik pracuje ładnie, nie plewi, nie rzuca, moc jest, spalanie w normie... tylko dlaczego przed wymianą wartości były prawie równe, a teraz po zerze na dwóch garach?

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54b30 Złe korekcje po wymianie odmy
PostNapisane: 14 kwietnia 2014, 18:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
jak zero to znaczy super :)

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL