Boogie napisał(a):
Uważam że jasno ująlem co dokladnie chcialbym poruszyć w temacie.
Za Twoją pomoc McGiver dzięki wielkie
Spróbuje teraz ponazywać części z rysunku

Część nr 9 to jak mniemam drążek środkowy.
Ciekawi mnie tylko czy jak sie go kupuje to ma on na sobie te dwa sworznie met-gumowe....
3,4,5,6,7,8 - kupie chyba jednak calość, bo ciężko mi sobie wyobrazić wykręcanie tych końcoweczek uwalonych i podrdzewialych....
Tulej wspornika drążka środkowego - rozumiem że to 14,15,16,17 ?
A co to jest 10 ?
drążek środkowy mozna kupić tylko jako kompletny. Do drążka srodkowego przykrecane sa drazki kierownicze boczne, kazdy z nich ma dwie koncowki drazkow - zewnetrzna przy kole i wewnatrzna przy drazku srodkowym. Drążki boczne mozesz kupic kompletne z koncowkami lub mozesz kupic same koncowki do nich. Drążek środkowy z jednej strony jest przykręcony do przekładni kierowniczej a z drugiej trzyma go wspornik drążka środkowego - metalowe ramię z tuleją, możesz wymienić caly wspornik lub samą tuleje. i na tym koniec. Polecam
!_nie_reklamujemy_!
[ Dodano: 6 Listopad 2007, 17:02 ]szkoda ze na
http://bmwfans.info/original/E34/Lim/52 ... l-32_0334/ nie pokazano schematycznie ze z drugiej strony drążka środkowego również jest drążek boczny (czyli numer 3), gdyby był on pokazany, miałbyś kompletny układ kierowniczy w pigułce.
[ Dodano: 6 Listopad 2007, 17:05 ]mcgiver napisał(a):
Boogie napisał(a):
No jak w temacie, chodzi tylko wylacznie o zakonczenie ukladu kierowniczego.
Nie wymienialem jeszcze tych elementów, a opisy są nieprecyzyjne....
Są wewnetrzne i zewnętrzne , inaczej ; z gwintem lewym i prawym , a nie ma znaczenia który gwint pójdzie w która stronę, byle by z kazdej strony był komplet.
Lepiej tego przestrzegać i złożyc tak jak oryginalnie, bo potem jest spory kłopot gdy ktoś chce wymienić tylko JEDNĄ końcówke, katalog wtedy nie zda się na nic.. nic nie pasuje, nie potrzebne zamieszanie, nie wiadomo czy kupić z prawym gwintem czy z lewym.
[ Dodano: 6 Listopad 2007, 17:09 ]Boogie napisał(a):
Część nr 9 to jak mniemam drążek środkowy.
3,4,5,6,7,8 -
14,15,16,17 ?
A co to jest 10 ?
10 - połączenie z przekładnią - kawał metalu, tu się nie ma co zużyć

14 - wspornik z tuleją wspornika kompletny
15 - sama tuleja wspornika (w sumie tylko ona sie może zużyć, ale łatwiej założyć caly wspornik, już złożony fabrycznie)
16 - śruba wspornika - w sumie warto wymienić pewnie w ASO kosztuje 5 zł
17 - nakrętka śruby..
3 - kompletny drążek boczny z dwiema końcówkami ( w sumie są dwa identyczne drążki boczne)
4 - końcówka zewnętrzna drążka bocznego - w sumie dwie identyczne plus dwie wewnętrzne nie zaznaczone numerem na schemacie ( z odwrotnym gwintem)
5,6,7 - śrubka i nakrętki zaciskające drążek boczny na gwincie końcówki drążka
[ Dodano: 6 Listopad 2007, 17:46 ]Boogie napisał(a):
W katalogach widzę, że można kupić wylacznie końcówki drązków.
Nie ma jako takiego drążka, czy to lewego czy prawego do kupienia.
można kupić też całe drążki boczne, np. u mnie

Boogie napisał(a):
Czyli , tak sobie gdybam, że jak kupie 2 sztuki końcówki lewej, i dwie prawej, to w sumie da mi to koncówki wewnętrze i zewnętrzne, po obu stronach ??
Tak.