BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 15:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] przewody ciśnieniowe turbo->IC->egr
PostNapisane: 22 maja 2014, 10:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: e46 compact+
Kod silnika: M47TU
witam!

(pacjent: e46 Compact m47d20tu 2003r.)
jakiś czas temu rozszczelnił mi się wąż tuż przy egr udało mi się mniej więcej usunąć usterkę
jednak chciałbym zastąpić bądź co bądź leciwe już "kawałki gumy" czymś co posłuży na dłużej


http://www.bmwstore.pl/pl...ssacej/vKR19364
rozchodzi mi się o przewody nr 1 oraz nr 6 na w/w diagramie

tu moje pytanie czy zamieniał ktoś te fabryczne przewody na coś innego, są jakieś gotowe zestawy etc...??
sam z tego co przeglądałem, ciężko dobrać cokolwiek z Fmic'a bo kolanka są po prostu za krótkie...(przykładowo u mnie rozszczelnieniu uległa gumowa część przewodu tuż przy egr, ma ona po zewnętrznej części grzbietu ma dł. prawie 30 cm natomiast z Fmic'a są takie kolanka tylko że o połowę krótsze:/ )

mam nadzieję, że problem przedstawiłem w miarę przejrzyście i uzyskam cenne wskazówki :)

z góry dziekuje za pomoc

_________________
B ryka
M arzeń
W ielu




diesel engine is not a crime!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] przewody ciśnieniowe turbo->IC->egr
PostNapisane: 22 maja 2014, 20:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 270
Moje BMW: E46 320DA; E87 118D
Kod silnika: M47N; N47
Twojego linku nie mogę otworzyć, ale jeśli chodzi ci o numer 6 z tego linku
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT71&mospid=47655&btnr=11_3521&hg=11&fg=40
to ja kupowałem z fmic. Tą górną część tylko zastępowałem od EGR do IC, bo moja rozpadła się. Tylko że dodatkowo montowałem klapkę gasząca, więc pierwszy odcinek od EGR uległ skróceniu i kolanko 90st. było nawet za długie. Niestety z drugiej strony trzeba było przedłużyć, więc zakupiłem jeszcze jeden prosty kawałek oraz metalową rurkę w środek. Nie wygląda to źle i najważniejsze że działa. Oryginał jak byś chciał to wiadomo kosztuje majątek. Cała "6" to koło 700zł. BMW nie sprzedaje tego osobno. Na allegro jak byś chciał tylko górny kawałek kupić to koszt nowego 200zł:
http://allegro.pl/rura-waz-powietrza-interkuler-a-bmw-1161-7799397-i4218562257.html
Fmic wychodzi taniej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] przewody ciśnieniowe turbo->IC->egr
PostNapisane: 23 maja 2014, 06:35 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Ja u siebie po dołożeniu klapy gaszącej też miałem problem z oryginalnymi przewodami. Zakupiłem szybko-złączkę do klapy, a ori rurę zastąpiłem silikonową:
http://allegro.pl/kolanko-silikonowe-90-stopni-63mm-samco-od-fmic-i4181428243.html
są różne kąty, rozmiary, nawet redukcyjne da się dopasować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] przewody ciśnieniowe turbo->IC->egr
PostNapisane: 26 maja 2014, 19:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: e46 compact+
Kod silnika: M47TU
Jack79 napisał(a):
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT71&mospid=47655&btnr=11_3521&hg=11&fg=40


dokladnie tak, chodzi mi o ten diagram! :ok:

ja juz na aukcjach i na stronie fmic-a oglądałem wszystko
ciężko będzie rozwiązać to długie kolanko od egr nie montując tej nowej klapy gaszącej ( chyba że dwa kolanka 45' i w środek jakas rurka frezowana i dwie obejmy żeby ją trzymały fest - ale to chyba za dużo druciarstwa :kwasny: )

najlepiej byłoby gdyby ktos robił już taki zabieg i mógłby mi podpowiedziec co i jak potrzebuje bo kupowanie na czuja nie przyniesie pożądanych efektów.. :|

ktos coś???
ponawiam apel :)

_________________
B ryka
M arzeń
W ielu




diesel engine is not a crime!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] przewody ciśnieniowe turbo->IC->egr
PostNapisane: 13 czerwca 2014, 19:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 99
witam. ile ma stopni kolanko z M47 11617799391 ? zamowilem 45 ale jest za mały kąt i mogę wymienić , na fmic radzą 67 ale nie chce odsylac co chwila.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL