BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 16:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Telepie kierownica
PostNapisane: 7 listopada 2007, 01:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: Raciborz-Chicago
Czesc
Przy 80 km/h telepie mi kierownica.Bylem w zakladzie wywazyc opony. Dalej to samo.Pojechalem tam znowu i powiedzieli mi ze to "tie rods". Gdzie to jest i czy ciezko to wymienic?
Dzieki

_________________
A o to moja bimerka
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5775


Ostatnio edytowano 10 listopada 2007, 14:41 przez PysiekChicago, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 07:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37053
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jak dla mnie to masz do wymiany tarcze hamulcowe

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re
PostNapisane: 7 listopada 2007, 08:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 203
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: E36 328 sedan
Kod silnika: M52B28
Kierownica telepie Ci podczas jazdy na wprost czy podczas ostrzejszego hamowania i na zakrętach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 09:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Jak telepie 80-120km/h - krzywe felgi
Jak im szybciej tym bardziej - wyważenie
Jak telepie przy hamowaniu - tarcze.

Oczywiście z reguły... a w życiu... bywa różnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 09:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 738
Lokalizacja: O-ka
Moje BMW: e60 LCI
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112028
Jeszcze zamiast tarcz sprawdz wachacze. Miałem ten sam problem, powiedziano mi, że koła-wyważyłem i to samo, później że tarcze do wymiany napewno minią wibracje, wymieniłem tarcze nie przestało, wymieniłem wachacze odrazu nie ma bicia na kierownicy.
Pozdro

_________________
Moja była e39 viewtopic.php?t=4023 strona 5
Obecna e60 viewtopic.php?f=6&t=112028


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 listopada 2007, 09:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
PysiekChicago napisał(a):
Przy 80 km/h telepie mi kierownica.Bylem w zakladzie wywazyc opony. Dalej to samo.Pojechalem tam znowu i powiedzieli mi ze to "tie rods". Gdzie to jest i czy ciezko to wymienic?

Zamień tylne koła z przednimi.
Podejrzewam ze masz jakaś bułe na oponie która jest słabo wyczuwalna ale jednak.
Miałem podobmy przypadek , jedna z opon miała taka bułę ze aby ją wywazyć to założono mi chyba z 80 gram odwazników.
Na przodzie telepało , na tomiast po zamianie na tył jest dobrze poza tym ze jest wrażenie jakby coś z tyłu klapało ,co kazy obrót koła klap,klap,klap czym szybciej się jedzie tym bardziej wzrasta częstotliwosc.
Teraz już dorżnołem te opony na amen ,wiec na wiosnę trzeba będzie je spalic na jakimś zlocie :hyhy:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Ostatnio edytowano 10 listopada 2007, 14:41 przez mcgiver, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2007, 00:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: Raciborz-Chicago
Tarcze tez mam pewnie do wymiany bo przy okolo 88 km/h przy hamowaniu mi telepie ale jak spadne do 86 km/h albo wzrosne do 90 km/h to juz nie telepie tylko jak jest rowno 88 km/h :zdziwko:
I jeszcse jedno. Jak wyjade na autostrade to czasami telepie przy malej albo duzej predkosci,a czasami to wogole nie czuc :/

[ Dodano: 8 Listopad 2007, 00:19 ]
cienki21 napisał(a):
Jeszcze zamiast tarcz sprawdz wachacze.

Tez tak sadze.Ale w tygodniu postaram sie zajrzec do jakiegos mechanika i to wyjasnic. Musze jutro zadzwonic do dealera ile takie sprawdzenie kosztuje.
Jesli macie dalej jakies wskazowki to piszcie :(

_________________
A o to moja bimerka
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5775


Ostatnio edytowano 10 listopada 2007, 14:44 przez PysiekChicago, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Telepie kierownica
PostNapisane: 8 listopada 2007, 00:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
PysiekChicago napisał(a):
Czesc
Przy 80 km/h telepie mi kierownica.Bylem w zakladzie wywazyc opony. Dalej to samo.Pojechalem tam znowu i powiedzieli mi ze to "tie rods". Gdzie to jest i czy ciezko to wymienic?
Dzieki


tie rods to końcówki drążków.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 10 listopada 2007, 14:45 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2007, 00:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: podkarpacie
A u mnie przy takich objawach wyszło, że maglownica do regeneracji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2007, 04:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: Raciborz-Chicago
[ Dodano: 8 Listopad 2007, 04:47 ]
marcopolo31 napisał(a):
A u mnie przy takich objawach wyszło, że maglownica do regeneracji

kurde to ja juz sam niewiem :niepewny:
dzisiaj zauwazylem ze te cale drgania zaczynaja sie od 72km/h
a podczas silniejszego wiatru nosi mna jak chce na boki.
Aha no i jeszcze rano jak wstaje do pracy i ruszam samochodem to czuje tak jakbym mial jakigos "guza" na ktorejs oponie.Ale niemam bo mi juz dwa razy sprawdzali w zakladzie.

_________________
A o to moja bimerka
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5775


Ostatnio edytowano 10 listopada 2007, 14:46 przez PysiekChicago, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2007, 08:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
A felgi jak? Proste? Pasują idealnie do tego modelu? Może otwór centrujący jest za duży i latają? Ewentualnie nawet dokręcenie lub zbieżność.

Mogę się mylić, ale końcówki drążków słychać nawet na zakrętach przy nierównej nawierzchni przy 50km/h. Tak przynajmniej jest w Uno rodziców. W BMW jeszcze nie słychać aż tak głośno. ;]

Wg mnie uszkodzenie maglownicy powinno się dać wyczuć nawet przy małych prędkościach kręcąc ostro raz w lewo, raz w prawo.

Wybierz się na diagnostykę podwozia/zawieszenia. W PL kosztuje to 22 PLN (dla Astry II na stacji Classic), bo koleżanka ostatnio robiła jak kupowała samochód. Sprawdzają zawieszenie i ewentualne luzy w układzie kierowniczym/zawieszeniu.


Ostatnio edytowano 10 listopada 2007, 14:49 przez ULLISSES, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2007, 08:34 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Możliwe jeszcze ale mało prawdopodobne ze masz coś z klockami ale to byłoby słychać wtedy szuranie.


Jak się zachowuje auto w koleinach? Jak telepanie jest NIE TYLKO przy hamowaniu to raczej nie tarcze...


Ostatnio edytowano 10 listopada 2007, 14:49 przez KotSylwester, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2007, 08:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Przede wszystkim trzeba dokładnie sprawdzić tuleje wahaczy przednich i ewentualne luzy na sworzniach przednich wahaczy - tego akurat w PL prawie nikt nie umie sprawdzić i zawsze mechanicy twierdzą ze wahacze sa dobre...

[ Dodano: 8 Listopad 2007, 08:56 ]
ULLISSES napisał(a):

Mogę się mylić, ale końcówki drążków słychać nawet na zakrętach przy nierównej nawierzchni przy 50km/h. Tak przynajmniej jest w Uno rodziców. .


taka końcówka do Uno kosztuje 18 zł, także radze wymienić nim na cokolwiek będzie za późno.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 10 listopada 2007, 14:50 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 8 listopada 2007, 09:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 203
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: E36 328 sedan
Kod silnika: M52B28
Mialem podobny problem. Przy predkosci powyzej 100 km/h w zakrecie telepala mi kierownica tak ze malo z drogi nie wyskoczylem. To samo przy ostrzejszym hamowaniu. Wymiana sworzni zalatwila sprawe :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2007, 17:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: wroclaw
witam wszystkich,zgadzam sie ze stones1 ze nikt w polsce nie umie sprawdzic luzu na sworzniu wachacza,lub na tulei wachacza.ile ja sie naszukalem,najezdzilem,nawymienialem,nawkorwialem to moje.mechanicy mowili ze o zadnym luzie nie ma mowy a ja slyszalem wyraznie ze cos wali z lewej strony z przodu.magiel nowy,wachacze nowe ,drazki kpl.z koncowka,laczniki,amory rozebrane i sprawdzone w sumie igla a z przodu wali i wkur...ia.cos mnie wzielo aby wymienic nowy wachacz na nowy wachacz lecz orginalny.teraz cisza jak makiem zasial.precz z podrobami!!!!!jesli telepie przy chamowaniu to najprawdopodobniej wachacz gorny. :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2007, 19:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: Raciborz-Chicago
Temat spowrotem. Prosze odpisywac na temat ,a nie na czyjes dogadywanie. Niechcem zeby z czyjegos powodu znowu zamknieto mi temat. :zalamany:
Zaraz jade do dealera i napisze co bylo powodem moich drgan.

_________________
A o to moja bimerka
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2007, 20:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
stones1 napisał(a):
tego akurat w PL prawie nikt nie umie sprawdzić i zawsze mechanicy twierdzą ze wahacze sa dobre...

mirpaw@vp.pl napisał(a):
zgadzam sie ze stones1 ze nikt w polsce nie umie sprawdzic luzu na sworzniu wachacza,lub na tulei wachacza.ile ja sie naszukalem,najezdzilem,nawymienialem,nawkorwialem to moje.mechanicy mowili ze o zadnym luzie nie ma mowy a ja slyszalem wyraznie ze cos wali z lewej strony z przodu.magiel nowy,wachacze nowe ,drazki kpl.z

:zdziwko: :szok: Awy mówicie o mechanikach czy o ciastkarzach , sam znam kilku kolesi którzy doskonale sobie z tym radzą.
Najważniejsze narzędzie potrzebne do tego to brecha , pozatym samochód najlepiej jest podnieśc na podnosniku przynajmniej z tej strony która badamy, aby koło było w powietrzu.
Ostatnio tez miałem podejrzenie co do jakichś luzów w zawiasie z przodu , ale diagnoza na kanale z brechą i potem na szarpakach w stacji diagnostycznej to wykluczyła .
Powodem pływania auta po drodze oraz telepanie przodu były zużyte opony , a potwierdziło się to częściowo gdy w środe wymieniłem przednią oś na świezo wyważone zimowe koła , a całkowita pewnośc uzyskałem dzis rano gdy jechałem do pracy i z powrotem (50km) po wczorajszej wymianie tylnej osi.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2007, 20:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
mcgiver napisał(a):
stones1 napisał(a):
tego akurat w PL prawie nikt nie umie sprawdzić i zawsze mechanicy twierdzą ze wahacze sa dobre...

mirpaw@vp.pl napisał(a):
zgadzam sie ze stones1 ze nikt w polsce nie umie sprawdzic luzu na sworzniu wachacza,lub na tulei wachacza.ile ja sie naszukalem,najezdzilem,nawymienialem,nawkorwialem to moje.mechanicy mowili ze o zadnym luzie nie ma mowy a ja slyszalem wyraznie ze cos wali z lewej strony z przodu.magiel nowy,wachacze nowe ,drazki kpl.z

:zdziwko: :szok: Awy mówicie o mechanikach czy o ciastkarzach , sam znam kilku kolesi którzy doskonale sobie z tym radzą.
.


mówie o ludziach którzy mają warsztaty lub w nich pracują. Również o ASO BMW bo w e38 stwierdzili ze to tuleje w wahaczach górnych, a okazało się że jednak sworznie czyli całe wahacze..

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2007, 23:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: Raciborz-Chicago
Wlasnie wrocilem od dealera :(
Pierwsze co to przepraszam Czarny za te moje mile i wogole.
A teraz to wymieniam co mi powiedzieli. Nazwy czesci beda po angielsku bo naprawde niemam zielonego pojecia co to jest :zawstydzony:
1. Przednie thrust arm bushing
2.Przednie tarcze troche sa krzywe
3.Dwie przednie rymy lekko zagiete( to mowili ze moge zostawic .Tylko zeby je na tyl przelozyc)
4.Tylnie sway bar lings sa luzne wewnatrz(niewiem o co chodzi)
A teraz ceny:(znowu po "jankesku" bo niewiem ile teraz dolar w polsce stoi)
Samo sprawdzenie----$125.00
Lewe i prawe thrust arms i bushing----$810.00
Przednie tarcze ,klocki i sensory---$605.00
lewe i tylnie sway bar links---$380.00
W sumie-------$1795.00 :przestraszony:
Jesli ktos moze mi powiedziec po polsku co te nazwy oznaczaja bym byl bardzo wdzieczny :)

_________________
A o to moja bimerka
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=5775


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 listopada 2007, 23:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
przednie wahacze i tylne laczniki stabilizatorow :]


taka rozsądna cena za najlepsze w/w części to jakieś 1500 zł (zakładając że chodzi o dwa wahacze przednie te wygięte lewy i prawy).

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL