BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 10:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Maksymalna temperatura silnika po przekręceniu zapłonu
PostNapisane: 24 czerwca 2014, 05:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 31
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Moje BMW: E46 316i
Kod silnika: M43TU B19
Witajcie. Od kilku dni mam problem z moją Betką 316i 1.9 105KM
Zawsze, gdy tylko silnik się rozgrzał temperatura silnika jaką pokazywał mi licznik to okolo 97 stopni, a wskazówka zawsze stała w idelnym pionie. Ostatnio jechałem sobie po naszych nierównych, polskich drogach i nagle wskazówka od temperatury skoczyła na maksa (akurat spojrzałem na licznik). Oczywiście zaraz się zatrzymałem i zajrzałem pod maskę, ale niczego nietypowego nie zauważyłem... Wszedłem w test nr. 7 w liczniku, a komputer pokazywał (i nadal pokazuje) temperature -128 stopni. Wskazówka zaraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce, przekręca się na czerwone pole. Jest na czerwonym polu, jednak nie pali się czerwona kontrolka.
Na zimnym silniku jest wszystko okej. Odpala na ssaniu, w momencie od "strzała". Jednak gorzej jest gdy silnik już jest rozgrzany, bo mimo wszystko włącza się ssanie i zalewa silnik, dlatego przy odpalaniu na ciepłym muszę dodać gazu. No i dręczy mnie ta wskazówka...

Resetowałem już komputer (wyczytałem, że mógł nałapać błędów), jednak to nie pomogło.

Czytałem o wielu takich przypadkach,nale zawsze to problem był z zapaleniem silnika zimnego, a nie ciepłego.

Czytałem też o czarnym i niebieskim czujniku temperatury w głowicy. Z tego co się dowiedziałem, to czarny jest od licznika, a niebieski od komputera. Ale skoro i na liczniku i na komputerze są złe wskazania? Przecież nie padły dwa czujniki na raz :/

Chciałbym odnaleźć te czujniki (przeczyścić kostki), ale nie wiem gdzie ich szukać. Wiem, że w głowicy, ale tylko tyle :/ nigdzie ich nie widać, czyli dochodzę do wniosku, że trzeba coś rozebrać... Tylko co? Po której strone? Co przekręcić? Co stuknąć młotkiem? Co przewiercić? Liczę na pomoc, a nie same linki do innych tematów, bo tamte znam już na pamięć :) z góry dziękuję! :)

_________________
Obrazek
BMW E46 316i 2000r.

Zobacz moje BMW specjalnie dla bmw-sport.pl:
https://www.youtube.com/watch?v=83jCfjzMlz8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Maksymalna temperatura silnika po przekręceniu zapłonu
PostNapisane: 24 czerwca 2014, 22:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 325
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b20/28
czujniki znajdują się pod kolektorem ssącym ,ale po za tym sprawdz wiąskę silnikową .Miałem podobny przypadek lecz tamten wogule nie odpalał przyczyną był sterownik silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 128 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL