Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami. Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.
1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego. 2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie). 3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać. 4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami. 5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"
Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery
Cześć, Swoją przygodę z BMW zacząłem już jakiś czas temu od modelu E39 523i z 1998 roku, kupionego od pierwszego właściciela z przebiegiem lekko ponad 200 tkm. Na wszystko były oczywiście dokumenty – łącznie z fakturą zakupu. Auto nie miało dużego wypasu ale stan techniczny to rekompensował. Po zmianie tapicerki na skórzaną po krótkim czasie auto wyglądało tak:
Po ponad 1,5 roku użytkowania zamieniłem to auto na model, którego dotyczy ten temat. Powodem zamiany był niższy przebieg i lepsze wyposażenie. Dodatkowo oba auta były od osoby z rodziny, która aktywnie działa na naszym zachodnim rynku samochodów używanych, więc o stan techniczny byłem spokojny. W momencie zakupu auto miało 157 454 tkm i wygląda na to, że jest to przebieg prawdziwy (choć pewnie jeszcze niejedno w życiu może mnie zaskoczyć). Posiadam dokumenty z przeglądów TUV, z lat wcześniejszych, które to uwiarygodniają:
Przed zakupem w DE auto miało delikatną przygodę przodem, no ale jeśli nikt nie zginął, auto nie zgięło się w pół, nie zostało złożone z 3 stwierdziłem, że mogę brać śmiało.
Pora na VIN:
Art.
Wartość Numer podwozia ...GN70939 Kod typu DT31 Typ 525I (EUR) Typoszereg E E39 () Seria 5 Rodzaj konstrukcji LIM Układ kierowniczy LL Drzwi 4 Silnik M54 Pojemność skokowa 2.50 Moc 141 Napęd HECK Skrzynia biegów MECH Kolor ORIENTBLAU METALLIC (317) Tapicerka STANDARDLEDER/GRAU (N6TT) Data prod. 2000-10-16
Składanie Wyposażenie Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK) S248A LENKRADHEIZUNG Podgrzewanie kierownicy S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu S339A SHADOW LINE Shadow-Line S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel. S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn. S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK) S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna S555A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod. S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki S970A BUSINESSPAKET Pakiet Business S980A EXCLUSIVPAKET Pakiet Exklusiv
Składanie Wyposażenie seryjne Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK) S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Wersja językowa, niemiecki
Składanie Information Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK) S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)
Gruby maślak to nie jest ale zdecydowanie lepiej od mojej poprzedniej.
Bezpośrednio po zakupie i załatwieniu wszelkich formalności do auta wpadł pakiet startowy w postaci filtrów, płynów i nowego oleju.
Tak auto wyglądało po zakupie - niestety naklejka z nr. na szybie przyklejona zgodnie z krzywizną Ziemi, ale cóż było -10 i ręce sztywne:
Teraz parę fotek z (13.04.2013r.) picowania:
Wypolerowałem auto Ultimate Compound i gąbką Tricolor - ręcznie. Także i tak cud, że miałem siłę podnieść aparat (swoją drogą przed zakupem i tak mi całkiem nieźle maszynowo przepolerowali - jednak zostały swirle po polerce). Później Hi-Temp Paste Wax.
Tutaj auto na Pikniku w Toruniu:
Jak widać na powyższych fotach jedną z rzeczy, do których można się przyczepić jest sporych rozmiarów rynna pod tylnym zderzakiem – taka radosna twórczość własna poprzedniego właściciela. Niestety przyspawana do oryginalnej puszki więc ot tak zdjąć nie można – o tej końcówce będzie jednak trochę dalej.
Jak widać auto ma obniżone zawieszenie - wg Briefu jest to Autotechnics - wcześniej nie spotkałem się z tą firmą ale po stronie producenta i filmikach na youtubie wynika, że jest to firma produkcyjna, która sprzedaje zawieszenia pod innymi nazwami handlowymi. http://www.autotechnics.nl/ Filmiki na YT uspokoiły mnie - wygląda to dość dobrze http://www.youtube.com/user/Autotechnic ... rid&view=0
Krótko po pikniku w Toruniu auto było na diagnostyce u Kainego. Następnie zabrałem się za ogarnięcie drobnego szczegółu:
Pod koniec czerwca 2013 kolega kupił sobie GoPro więc trzeba było zobaczyć do czego to się nadaje:
Całkiem spontanicznie nagraliśmy także dwa krótkie filmy:
Oczywiście żadne superprodukcje to nie są a jedynie spontaniczna zabawa z kamerką. Film obrabiałem na szybko z pracy i to w dodatku na komputerze bez głośników.
W sierpniu 2013 kilka fot z podróżny nad morze:
We wrześniu 2013 przygotowałem sobie opony zimowe odnawiając felgi, które pozostały mi po poprzedniej E39:
Przed nadchodzącą zimą ogarnąłem również bardzo drobne (ale jednak) zaczątki korozji pojawiające się w newralgicznych miejscach poliftowych E39. Zauważyłem je dopiero podczas woskowania auta. Tu już foty po zabiegu:
Nadszedł czas na zimę i zimowy setup, na którym auto dość mocno straciło wizualnie:
Po zimie czas na wygonienie pająków z felg letnich i pakiet startowy nr 2 (profilaktycznie):
Zakupiłem też coś co od dawna prosi się o wymianę:
Auto oczywiście wyczyszczone – tu bezpośrednio na rozpoczęcie sezonu w Bydgoszczy gdzie udałem się z BMW Klub Toruń:
Tutaj już auto na pasie w Koronowie (ja się schowałem poza kadrem)
Jazda z Bydgoszczy do Koronowa:
17 czerwca 2014 auto odmówiło posługi – uszkodzeniu uległa pompa wody. Na szczęście nic poważnego się nie stało. Trochę w tym mojej winy bo za przyczynę pojawiającego się od czasu do czasu chrobotania pod maską wziąłem wisko. Awaria nastąpiła dwa dni przed wizytą u mechanika.
Na drugi dzień auto było już naprawione. Wymieniona została pompa wody, paski, wiskoza, wentylator, dodatkowo guma dolotu. Układ zalany i odpowietrzony.
Od tego czasu auto ma się bardzo dobrze:
Jak widać, końcówka jeszcze nie wymieniona – wszystko z braku czasu. Póki co mam inne wydatki związane z sytuacją mieszkaniową i w tym roku wielkich zmian nie będzie. W planach na ten rok jedynie wymiana tej rynny i założenie instalacji gazowej.
Póki co najbardziej skłaniam się do oferty przedstawionej przez firmę Auto-Flesz z Lubicza k. Torunia.
Cytuj:
STAG 300-6 ISA-2 / KME GOLD lub AC R01 RED / HANA 2000 --- 4000 złotych Zbiornik TOROIDALNY w miejsce koła zapasowego
Zawór tankowania pod klapkę lub w zderzaku - na życzenie klienta
Wielozawór TOMASETTO EXTRA
Przewód elastyczny FARO FI 8
Węże gazowe PARKER
W CENE MONTAŻU INSTALACJI WLICZONY JEST DEMONTAŻ KOLEKTORA SSĄCEGO DO NAWIERTÓW !!!
Na instalacje gazową udzielamy 2-letniej gwarancji bez limitu kilometrów na podzespoły mechaniczne. Natomiast na sterownik STAGA 3 lata. Ponadto udzielamy gwarancje ogólnopolską w sieci warsztatów autoryzowanych STAGA:
Fajnie jeśli ktoś dotrwał do końca bo pokrótce postarałem się opisać co działo się z autem od momentu zakupu. Galerie na forum traktuję jako skróconą wersję książki serwisowej – lub może bardziej jak pamiętnik. Zapraszam więc do oglądania i komentowania. Pozdrawiam Andrzej.
Felgi są aftermarkowe aczkolwiek bardzo porządne - Rondell model 0021. Zderzak pod końcówkę będzie podcięty - później postaram się zaprojektować i wykonać na drukarce 3D taką ramkę jak od Alpiny - zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzięki za komentarze.
lubię te rondlle w e39 ogólnie bardzo pozytywnie wygląda, póki co czar pryska jak się spojrzy na ten wydech
_________________ Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu. Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.Jeremy Clarkson
Posty: 4440 Moje BMW: Infiniti Kod silnika: VQ37VHR
Specter napisał(a):
wykonać na drukarce 3D
Widziałem co te cudo potrafi na stanowisku chyba Bayera kiedyś na targach. Takze myślę że bez problemu wydrukuje Ci ramke Bardzo fajnie prezentuje się na tych felgach
Widziałem co te cudo potrafi na stanowisku chyba Bayera kiedyś na targach. Takze myślę że bez problemu wydrukuje Ci ramke Bardzo fajnie prezentuje się na tych felgach
Wszystko wskazuje, ze będziemy mieli taką drukarkę już niebawem u nas w firmie. Samo wykonanie takiej ramki przez drukarkę nie będzie problemem - kłopotliwe będzie jedynie zaprojektowanie jej ze wszystkimi wymiarami i krzywiznami pasującymi do wycięcia w zderzaku. No ale - będę próbował
Dziś miałem chwilę i wykonałem próbny projekt ramki pod wydech. Póki co jeszcze bez szczegółowych wymiarów - chciałem sprawdzić czy dam radę Jak już zabiorę się za zmianę końcówki to pomierzę dokładnie i zaprojektuję zgodnie z wymiarami. Teraz tylko poglądowo wg zdjęć:
Nie będzie łatwo zebrać wszystkie wymiary i krzywizny ale pomału się zrobi Projekt:
Galeria jak się patrzy przeglądałem te zdjęcia i zastanawiałem się kiedy zniknie ten wielki i jakże śliczny komin i na szczęście się doczekałem oby tak dalej
25.08.2014 r. zamontowałem instalację gazową w firmie Auto - Flesz w Lubiczu.
Specyfikacja:
Sterownik / Reduktor / Wtryskiwacze
STAG 300-6 ISA-2 (off)/ AC R01 RED / HANA 2000
Zbiornik TOROIDALNY w miejsce koła zapasowego
Zawór tankowania pod klapkę
Wielozawór TOMASETTO EXTRA
Przewód elastyczny FARO FI 8
Węże gazowe PARKER.
Dodatkowo montaż wykonany dokładnie wg. moich zaleceń. Firmę mogę szczerze polecić, choć na gazie przejechałem dopiero ok. 200km (dziś odebrałem auto). Podejście do klienta, organizacja pracy, terminowość no i sama robota na najwyższym poziomie. Kolektor dolotowy oczywiście pod nawierty był zdemontowany.
Tak to wygląda po montażu: (foty na szybko po trasie w deszczu i to jeszcze telefonem)
Wlew można zmieścić pełnych rozmiarów, ja jednak ze względów na to, że jak wiadomo lubi tam po deszczu stać woda, jak i obawy uszkodzenia lakieru pistoletem do gazu zdecydowałem się na na jego mniejszą wersję. Do tej pory pomimo tego, że mój Ojciec od ponad 10 lat jeździ autem na gaz i nic złego się z tym autem nie dzieje, byłem trochę sceptyczny, ale po montażu, po 200 km trasy i po kwocie przy tankowaniu do pełna stwierdziłem, że mogłem zdecydować się na to już wcześniej. Jak na razie zadowolony jestem w 100%. Pozdrawiam.
montaż na pewno na plus teraz będziesz jeździć półdarmo, a dalej tak samo komfortowo przełącznik gazu masz w tym samym miejscu co ja
_________________ Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu. Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.Jeremy Clarkson
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników