Cytuj:
1. Czy można zdjąć wisko na zimę? I włączać ogrzewanie na max w korkach (wkońcu zima)
2. Czy można wsadzić kartonik między tunel chłodnicy a nerki??
3. Czy jak pokrętło temp ustawię na min (zimno) to odetnę tym samym nagrzewnicę od układu chłodzenia czyli przyśpieszę tym samym rozgrzewanie silnika (nagrzewnica nie odbiera części ciepła).
Ad.1
Za utrzymywanie stałej temperatury silnika i tym samym w układzie nagrzewnicy odpowiada termostat. Chłodnica jest elementem odprowadzającym NADMIAR gorącego płynu z układu, wobec czego demontaż wentylatora lub nawet zakrywanie chłodnicy w żadnym stopniu nie wpłynie na szybkie nagrzewanie się całego układu i tym samym wnętrza auta. Możesz za to, w taki sposób doprowadzić do przegrzania się silnika i zagotowania płynu w układzie, jeśli konieczne do odprowadzenia masy gorącego płynu nie będą mogły być odprowadzone w chłodnicy w związku z powyższymi czynnościami o które pytasz.
Ad.2
Czytaj powyższą odpowiedź.
Ad.3
Przekręcając pokrętło od regulacji temperatury wewnątrz auta na zimno, oczywiście odcinasz przepływ gorącego płynu przez nagrzenicę co automatycznie wpływa na szybkie nagrzewanie się silnika do temperatury określonej przez termostat (wartość otwarcia).
Cytuj:
Chodzi mi o szybkie nagrzewanie się, bo wychodzi na to że w mrozie mój samochód potrzebuje około 5-6km z włączonym ogrzewaniem na max do osiągnięcia środka skali temp wody, co wiąże się z tym że na codzień (4km jazdy) silnik nie osiąga swojej roboczej temperatury, a jedynie wychodzi za niebieskie pole (zaczyna wtedy dmuchać ciepłym nawiew).
Jeżeli na codzień pokonujesz w większości 4km jazdy autem, to w żaden sposób tego nie zmienisz, aby przyśpieszyć nagrzewanie się silnika i przy tym nie zmarznąć w środku w aucie. Czterocylindrówki mają niestety to do siebie, że długo się nagrzewają w przeciwieństwie do silników sześcio i więcej cylindrowych.
Wskazówka temperatury osiąga u Ciebie połowę skali, co ujawnia fakt, że termostat jest sprawny.
Instalacje gazowe, także wydłużają proces nagrzewania się silnika i elementów w układzie chłodzenia.