BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 listopada 2024, 20:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 2 stycznia 2012, 19:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
milosz-rr napisał(a):
Podol czyli w granicach 11800 wydałeś na swoją 530, a jaki przebieg trzasnąłeś?

Brat ma taką e39 i za cholerę nie nazbierał tyle w 3 lata, jedyne co to zawias, oleje+filtry i opony na zimę bo się skończyły.
Na chwilę obecną zrobiłem ponad 60tys., łączny koszt na tą chwilę to: prawie 20tys. ale odejmując rzeczy których nie musiałem robić kwota by spadła o połowę pewnie:
-felgi bbs - niepotrzebne
-zmieniarka mp3 - niepotrzebnie
-malowanie maski i polerka auta - niepotrzebne
-fotele komfort - niepotrzebne
-dodatkowy kluczyk - niepotrzebne
-opony nowe (2 komplety) - niepotrzebne (mogłem kupić używki za połowę tej ceny)
-wymiana filtrów i oleju co 12 tys. - niepotrzebnie (mógłbym co 20tys.)
-kupowanie firmowych lub oryginalnych części - niepotrzebnie - można kupować chińskie zamienniki
-akumulator BMW - niepotrzebnie,
tak więc jak widać można dużo taniej, tylko ja lubię dobrze i nie toleruję badziewia, oczywiście nie jest to aluzja do Twojego brata w żadnym wypadku, chciałem tylko pokazać skąd taka kwota i na czym można przyoszczędzić :)

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 7 stycznia 2012, 03:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Eksploatacja (pierwszy rok):
*Rolki, napinacz, pasek (BMW ASO Olszowiec) – 3300zł
*Opony letnie – 600zł
*Maglownica i pompa wspomagania – 2000zł
*Czujnik wału – 470zł
*Wymiana oleju, filtrów – 700zł
*Akumulator – 520zł
*Termostat EGR – 200zł
*Wymiana ogumienia (na zimowe) –100zł
*Regeneracja wtrysku, termostat główny, uszczelki w kol. dolotowym – 1250zł
Razem: 9140zł

Mody:
*Fotele konture-sitze – 1130zł

Suma: 10270zł
Przebieg 20 000km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 22 stycznia 2013, 22:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Eksploatacja (drugi rok):
*Serwis olejowy (plus odma i filtr paliwa) (800zł)
*Wymiana wentylatora klimy, uzupełnienie czynnika klimy, wymiana czujnika klimy, regeneracja przednich lamp (regulatory + polerka) (1500zł)
*Nowa pompa wody (590zł)
*Chłodniczka EGR (300zł)
*Tuleje pływające, cztery wahacze, geometria (1700zł)
*Amortyzatory (550zł)
*Montaż amorków (400zł)
*Wymiana ogumienia (70zł)
Razem: 5910zł

Mody:
*Felgi ST32 17’’ + opony letnie (1100zł)

Suma: 7010zł
Przebieg: 15 000km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 8 lipca 2014, 16:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Smiech na sali ja użytkuję E39 od 7miu miesięcy, i poza zmianą oleju, i swiec wraz z filtrami nie wymieniałem niczego. Te diesle to widze porażka jaki by nie był. Niewiem jaki jest sens wymieniania czegoś co jest dobre, jak tu czytam powyżej posty to włosy się jerzą na głowie, zadowolenie z auta jest takie , że jezdzi się dużo leje wachę a nic nie dokłada , wtedy można być zadowolonym, a nie dokładać non stop bezsens.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 8 lipca 2014, 17:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7501
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
ROBBMW napisał(a):
że jezdzi się dużo leje wachę a nic nie dokłada , wtedy można być zadowolonym
a potem się oddaje na złom bo już nie ma nawet czego wymieniać ...ale nie dziwie Ci sie w sumie - tym podejsciem reprezentujesz wiekszą część naszego społeczeństwa :wstyd:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 8 lipca 2014, 17:58 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
ROBBMW wydaje mi się, że jesteś jednym z przedstawicieli wyznań typu: "nie dokładam ani złotówki, tylko zalewam i jeździ super :super: ". Bmw prawie zawsze będzie jechało, te auta naprawdę potrafią dużo znieść, a to że Ty nie inwestujesz to Twój wybór, Twoje auto i zmartwienie przyszłych kupujących :) będę pamiętać, żeby przypadkiem od Ciebie nie kupić ;)

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 8 lipca 2014, 18:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Ja nie mówię żeby jeździć padaką, u mnie na dzień dzisiejszy autko jest ok, nic go nie boli smiga elegancko, co jakiś czas sprawdzam zawieszenie , i na kompa smigam. Wiadome co jest do wymiany się wymienia, ale nie jestem tego zdania ze wymieniam coś co jest dobre, darmo kasę wywalać. Poprzednio miałem E36 320i przez 3 lata praktycznie nic nie dołożyłem i auto jezdziło super, poszło dalej i własciciel zadowolony co trzeba było wymienić to wymieniłem, obecnie jest E39 i jakoś po 7 miesiącach użytkowania nie widzę żeby ten samochód był szczegolnie drogi w eksploatacji.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 11 lipca 2014, 20:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
To jest standardzik. Te auta są niewspółmiernie drogie w eksploatacji w stosunku do ceny zakupu. Gdy jeszcze studiowałem moja koleżanka, która wtedy pracowała w kebabie kupiła sobie e46. Nie wiem ile musiała tych kebabów zrobić, żeby to auto utrzymać. Za tą cenę mogła mieć punto, które byłoby 5 lat młodsze byłoby złożone tylko z dwóch a nie z czterech innych aut jak jej BMW :) A potem gumy pod sprężyny podkładała bo była taka gleba, że się jeździć w zimę nie dało. A sprężyny przecież drogie...

Jak przyjeżdżają do mnie klienci na diagnostykę to zawsze Buma jest jego oczkiem w głowie. Jak zaczynam wymieniać że np 3-4 wtryski już zdychają to tylko jeden się znalazł taki co nie dość że po pół roku wreszcie się zebrał na wymianę JEDNEGO wtrysku to kupił go nowy w IC. Reszta leje na to i udaje, że jest ok. A opony to już obowiązkowo ze śmietnika wyciągnięte. Jeden był nawet taki, co dosłownie nic nie robił w swojej igiełce. Przyjeżdżał co kilka miesięcy to już mu "starych" błędów nawet nie recytowałem, bo i tak nie zamierzał tego zrobić. On się musiał "przygotować finansowo" na zmianę oleju (530d, która była na początku do uratowania).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 1 sierpnia 2014, 12:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 191
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: E30, E39,E60,S1000RR
Kod silnika: M40B16, M57D30O1
Garaż: 530d E60 M-Pakiet
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143562

E30 316i
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99759

S1000RR 2010
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=94624

Galerii E39 Brak.
No to ja swoją 530 zrobiłem ok 100tys.

Wymieniłem kompletny zawias z amorami sachsa ok 5k
Akumulator 500
Pompa progowa 900
Panel z ogrzewania bo popękały guziki :) - 4pak
Opony
Komplet felg 17
Olej kilka razy
Filtr paliwa kilka razy
Filtry powietrza i kabinowe 3 razy
I różne pierdółki za parę złotych. Tragedii nie ma, ale najtaniej też nie jest. Szczęście że silnik w idealnej kondycji :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 1 sierpnia 2014, 13:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
przez 100tys km filtr powietrza tylko 3 razy? oO


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Koszt utrzymania 530d 2000r
PostNapisane: 1 sierpnia 2014, 15:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Byczus napisał(a):
przez 100tys km filtr powietrza tylko 3 razy? oO



Wychodzi tylko 33 tysie na jednym :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL