BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 1 sierpnia 2014, 10:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Mazowsze
Moje BMW: ex: 323Ci, 318is
Dlaczego mam nie pytac? Ceny czesci juz mniej wiecej znam. Chyba normalne, ze chce wiedziec jakiego spalania mam sie spodziewac. Tekst z rowerem jak przystalo ma forumowego cwaniaka :dobani:

Co wypadalo by zrobic w pakiecie startowym? Oleje, filtry, odma to wiadomo. Cos sie robi przy vanosie i rozrzadzie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 1 sierpnia 2014, 10:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: kraków
Moje BMW: e60
Kod silnika: m54b30
a co, e39 540i to taki super samochód, że spalanie w nim jest nieważne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 1 sierpnia 2014, 11:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7543
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Wiślak napisał(a):
Jak na wstępie się pytasz o spalanie w 540 to lepiej kup sobie rower :ok:

no tak , przecież e39 540i jest tylko dla krezusów dla których "ile pali" nie ma żadnego znaczenia :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 1 sierpnia 2014, 11:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 385
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E92
Kod silnika: N47D20C
przecież wiadomo, że im większa pojemność tym mniej pali, prawie tyle co 1.6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 1 sierpnia 2014, 12:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2720
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
olwin napisał(a):
Co wypadalo by zrobic w pakiecie startowym? Oleje, filtry, odma to wiadomo. Cos sie robi przy vanosie i rozrzadzie?


V8 w BMW często mają problem z uszczelką pokrywy zaworów, wężami gumowymi pod maską. Ogólnie to pod maską V8 panuje troszkę wyższa temperatura w związku z czym guma szybciej się zużywa. Zaznaczam że te twierdzenia wynikają z opinii użytkowników, sam nie miałem jeszcze V8 :(

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 1 sierpnia 2014, 12:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30373
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
Mateusz118 napisał(a):
V8 w BMW często mają problem z uszczelką pokrywy zaworów, wężami gumowymi pod maską. Ogólnie to pod maską V8 panuje troszkę wyższa temperatura w związku z czym guma szybciej się zużywa. Zaznaczam że te twierdzenia wynikają z opinii użytkowników, sam nie miałem jeszcze V8 :(


ja bym powiedział że dużo wyższa :)

olwin napisał(a):
Co wypadalo by zrobic w pakiecie startowym? Oleje, filtry, odma to wiadomo. Cos sie robi przy vanosie i rozrzadzie?


poszukaj na forum, było nie raz opisywane

viewtopic.php?f=8&t=130268&start=20

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 1 sierpnia 2014, 13:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 417
Moje BMW: Nie mam
Kod silnika: Brak
Garaż: Nie mam garażu
kuchash napisał(a):
przecież wiadomo, że im większa pojemność tym mniej pali, prawie tyle co 1.6



moje byle 4.4 paliło tyle co 2.0D :padam: :padam: więc ja się pytam po co montować gaz.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 1 sierpnia 2014, 15:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Wiślak napisał(a):
Jak na wstępie się pytasz o spalanie w 540 to lepiej kup sobie rower :ok:


Dobrze że pyta przynajmniej będzie wiedział na co się pisze a nie jak większość młodych gniewnych co kupują spore pojemności a później auta stoją bo nie ma na wachę... już nie wspomnę o jakimkolwiek serwisie itp...


Stąd właśnie tak a nie inaczej szuka się zadbanego i godnego kupna egzemplarza :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 2 sierpnia 2014, 09:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
Skoro liczysz, że 540i zasilane kapusta z bagażnika będzie generować takie same koszty jak trójka to raczej jesteś w błędzie, zwłaszcza egzemplarze poliftowe :rotfl:

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 2 sierpnia 2014, 09:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Na 540i mogą sobie pozwolić tylko szejkowie z szybami naftowymi i platformami, bo nie mają problemów z paliwem.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 2 sierpnia 2014, 09:58 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
spalanie od 11L lpg (około 9L pb) jadąc delikatnie... mi pali w trasie 14-16, miasto ja nie zszedłem poniżej 18L lpg, przeważnie w granicach 22L. Koszty utrzymania 540stki są wyższe niż to auto jest warte, więc albo ładujesz i jeździsz, bo Ci nie szkoda grosza albo nie ładujesz i patrzysz jak Ci niszczeje fajne bmw z tygodnia na tydzień. Jak planujesz kupić 540iA to odradzam, bo osiągi jak na v8 są słabe (dla mnie wystarczające, ale różnica między manualem a steptroniciem... niebo a ziemia), lepiej wybrać opcję 528i w manualu, no chyba, że jesteś fetyszystą v8 i chcesz mieć 540stkę np tak jak ja tylko dla dźwięku, elastyczności i bezproblemowego przyspieszania powyżej 180 ;)

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 2 sierpnia 2014, 11:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
Wojt4S90, a dowiadywałeś się z jakimi kosztami trzeba się liczyć, żeby wrzucić manual 6b?

Chociaż jak już wrzucać manual to można się połasić i o szpere +/- 3 tys taka zabawa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 2 sierpnia 2014, 11:41 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
waskii napisał(a):
Chociaż jak już wrzucać manual to można się połasić i o szpere +/- 3 tys taka zabawa.
no dokładnie, wg mnie bez sensu ładować manual bez szpery... ogólnie swap skrzyni nieopłacalny, raz że auto niezgodne z vinem co dla większości, w tym też dla mnie przekreśla potencjalnie kupowane auto-to tak z myślą o przyszłości, dwa jest to niemały koszt... skrzynia koło 3, szpera koło 3, do tego sprzęgło+dwumasa, bo w automacie jest inne koło, plus pedały, wybierak itd itd+robocizna-myślę, że koło dyszki będzie za całość jak nie lepiej ;) lepiej sprzedać iA i szukać i6 :)

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 2 sierpnia 2014, 12:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1314
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: M3
Moim zdaniem poza spalaniem koszty nie są takie wysokie, wiadomo , że nie jest to Fabia tdi :) Ale do 330tki koszty części podobne. Nie rozumiem tej nagonki na automat, ta skrzynia jest genialna i nigdy bym nie wsadził manuala, no chyba że ktoś chce palić kapcia do strzału :D Padła w wątku propozycja 528, no ciężko to porównać, dla mnie osiągi 540tki są naprawę fajne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 2 sierpnia 2014, 15:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
waskii napisał(a):
Wojt4S90, a dowiadywałeś się z jakimi kosztami trzeba się liczyć, żeby wrzucić manual 6b?

Z 10 tałzenów trzeba położyć co staje się operacją trochę mało opłacalną w przypadku gdy nie mamy zamiaru wiązać się z autem na dłuższy czas...

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 2 sierpnia 2014, 15:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
olwin napisał(a):
Przymierzam się do kupna e39 540i z końca produkcji.
Miałem wcześniej e46 323Ci i latałem na samej benzynie gdzie średnie spalanie wynosiło około 10 litrów.
Teraz rodzi się pytanie o koszta paliwa, czy koszta 4.4 z gazem będą porównywalne do 2.5 PB? Oczywiście wliczając spalanie benzyny przy zimnym motorze.
Kolejna sprawa, ile wyższego OC się mogę spodziewać?


E46 R6 i E39 V8 to dwie inne ligi kosztów, nie ma co porównywać zarówno spalania jak i serwisu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 2 sierpnia 2014, 20:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Mazowsze
Moje BMW: ex: 323Ci, 318is
Ciężki orzech do zgryzienia ;)
Między 323Ci a 530i przepaści w mocy nie będzie?
Szukam czegoś sporo mocniejszego niż 170KM i w większej budzie bo kawał chłopa jestem :cwaniak:
Pozostaje chyba czekanie na forumową igłę bo patrząc na allegro to nie zbyt ciekawie wygląda oferta 540i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 2 sierpnia 2014, 20:13 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
wg mnie zdrowa 530i w manualu będzie sporo szybsza od 323ci
olwin napisał(a):
Pozostaje chyba czekanie na forumową igłę bo patrząc na allegro to nie zbyt ciekawie wygląda oferta 540i
nie czekaj, bo szkoda czasu :) lepiej pojechać obejrzeć kilka sztuk, będziesz miał jakieś porównanie i rozeznanie. Ale jak naprawdę szukasz 540i z końca produkcji, czyli 2003 to szykuj grubą kasę :) zajrzałem z ciekawości na allegro i olx jak teraz wygląda sytuacja 540stek i ja bym przynajmniej 5sztuk jechał obejrzeć :hyhy:

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 2 sierpnia 2014, 20:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
olwin napisał(a):
Szukam czegoś sporo mocniejszego niż 170KM i w większej budzie bo kawał chłopa jestem

E32/E38 740i :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 2 sierpnia 2014, 22:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Faktycznie ciekawe, jak nigdy, są teraz na allegro poliftowe 540-stki. Przykładowo:
http://otomoto.pl/bmw-540-piekny-czarny ... 20871.html
http://allegro.pl/bmw-540i-286km-m5-man ... 22109.html

Auto drogie w utrzymaniu, niewspółmiernie do ceny zakupu. Spalanie trasa >12, miasto >16.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL