BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 2 sierpnia 2014, 23:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 302
Lokalizacja: WPN/WD
w tej drugiej rarytas w postaci:

Fotosferyczne lusterka
Reflektory soczewkowe, przy xenonie w bmw warte podkreslenia..


jest to polift, (lampy tył, czujniki parkowania przód, czujnik zmierzchu)
a lampy przednie prelci.. chyba zły przykład..

_________________
Timeless Ultimate Driving Machine


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 2 sierpnia 2014, 23:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1329
Lokalizacja: Bytom
Ta pierwsza chyba też przedlift, ale to nieważne, liczy się kondycja, motor i tak TU. Notabene przedlift w mpaku jest najładniejszy ;) Aha i faktycznie jest z Radomia :wstyd: No i po połówce na łebka wszystko wydaje się być nowsze :orany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 3 sierpnia 2014, 11:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2578
Moje BMW: F20
Kod silnika: N55B58
Patrze jedna przedlift, patrze druga przedlift... :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 3 sierpnia 2014, 16:20 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
obydwie przedlift, wg mnie fajniejsza ta z okolic Gdańska ze względu na wnętrze, a nie czarne, oklepane :) zakup każdego e39 w dobrym stanie to niezły orzech do zgryzienia, a 540i6 to już w ogóle... jak nie szkoda kasy to kierunek zachodnia granica i 45tys i w górę, jak pl to jeżdżenie, szukanie, oglądanie i ostatecznie zakup dobrego auta, w które trzeba trochę włożyć, ale i tak jesteśmy do przodu niż w przypadku zakupu z DE

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 3 sierpnia 2014, 17:12 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 10409
j27 napisał(a):
http://otomoto.pl/bmw-540-piekny-czarny ... 20871.html

Ja pitole! Co oni mają w głowach.... rok 2000, a rok modelowy 2001. Trochę się to nie zgadza bo w roku modelowym 2001 lift już był.


Koszta utrzymania zależą od nas. Dla jednego coś może być sufitem, dla drugiego podłogą. Zależy Ci na "forumowej igle" to tak jak Wojtek napisał inwestujesz w auto które nie jest tego warte. Możesz też kupić kibla i upalać aż się rozleci. Moim zdaniem utrzymanie czy to V8 czy to R6 diesle czy benzyna jest podobne. Jeden się śmieje że padają wtryski w dieslu, drugi odpowiada że zaczynają grzechotać vanosy a trzeci śmieje się z nadmiernego zużycia oleju i spadku mocy :) Często zapominamy że są to praktycznie pełnoletnie auta i nawet jak dziś piszemy i o nich igła to następnego dnia coś może się rozlecieć i nie powinno nas to zdziwić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 3 sierpnia 2014, 21:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
Kamil_ napisał(a):
Koszta utrzymania zależą od nas. Dla jednego coś może być sufitem, dla drugiego podłogą. Zależy Ci na "forumowej igle" to tak jak Wojtek napisał inwestujesz w auto które nie jest tego warte. Możesz też kupić kibla i upalać aż się rozleci. Moim zdaniem utrzymanie czy to V8 czy to R6 diesle czy benzyna jest podobne. Jeden się śmieje że padają wtryski w dieslu, drugi odpowiada że zaczynają grzechotać vanosy a trzeci śmieje się z nadmiernego zużycia oleju i spadku mocy Często zapominamy że są to praktycznie pełnoletnie auta i nawet jak dziś piszemy i o nich igła to następnego dnia coś może się rozlecieć i nie powinno nas to zdziwić.

AMENt :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 3 sierpnia 2014, 22:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Mazowsze
Moje BMW: ex: 323Ci, 318is
Byczus napisał(a):
AMENt :P



Ewentualnie (L)AMENt


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 08:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1203
Wojt4S90 napisał(a):
spalanie od 11L lpg (około 9L pb) jadąc delikatnie... mi pali w trasie 14-16, miasto ja nie zszedłem poniżej 18L lpg, przeważnie w granicach 22L. Koszty utrzymania 540stki są wyższe niż to auto jest warte, więc albo ładujesz i jeździsz, bo Ci nie szkoda grosza albo nie ładujesz i patrzysz jak Ci niszczeje fajne bmw z tygodnia na tydzień.


x2

540 nie jest samochodem bezobsługowym. Jak każde, ale jednak v8 wymaga specjalnej uwagi. Jeśli to ma być jedyne auto któremu poświęcamy uwagęm to ok, nie ma w tym nic złego.

W moim przypadku pełni rolę dupowoza i nieraz te przestoje lub konieczność szybkiego ogarnięcia auta bywają irytujące...dlatego m.in. w głowie zaczynają zachodzić różne procesy zmierzające na wymianie na coś mniej pochłaniającego czas ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 15:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
[quote="Kamil_"]Ja pitole! Co oni mają w głowach.... rok 2000, a rok modelowy 2001.quote]

Handlarski klasyk :D Nie mów że nie znasz.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 15:50 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 10409
Bobby Vintage, pewnie że znam :cwaniak: Ale to przecież odstrasza klientów. Ja tam wolę napisać ze auto jest np: z grudnia 1998r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 6 sierpnia 2014, 15:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Kamil_ napisał(a):
Bobby Vintage, pewnie że znam :cwaniak: Ale to przecież odstrasza klientów. Ja tam wolę napisać ze auto jest np: z grudnia 1998r.


Ja też jak widzę coś takiego to na wstępie tracę zaufanie ( Którego i tak w sumie nie mam :) ) do handlarza.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 11 sierpnia 2014, 10:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Kamil_ napisał(a):
Bobby Vintage, pewnie że znam :cwaniak: Ale to przecież odstrasza klientów. Ja tam wolę napisać ze auto jest np: z grudnia 1998r.


Ja też wolę napisać, że auto jest z grudnia 1998 niż oszukiwać jak niektórzy. Takie zagrywki nie są za dobre. Nie wróżą dobrze o sprzedawcy. Wolę mieć czyste sumienie niż potem nie spać po nocach gdy coś jest nie tak ;)

_________________
brak zgody na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 14 sierpnia 2014, 21:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 425
Lokalizacja: KRAKÓW/chicago
Moje BMW: 2003 BMW 530i
Kod silnika: M54B30
Juma napisał(a):
Moim zdaniem poza spalaniem koszty nie są takie wysokie, wiadomo , że nie jest to Fabia tdi :) Ale do 330tki koszty części podobne. Nie rozumiem tej nagonki na automat, ta skrzynia jest genialna i nigdy bym nie wsadził manuala, no chyba że ktoś chce palić kapcia do strzału :D Padła w wątku propozycja 528, no ciężko to porównać, dla mnie osiągi 540tki są naprawę fajne.


sledze ten temat i stwierdzam ze ma juz troche czasu... :) nie chce se angazowac w temat zabardzo bo choc chcialem kupic to 540i niegdy nie mialem.Mam zato mercedesa E430 z 2001 roku , i powiem szczerze osiagi R6 kontra V8 nawet w merolu to przepasc.. od 0-100 niema az takiej znaczacej roznicy ale to co sie dzieje pozniej to juz inna bajka poprostu merol momentalnie i jakby bez zadnego zmeczenia rozwija predkosc a moje e39 528 od momenty gdy "zapniesz" czworke to jakbys jej pol gazu ujal w porownaniu do meska:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 7 września 2014, 11:23 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
Poczytajcie o tym handlarzu spod Gdańska, Oszust jakich mało. Na 5er.pl jest opisany jak sprzedał 740 skręconą z 400k km na 180k km i klientowi w drodze powrotnej silnik klęknął.
Co do utrzymania 540iA opiszę jakto wyglądało u mnie na przestrzeni 15 tys.km. Auto kupiłem z oryginalnym przebiegiem 165tys.km.
Na dzień dobry pakiet startowy: odma, uszczelki kolektorów, przewód odmy, napinacz łańcucha.
Pierwsza awaria jaka unieruchomiła samochód to pękł zbiorniczek wyrównawczy ( 200zł za zamiennik który się do niczego nie nadaje ), kolejna to standardowo w TU alternator chłodzony cieczą ( koszt regeneracji 500 zł ), trzecia poszedł wąż idący od chłodnicy do pompy wody ( 180zł w ASO, wymiana samemu ). To był rok 2013 więc w miarę bezboleśnie. Oczywiście założyłem LPG, średnie spalanie co wszystkich dziwi 14-15l/100km, zawsze tankuję za 150 zł i robię na tym od 390 do 430km. Miesiąc temu w drodze nad morze, cztery osoby na pokładzie, bagażnik załadowany, na liczniku przeważnie 160km/h, spalanie wyniosło około 14l/100km.
Rok 2014 i tutaj było gorzej....
W lutym kompletny remont zawieszenia z tyłu, zrzuciliśmy wózek i wszystkie tuleje, wahacze i resztę założyliśmy nową. Do tego nowe tarcze i klocki z tyłu. Koszt 3200zł.
W kwietniu samochód zawiozłem do kliniki bmw w opocznie do Radka, uszczelnienie silnika, wymiana pompy wody, wymiana skrzyni- całość 2000zł.
W lipcu remont zawieszenia z przodu, cztery nowe wahacze i drązki, do tego nowe świece- całość 1600zł.
Najważniejsza inwestycja odbyła się w marcu, wymiana skrzyni automatycznej na manualną- skrzynia z pedałami i całą resztą 4500zł, nowe sprzęgło 800zł i wymiana 1200zł.

Zawieszenia przód i tył mogłem nie ruszać i jeszcze przejeździć z rok, ale czułem już że nie jest tak jak być powinno a że lubię mieć wszystko na igłę to poszło do zrobienia.
Skrzynia to również moje widzi mi się. Jeżeli kupi się zdrowy egzemplarz to jestem zdania że nie ma dużej różnicy między utrzymaniem E39 R6 a E39 V8. I tu i tu trzeba robić zawieszenie i hamulce. Silnik na pewno wymaga większej uwagi i dmuchania na zimne. Z najbliższych inwestycji na pewno wpadnie u mnie termostat na 85 st. i nowe amortyzatory ale to też dla mojego spokoju niż z konieczności.

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 7 września 2014, 22:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1396
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 535i/330xd
Kod silnika: M57
Czemu taki termos?

_________________
535d
Obrazek

330xd
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 8 września 2014, 07:40 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
Termos??

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 8 września 2014, 09:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1396
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: 535i/330xd
Kod silnika: M57
Termostat..

_________________
535d
Obrazek

330xd
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 8 września 2014, 09:48 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1007
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW 540 i6b
Kod silnika: M62B44TU
Żeby silnik nie osiągał takich temperatur.

_________________
/// brak zgody administracji na reklame ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 8 września 2014, 09:59 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Sucre napisał(a):
Żeby silnik nie osiągał takich temperatur.

Taki zabieg ma na celu poprawienie czegoś?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: koszty utrzymania e39 540i, eksploatacja M62B44 i M62TUB44
PostNapisane: 8 września 2014, 10:03 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
mroova81 napisał(a):
Taki zabieg ma na celu poprawienie czegoś?
tak :) tak na forach napisali i tak robią wszyscy, ale sami nie wiedzą po co. Wg mnie zmiana termostatu jest bezsensowna, jak się dobrze zagłębicie w temat to ma to więcej minusów jak plusów.

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL