BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 czerwca 2025, 14:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] N42B20 bierze dużo oleju brak kompresji na 4 cylindrze
PostNapisane: 23 października 2014, 20:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46 318CI
Kod silnika: N42B20
Niedawno zakupiłem moje wymarzone e46 coupe :D z silniczkiem 318ci 43km autko ściąłem z niemiec z tego co mi wiadomo jestem jego drugim właścicielem. po wymianie oleju zaczęło się problem zalany był syntetykiem mobil1 silnik zaczął brać w niesamowitym tempie olej nawet aż do litra na 50 kilometrów :szok: ale też w dziwny sposób schodził do minimalnego poziomu i nie brał nic więcej a nie kopcił na rozruchu ani nic ,niekiedy przy zjeżdżaniu z górki po dodaniu gazy było siwo za mną ale sporadycznie dodam że jest to automat a takto to nie kopcił za wiele więc postanowiłem wymienić olej ja pól syntetyk castrol z jakimiś drobinkami magnetycznymi podobno ten olej jest do tego silnika przypisany (tak mi dobrali bynajmniej ) i prowizorycznie ustąpiło silnik zaczął brać mniej oleju i nawet już nie kopcił w ogóle sporadycznie ale nadal oleju ubywało niedawno sprawdziłem mi kompresje i na 4 cylindrze wyszły mi 3 bary :rozpacz: po dolaniu oleju do komory spalania doszedł do 7 bara więc coś go doszczelniło i teraz moje pytanie co dalej robić w silniczku słychać delikatny stukot słyszałem że w tych silniczkach lubiły pękać koniki na zaworach w najbliższym czasie chce zdemontować pokrywę zaworowa i zobaczyć co się tam dzieje silnik jest suchuteńki i co się z tym olejem dzieje w ogolę gdzie on ucieka jeżeli nie był dopalany (bo przecież nie kopcił jak na taką ilość branego oleju) opłaca się robić remont takiego silnika ? macie może jakieś sugestię co do tego mieliście może podobny problem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 bierze dużo oleju brak kompresji na 4 cylindrze
PostNapisane: 26 października 2014, 05:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Primo: żre olej, nie ma kompresji na jednym garze = pierścienie

Secundo: "(tak mi dobrali bynajmniej )" - PRZYNAJMNIEJ

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 bierze dużo oleju brak kompresji na 4 cylindrze
PostNapisane: 26 października 2014, 22:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46 318CI
Kod silnika: N42B20
Tak ale to gdzie ten olej się znajduje jezeli go nie przepala bo zakopci sobie ale bardzo żadko ? I czemu schodzi tylko do minimum poczym o wiele wolniej go ubywa bo prawie wcale i gdzie ten olej wieje skoro cały silnik jak i skrzynie mam suchą ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 bierze dużo oleju brak kompresji na 4 cylindrze
PostNapisane: 27 października 2014, 08:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
jesli motor suchy tzn że go spala. nie zawsze musi kopcić zresztą nie siedzisz z głową przy wydechu. jeśli nie masz kompresji na garze, znika Ci olej a próba olejowa podnosi kompresję to dla mnie sprawa w zasadzie jasna

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 bierze dużo oleju brak kompresji na 4 cylindrze
PostNapisane: 6 października 2015, 10:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46 318CI
Kod silnika: N42B20
Sprawa wyjaśniona. Brak kompresji zapewne był błędem pomiarowym. Głowica jest popękana ale szczelna 3 zawory upalne i 6 uszczelniaaczy zawodowych przepuszczalaly po zrobieniu jak.narazie jeżdżę juz.pul roku i oleju nie dodałem jak.narazie ;))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42B20 bierze dużo oleju brak kompresji na 4 cylindrze
PostNapisane: 6 października 2015, 14:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1532
Lokalizacja: KONIN
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=129501
A drugie pół roku stało ?
Weź się lepiej za książki bo z pisaniem słabo.

_________________
Bmw e36 318i m40 bylo
Bmw e36 318i m43 bylo
Bmw e39 530i m54 bylo
Bmw e46 320i m52 bylo
Bmw e36 325i m50 jest
Bmw e39 525i m54 jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL