BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 11:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Pytanie o oryginalność "jeża"
PostNapisane: 19 listopada 2014, 19:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 198
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Siwa & Czarna
Kod silnika: M54B30 & M54B22
Takie szybkie pytanko, poprzedni właściciel wymieniał jeża około 3 lata temu, teraz pada, muszę reanimować go co parę dni suszarką, więc trzeba kupić nowy ( pomijając przelutowanie styków ) i teraz pytanie, tego jeżyka co mam nie ma na nim żadnego logo, być może to jakiś chinol, ale oglądam na alledrogo rezystory Valeo i tam poza tą naklejką nie widać żadnego logo, więc nie chciałbym kupić jeżyka za 200 niby valeo. Czy oryginał powinien mieć jakieś logo poza naklejką, ewentualnie czy te mayla są trwałe, lub inna firma ( chociaż na allegro raczej nie ma ).

_________________
NAS NE DOGONIAT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pytanie o oryginalność "jeża"
PostNapisane: 20 listopada 2014, 08:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
oryginał jest caly aluminiowy i ma znaczki bmw nabite niewiem jak z trwaloscia róznych firm ale na moje to wszystko jest to samo :) sklada sie z tych samych elementów itp wiec po co przepłacac takie jest moje zdanie kilka razy juz zakladalem najtanszego chinola u klientów i kolesie smigaja po kilka lat i nic sie nie dzieje

a dlaczego pomijasz poprawienie lutów w swoim ??
na moje to jest najlepsze najtansze i najwytrzymalsze rozwiazanie robilem to kilka razy i jak sie dobrze polutuje znaczy stara polska cyna ołowiowa generalnie nie dostepna :) bo teraz to same eko cyny bez dodatku ołowiu przez co elektronika sie tak sype bo robia sie zimne luty i do tego normalna kalafonia to taki jeż staje sie wieczny zimne luty napewno juz sie nie zrobią

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pytanie o oryginalność "jeża"
PostNapisane: 21 listopada 2014, 07:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 198
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Siwa & Czarna
Kod silnika: M54B30 & M54B22
Mi chinolek pada z tego wynika bo nie ma logo na nim, wytrzymał 3 lata. Dlaczego pomijam poprawienie lutów, właśnie dlatego, że to nie oryginał i nie wiem czy chinolka warto reanimować. Chociaż idzie weekend, lutownice mam zobaczymy co z tego wyjdzie.

Dzięki za odpowiedz sąsiedzie :D

_________________
NAS NE DOGONIAT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pytanie o oryginalność "jeża"
PostNapisane: 21 listopada 2014, 08:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
spróbować warto podpowiem jeszcze zeby pozbyc sie tego czarnego laku to wsadz jeża do wody i zagotuj :)
tak długo az lak zrobi sie jak galaretka wtedy wyskrobiesz go bez problemu niczego nie uszkadzając a samemu jeżu to nie zaszkodzi wiem bo tak zawsze roobie :)

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pytanie o oryginalność "jeża"
PostNapisane: 21 listopada 2014, 09:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Ponoć dobrze schodzi płynem do usuwania tych żółtych pianek murarskich. Ja bym go podgrzał hotairem lub opalarką porządnie bo suszarka przez tą żywicę to właśnie robota na krótko. Nie pamiętam ile jeż kosztuje ale dają gwarę 2 lata więc w sumie to szedłbym w jakiś lepszy zmiennik jak grzanie de efekt na krótko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pytanie o oryginalność "jeża"
PostNapisane: 21 listopada 2014, 13:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
samo grzanie nic nie da jak pisalem wyzej zeby wyleczyc jeża to trzeba go zagotowac zeby lak zrobi sie jak galaretka i wtedy wyjdzie bez problemu i wystarczy poprawic luty przy tranzystorach jest ich 3 sztuki po 3 nogi kazdy razem 9 lutów w necie jest duzo zdjec jak wyglada rozebrany jeż

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pytanie o "jeża" ( zdjęcia chińskiego po skrobańce )
PostNapisane: 22 listopada 2014, 14:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 198
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Siwa & Czarna
Kod silnika: M54B30 & M54B22
Dzisiaj zabrałem się za to ustrojstwo i tak, cynę można kupić z ołowiem lub bez ja kupiłem z ołowiem koszt 4 pln, mała kalafonia 3 pln.

Zabrałem się za tego chińskiego jeża i tak po pierwsze- skrobania 2 cm. w głąb. Następnie nie ma gdzie tam poprawić tych lutów zupełnie inaczej to wygląda niż w oryginałach. Jeż wylądował w śmietniku bo strasznie mi podniósł ciśnienie podczas tego skrobania, pomimo gotowania go chyba z 15 min. Dodaje zdjęcia.

Ciekawostka bynajmniej dla mnie, po wyjęciu jeża nie działa zamykanie centralnego.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
NAS NE DOGONIAT

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Pytanie o oryginalność "jeża"
PostNapisane: 22 listopada 2014, 17:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 968
Lokalizacja: Szubin koło Bydgoszczy
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b25
Garaż: bylo e36 316i
jest e39 523iA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
ło matko co to jest w srodku :) przyznam ze chinczyka nigdy nie rozbieralem tylko oryginały :) ale ten w srodku wyglada dziwacznie

_________________
moja srebrna 523iA :)
wejdz i zabacz http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130498
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL