BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 16:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] M60 3.0 V8 do Land Rovera
PostNapisane: 19 listopada 2007, 11:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Posiadam silnik M60 3.0 V8. Będę go wkładał w Land Rovera Defendera. Silnik będzie pracował z manualną skrzynia biegów.
I teraz moje pytania:
1. Z jakiego silnika BMW mogę zastosować koło zamachowe, docisk i tarczę ? Wcześniej silnik pracował z automatem i o ile wiem fabrycznie tylko tak był używany.
2. Czy obudowa sprzęgła występuje jako pojedyncza część, czy jest zawsze integralną częścią skrzyni biegów? Muszę tą część tak przerobić ,aby pasowała do skrzyni Land Rovera
3. Mam wszystkie wiązki i moduł sterujący. Pewnie uruchomię cały zestaw bez głównego komputera auta, ale co i jak można pominąć, co zblokować itd. Brak mi przepływomierza, ale to część stosunkowo łatwa do zdobycia
Mam już doświadczenie w takich przeróbkach. W tej chwili mój Land jeździ z silnikiem Ni ssana a Jeep z 1943r z Oplem. Spawam aluminium mam, trochę obrabiarek, ale brak mi wiedzy co z jakiego modelu mogę zastosować. Chętnie wysłucham opinii o tym silniku, jakie ma słabe punkty, jakie lubi płatać figle? Będę wdzięczny za kilka ciekawych linków traktujących o tym silniku
Liczę na pomoc i fachowość kolegów. Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 19 listopada 2007, 11:54 przez TF64, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2007, 15:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
Najlepiej zrobiłbyś kupując poprostu manual z właśnie tego auta, miał byś najmniej problemów i wszystko by pasowało. Jest ich dużo na rynku więc nie powinieneś mieć problemów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2007, 17:25 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Tyle ze w defenderze skrzynia jest bodajze polaczona z reduktorem. Kolego kolo zamachowe jak i sprzeglo kup od modelu 3.0 V8 z manualem. Skrzynia z defendera albo rzezba z reduktorem jakas i wtedy skrzynia BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2007, 14:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
W grę wchodzi tylko wykożystanie oryginalnej skrzyni Landa,włąśnie ze wzgledu na reuktor,pozostaja wiec poszukiwania oryginalnego koła zamachowego i przynajmniej obudowy skrzyni z której wykorzystam przednia część,czyli obudowesprzegła,a reszta to jusz rzeźba :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2007, 14:24 
o kurde, ciekawy swap, ale dlaczego 3.0, a nie 4.0 M60? :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2007, 23:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Taki wpadł mi w rece:),ale jak juz wszystko będzie pasowło i jeżdziło,to w razie czego zmiana na 4.0 bedzie tylko kwestią paru godzin. W zasadzie wiem juz czego potrzebuje i od czego. Jak całość uruchomię, to pozostanie dobór przełożeń. W Land Roverze skrzynie i mosty są takie same. Jedynie skrzynie redukcyjne różnią sie przełożeniami. Jest ich 22 rodzaje!!!, czyli jest w czym wybierać :). Starsze modele Landa miały silniki V8 3.8l, ale wzorowane były na starych amerykańskich klamotach. V8 BMW to naprawdę piękny silnik!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2007, 17:08 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Mam taką małą radę dla Ciebie. Rozbierz miskę olejową i sprawdź mocowanie pompy oleju. Z tego, co wiem, w silniku M60 lubi się czasem poluzować i śrubki sobie luzem leżą w misce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2007, 11:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Cenna uwaga! Słyszałem o tej przypadłości. Skąd to sie bierze? Wydaje sie niemozliwe, żeby w tak zaawansowanym silniku działy się takie awarie!! W Land Rowerach z silnikiem TD5 też to sie dzieje. Znam przypadek, gdzie po odkręceniu sie pompy w Td5 zignorowano kontrolkę cisnienia..."no bo auto i tak jechało".. Finał to 10 tys kosztów!!! Na pewno sprawdzę pompę!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL