BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] TDS. chip ułatwiający rozruch na ciepłym silniku
PostNapisane: 25 listopada 2007, 12:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Cz-wa
Moje BMW: e36 325tds
Kod silnika: m51
Mam pytanie ; Mam ten problem co wielu uzytkowników TDSa. PO rozgrzaniu silnika samochod dluzej odpala. Czy warto kupic ten chip ułatwiający rozruch na ciepłym silniku ? ? CZy to działa.? :wstyd:


Ostatnio edytowano 27 listopada 2007, 20:21 przez jackywar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 13:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: okolice czestochowy
ja mam zamontowany taki układ (nie jest to chip) który podgrzewa swiece żarowe bez względu na to czy silnik jest ciepły czy zimny. Urzywam już go przez ok 40tys km i nie mam problemów z zapalaniem. Jak dla mnie - pomogło i nie widze zadnych wad tego urządzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 14:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
w tds-ach jest tak że one dziela sie na dwie grupy, czyli takie co nie palą na gorąco nawet zaraz po zgaszeniu silnika i takie co pala na gorąco ale postoja chwilkę i mają problem ( najczęściej jak nie są ani nagrzane ani zimne)
w pierwszym przypadku wina leży po stronie pompy , ponieważ zużyta sekcja wraz z temp traci swoją szczelność i z tad te problemu z dawką na rozruch
w drugim przypadku nie koniecznie jest to wina pompy. Pompa paliwo moze podać ale że swiece sie nie podgrzewają a to nie jest TDI ( czyli bezpośredni wtrysk ) to ma problem z rozruchem, z powodu po prostu żużytego już silnika.
wstawienie takiego przekaźnika który będzie Ci zawsze załaczał świce napewno nie zaszkodzi, ale jeżeli pompa będzie bardzo zużyta to już jej mało pomoże,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 17:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Cz-wa
Moje BMW: e36 325tds
Kod silnika: m51
Dokładnie. ZImny pali idealnie. Po dobrym rozgrzaniu i zgaszeniu juz sa problemy. Zaczelo sie to nie dawno stopniowo. No cóż troche km. juz jest na budziku l :) A mozecie mi cos polecic z tych układów. z allegro najlepiej. Który ???
: http://moto.allegro.pl/item268524645_zl ... od_ss.html

czy
http://moto.allegro.pl/item270487143_bm ... oblem.html
czy
http://moto.allegro.pl/item272900707_zl ... _odss.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 22:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: ÂŻagaĂą
powiem Ci tak. wraz z temp. silnika spada dawka rozruchowa i nie włączają się świce żarowe. sterownik bierze sygnał z czujnika więć spróbuj na rozgrzanym silniku ściagnąć z czujnika kostkę ( wiem że to może nie byc łatwe bo o ile dobrze jeszcze pamiętam to jest pod kolektorem ssącym ) i spróbuj zapalić. jeżeli pomoże to można by to obejść. ale możesz to także dobrze sprawdzic w ten sposób iż na rozgrznym silniku i po zgaszeniu polewasz głowiczke pompy ( czyli tą cześć gdzie praktycznie są przykręcane rurki , jest taka ciemniejsza) zimną wodą aby ja wystudzić i patrzysz czy zapali , oczywiscie w tym przypadku czujnik temp jest podłączony. jeżeli zapali to trzeba by zregenerować pompę i wolałbym to zrobić niż stosować jakieś takie przeróbki bo kiedyś można tego żałować jak pompa padnie całkiem i to w nieoczekiwanym momęcie. A jeżeli tak jak zrozumiałem u ciebie jest tak iż tylko na bradzo rozgrzanym silniku nie zapala i to zaraz po zgaszeniu to tylko pompa.
troszkę sie rozpisałem ale mam nadzieję że mnie zrozumiesz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 22:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 305
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46Ci
Kod silnika: M52b28
Zanim zastosujesz to cudo bądz pewny że twój rozrusznik dobrze kręci, to podstawa. Miałem takie urządzenie i ma ono jedną wadę tzn po odpaleniu silnik przez ok 5 sek ma podwyższone obroty co powoduje zwiększona dawka paliwa. Akurat może wspominane cudo może okazać się niepotrzebne, spróbowałem przesunąć pompę tak aby zapłon byl trochę przyśpieszony i auto odrazu zaczeło lepiej zapalać a gdy zregenerowałem rozrusznik auto zapalało na dotyk więc cudo wymontowałem.
Madrick z tym polewaniem głowiczki pompy ma rację, warto spróbować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 23:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Cz-wa
Moje BMW: e36 325tds
Kod silnika: m51
no wiec rozrusznik dobrze kręci. czyli z tego co mi tu koledzy radzicie trzeba porobić parę testów najwsampierw a potem myślec. Jezeli to pompa to trzeba bedzie chyba wybulić z półtora klocka tak? na regeneracje ? . w cuda pobawie sie kiedy indziej.Dzięki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL