BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2007, 20:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
tak, mam silnik m50


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 listopada 2007, 20:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
maxbolo napisał(a):
tak, mam silnik m50

Nowięc najnormalniejsza krokówka.
Mnie jeszcze zastanawia czy wszystko jest ok z czujnikiem temperatury , bo możliwe że dme ma mylne dane i niewidzi ,że silnik jest zimny :niepewny: .

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 18:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
krilan napisał(a):
witam,

mam dokładnie ten sam problem niskie obroty ale nie zawsze raz jest dobrze a czasami tylko 500 obrotów, na gazie jest minimalnie lepiej

jak uruchomie auto na P jest ok wrzucam bieg i zaczyna telepac autem przejadę skrzynią w górę i dół i mam chociaz jakieś stabilne 500-600

i tak jadę wymienic gumę lączaca kolektor z przepływomierzem bo mam taśmą poklejoną,
mam taka cichą nadzieję że to jest przyczyną, czy jak podłączą auto pod kompa wyjdzie co jest nie tak??


1. czy kupię gdzieś orginalne świece BOSCH'a bo na nich auto prcowało lepej może z raz lub dwa odwinęło mi taki numer a na nowych NGK jest tak za kazdym razem chce wyeliminowac wpływ swiec na to zjawisko.

2. czy po wrzuceniu na D lub R krokówka powinna podnosić obroty silnika?

3. gdzie jest ten czujnik temperatury ile kosztuje nowy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 19:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
Cytuj:
3. gdzie jest ten czujnik temperatury ile kosztuje nowy?



http://bmwfans.info/original/E34/Lim/52 ... l-11_1281/
Prawdopodobnie 6 a jak nie to 8 tak czy inaczej oba są pod kolektorem , co zmusza do jego ściągnięcia :hyhy:

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 21:13 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
w takim razie czyżby robertbmw nie wiedział czy u mnie jest silniczek krokowy czy zawór powietrza dodatkowego


Otóż nie pomyliłem się.
Silniczek krokowy w mechanice pojazdowej kontroluje obroty biegu jałowego.....ALE NIE W BMW.
Za to w innych markach jest powszechnie stosowany do tej czynności i stąd potocznie nazywanie zaworu dodatkowego powietrza w BMW silniczkiem krokowym.

Silniczek krokowy - stepper motor.
Zawór dodatkowego powietrza - idle control valve......., choć zamiast "dodatkowego" powinienem pisać "zawór regulacji powietrza" - idle regulating valve.

Jedno jest pewne. Obie części są wykorzystywane w mechanice pojazdowej do regulacji obrotów biegu jałowego, ale jeżeli ktoś będzie w przyszłości szukał po serwisach BMW, albo w innych sklepach "silniczka krokowego" jako części regulującej obroty biegu jałowego, TO GO NIE DOSTANIE......nawet w katalogach część ta dla samochodów marki BMW nie figuruje pod spisem silniczków krokowych.
Jest to zawór dodatkowego/regulacji powietrza biegu jałowego i nie ma to nic wspólnego z silniczkiem krokowym, który działa na innej zasadzie.

Silnik w samochodzie także można nazwać agregatem, ale jakoś nikt go tak jeszcze nie nazwał :P

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 21:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
gdzie jest silniczek krokowy mniej więcej wiem,
proszę zatem nakreślić mniej więcej gdzie w takim razie szukać "Zawór dodatkowego powietrza" skoro ten zawór to nie to samo co silniczek krokowy:niepewny:


Ostatnio edytowano 14 listopada 2007, 21:32 przez maxbolo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 21:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
mi się juz nie chce....poszukaj na forum.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2007, 21:36 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Pod kolektorem ssącym w centralnej części, po drugiej stronie od przepustnicy wychodzi z kolektora taki sobie trójniczek do którego wpięty jest wygięty, karbowany wąż powietrza. Z drugiej strony tego węża znajduje się właśnie zawór. Jest on prawie na lini poziomej z rozrusznikiem.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 19:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
zauważyłem tutaj pewną zależność, po tym jak jakiś magik powiedział mi ze mam pojeździć dwa dni tylko na benzynie i wszystko bedzie dobrze ostatnie 5 km do domu przejechałem na benzynie (gaz sekwencja) i następnego dnia rano pełne zaskoczenie silnik pietnie trzyma 750 obrotów po włączeniu bigu również PRZYPADEK??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 19:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 177
Lokalizacja: ÂślÂąsk
Moje BMW: e53 3.0i
krilan napisał(a):
zauważyłem tutaj pewną zależność, po tym jak jakiś magik powiedział mi ze mam pojeździć dwa dni tylko na benzynie i wszystko bedzie dobrze ostatnie 5 km do domu przejechałem na benzynie (gaz sekwencja) i następnego dnia rano pełne zaskoczenie silnik pietnie trzyma 750 obrotów po włączeniu bigu również PRZYPADEK??

a po przełączeniu z rana na gaz też ma dobre obroty??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2007, 22:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
tak obroty na gazie też są ok, jutro rano sie okaże czy to reguła czy przypadek

NO I NIE JEST TO PRZYPADEK, rano obroty tak jak powinny być zero jakiegoś spadku po wrzuceniu biegu, ale rzeczywiście obroty na gazie są niższe

podjadę do gazownika zobaczymy moze on coś tutaj poradzi? czy może ktoś miał już taki przypadek?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2007, 09:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: andrychĂłw
kolego maxbolo chyba nam nikt nie pomoze :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2007, 10:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
witam ponownie,

wg gościa który mi montował instalację jeszcze z autem u niego nie byłem jest to że elektrozawory przepuszczają a przy okazji głupie gadanię że auto jest stare i przepustnicę i cały układ dolotowy trzeba wyczyścić

tylko przypadkiem ż jak ostatnie 500 m na benzynie przejadę to jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2007, 12:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
krilan napisał(a):
że elektrozawory przepuszczają
:zdziwko: :zdziwko: jakie elektrozawory???

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2007, 00:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
@mcgiver

od sekwencji dlatego przy uruchamianiu podobno mam benzyne i gaz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2007, 07:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1691
Lokalizacja: ÂŻYWIEC
krilan napisał(a):
od sekwencji dlatego przy uruchamianiu podobno mam benzyne i gaz

Jeśli ci chodzi o wtryski gazu to sprubuj je rozebrać i zobaczyc w jakim stanie są oringi , mozliwe ze sa do wymiany lub podeszły jakies syfy mimo filtrów gazu.
Jeśli bedziesz rozbierał to uważaj na spręzynki zeby ci sie niewysypały.

_________________
_____________________________________________________________________________________________________________________



TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX-POCO JEŹDZIĆ NA RĘCZNYM JAK MOŻNA DAĆ W P...e
http://mcg1ver.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/albumy/516168-123.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2007, 17:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
instalcja ma może dopiero z dwa miesiące jest na gwarancji, zobaczymy co zrobi pan gazownik?

bo rzeczywiście na początku było ok, później stopniowo się pogarszało

odezwę się po wizycie w "warsztacie" na sama myśl już mam dosyć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2007, 20:24 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc się pod ten podepnę. Ja również mam za niskie obroty, tyle że na ciepłym - ok. 550, w porywach 650. Auto nie jest zagazowane, silniczek krokowy (czy tam zawór powietrza dodatkowego) jest chyba w porządku - wyczyszczony. Silnik ładnie kręci do odcięcia, mocy mu raczej nie brakuje, nie przerywa, tylko na jałowym kuleje - czasami pracuje na tych niskich obrotach w miarę równo, czasami telepie budą (chyba zapłony mu wypadają). Kopułka nowa, świece nowe (BOSCH, dedykowane do tego silnika), palec stary, ale ok, kable nie mają przebić. Aha, LPG nie posiadam. Pompa jest ok, ciśnienie w układzie zasilania też ok.
Jak odłączę czujnik temperatury (ten niebieski, z którego sygnał idzie do komputera - też nowy) - obroty podskakują do prawidłowych - z tego co się orientuję, mieszanka ulega wtedy wzbogaceniu.
Może ktoś mnie naprowadzi na właściwy tok rozumowania... :/
Aha, podjechałbym na diagnostykę, może by coś wykazało, ale w moim mieście mechanicy to pipy - nie odróżniają e30 od e36 nawet, za to kasują jak za zboże :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 19:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
witam, a o to co powiedział Carsoft w moim przypadku

Single diagnosis DME / DDE
Status: ERROR !
Module Info : DME / DDE
Version: 3.1
Bosch Hardware Nr. :0261200413
Bosch Software Nr. :1267357609
Production Code: 270
BMW Hardware Nr. : 1703326

201 Lambda Regulation

Possibly the tank ran empty, because of the fact that the lambda regulation recognized a too fat resp. a too poor mixture.
It could be possible that also other faults appear, which explain this condition.
Please check all possibilities which results into a change of the mixture as eg.: spark-plugs, exhaust, injection valve, temperature sensor, intake tract etc !

czyli jest mocno prawdopodobne że mieszanka jest zbyt bogta, zobaczymy pow wizycie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2007, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: sosnowiec
ja niejestem specem w tej dziedzinie i moze sie nieznam, a może to tez wina przepływomierza? pisze tylko dla tego ze ja miałem bardzo podobnie i wszystko przez przepływomierz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL